Nieuwe moby webshop NL

(web)winkels, informatiesites en meer..
Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Nieuwe moby webshop NL

Ongelezen bericht door MobyJet » 25 dec 2014, 14:45

Een goede kennis van mij is voor de hobby en kleine handel een paar jaar geleden begonnen met de verkoop van Zundapp en Kreidler onderdelen, ook een beetje als statement omdat sommige onderdelen te vaak over de kop gingen. Dit is, zoals vaak bij de brommerhobby, wat uit de hand gelopen en werk geworden.
Naast Zundapp en Kreidler onderdelen biedt hij sinds gisteren ook Mobylette onderdelen (vervangingsdelen) aan!

Het aanbod van onderdelen gaat nog uitgebreid worden, maar dit is alvast het begin:
http://winkel.born2brom.nl/index.php?op ... t&Itemid=7

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Nieuwe moby webshop NL

Ongelezen bericht door Franky » 25 dec 2014, 18:29

Dit ziet er goed uit! Super :D

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4570
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: Nieuwe moby webshop NL

Ongelezen bericht door MobyJoost » 26 dec 2014, 00:22

Goeie tip! Ziet er goed uit.

brommerskieken
Berichten: 2697
Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:58
Woonplaats: ergens op de wereld
Locatie: friesland

Re: Nieuwe moby webshop NL

Ongelezen bericht door brommerskieken » 26 dec 2014, 10:29

Daar word de burger weer blij van
LEVEN ZONDER MOBYLETTE WIE KAN DAT NOG????????????

Gr Harold :lol:

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Nieuwe moby webshop NL

Ongelezen bericht door MobyJet » 28 dec 2014, 16:52

Op verzoek van de eigenaar bij dezen de volgende oproep:
Graag vermelden naar welke banden/velgen (maten!) er vraag is. Dan gaat hij kijken of hij deze voor ons kan bestellen en hiermee de shop kan uitbreiden.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Nieuwe moby webshop NL

Ongelezen bericht door MobyJet » 28 dec 2014, 16:54

Oh ja, dit topic wordt gewoon meegelezen, dus als je nog andere onderdelen verzoeken hebt: zet ze hier gerust neer ;)

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Nieuwe moby webshop NL

Ongelezen bericht door MobyJet » 01 feb 2015, 14:10

MobyJet schreef:Op verzoek van de eigenaar bij dezen de volgende oproep:
Graag vermelden naar welke banden/velgen (maten!) er vraag is. Dan gaat hij kijken of hij deze voor ons kan bestellen en hiermee de shop kan uitbreiden.
Nogmaals dit verzoek.
Er wordt hier inzet getoond door iemand die ons wil helpen de hobby te kunnen blijven uitoefenen, en liefst nog op een betaalbare manier. Hoe meer input van de leden hier, hoe beschikbaarder de gezochte onderdelen!
Dit geldt dus voor alle onderdelen waar niet of moeilijk of te duur aan te komen is.

De website is inmiddels ook uitgebreid. Nog niet alles is beschikbaar/op voorraad, maar dat zal snel zo zijn ;)
En nee, ik heb geen aandelen in die shop :lol: Maar natuurlijk wel belang bij beschikbare en betaalbare mobylette onderdelen ;)

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Nieuwe moby webshop NL

Ongelezen bericht door Harrie » 01 feb 2015, 14:48

Zeer scherp geprijsd; ik vraag me soms af hoe het mogelijk is gezien de inkoopprijzen in Frankrijk.
Heeft al iemand bestelervaring?
Harrie

Mobygek
Berichten: 1378
Lid geworden op: 28 nov 2012, 21:11
Woonplaats: Leeuwarden
Locatie: Drachten (Friesland)

Re: Nieuwe moby webshop NL

Ongelezen bericht door Mobygek » 05 feb 2015, 23:08

Prachtig, altijd fijn om te weten.
Ziet er goed uit.
Inderdaad ,prijzen in vergelijking elders niet duur.

Vrgr mobygek

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3890
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: Nieuwe moby webshop NL

Ongelezen bericht door Lolle » 05 feb 2015, 23:25

Er staan ook veel mobylette onderdelen op de site waar nog geen prijs op staat, deze zijn binnenkort ook leverbaar. ik ben op zoek naar een mobylette embleem welke binnenkort ook leverbaar zou zijn.

Maarten
Berichten: 27
Lid geworden op: 30 mar 2014, 10:10

Re: Nieuwe moby webshop NL

Ongelezen bericht door Maarten » 26 feb 2015, 14:41

Kunnen de volgende onderdelen ook in de webshop komen?
Stelringen voor de trapas.
smeernippels voor koppeling en/of trapas.

Polle
Berichten: 2698
Lid geworden op: 14 feb 2010, 20:45
Locatie: Geel Belgie

Re: Nieuwe moby webshop NL

Ongelezen bericht door Polle » 26 feb 2015, 18:04

Hallo Maarten

Ik heb alles liggen en verkoop deze ook

Gr Polle

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Nieuwe moby webshop NL

Ongelezen bericht door MobyJet » 26 feb 2015, 22:26

Maarten schreef:Kunnen de volgende onderdelen ook in de webshop komen?
Stelringen voor de trapas.
smeernippels voor koppeling en/of trapas.
Goed dat je gehoor geeft aan de oproep om gezochte onderdelen te plaatsen, zodat daar naar gezocht kan worden om de webshop uit te breiden! De rijders (en eigenlijk vooral sleutelaars) kunnen de beste input geven.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Nieuwe moby webshop NL

Ongelezen bericht door MobyJet » 27 feb 2015, 16:56

Polle schreef:Hallo Maarten

Ik heb alles liggen en verkoop deze ook

Gr Polle
Hoi Polle,

Ik denk dat het je beste even een eigen topic aanmaakt met wat je hebt en kunt leveren (en liefst voor welke prijzen, dat scheelt een hoop gemail). Mag als uitzondering ook bij adressen en links, omdat jij vele hobbyisten van onderdelen voorziet en een grote bijdrage levert aan dit forum. Ik weet dat het veel is, maar dan weten mensen wel wanneer ze bij jou terecht kunnen. Of misschien alleen je nieuwe onderdelen?

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: Nieuwe moby webshop NL

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 27 feb 2015, 18:22

Lijkt mij ook voor Polle en geinteresseerden nuttig als Polle een overzicht plaatst met wat hij zoal heeft. Kan me wel voorstellen dat hij er vooralsnog geen prijzen bij zet. Gr. Joop

Polle
Berichten: 2698
Lid geworden op: 14 feb 2010, 20:45
Locatie: Geel Belgie

Re: Nieuwe moby webshop NL

Ongelezen bericht door Polle » 27 feb 2015, 20:19

Beste forumleden

Ik heb vorig jaar problemen gehad en ga geen lijst oplijsten en op het forum zetten.
Als mensen iets zoeken moeten ze het via het forum doen en dan neem ik de mails er graag bij.

Gr Polle

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Nieuwe moby webshop NL

Ongelezen bericht door MobyJet » 27 feb 2015, 22:52

Ok, maar laten we de verschillende aanbieders hier op het forum wel gescheiden houden. Ieder zijn eigen topic. Om het overzichtelijk te houden en het niet door elkaar te laten lopen. Dan weet iedereen over welke aanbieder het gaat in het topic.

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Nieuwe moby webshop NL

Ongelezen bericht door Harrie » 28 feb 2015, 15:35

Polle schreef:Beste forumleden

Ik heb vorig jaar problemen gehad en ga geen lijst oplijsten en op het forum zetten.
Als mensen iets zoeken moeten ze het via het forum doen en dan neem ik de mails er graag bij.

Gr Polle

Groot gelijk Polle,
Wij zijn hobbyisten, die soms wat onderdeeltjes over hebben voor anderen. Dit mag je zowel letterlijk als figuurlijk opnemen.
Wij hebben geen grote voorraden van bepaalde artikelen en het opstellen van lijsten voor losse onderdelen kost veel tijd.
Echte liefhebbers die aangeven wat ze zoeken zullen we zo mogelijk helpen.
Het vragen naar onderdelen per forum of via een mailtje vind ik een goede suggestie.
Groet,
Henk

Ghost Writer
Berichten: 45
Lid geworden op: 02 mar 2011, 22:17

Re: Nieuwe moby webshop NL

Ongelezen bericht door Ghost Writer » 01 mar 2015, 08:55

Mobylette onderdelen (vervangingsdelen) aan!
Dit moet je even omdraaien, vervanging delen voor Mobylette.
Als je als Mobylette liefhebber genoegen neemt met het aller goedkoopste after market imitatie spul weet je dat je bij montage een Zaag, Vijl, Dremel en bankschroef onontbeerlijk is om het passend te krijgen, de gedachte plug en play maakt dan al snel plaats voor plug en pray.
Aanpassing:
Post grotendeels verwijderd.
Wij zitten hier niet te wachten op één en al negativiteit van jou. Je levert geen enkele andere bijdrage dan alleen maar commentaar over alles wat niet goed is.
Het is aan ieder voor zich om te besluiten om imitatie mobylette onderdelen te bestellen en monteren, of niet. En ja, die zijn op verschillende plaatsen verkrijgbaar. O.a. de webshop van dit topic. Respecteer ieders keus, ook al zou je het zelf anders doen.

Overige discussies over aanbod van anderen, manier van aanbieden, imitatieonderdelen, sfeerverpesterij en andere irrelevante posts worden vanaf nu verwijderd in dit topic. Alleen ervaringen met deze webshop kunnen gedeeld worden, of het verzoek tot het leveren van bepaalde onderdelen.
MobyJet

Ghost Writer
Berichten: 45
Lid geworden op: 02 mar 2011, 22:17

Re: Nieuwe moby webshop NL

Ongelezen bericht door Ghost Writer » 02 mar 2015, 09:44

Alleen ervaringen met deze webshop kunnen gedeeld worden
En die heb ik, al 15 jaar.
Born2brom ken ik als mijn linker broekzak, oud eigenaar Frans met een goed lopende fietsenzaak in Amstelveen zag het verkopen van een sproeier via de webshop niet meer zitten, de webshop die gebouwd en ontwikkelt is door Peter Sloothaak reeds 15 jaar geleden heeft het geheel overgenomen.

"Onze" Mario doet de bestellingen die binnen komen via de webshop, Mario doet niet de bestellingen bij de leveranciers (dat mag hij niet meer ;) ) Peter de nieuwe eigenaar zit voor een groot gedeelte in Frankrijk met zijn solexen.

Het verwijderen van een gedeelte van bericht, heeft meer te maken met het commentaar op jou begin tekst Jet.

Born2Brom Jet, jou ogen gaan op steeltjes als je weet hoeveel geld wij daar al heen gebracht hebben, en nog steeds, alhoewel dat een stuk minder is geworden.
De Zundapp en Kreidler hobbyist hikt niet tegen een project aan van duizenden euro`s dat voordeel heeft Peter Sloothaak met zijn webshop.
Hoe anders is dat bij de Mobylette, de bereidheid om eens goed te investeren is ver te zoeken, vooral low budget, het mag niets kosten.

Ik hoop dat dit blijft staan.

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Nieuwe moby webshop NL

Ongelezen bericht door Harrie » 02 mar 2015, 12:21

Ghost Writer schreef:
Hoe anders is dat bij de Mobylette, de bereidheid om eens goed te investeren is ver te zoeken, vooral low budget, het mag niets kosten.
Goed investeren bij mobylette is veel lastiger, omdat veel onderdelen niet te koop zijn. Een uitlaat voor Kreidler zie je soms voor 45 Euro op beurzen liggen.
Voor een SP98 uitlaat met voorpijp betaal je 250 Euro. Schermdelen worden ook niet en masse aangemaakt zoals bij andere merken.
Het is vaak behelpen, maar dat is de charme van echte oldtimermodellen.
Met het standpunt dat het vooral low budget moet zijn ben ik het wel eens, maar iedereen is vrij om zijn hobby in te richten zoals het hem of haar uitkomt.
Dat andere merkliefhebbers meer uitgeven is hun goed recht, maar het blijft uiteindelijk toch ook maar een brommer.....
Harrie

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: Nieuwe moby webshop NL

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 02 mar 2015, 14:53

Als je uit nostalgische overwegingen kickt op een Mobylette dan is het alleen prettig dat vaak onderdelen NOS, echt nieuw of gebruikt betaalbaar zijn.

De een heeft een oude Lelijke Eend en de ander een oldtimer Aston Martin. Doe waar je lol in hebt. Gr. Joop

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Nieuwe moby webshop NL

Ongelezen bericht door MobyJet » 02 mar 2015, 17:41

Bij dezen is de discussie gesloten. Het verzoek tot stoppen heeft niet geholpen. Daarom is het topic nu gesloten.
Input mbt het bestellen van mobylette onderdelen bij deze shop zijn nog steeds niet gegeven, alleen irrelevante historie en wederom een onderdelen discussie.

Nieuw topic over de webshop met mobylette onderdelen is hier te vinden:
viewtopic.php?f=12&t=2904

Gesloten