Op internet aangeboden

Wil je een brommer of onderdelen verkopen? Plaats hier een advertentie!
Forumregels
Graag een duidelijke omschrijving, liefst met foto/afbeelding en richtpijs, van het aangeboden onderdeel of brommer. Vermeld ook de ophaallocatie.
Lolle
Contacteer:

Re: Op internet aangeboden

Ongelezen bericht door Lolle » 03 dec 2017, 00:11

MobyJet schreef:
Ik vind het jammer dat de moby prijzen zo hard stijgen. Maar dat had ik al eens gezegd.
Het heeft mij altijd verbaast dat goedlopende mobylettes met kenteken amper € 300,- kosten. Reken alleen maar het kenteken.
De meeste moby's die ik onder handen heb gehad hebben zomaar een paar honderd euri's aan onderdelen gekost. dit mag bij verkoop wel terug betaald worden volgens mij. Dan reken je nog niets voor de tijd die er in zit.

paulmz

Ongelezen bericht door paulmz » 03 dec 2017, 00:14

Lolle er zijn maar weinig oldtimer die na verkoop na restauratie boven de kostprijs uitkomen, een enkele uitzondering daar gelaten.
Je moet restaureren puur voor je lol doen.

Paul

MobyJet
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door MobyJet » 03 dec 2017, 13:02

Lolle schreef:
MobyJet schreef:
Ik vind het jammer dat de moby prijzen zo hard stijgen. Maar dat had ik al eens gezegd.
Het heeft mij altijd verbaast dat goedlopende mobylettes met kenteken amper € 300,- kosten. Reken alleen maar het kenteken.
De meeste moby's die ik onder handen heb gehad hebben zomaar een paar honderd euri's aan onderdelen gekost. dit mag bij verkoop wel terug betaald worden volgens mij. Dan reken je nog niets voor de tijd die er in zit.
De meeste aangeboden brommer zijn nog geschouwd in 2005 2006. Dat kostte toen 50 euro inclusief plaat.

Restaureren en je kosten er weer uit halen is niet reeel. Een brommer in onderdelen levert dan ook meer op dan een complete brommer. Dat is nooit anders geweest. Zoals paul zegt: de restauratie zelf moet je puur als hobby zien en niet als "winst".

Bedenk even dat die 300 euro 660 gulden is, al ver boven de nieuwprijs van toen :mrgreen:
Een 16-jarige verdient nog geen 3 euro per uur als minimumloon..

australman

Ongelezen bericht door australman » 03 dec 2017, 18:25

Die zelfde zestienjarige geeft zonder blikken of blozen zo een paar honderd euro's uit aan een nieuwe telefoon.
Het blijft toch gewoon een kwestie van keuzes maken,is altijd zo geweest,zal altijd zo blijven.

Hans

MobyJoost

Ongelezen bericht door MobyJoost » 03 dec 2017, 19:07

Tja, Pappie en mammie betalen de rekening, kopen hun kind weer uit de shit en geven hem/haar weer een nieuwe telefoon. Ondertussen sturen ze hun kind de weg op, op een fiets zonder licht en met een koptelefoon op z'n kop. Goed ouderschap is je ware.

Polle

Ongelezen bericht door Polle » 03 dec 2017, 21:04

Hallo joost

Niet alle pappies en mammies zijn zo.

Gr Polle

MobyJoost

Ongelezen bericht door MobyJoost » 03 dec 2017, 22:13

Polle, ik denk niet in zwart-wit, 0-1, ja-nee etc. als jij, voor mij, tot die groep ouders hoorde, zouden we geen vriendschap hebben opgebouwd. Je aangesproken voelen, allen omdat je ouder bent, lijkt me, zeker in jou geval, nergens voor nodig.

MobyJoost

Ongelezen bericht door MobyJoost » 07 dec 2017, 23:04

C98 aangeboden op 2ehands.be. Waarom kan ik me niet registreren? Grrrrr. https://www.2dehands.be/brommers-scoote ... 64410.html

mobydilz

Ongelezen bericht door mobydilz » 08 dec 2017, 20:27

Foei wat een prijzen daar bij onze zuiderburen.
Daar zal toch enorm gepingeld worden lijkt me.
gr md

MobyJet
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door MobyJet » 08 dec 2017, 20:33

mobydilz schreef:Foei wat een prijzen daar bij onze zuiderburen.
Daar zal toch enorm gepingeld worden lijkt me.
gr md
Tot 11 december hebben ze de tijd om papieren voor het kenteken aan te vragen. Dat zal behoorlijke invloed hebben op de prijs, dat zie je nu ook al daar. Zonder papieren zullen een stuk goedkoper gaan worden. Met helaas duurder..

Plaats reactie