9 maart beurs te Ranst

Wanneer is er een oldtimer (bromfiets) beurs?
Pollege
Berichten: 495
Lid geworden op: 08 jun 2020, 05:23
Woonplaats: Geel

9 maart beurs te Ranst

Ongelezen bericht door Pollege » 13 feb 2024, 17:04

Op 9 maart gaat de bekende beurs in Ranst (B) door.
Dit op domein Moervelden gelegen op de bistweg in de oude leger hallen.
Ik sta daar met een stand van 10 lopende meter.
Vanaf 9u gaat de deur open tot 16.00u.
Heb vele nieuwe spullen bij van de grote stock die ik onlangs opkocht.
Er zijn bromfietsn en onderdele.
Oude fietsen en onderdelen alsook motorfietsen en retro spulen reclameborden enz

Gr Polle

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3222
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: 9 maart beurs te Ranst

Ongelezen bericht door PantinNL » 03 mar 2024, 15:47

Hallo Polle,
Dat klinkt goed en is voor mij redelijk dichtbij; bovendien kan ik een keer flink tanken.
Ik kom met de auto en heb zin in die grote beurs. Ik zoek nog wat speciale gereedschappen en materialen.
Aangezien jij er staat Polle, zit het met mobylette-onderdelen wel goed. Uiteraard maak ik wel even een lijstje, want als ik eenmaal een beurs ben, dan wil ik weleens wat vergeten.
Wellicht kunnen we ook even over de tocht naar Baugy hebben. Misschien dat René ook komt.
Mocht iemand nog iets zoeken en deze beurs gaan bezoeken, dan kan ik het eventueel meenemen.
Tot zaterdag.
Groet,
Henk

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3222
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: 9 maart beurs te Ranst

Ongelezen bericht door PantinNL » 09 mar 2024, 21:24

Om een uur of half 11 was ik op de beurs. Ranst is voor mij een klein uur rijden, maar de benzine prijs maakt veel goed.
Ik betaalde ongeveer € 1,61/liter aan de Belgische pomp. Langs de snelweg in Nederland zag ik in een flits € 2,11 staan.
Dat is wel een erg groot verschil. De entree was € 10 (inclusief gratis parkeren).
Er viel veel te zien aan brommers en motoren. Er stonden prachtige oude motoren, maar ook wel mobylettes, hieronder een voorbeeld van een EEG en een BG.

Verder waren er stands met nieuwe producten. De stand van Jozef Vaesen bood diverse mobylette onderdelen zoals het bekende tank logowerk van de FOM. Nieuw waren luchtfilterhuizen voor Vespa. Deze waren geprint in PLA en er was nagenoeg geen ondersteunend materiaal gebruikt. De wanden waren wel wat dikker dan normaal. PLA voor een dergelijke toepassing zou in in me zijn opkomen, maar volgens Jozef werkte het goed....
Als je PLA in de tuin legt zal het naar een tijdje uit elkaar vallen. Droog opgeslagen kan het een heel tijd mee. De tijd zal wel leren hoelang het meegaat. De huizen zagen er wel netjes uit zoals de foto aantoont. Pers- en gietwerk van nieuwe onderdelen waren bij deze stand ook volop te zien.

Ik heb op de beurs maar weinig gekocht, want wat ik zocht kon ik niet vinden. Een mooie reden om binnenkort weer naar een andere beurs te gaan.

Afgezien van de brommers en de motoren, ga ik vooral naar een beurs toe om andere liefhebbers te ontmoeten.
Veel (oude) bekenden uit Nederland en België waren naar Ranst gekomen. Al met al een leuke dag.
Henk
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6198
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: 9 maart beurs te Ranst

Ongelezen bericht door Franky » 15 mar 2024, 10:03

PantinNL schreef:
09 mar 2024, 21:24
Verder waren er stands met nieuwe producten. De stand van Jozef Vaesen bood diverse mobylette onderdelen zoals het bekende tank logowerk van de FOM. Nieuw waren luchtfilterhuizen voor Vespa. Deze waren geprint in PLA en er was nagenoeg geen ondersteunend materiaal gebruikt. De wanden waren wel wat dikker dan normaal. PLA voor een dergelijke toepassing zou in in me zijn opkomen, maar volgens Jozef werkte het goed....
Als je PLA in de tuin legt zal het naar een tijdje uit elkaar vallen. Droog opgeslagen kan het een heel tijd mee. De tijd zal wel leren hoelang het meegaat. De huizen zagen er wel netjes uit zoals de foto aantoont. Pers- en gietwerk van nieuwe onderdelen waren bij deze stand ook volop te zien.
Luchtfilterhuizen van PLA. Dat zou ik niet doen. Ik heb destijds met mijn 99z luchtfilterhuizen ook PLA gebruikt. Dat lijkt allemaal goed te gaan, totdat je op een warme dag een keer de bromfiets parkeerd na een flinke rit. Dan zakt het als een pudding in elkaar. Tenminste, dat is mijn verwachting. Ik heb het enkel voor korte testen gebruikt om mijn ontwerp te verbeteren.
Zolang je rijdt zuig je zoveel lucht door de kap heen dat hij wel koel blijft.

Overigens. Als je PLA in de tuin legt gebeurt er niets mee. De natuur kan er weinig mee. Het spul is redelijk onverwoestbaar. Biologisch afbreekbaar is een oprekbare term. Ik heb het jaren lang op een balkon richting het zuiden gehad, vol in de regen en wind. Er gebeurt niets mee.

Hierbij een stukje van wikipedia.
Plastic op basis van polymelkzuur (PLA) wordt verkocht als composteerbaar plastic, waarbij het beter voor het milieu zou zijn en zou bijdragen aan vermindering van de CO2-uitstoot, omdat er geen fossiele grondstoffen worden gebruikt. Naast de toepassing als verpakking van bijvoorbeeld voedingswaren, worden er onder andere ook plastic potjes voor plantjes in de tuin geproduceerd op basis van PLA.

In de gangbare composteringsinstallaties waar ons gft-afval wordt verwerkt breekt composteerbaar plastic bij de huidige methoden echter niet af.[2] Daarom wordt het uit het gft gezeefd en gewoon verbrand.[3] Ook komt het in de plastic soep terecht.
Plastic is en blijft fantastisch, zolang het maar niet in de natuur belandt.

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3222
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: 9 maart beurs te Ranst

Ongelezen bericht door PantinNL » 15 mar 2024, 12:29

Hallo Franky,
Die warmte is inderdaad interessant en het kan in de zomer achter een het cilinder erg warm worden.
Mijn keuze zou nylon zijn, maar zolang het werkt in een bepaalde toepassing is het goed.
De Mont Ventoux e.d. lijken mij minder geschikt. Ik zal het eens aan Jozef voorleggen.
Groet,
Henk

Plaats reactie