Expansie uitlaat

Vertel hier waar je naar op zoek bent.
Forumregels
Graag een duidelijke omschrijving, liefst met foto/afbeelding, van het gevraagde onderdeel of brommer.
OlivierAV50

Expansie uitlaat

Ongelezen bericht door OlivierAV50 » 27 aug 2018, 13:01

Beste mensen,

Heeft er toevallig iemand voor mij een expansie uitlaat?

Ik ben dan niet op zoek naar zo'n cobra uitlaat maar echt een die langs het frame loopt (doppler bijvoorbeeld). De aansluitling bij de cilinder moet wel kunnen bewegen vanwege de Vario. Als iemand iets heeft hoor ik t graag!

MobyJet
Beheerder
Contacteer:

Re: Expansie uitlaat

Ongelezen bericht door MobyJet » 27 aug 2018, 13:34

Heb je een AV10 of AV7 blok?
Mijn ervaring is dat de hoek van de cilinder iets anders is, waardoor je niet uitkomt met een AV10 uitlaat op een AV7 blok (komt dan tegen de standaard aan). Hoewel dat misschien met de uitlaat naast het frame weer minder uitmaakt.

Er zijn veel verschillende snelle en expansie uitlaten te koop in de bekende Franse webshops.
In NL is dit allemaal niet geleverd, dus de kans is heel klein dat je dat hier gaat vinden denk ik.

OlivierAV50

Ongelezen bericht door OlivierAV50 » 27 aug 2018, 14:03

Ik heb een av7 blok. Standaard zou niet veel uit mogen maken want ik kan dat altijd aanpassen of een zijdtandaard monteren. Ik had inderdaad op lamobylette gekeken maar vond ze nogal prijzig en niet echt mooi...

MobyJet
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door MobyJet » 27 aug 2018, 14:35

Welke die wel mooi is zoek je dan nu precies? En wat is dan je budget als een nieuwe te duur is?
Een voorbeeldplaatje zal wel helpen.

Wie weet heeft iemand het toch toevallig liggen voor je..

OlivierAV50

Ongelezen bericht door OlivierAV50 » 28 aug 2018, 19:21

Heb inmiddels een Turkse 75cc uitlaat met de standaard looks van iemand overgenomen. Toch bedankt voor de reactie :thumbup:

GROENEKAN

expansie-uitlaat

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 30 aug 2018, 12:16

Helaas is dit topic gesloten.

Hoi Olivier, wat is een Turkse 75 cc uitlaat ? Wat zijn de voordelen en waar zijn deze te verkrijgen ? Dank en groet, Joop
Aanpassing:
Topic heropend
KapteinBeun

KapteinBeun

Re: expansie-uitlaat

Ongelezen bericht door KapteinBeun » 30 aug 2018, 12:20

Hallo Joop, ik zal het topic nog even heropenen en de berichten samenvoegen.

Gr. Marco

Lolle
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lolle » 30 aug 2018, 12:55

Helaas gebeurd dit vaker dat een topic te snel wordt gesloten. In dit geval had ik ook de vraag hoe de turkse uitlaat er uitziet en wat de voordelen zijn.
Groet, Lolle

GROENEKAN

Re: expansie-uitlaat

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 30 aug 2018, 17:36

KapteinBeun schreef:
30 aug 2018, 12:20
Hallo Joop, ik zal het topic nog even heropenen en de berichten samenvoegen.

Gr. Marco
Dank Marco voor het heropenen. Mensen vragen van alles en als het is opgelost hoor je weinig of soms zelfs niets. Maar de info met de gedetailleerde oplossing leert ons juist veel. Gr. Joop

KapteinBeun

Ongelezen bericht door KapteinBeun » 31 aug 2018, 17:57

In deze situatie was ik misschien iets te snel. En natuurlijk ben ik ook benieuwd naar zo'n Turkse uitlaat (hoewel ik denk dat het een Marokkaanse zal zijn).

Maar zoals we allemaal wel weten gaag de informatie in dit gedeelte van het forum op den duur altijd verloren en dat is gewoonweg zonde. Dat is ook de reden dat gezocht en aangeboden topics worden gesloten voordat er een discussie (niet negatief bedoeld) begint. Daar zijn de andere gedeelten voor, waar informatie wel bewaard blijft.

Gr. Marco

GROENEKAN

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 31 aug 2018, 18:15

Het geeft niet als info verloren gaat. Maar als iemand geslaagd is dan is het interessant te weten - zeker voor degenen die het topic gevolgd hebben - hoe hij eraan gekomen is en een prijsidee of een alternatieve oplossing. Gr. Joop

AGB

Ongelezen bericht door AGB » 31 aug 2018, 18:35

mee eens joop,

MobyJet
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door MobyJet » 31 aug 2018, 19:10

Om de informatie niey verloren te laten gaan, in de archief map in deze rubriek in het leven geroepen. Deze wordt niet geschoond ;)

Topics worden alleen maar (handmatig) daarheen verplaatst als er nuttige info in staat.

Lolle
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lolle » 31 aug 2018, 19:21

Schijnbaar vinden mensen die hun doel hebben bereikt het ook niet nodig om anderen te informeren. Een beetje éénrichtings verkeer. Ze willen zelf graag worden geholpen maar vinden het niet nodig om de resultaten te tonen.

PantinNL

Ongelezen bericht door PantinNL » 31 aug 2018, 20:09

Hallo Lolle,
Die woorden van jou zijn uit mijn hart gegrepen.
De echte liefhebbers koppelen terug en vertellen over hun ervaringen en hun lopende projecten.
Ik heb persoonlijk weinig op met die eendagsvliegen, die alleen maar op dit forum komen "halen".
Eigenlijk zitten op dit forum maar weinig actieve leden; de meesten zijn wat passief.
Gelukkig hebben zich de laatste tijd ook enkele echte liefhebbers aangemeld met een goed verhaal.
Het zal duidelijk zijn, wie op meer ondersteuning kan rekenen en ik bepaalde zeldzame onderdelen gun.
Henk

MobyJet
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door MobyJet » 31 aug 2018, 21:13

Laten we back on topic gaan en niet mensen bestempelen als wel of geen echte liefhebber. Dit is echt NOT DONE, wat mij betreft. Een aantal nieuwe leden heeft mij al verzocht hun account te verwijderen, door dergelijke uitspraken. Dat betreur ik zeer, ook dat ik het te laat las om in te grijpen, en laat ik niet nog eens gebeuren.

Ook echte liefhebbers reageren niet per se binnen twee dagen (die rijden buiten op hun brommer rond ;) ).

50 berichten in 5 maanden is voor een nieuw lid redelijk veel, voor de standaarden hier. Zeker geen eendagsvlieg te noemen wat mij betreft. En dan nog: 'eendagsvliegen' zijn hier net zo welkom als leden die elke dag posten. Wellicht lezen ze veel; dat kunnen we niet zien. En ook dat maakt niet uit.
Het staat ieder vrij wel of niet op een vraag te reageren. Maar ik verwacht wel respect voor iedereen.

@Olivier, zoals je leest, zijn we benieuwd naar je aanwinst en je ervaringen 8-)

PantinNL

Ongelezen bericht door PantinNL » 31 aug 2018, 22:19

Mijn reactie is inderdaad wat off-topic en slaat zeker niet op Olivier.
Dat sommige mensen zich hierdoor afmelden vind ik geen ramp.
De kwaliteit van het forum hoeft daardoor niet slechter te worden.
Ik ben wel zoals anderen benieuwd naar die uitlaat, want vervangers voor uitlaten hebben momenteel mijn aandacht.
Henk

GROENEKAN

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 31 aug 2018, 22:21

Bij de andere topics heeft Oivier steeds perfect zijn bevindingen teruggemeld.

Het is een algemene grief in dit leven dat als iemand na hulp van een ander al of niet is geslaagd , dat dit vaak niet even gemeld wordt of een bedankje enz. Ook dus in het dagelijkse leven. Heeft niets met Forums te maken , laat staan dit Forum. Recent belde een vriend mij nog of ik een aannemer wist voor een verbouwing. Toen ik hem later tegen kwam, vroeg ik of hij er met de aangeraden aannemer uit was gekomen. Oh ja hoor, hij is al begonnen, antwoordde hij. Als ik niets gevraagd had zou ik dus niet geweten hebben of ik nuttig geadviseerd heb. En dat is van belang voor een volgend project voor mij of voor een ander.

In ieder geval moet Olivier zich deze gedachtewisseling niet persoonlijk aantrekken. Ik heb alleen maar geschreven:
Helaas is dit topic gesloten.

Hoi Olivier, wat is een Turkse 75 cc uitlaat ? Wat zijn de voordelen en waar zijn deze te verkrijgen ? Dank en groet, Joop
Laatst gewijzigd door GROENEKAN op 01 sep 2018, 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.

paulmz

Ongelezen bericht door paulmz » 31 aug 2018, 22:38

Forummers zijn deelnemers,geen leerlingen die terecht gewezen moeten worden.

Paul

PantinNL

Ongelezen bericht door PantinNL » 31 aug 2018, 22:44

Hallo Joop,
Helaas een erg herkenbaar verhaal.

Is het toevallig deze uitlaat?
Afbeelding

Henk

Lolle
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lolle » 31 aug 2018, 22:59

paulmz schreef:
31 aug 2018, 22:38

Paul
Zo is dat Paul, maar als forumleden iets vragen en anderen doen hun best om tot een oplossing te komen dan is het fijn om te weten hoe het opgelost is. Als je hier dan naar vraagt is het erg jammer dat je er geen antwoord op krijgt. Helemaal als degene wel reageert op recente problemen en dus wel regelmatig op het forum is.

PantinNL

Ongelezen bericht door PantinNL » 31 aug 2018, 23:06

paulmz schreef:
31 aug 2018, 22:38

Paul
Mooie stelling Paul,
Daar kan je een uitgebreide topic aan besteden.
Henk

MobyJet
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door MobyJet » 01 sep 2018, 09:22

PantinNL schreef:
31 aug 2018, 22:19
Mijn reactie is inderdaad wat off-topic en slaat zeker niet op Olivier.
Dat sommige mensen zich hierdoor afmelden vind ik geen ramp.
De kwaliteit van het forum hoeft daardoor niet slechter te worden.
Het mag duidelijk zijn dat ik het dus wel een ramp vind als (nieuwe) leden op deze manier weggepest worden! Daar wordt de kwaliteit en de sfeer wel slechter van, en het imago.

Nu graag back on topic in afwachting op Olivier. Er is genoeg over gezegd nu. De rest gaan we verwijderen.

Franky

Ongelezen bericht door Franky » 01 sep 2018, 09:54

Dat wegpesten vind ik ook een rare actie.
Wat ik zelf doe en ook iedereen aan wil raden, is kritisch zijn waarop je reageert. Negatieve opmerkingen plaats ik veelal niet. Je kan ze ook niet plaatsen en het topic negeren. Dit doe ik vaak.
Omtrent mensen die alleen komen halen en niets teruggeven aan de gemeenschap. Deze mensen komen bij mij op een lijst te staan. Mensen op deze lijst voorzie ik niet langer meer met gratis adviezen. Als andere mensen deze mensen wel willen helpen staan ze vrij om dat te doen. Dat is een keuze die iedereen voor zichzelf mag maken.
Zo blijft mijn negatieve mening over sommige zaken buiten het publieke deel van het forum. Mijn mening is nou eenmaal niet de wet ;)

Mobygek

Ongelezen bericht door Mobygek » 01 sep 2018, 13:38

Je heb gelijk Franky, als je dit allemaal terug leest vindt ik sommige uitlatingen triest.
en eerlijk gezegd kom ik dat wel eens vaker tegen.
Je kent de persoon niet, de omstandigheden niet, persoonlijk nooit ontmoet en
iedereen vergeet wel eens iets, bv. het terugkoppelen van ervaring/oplossingen etc.
We zijn een forum, je heb altijd mensen die halen en mensen die brengen.
Als forum sta je open, wie het ook is.
Laat de mensen het uitfilteren welke het forum beheren wat wel en niet kan.
Dit is een prachtig forum en hierdoor heb ik het geluk gehad Joost en Polle ontmoeten welke nu hele
goede vrienden van mij zijn geworden.
Maar ook via het ondernemen van o.a. Polle en Lolle Woerden etc. mensen ontmoet welke nu tot mijn kennissenkring behoren.
Ieder mag zijn mening geven, maar soms is het beter dit voor je te houden voor het groter geheel.

vrgr gerard,

Plaats reactie