gezocht dop boite relais sp 98

Vertel hier waar je naar op zoek bent.
Forumregels
Graag een duidelijke omschrijving, liefst met foto/afbeelding, van het gevraagde onderdeel of brommer.
Polle

gezocht dop boite relais sp 98

Ongelezen bericht door Polle » 20 jun 2018, 08:46

Ik ben op zoek naar een nieuwe of tweedehands dop voor de boite relais van de sp 98, sommet enzo.
Graag alles aanbieden als hij niet stuk of beschadigt is.
Geef goede prijs

Gr Polle

Polle

Re: gezocht dop boite relais sp 98

Ongelezen bericht door Polle » 20 jun 2018, 08:48

Ik krijg geen foto's meer geplaatst

Gr Polle

MobyJet
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door MobyJet » 20 jun 2018, 09:05

Polle schreef:
20 jun 2018, 08:48
Ik krijg geen foto's meer geplaatst

Gr Polle
Hier wordt een workaround beschreven:
viewtopic.php?f=2&t=4573

KapteinBeun

Ongelezen bericht door KapteinBeun » 20 jun 2018, 09:18

Ik heb de foto van Polle ontvangen:
DSC_0005.JPG
Gr. Marco
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

MobyJoost

Ongelezen bericht door MobyJoost » 20 jun 2018, 14:00

Ik hoopte even, dat hij hetzelfde was, als de dop voor een nieuwer type boite (AV92/93/99z/99e etc). Helaas. totaal anders. Oogjes openhouden op beurzen, de wonderbaarlijkste onderdelen liggen te slapen in verzamelbakken.

AGB

Ongelezen bericht door AGB » 20 jun 2018, 14:55

Frank of Henk kunnen hem mischien wel na maken , als er helemaal niets meer te vinden is,

Polle

Ongelezen bericht door Polle » 20 jun 2018, 15:09

Ik heb liefst een originele die zijn veel mooier maar nood breekt wet.
Misschien later

Gr Polle

Franky

Ongelezen bericht door Franky » 20 jun 2018, 16:53

Het probleem zit hem in de kleur. Je moet precies die kleur kunnen kopen. Knalgeel is bijvoorbeeld geen probleem. Vervaagd geel is lastig helaas :(

MobyJet
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door MobyJet » 20 jun 2018, 17:16

Franky schreef:
20 jun 2018, 16:53
Het probleem zit hem in de kleur. Je moet precies die kleur kunnen kopen. Knalgeel is bijvoorbeeld geen probleem. Vervaagd geel is lastig helaas :(
Wit een paar jaar in de zon leggen? :lol:

GROENEKAN

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 20 jun 2018, 17:46

MobyJoost schreef:
20 jun 2018, 14:00
Ik hoopte even, dat hij hetzelfde was, als de dop voor een nieuwer type boite (AV92/93/99z/99e etc). Helaas. totaal anders. Oogjes openhouden op beurzen, de wonderbaarlijkste onderdelen liggen te slapen in verzamelbakken.
Polle, vraag of Joost meekijkt op de beurzen, hij heeft top-beursogen.

Polle

Ongelezen bericht door Polle » 20 jun 2018, 18:28

Hallo Joop

Dat doet hij zo wie zo , denk ik toch ;)

Gr Polle

Franky

Ongelezen bericht door Franky » 20 jun 2018, 19:20

MobyJet schreef:
20 jun 2018, 17:16
Franky schreef:
20 jun 2018, 16:53
Wit een paar jaar in de zon leggen? :lol:
Ik ben dit inderdaad aan het testen op het moment :mrgreen: Van elk materiaal dat ik 3D print maak ik een object waar de materiaalnaam en de datum van printen in staat. Dit object plaats ik daarna op mijn balkon dat op het zuiden ligt. De langste test (PLA) zit er nu dik een jaar op. ABS een half jaar. Er gebeurt nog helemaal niets met de materialen. :P Of je nog even 10 jaar geduld wil hebben :mrgreen: :lol:

Voor de milieu geïnteresseerden:
Met deze test kan je ook leuk zien dat de natuur echt niets kan met al die plastic soorten. Ook PLA wat genoemd wordt als een groen plastic is heel moeilijk af te breken. Er zijn andere mensen die vergelijkbare testen aan het doen zijn die al langer lopen en waar ook helemaal niets gebeurd met PLA.

PantinNL

Ongelezen bericht door PantinNL » 20 jun 2018, 20:48

MobyJet schreef:
20 jun 2018, 09:05
viewtopic.php?f=2&t=4573
@ Jet: Wat een vies woord "workaround"! Waarom niet gewoon: werkwijze of aanpak?
Henk

@Polle: Laten draaien uit stafmateriaal of met een 3D-printer laten maken. In het tweede geval is nadraaien/tappen van de schroefdraad nodig.
Lastige dop, die je zelden aantreft en dan moet hij ook nog perfect zijn....
Misschien heeft iemand er toevallig eentje liggen, maar weet niet dat hij hem heeft. De foto is inmiddels toegevoegd door Marco.

@ Loe: de programmeurs van phpBB moeten voor het bepalen van de grootte niet kijken naar de meta-gegevens, maar naar de daadwerkelijke afmetingen van het grafische bestand. Waarschijnlijk is het een kwestie van één regel code aanpassen.
Door te draaien, knippen en plakken of door te sturen kun je de oude meta-gegevens ook verwijderen. Mijn voorkeur gaat naar het aanpassen van de broncode van de software, waarop het forum draait.

Henk
Laatst gewijzigd door PantinNL op 20 jun 2018, 21:18, 6 keer totaal gewijzigd.

loe

Ongelezen bericht door loe » 20 jun 2018, 20:53

Ik snap.nog steeds niet waarom hier nog niks aan gedaan is.het moet toch mogelyk zyn om gewoon fotos te plaatsen zonder allerly kunstjes en truukjes.ik ap gewoon naar degene die naast me zit een foto .en zy apt m weer terug naar my..en dan lust de site m wel...

GROENEKAN

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 20 jun 2018, 21:00

Een workaround is een alternatieve werkwijze. Inderdaad een onnodige Engelse term. Maar als ik op de link klik dan krijg ik een heleboel tekst en niet 1 strakke werkwijze. Groet, Joop

MobyJet
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door MobyJet » 20 jun 2018, 22:37

GROENEKAN schreef:
20 jun 2018, 21:00
Een workaround is een alternatieve werkwijze. Inderdaad een onnodige Engelse term. Maar als ik op de link klik dan krijg ik een heleboel tekst en niet 1 strakke werkwijze. Groet, Joop
Bedankt voor de melding. Je hebt gelijk. Ik zal het topic opschonen en de workaround bovenaan zetten.
PantinNL schreef:
20 jun 2018, 20:48
MobyJet schreef:
20 jun 2018, 09:05
viewtopic.php?f=2&t=4573
@ Jet: Wat een vies woord "workaround"! Waarom niet gewoon: werkwijze of aanpak?
Henk
Omdat dat niet hetzelfde is. Zoals gezegd, is een workaround een alternatieve werkwijze.
'Tijdelijke oplossing/werkwijze' komt het meest in de buurt.
Gelukkig leven we in 2018 en gebruiken we handige woorden uit andere talen. Dat deden we altijd al trouwens, duizendennnnnn jaren. Je kunt er ook gewoon overheen lezen en/of verder scrollen.
loe schreef:
20 jun 2018, 20:53
Ik snap.nog steeds niet waarom hier nog niks aan gedaan is.het moet toch mogelyk zyn om gewoon fotos te plaatsen zonder allerly kunstjes en truukjes.ik ap gewoon naar degene die naast me zit een foto .en zy apt m weer terug naar my..en dan lust de site m wel...
Jammer dat je dit zegt.

Geloof me, als het in een uurtje opgelost was, was het allang gebeurt. Ik heb al uren gezocht en vanalles geprobeerd. Helaas zonder resultaat zoals jullie zien.

Ik heb ook een fulltime baan. Het forum is voor jullie voor ernaast. Dat functioneert, en ja, is niet perfect. Het blijft hobby en moet leuk blijven. Ik denk dat je onderschat hoeveel tijd zoiets nu al kost.
Ik zit op mijn werk al de hele dag te programmeren achter de computer; heerlijk als ik 's avonds even naar buiten kan of anders actief kan zijn.

Over 40 jaar mag ik met pensioen, als ik dat haal. Dan heb ik wat meer tijd, hoewel dat ook tegen blijkt te vallen.

Wat ik nog wil proberen is de nieuwste update toepassen in de hoop dat dat werkt. De vorige ging voorspoedig en kostte minder tijd dan verwacht, maar ik wil dit wel doen in een weekend waarin ik tijd heb om het op te lossen als het mislukt.
En mijn weekenden (nogmaals: ik werk fulltime) zitten tot en met september al aardig vol.

Overigens bieden de meeste fora helemaal geen ruimte om foto's te uploaden (hosting ruimte kost geld) en moet je ze elders zetten. Dit is al een luxe.

Maar goed, nu graag weer BACK ON TOPIC, of TERUG NAAR HET ONDERWERP VAN POLLE, voor de anti-Engelse-term-mensen.

PantinNL

Ongelezen bericht door PantinNL » 20 jun 2018, 22:59

Hallo Jet,
Het lijkt me waarschijnlijk dat ze die programmeerfout bij de volgende herziening verwijderd hebben.
Al met al heeft Polle (of Bessels?) zijn dopje nog niet. Ik heb overigens bij Shapeways de vraag neergelegd over ivoorkleurig nylon.
Ik heb aangegeven dat : "Mocht de term ivoor gevoelig liggen, crème ook al een stap in de goede richting is".
Henk
Laatst gewijzigd door PantinNL op 21 jun 2018, 08:13, 1 keer totaal gewijzigd.

MobyJoost

Ongelezen bericht door MobyJoost » 20 jun 2018, 23:13

Jet, voel je niet schuldig over de vruchteloze worsteling met de, tekortschietende, programmatuur van de site provider. Die zou dit moeten oplossen.

Plaats reactie