Expansie uitlaat

Vertel hier waar je naar op zoek bent.
Forumregels
Graag een duidelijke omschrijving, liefst met foto/afbeelding, van het gevraagde onderdeel of brommer.
AGB

Re: Expansie uitlaat

Ongelezen bericht door AGB » 01 sep 2018, 15:31

heb niet het idee dat hier nieuwe mensen wordt weg gepest of heb ik wat gemist,
dat er eens een andere wending aan een topic wordt gegeven kan gebeuren,vraag me af wat voor erge dingen er
dan wel niet geschreven zijn hier in dit topic, of op het forum,

PantinNL

Ongelezen bericht door PantinNL » 02 sep 2018, 02:22

AGB schreef:
01 sep 2018, 15:31
heb niet het idee dat hier nieuwe mensen wordt weg gepest of heb ik wat gemist,
dat er eens een andere wending aan een topic wordt gegeven kan gebeuren,vraag me af wat voor erge dingen er
dan wel niet geschreven zijn hier in dit topic, of op het forum,
Nieuwe leden zijn hier altijd welkom.
Daarover bestaat geen enkele twijfel.
Henk

OlivierAV50

Ongelezen bericht door OlivierAV50 » 14 sep 2018, 18:34

Sorry voor mijn late terugkoppeling maar heb niet meer naar het onderwerp gekeken sinds de sluiting. Voor degenen die willen weten wat een 'turkse' uitlaat is: de beste man vertelde mij dat het een gewone banaanvormige uitlaat is (zoals bij B2B) maar dan bijna helemaal hol van binnen en met een grotere cilinder opening en een groter tuitje aan t eind. Klinkt ook niet verkeerd en laat wat meer toeren toe. Hij gebruikte m zelf op 75 cc 2 en 4 cilinders ( 75cc per cilinder dus). Ik gebruik m zelf op een av7 met gepoorte cilinder, aangepaste zuiger, ad13 met sproeier 250 en doppler er3 koppeling. Gaat als een tiet!

PantinNL

Ongelezen bericht door PantinNL » 14 sep 2018, 21:47

Hallo Olivier,
Dempt deze uitlaat nog redelijk?
Henk

OlivierAV50

Ongelezen bericht door OlivierAV50 » 21 sep 2018, 22:45

PantinNL schreef:
14 sep 2018, 21:47
Hallo Olivier,
Dempt deze uitlaat nog redelijk?
Henk
Hahaha nee absoluut niet. Het geluid wat eruit komt is abnormaal luid, maar ik vind t heerlijk. Het overige verkeer hoort me in ieder geval aankomen als ik rij :lol:

MobyJet
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door MobyJet » 22 sep 2018, 01:01

Loud pipes saves lives :thumbup:

KapteinBeun

Ongelezen bericht door KapteinBeun » 23 sep 2018, 13:45

Deze uitlaat is welliswaar wat luider dan de standaard trompetuitlaat, maar ik vond het nog niet echt asociaal klinken. Lekker knettertje.

Toch produceert de SIM-uitlaat onder mijn SP93 meer geluid. Soms tot ergenis van mezelf, want het dempertje stopt net te vroeg. De einddemper kan ook vrij eenvoudig verwijderd worden, maar dan wordt het ronduit schandalig.

Gr. Marco

loe

Ongelezen bericht door loe » 23 sep 2018, 13:55

Aub wat fotos .en evenueel wat maten van de lengte en diameter van het pypje en andere onderdelen...ik kan me voorstellen dat het originele pypje vervangen kan worden door een grtere diameter of zo..en zit er aan het binnenkamertje ook nog het pypje of is die er af gehaald....luider laten klinken is niet wat ik persé wil .dan boorde ik er wel een gat in...ik ben benieuwd of de diameter van het pypje ook te krap is bemeten.waardoor alles lekker tam is gemaakt .

KapteinBeun

Ongelezen bericht door KapteinBeun » 23 sep 2018, 14:00

Als ik het goed begreep van Olivier is de uitlaat aan de binnenkant helemaal hol. Die grotten zijn eruit gehaald en het pijpje op het achterste dempertje is iets groter in diameter.

Gr. Marco

loe

Ongelezen bericht door loe » 23 sep 2018, 15:20

Hmm.toch benieuwd ..er zit maar één schot in volgens my.en die kan ook.nie zomaar verwyderd worden.daar zit nl het draadend van de einddemper in. Ik denk dat ze de binnenste cup van de eindemper hebben open geflext.dan mis je een demp pypje en heb je meer lawaai.maar ga je niet persé harder. Ik heb het al es uitgevogeld door het achterste stuk van de demper achterstevooren in de uitlaat te monteren.dat gaat net .dan mis je ook een stuk van de demper.maakt veel lawaai.doet verders niks..

KapteinBeun

Ongelezen bericht door KapteinBeun » 23 sep 2018, 21:26

Het achterste dempertje zat bij Olivier vast mer uitlaatpasta. Er zat dus inderdaad geen draadeind in de uitlaat.

Blijkbaar heet dit een Turkse uitlaat omdat ze vaak bij die 2 of 4 cilinder knutsels gemonteerd zijn, met 75cc cilindertjes. Dan zal het wel extra vermogen opleveren.

Gr.
Marco

OlivierAV50

Ongelezen bericht door OlivierAV50 » 24 sep 2018, 11:46

Precies wat Marco zegt. Ook de aansluiting op de cilinder is iets groter. Als het lukt zal ik binnenkort even een foto uploaden hiervan, ook met vergelijking van het origineel. Even uitvogelen hoe dit werkt :D

loe

Ongelezen bericht door loe » 24 sep 2018, 12:27

Plaats reactie