Beenschermen Grijs EEG

Vertel hier waar je naar op zoek bent.
Forumregels
Graag een duidelijke omschrijving, liefst met foto/afbeelding, van het gevraagde onderdeel of brommer.
paulmz

Beenschermen Grijs EEG

Ongelezen bericht door paulmz » 25 sep 2017, 17:14

Hoi Allen,
Ik zoek een paar beenschilden zoals te zien op volgend filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=vzwru9OdBjs
Heb zaterdag Polle al gevraagd, maar die heeft maar 1 helft.

Paul

AGB

Re: Beenschermen Grijs EEG

Ongelezen bericht door AGB » 25 sep 2017, 19:16

harrie kan ze nog wel hebben , met de goede bevestiging boven wat die ontbreken nog wel eens,
ik heb er zelf een beugel nog bij gemaakt mischien nog te zien op foto's van voor een jaar terug woerden de mijne zit op 3 punten vast
anders de beurs in Noord-Holland eeg mee nemen om te passen ander gaat het geheid mis

MobyJoost

Ongelezen bericht door MobyJoost » 25 sep 2017, 20:10

Het is maar al te vaak erg moeilijk, een set beenschilden bij een model te passen. Ik kocht een ingepakte set beenschilden voor een AV85. Het papiertje zat erbij. Alle bevestigings onderdelen zaten erbij. Ik dacht, dat ze zouden passen op mijn MobyClub, eigenlijk een AV89, met bijna hetzelfde frame, als een AV85. Paste niet. Echt niet. twee bevestigings punten perfect uitgelijnd, maar het derde een aantal centimeters mis. Ik heb ze geprobeerd te passen op de AV85 van Polle, maar hetzelfde, teleurstellende resultaat. Gooi het maar in mijn pet. Er is een lichtpuntje. De schilden voor een EEG hebben geen kunststof spatlapjes aan de onderkant. Voor zover ik weet, hebben de schilden voor andere modellen die wel. Het maakt ze wat makkelijker te herkennen, maar dan moet je wel Kaptein schilden hebben. De schilden voor EEG10 (AV42) en EEG15 (AV44) zijn identiek. Mocht je jezelf gelukkig prijzen met een Franse set, aan je verkocht door iemand, die niet weet, wat hij verkoopt, zit de kans erin, dat je een set voor een AV48 koopt. Niet als Kaptein verkocht en ze zijn echt anders.

paulmz

Ongelezen bericht door paulmz » 25 sep 2017, 20:14

MobyJoost schreef:Het is maar al te vaak erg moeilijk, een set beenschilden bij een model te passen. Ik kocht een ingepakte set beenschilden voor een AV85. Het papiertje zat erbij. Alle bevestigings onderdelen zaten erbij. Ik dacht, dat ze zouden passen op mijn MobyClub, eigenlijk een AV89, met bijna hetzelfde frame, als een AV85. Paste niet. Echt niet. twee bevestigings punten perfect uitgelijnd, maar het derde een aantal centimeters mis. Ik heb ze geprobeerd te passen op de AV85 van Polle, maar hetzelfde, teleurstellende resultaat. Gooi het maar in mijn pet. Er is een lichtpuntje. De schilden voor een EEG hebben geen kunststof spatlapjes aan de onderkant. Voor zover ik weet, hebben de schilden voor andere modellen die wel. Het maakt ze wat makkelijker te herkennen, maar dan moet je wel Kaptein schilden hebben. De schilden voor EEG10 (AV42) en EEG15 (AV44) zijn identiek. Mocht je jezelf gelukkig prijzen met een Franse set, aan je verkocht door iemand, die niet weet, wat hij verkoopt, zit de kans erin, dat je een set voor een AV48 koopt. Niet als Kaptein verkocht en ze zijn echt anders.
Er staat een setje grijze op MP
Advertentieno:120598274
Zijn wel grijs, maar een Peugeot BB had ong. dezelfde kleur, dus durf ik niet aan, tezij iemand ze herkent als EEG schilden.

Paul

MobyJet
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door MobyJet » 25 sep 2017, 20:20

MobyJoost schreef:Het is maar al te vaak erg moeilijk, een set beenschilden bij een model te passen. Ik kocht een ingepakte set beenschilden voor een AV85. Het papiertje zat erbij. Alle bevestigings onderdelen zaten erbij. Ik dacht, dat ze zouden passen op mijn MobyClub, eigenlijk een AV89, met bijna hetzelfde frame, als een AV85. Paste niet. Echt niet. twee bevestigings punten perfect uitgelijnd, maar het derde een aantal centimeters mis. Ik heb ze geprobeerd te passen op de AV85 van Polle, maar hetzelfde, teleurstellende resultaat. Gooi het maar in mijn pet. Er is een lichtpuntje. De schilden voor een EEG hebben geen kunststof spatlapjes aan de onderkant. Voor zover ik weet, hebben de schilden voor andere modellen die wel. Het maakt ze wat makkelijker te herkennen, maar dan moet je wel Kaptein schilden hebben. De schilden voor EEG10 (AV42) en EEG15 (AV44) zijn identiek. Mocht je jezelf gelukkig prijzen met een Franse set, aan je verkocht door iemand, die niet weet, wat hij verkoopt, zit de kans erin, dat je een set voor een AV48 koopt. Niet als Kaptein verkocht en ze zijn echt anders.
Hebben die van een FOM ook geen witte flappen aan de onderkant?

Ik heb een set zwarte, zonder witte flap of bevestiging hiervoor, bij mijn EEG en FOM gekregen. Ging er vanuit dat ze voor de FOM zijn, op basis van de kleur. Heb eigenlijk nog niet gekeken of er bevestiging op dat ding zit.

Ik kan eventueel wel een keer goede foto's maken als voorbeeld. Doe ze niet weg, want wil ze zelf monteren.

MobyJoost

Ongelezen bericht door MobyJoost » 25 sep 2017, 20:29

Misschien ben ik een sukkel, maar ik weet niet, hoe ik met alleen een advertentie nummer, die advertentie moet vinden. Kopieer ff het adres van de advertentie en plak die hier. Dan klik ik erop en zie de advertentie. Als ik het nummer invul in de zoekopdracht, krijg ik niks en moet ik heel marktplaats afzoeken, om je te helpen. Deze brengt je bijvoorbeeld naar de advertentie voor een fietsomatic. Klik er maar op en zie het. Geen idee, wat het nummer is, maar dat is ook niet interessant. https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... e=lr&pos=5 . Ja Jet, de FOM schilden hebben ook geen flappen en zijn vergelijkbaar met de EEG schilden maar zullen, zeker de linker, een uitsparing hebben, voor de schakelpook.

paulmz

Ongelezen bericht door paulmz » 25 sep 2017, 20:37

Moest wel eerst uitloggen bij MP.
Daarna advertentieno. in de zoekopdracht en daar stond de advertentie.
Compleet:
https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... e=lr&pos=1

Paul

Lolle
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lolle » 25 sep 2017, 21:00

Het is wel een gok, staat volgens mij normaal een kaptein of motobecane logo op. De prijs is niet gek.

AGB

Ongelezen bericht door AGB » 25 sep 2017, 21:06

lijken mij geen eeg zo op de foto als ik vergelijk met mijn eeg zien ze er anders uit kan het mis hebben mischien vertekent beeld op
de foto ik denk dat de verkoper ze ook gekocht heeft voor eeg en ze niet passen
Laatst gewijzigd door AGB op 25 sep 2017, 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.

MobyJoost

Ongelezen bericht door MobyJoost » 25 sep 2017, 21:09

Dank je, Paul. Zijn, volgens mij, EEG kappen van na 1966/1967. Mijn eigen EEG had oorspronkelijk die grijs-blauwe kleur. Als ik ze zocht, voor mijn EEG, zou ik ze kopen, voor die prijs. Heb je wel nog wat bevestigings materiaal nodig, maar dat kan je, denk ik, op de beurs in Heerhugowaard wel krijgen . Ik heb nog even vergeleken met foto's van de EEG schermen, die ik zelf heb. Zijn precies zo. zijn erg netjes. Zeker geen peugeot, 100 % AV42/44.

MobyJoost

Ongelezen bericht door MobyJoost » 25 sep 2017, 21:18

Lolle, er werden ook door andere bedrijven onderdelen voor allerlei brommers gemaakt. ook voor mobylettes. Zoals de mooie verende voorvork op de FOM van Hans Soest. Zo ook beenschilden en allerlei andere accesoires. De stickers zitten er wat raar op en links zit de sticker precies op de plek, waar het aluminium logo zou zitten. onder die sticker zouden wel eens twee gaatjes kunnen zitten, waar de klink nageltjes van het logo horen. Maar zolang ik ze niet in m'n handen heb, is alles theorie

paulmz

Ongelezen bericht door paulmz » 26 sep 2017, 13:49

Een aardige meneer uit Helmond neemt een stel voor mij mee naar HHW.
Mag dus slotje op.

Paul

AGB

Ongelezen bericht door AGB » 26 sep 2017, 14:44

paul ik zou zeker de eeg mee nemen naar de beurs je kan gewoon met de brommer naar binnen lopen vooral als het wat vroeg is,
en ter plaatse passen, been schilden heerlijk in het na jaar

GROENEKAN

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 26 sep 2017, 16:54

En die aardige meneer uit Helmond weet precies de kleur en pasvorm :D

Gesloten