Boutje decompressor

Vertel hier waar je naar op zoek bent.
Forumregels
Graag een duidelijke omschrijving, liefst met foto/afbeelding, van het gevraagde onderdeel of brommer.

Boutje decompressor

Nieuw berichtdoor henksleuteld » 30 sep 2017, 21:01

Goedendag. Kan iemand me zeggen waar ik zo'n boutje voor de decompressor kan bekomen, of het complete revisie setje.
Bij mijn boutje is het rubbertje helemaal verkruimeld. Groet henk.

Aanpassing:
Topic verplaatst naar Gezocht en titel aangepast
KapteinBeun
henksleuteld

Re: boutje

Nieuw berichtdoor MobyJoost » 30 sep 2017, 21:22

MobyJoost

Re: Boutje decompressor

Nieuw berichtdoor henksleuteld » 03 okt 2017, 22:39

Bedankt voor je reactie MobyJoost. Echter, mijn boutje ziet er heel anders uit, veel korter en dikker. Ook zie ik bij deze set een onderdeel wat er bij mij niet opzit, of op hoort. Tis voor een oud rond cilinderkopje. Misschien nog meer reacties? Groet Henk.
henksleuteld

Nieuw berichtdoor MobyJoost » 04 okt 2017, 01:55

Dat is inderdaad een raar boutje, totdat je op het plaatje klikt, om het te vergroten. Probeer maar eens.
MobyJoost

Nieuw berichtdoor henksleuteld » 04 okt 2017, 22:11

Ja inderdaad, zo lijkt het er al meer op. Dat onderdeeltje rechtsonder zit er bij mij niet bij, geen idee waar t hoort. Ook dat ringetje weet ik niet hoe of waar.
Of is dat het ringetje voor boven, geborgd in het boutje? Maar het is ook voor een AV 7 blokje staat er bij. Ik heb verder geen weet van al die types blokjes, maar bij mij met oud rond cilindertje. wb tuning schreef me dat bij een aftersales revisie setje het boutje al compleet is, met rubbertje en ringetje erop.
Misschien nog iemand n reactie? Groet henk.
henksleuteld

Nieuw berichtdoor MobyJoost » 04 okt 2017, 23:49

Ik ben nog nooit op een AV7 blokje, of op een AV10 blokje, een decompressie klep tegengekomen, waar dat onderdeeltje rechtsonder niet opzat, tenzij al door een ander verprutst. Probeer een foto te plaatsen, van jouw klepje. Met alle onderdelen.
MobyJoost

Nieuw berichtdoor henksleuteld » 06 okt 2017, 22:59

Beste MobyJoost. Ik heb al een foto van geplaatst van dat setje. Staat onder motorblok-cilinder-aandrijving, onderwerp decompresseur. Bericht van 15 sept, makkelijk te vinden. Je hebt toen ook al gereageerd op mijn bericht. Dat onderdeeltje rechtsonder van borntobrom zit er niet bij.
Welk type blokje ik precies heb weet ik niet, ik ken al die codes niet, en of dat dingetje er wel bij hoort. Blokje is eind jaren 50, origineel linkomdraaiend van n FOM. Ik kan morgen wel n nieuwe foto plaatsen, ga nu niet meer in de schuur.
Ik heb nog 2 ronde cilinderkopjes liggen, en daar zit dat ene onderdeeltje ook niet bij.
Ben benieuwd, groet Henk.
henksleuteld

Nieuw berichtdoor MobyJoost » 07 okt 2017, 06:13

Ah ja. Ik heb daar toen de tekening bij geplaatst, waar dat onderdeeltje ook op staat. Als je zelf die decompresseur hebt gedemonteerd, ben je het misschien zelf kwijtgeraakt. Het splitpennetje, waarmee dat onderdeel aan het klepje zit, heb je dan weer wel.
MobyJoost

Nieuw berichtdoor Polle » 07 okt 2017, 10:51

Ik heb deze blokjes los liggen voor de decompreseur nieuwe alsook nieuwe setjes

Gr Polle
Polle

Nieuw berichtdoor henksleuteld » 07 okt 2017, 21:03

Hey Polle, hallo. Denk dat ik het nu snap. Zoniet verbeter me maar. Dat onderdeeltje rechtsonder op foto van borntobrom heeft dezelfde functie als dat blokje met gaatje voor splitpen en klepsteel. Ik heb geeneen vierkante cilinder hier, alleen maar ronde. Ik denk dat daar verschil in zit ?? Dat blokje om te borgen heb ik wel hoor, maar stond niet op die foto van mij. Nieuw setje kan ook geen kwaad. Klopt t wat ik vermoed MobyJoost? Als ik het nodig heb Polle, stuur ik n pb.
Groet henk.
henksleuteld

Nieuw berichtdoor MobyJoost » 07 okt 2017, 21:13

Ik denk het wel, Henk. Maar ik ben wel nieuwsgierig naar dat blokje van jou decompresseur. Kan je er een foto van maken? Goed idee. Bestel een nieuw setje bij Polle.
MobyJoost

Nieuw berichtdoor henksleuteld » 07 okt 2017, 21:59

2 verschillende.
rsz_20171007_215042.jpg
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
henksleuteld

Keer terug naar Gezocht