Kleine onderdelen AV32

Vertel hier waar je naar op zoek bent.
Forumregels
Graag een duidelijke omschrijving, liefst met foto/afbeelding, van het gevraagde onderdeel of brommer.
verhoem

Kleine onderdelen AV32

Ongelezen bericht door verhoem » 05 dec 2017, 23:09

Beste forumleden,

ik ben een AV32 ( Franse ) mobylette aan het opknappen en frame wielen / spatborden etc zijn eigen allemaal al gespoten / verchroomd etc. Nu wil ik echter alles weer in elkaar gaan schroeven maar veel schroefjes etc zijn (licht) geroest. Deze wil eigenlijk meteen vervangen door nieuwe schroeven maar wet eigenlijk niet waar deze te krijgen zijn. Ben ooit in Rosmalen op beurs een standje tegengekomen met een groot assortiment schroefjes / busjes etc ( maar helaas visitekaartje zoekgeraakt ;-). Liefst ga ik met mijn doosje "oude" schroefjes naar een winkel om ze allemaal ( voor zover mogelijk ) om te wisselen voor nieuwe schroefjes / boutjes / busjes ;-)

Dit is mijn eerste project dus wellicht niet zo'n handige vraag ;-)

Alvast bedankt voor de reakties,

MArcel Eindhoven
Mobylette_2017_kl.jpg
[/img]
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door verhoem op 09 dec 2017, 12:54, 2 keer totaal gewijzigd.

brommerskieken

Re: Kleine onderdelen AV31

Ongelezen bericht door brommerskieken » 05 dec 2017, 23:20

Neem geen rvs als je wel rvs neemt zet ze goed in het vet anders kunnen ze vast lopen en ben je niet blij
Neem messing dat voldoet mij goed na vele jaren zo los te draaien

Gr Harold

Lolle
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lolle » 05 dec 2017, 23:59

Te verkrijgen bij een goede ijzerhandel. vaak groothandels die aan de industrie leveren maar ook aan particulieren leveren. Hier lasaulec of Fabory maar in het zuiden zijn ook van dit soort bedrijven.
ik werk juist wel graag met RVS en zelfborgende moeren. beetje kopervet op de schroefdraad.

Groet, L :lol: lle

Franky

Ongelezen bericht door Franky » 06 dec 2017, 11:38

RVS is naar spul hoor. Het vreet alles aan wat los en vast zit :P Inclusief zichzelf. Zo vreten RVS moeren zich vast op RVS bouten. RVS en aluminium is helemaal een dramatische combinatie. Vet helpt inderdaad wel, maar dan nog gebruik ik het liever niet. RVS is ook nog eens zwakker dan staal dus de kans dat je de bout kapot draait is ook nog groter.
Verzinkte bouten zijn toch ook goed zat of niet soms? Diverse onderdelen op de bromfiets zijn ook verzinkt. Ik heb overal verzinkte bouten in zitten :)

FransK

Ongelezen bericht door FransK » 07 dec 2017, 21:12

Op 16 en 17 december is er een motor en brommer beurs http://www.centralclassics.nl/ daar zal Patrick Saes https://www.montagetechniek.nl/ waarschijnlijk ook bij zijn. Let op dat het schroefdraad van de Mobylette regelmatig net een andere metrische draad is dan de standaard metrische draad. Verzinkte schroeven zijn goed te gebruiken, ze gaan niet roesten mits ze niet beschadigd raken, soms geeft ik schroeven een dun laagje zilver verf.

paulmz

Ongelezen bericht door paulmz » 07 dec 2017, 21:21

Ik ben geen merkfascist, maar rvs in een oldtimer deugd naar mijn idee niet, omdat dat ook niet gebruikt werd toen de brommer op de markt kwam.
Als ik bij sommige oldtimerevenementen kijk, zijn er voertuigen die mooier zijn, als dat ze ooit de fabriek hebben verlaten.

Paul

FransK

Ongelezen bericht door FransK » 08 dec 2017, 00:00

Er zijn meer leveranciers maar dit is er 1 http://www.rinkytoys.nl/artikel/spatbor ... -21mm.html

MobyJoost

Ongelezen bericht door MobyJoost » 08 dec 2017, 00:07

Wel 3mm langer, maar 12 voor €4,45. http://www.fietsonderdelengroothandel.n ... hp?pid=839

BerTje

Ongelezen bericht door BerTje » 08 dec 2017, 10:57

Ik zoek ook nog bouten voor mijn mobylette, omdat de originele door de vorige eigenaar vervangen waren door inbus.

Noem mij een detaillist, maar vooral de tekst 8.8 etc op de kop van de bout vindt ik spuuglelijk op een oude bromfiets.

verhoem

Ongelezen bericht door verhoem » 09 dec 2017, 11:14

Iedereen bedankt voor de reakties, ik zal naar die beurs van 16/17 dec gaan .

Plaats reactie