Cilinder gezocht.

Vertel hier waar je naar op zoek bent.
Forumregels
Graag een duidelijke omschrijving, liefst met foto/afbeelding, van het gevraagde onderdeel of brommer.
HenkV

Cilinder gezocht.

Ongelezen bericht door HenkV » 29 jan 2018, 13:16

Hallo forumleden.

In mijn cilinder zit een beschadiging.
Nu zoek ik een ander. Het is een gewoon AV7 motorblokje.
Wat is wijsheid? Een nieuwe van Bromfiets select parts of een gebruikte?
Met vriendelijke groet,
HenkV.

loe

Re: Cilinder gezocht.

Ongelezen bericht door loe » 29 jan 2018, 20:27

Ligt eraan wat een tweede handsie kost.moet in ieder geval met bypassende zuiger en veren .anders zoek je rot naar een passende zuiger.ik kan niet in jou knip kyken .ik kocht een nieuwe. ;) .enneh wat is een beschadiging...ps je weet nooit hoeveel kms zo n cilindertje gedraait heeft

GROENEKAN

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 29 jan 2018, 23:13

Als je je kunt permitteren om het financieel wat ruimer te zien, dan kocht ik een nieuwe. Gr. Joop

MobyJet
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door MobyJet » 29 jan 2018, 23:23

HenkV

Ongelezen bericht door HenkV » 30 jan 2018, 13:37

Hallo meedenkers.

Ik heb de Airsal cilinder bij Born2brom besteld.
Nu maar afwachten.
Bedankt voor het advies.

Groet, Henkv.

KapteinBeun

Ongelezen bericht door KapteinBeun » 30 jan 2018, 17:17

Dat wordt inderdaad afwachten... Ik ben benieuwd wat je binnen krijgt.
Ongeveer een jaar geleden heb ik die Airsal cilinder ook eens besteld voor mijn SP93. Ik kreeg toen een totaal andere cilinder binnen waar ik eigenlijk niets aan had. Die heb ik toen ook weer teruggestuurd, en netjes m'n geld teruggekregen. Hoewel de service van born2brom niet echt optimaal is.. Peter, de man achter b2b dacht dat het verschil niet uit zou maken :roll:
Mijn advies: controleer het geheel even goed voordat je het uit enthousiasme helemaal opentrekt.

Verkeerde cilinder doos.jpeg
Verkeerde cilinder bovenkant.jpeg
Verkeerde cilinder onderkant.jpeg

De Airsal was toentertijd blijkbaar niet leverbaar. Ik zou nog bericht krijgen wanneer hij ze weer binnen had, omdat ik het toch wel een interessant cilindertje vond, maar ik heb er nooit niks meer van gehoord.
Gr. Marco
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

GROENEKAN

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 30 jan 2018, 18:34

Marco, ik begrijp wat je schrijft over BorntoBrom en Peter. En inderdaad heeft hij geen agendering om klanten te informeren. Heb ik ook gehad met een carburateur, die al weken op de website stond en hij had mij beloofd te waarschuwen. Maar het is wel een correct bedrijf en het is met Peter goed zaken doen. Gr. Joop

KapteinBeun

Ongelezen bericht door KapteinBeun » 30 jan 2018, 20:19

Ooh, het is ook zeker niet mijn bedoeling om born2brom in kwaad daglicht te stellen, laat dat duidelijk zijn ;) over het algemeen ben ik zeer tevreden over het assortiment, de kwaliteit en de prijzen van wat Peter aanbiedt. Ik bestel er graag en regelmatig. En zolang je zelf goed weet wat je moet hebben (beschrijvingen kloppen niet altijd) en er geleverd wordt wat er staat afgebeeld (gebeurt vrijwel altijd) is er helemaal niets mis mee. Als ik me niet vergis is Peter ook geen echte Mobylette-man.

Toch ben ik echt wel benieuwd welke cilinder Henk zal ontvangen. Wellicht dat ik zelf ook een Airsal bestel als ze nu op voorraad zijn.

Gr. Marco

Lolle
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lolle » 30 jan 2018, 20:41

Airsal cilinders zijn ook elders te koop.
Leen van mobyletteselectparts verkoopt ze ook. In HHW heb ik er één van Polle gekocht.
zijn dus nog wel leverbaar.

HenkV

Ongelezen bericht door HenkV » 03 feb 2018, 12:03

144023.jpg
121338.jpg
Ja hoor. Het resultaat van goed vertrouwen en slecht lezen.
Het is dus duidelijk geen Airsal cilinder.

Na ontvangs van het pakje wilde ik controleren en bekijken wat ik ontvangen heb en realiseerde me niet dat als ik het plastic van de cilinder verwijderde ik hem niet meer terug kon sturen. Zo'n simpel zieltje ben ik.
En als ik een beetje pissig ben is dat vooral op mezelf omdat ik de tekst niet goed gelezen had.
Ik heb dus dezelfde cilinder ontvangen die KapiteinBeun heeft teruggestuurd.

En ook ik wil Born2Brom niet in een kwaad daglicht stellen maar het komt op mij over als een bewuste handeling.
Verkopen als Airsal en iets anders afsturen.

In het bijgesloten foldertje in de doos staat dat de cilinder hetzelfde is als het origineel. Vergeet het maar.
Direct te zien is dat de inlaat kleiner is en de uitlaat groter. Na montage is meteen duidelijk te zien dat bij het onderste dode punt de spoelpoorten niet geheel open zijn. Ook als ik twee voetpakkingen gebruik klopt het niet.

Hierbij dus mijn advies "koop geen AIRSAL cilinder" bij Born2Brom.
Cunclusie in mijn geval...DIKKE PECH...GELD WEG.
Ik heb uiteraard geen oordeel over andere producten van deze leverancier omdat ik daar geen ervaring mee heb, maar jammer is het wel.

Groet, HenkV.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

MobyJoost

Ongelezen bericht door MobyJoost » 03 feb 2018, 12:50

Het zou me niets verbazen, als deze cylinder ook uit de Airsal fabriek komt. In ieder geval kan je er met een Airsal op rekenen, dat je hem ook moet ophogen. Bij mijn 3 Airsals allemaal zo'n 1,4mm.

PantinNL

Ongelezen bericht door PantinNL » 03 feb 2018, 12:51

Hallo Henk,
De poorten zijn anders, dat klopt. Met name de spoelpoorten zijn kleiner dan bij de Airsal-uitvoering. Ik heb ook ooit i.p.v. een Airsal cilinder een imitatie TKX gekregen. Nou is die cilinder altijd te gebruiken voor een snorfiets-toepassing.
Ik heb daarna expliciet om een Airsal gevraagd en die heb ik ook ontvangen. Ik bestel regelmatig onderdelen bij Born2Brom en sta regelmatig versteld van de lage prijzen t.o.v. Frankrijk. je hoort mij niet klagen, maar ik kan me voorstellen dat je bij dit alles geen goed gevoel hebt.
Bestel dus een echte Airsal en zet die TKX als aandenken in jouw trofeeënkast of op MP.
We kopen allemaal weleens de verkeerde dingen.
Succes met de restauratie.

GROENEKAN

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 03 feb 2018, 13:11

Je bent mooi in de aap gelogeerd, jammer.

Heb je deze cilinder gekocht:
http://winkel.born2brom.nl/index.php?op ... gory_id=87

Staat duidelijk vermeld merk Airsal. Ik zou toch verhaal halen bij BorntoBrom.

Groet,

Joop

KapteinBeun

Ongelezen bericht door KapteinBeun » 03 feb 2018, 14:39

Uiteraard super vervelend, en stiekem toch een beetje dom dat je het toch uitgepakt hebt. :oops:
Juist omdat ik me nog net op tijd kon bedwingen besloot ik het hierboven even te vermelden :P

Ik zou toch het gokje wagen om Peter te vragen of je de cilinder terug kan sturen. Zeker omdat dit dus niet de eerste keer is dat hij deze cilinder als de afgebeelde cilinder verstuurt. Als je mij een pb'tje stuurt met je emailadres zal ik je mijn emailcontact met Peter doorsturen. Hij gaf toen aan gedacht te hebben dat het dezelfde cilinder was:
Hallo Marco,
Ik dacht dat die andere hetzelfde was als Aisal. Het is toch allemaal sjienese meuk met een ander doosje er om.

Gr. Marco

loe

Ongelezen bericht door loe » 03 feb 2018, 23:43

Open gemaakt of niet.dat maakt niks uit.jy hebt recht op consumenten bescherming.als ze zeggen dat t airsal is .moet hy het ook leveren.

GROENEKAN

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 04 feb 2018, 00:01

Pas als je de cilinder goed hebt uitgepakt kun je constateren dat het het produkt niet identiek is aan Airsal. Gewoon netjes terug sturen met correct briefje erbij. Gr. Joop

GROENEKAN

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 06 feb 2018, 11:15

Zie net dat BorntoBrom de naam Airsal niet meer vermeldt op de website. HenkV. : heb je het probleem intussen kunnen oplossen / regelen. Ben benieuwd. Groet, Joop

KapteinBeun

Ongelezen bericht door KapteinBeun » 06 feb 2018, 11:56

Het setje dat Born2Brom nu aanbiedt in plaats van de Airsal is inderdaad de cilinder die Henk en ik ontvangen hebben.

Gr. Marco

GROENEKAN

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 18 feb 2018, 09:45

Beste Henk,

Heb je de cilinder nog kunnen retourneren ? En heb je intussen al wel de gewenste cilinder ?

Groet, Joop

HenkV

Ongelezen bericht door HenkV » 20 feb 2018, 21:38

Hallo liefhebbers.

De cilinder heb ik gemonteerd. Ik heb 3 voetpakkingen gebruikt om iets hoger te komen met de cilinder.
Montage en daarvoor natuurlijk demontage van het blok gaat wel iets sneller dan bij mijn andere bromfietsen
Lekker een stukje wezen rijden en een bakje koffie gedronken bij een vriend. En toen begon de ellende.
Vrolijk probeerde ik hem te starten. Helaas, hij zat vast. Dat komt er van dacht ik als je Triboron 1 op 100 in je tank gooit.
Ik had het restant benzine dat nog in de tank zat afgetapt want het was wel erg geel en het rook een beetje vreemd en daarna verse mengsmering die ik altijd gebruik in de tank gedaan.
Al mopperend probeerde ik met de ratel sleutel of er nog beweging in te krijgen was. En ja hoor hij schoot los en ging redelijk soepel weer rond.
Dus ik dacht "hij is nu toch al kapot" dus starten en naar huis. Nu was het me al opgevallen dat hij behoorlijk rookte maar dat had ik bij andere Mobylette's ook al eens gezien dus ik dacht dat hoort zo. Na het starten rookte hij meer dan behoorlijk, maar ik moest naar huis dus gas er op en gaan.
Thuis aangekomen zette ik hem in de schuur en ging even een boterhammetje eten. Na het eten zat hij weer vast. Blok er onder uit en cilinder er af gewrikt. Foei, wat zag dat er uit. Zuiger helemaal zwart. Cilinder vol met strepen. Zuigerveren vastgebakken, Olie in het carter. Dat kon dus niet van mijn mengsmering komen. Even naar de uitlaat gekeken en die was alweer helemaal vet en er zat ook alweer kool in. Nu denk ik dat de tank een jaar of 8 geleden redelijk vol zat toen hij is weggezet. De benzine is verdampt en de olie achtergebleven. Dat is lekker opgelost in mijn magere benzine en heb ik uiteindelijk met HEEL vette benzine gereden. Want na het schoonmaken van zuiger en cilinder was het weer helemaal nieuw. Uitlaat en tank weer schoongemaakt en nieuwe benzine er in en hij loopt weer als een zonnetje. Op de teller komt hij tot 48 km per uur. Maar ik ben wel geschrokken van de geringe remwerking. Ik zal zaterdag wel eens in Zuidbroek kijken of er nieuwe remvoeringen te koop zijn. Er moet trouwens ook een nieuwe benzinekraan op.
Zo nu zijn jullie weer op de hoogte.

Groet, HenkV.

PantinNL

Ongelezen bericht door PantinNL » 20 feb 2018, 22:46

Hallo Henk,
Interessant verhaal over die oude benzine, maar het dichtslibben van de zuiger kan ook optreden als de zuigerveren te weinig speling hebben. Heb je de speling tussen de uiteinden gecontroleerd als je ze los in de cilinder zet? Dit moet circa 0,2 mm zijn.
Henk

MobyJet
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door MobyJet » 20 feb 2018, 23:41

Ik sluit dit topic, aangezien de cilinder is gevonden.

Ter herinnering : de aangeboden en gezocht sectie worden automatisch geschoond. Indien je nog wat wilt bewaren, kun je de tekst beter in een ander topic zetten (bijvoorbeeld bij Mijn Mobylette).

Gesloten