Beurs te Wellen

Wanneer is er een oldtimer (bromfiets) beurs?
Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Beurs te Wellen

Ongelezen bericht door Harrie » 01 sep 2012, 18:13

Beste Forumleden,
Ik vertrek morgenvroeg met de brommer naar Wellen. :o Een van de beste en leukste beurzen die ik ken.
Dat hele stuk per brommer? Nou....nee; ik rijd eerst naar een goede brommervriend toe en stap daar in de auto. :oops:
Mocht iemand nog iets zoeken of me een technische vraag willen stellen, laat het me dan vooraf even weten via mail (info@pantin.nl).
Groet,
Harrie

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Beurs te Wellen

Ongelezen bericht door Harrie » 02 sep 2012, 21:27

Beste forumleden,

De 25e versie van het Internationale Bromfietstreffen te Wellen was een van de beste ooit.
Het weer was perfect, de deelname aan de ritten was meer dan 350 rijders en er waren erg veel speciale voertuigen te zien.
Wat dacht je van een hybride solex? Men neme een achterwiel van een Solex en men voege er een elektrische naafmotor er aan toe.
Uiteraard komen daar nog wat accu's in de fietstassen bij kijken. Waartoe deze trend zal leiden? Daarover mogen jullie van gedachten wisselen.
Een bijzondere mobylette met AV10-motor en kick uit Turkije trok ook onze aandacht. Grappig was ook de tweemaal 50cc brommer/motorfiets; volgens de eigenaar kostte het veel denkwerk. Hij had deze brommer nodig voor een toertocht dwars door Frankrijk van de Atlantische oceaan naar de Middellandse Zee en de route ging via het Centraal Massief. De combinatie leverde 150% van een enkele motor.

Het was erg gezellig, want ik kwam veel bekenden tegen en ook enkele nieuwe gezichten op een mobylette.
De mobylette-onderdelen waren wat schaarser dan vorig jaar, maar het was toch ruimschoots de moeite waard.
Een bijzonder verhaal hoorde ik van Jos Pelders over hoe hij in het bezit is gekomen van een postpakket - gevonden in een plantsoen - dat ik ooit verzonden heb, maar nooit bezorgd bij de geadresseerde; al beweert PostNL het tegendeel. Dit verhaal krijgt nog een vervolg.
Hieronder wat foto's.

Groet,
Harrie
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6323
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Beurs te Wellen

Ongelezen bericht door MobyJet » 02 sep 2012, 21:41

Ik zal morgen wat foto's posten, heb er niet veel gemaakt.
Was wel heel gezellig!

Polle
Berichten: 2698
Lid geworden op: 14 feb 2010, 20:45
Locatie: Geel Belgie

Re: Beurs te Wellen

Ongelezen bericht door Polle » 03 sep 2012, 10:15

Hallo Forumleden.

Veel leuke spullen gekocht en dan vooral nieuwe voor moby's.
Samen met Joost de beurs grondig uitgekamt.
Henk en Ben ontmoet maar waar zat Jet?
Nergens te bespeuren.
Doodjammer dat ik naar goede gewoonte niet met de bromfiets kon gaan wegens rugproblemen.
Volgend jaar ga ik weer.

Gr Polle

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6323
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Beurs te Wellen

Ongelezen bericht door MobyJet » 03 sep 2012, 16:58

Verplaatst naar het juiste topic:
MobyJoost schreef:Ik was vandaag met Polle in Wellen. Gisteren al naar Geel getogen, waar ik aan tafel mocht aanschuiven, bij de familie Geysels, voor een heerlijke vegetarische maaltijd. Daarna mocht ik overnachten in de luxe Pipo-wagen op hun terrein. Heerlijk geslapen! Om 8 uur met Polle naar Wellen gereden. Helaas, door omstandigheden, niet met de brommer. Het zou een mooie tocht geweest zijn, dooe de prachtige Belgische Kempen.Ook Harrie was er en er werd weer driftig over Moby's gebabbeld. Het was een schitterende dag en we hebben allemaal wel wat leuks gevonden.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6323
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Beurs te Wellen

Ongelezen bericht door MobyJet » 03 sep 2012, 17:02

Polle schreef:Henk en Ben ontmoet maar waar zat Jet?
Nergens te bespeuren.
Om 5.45 uur ging de wekker, om 6u stond ik op de beurs. Alles bekeken.. Om 6.15 uur een FS1 wrak gekocht, die terug naar de camping gebracht.
Daar even gebleven. Daarna weer een rondje over de beurs, het werd al drukker.
Daarna ontbeten op de camping, en de brommers op de verzamelplaats gezet en weer wat rond gelopen.
Om 11u gekeken bij het vertrek van de 1e rit wat foto's gemaakt..
Rond 14u nog even op de beurs geweest.
En om 18u ging ik naar huis. Een vriend heeft nog "even" de ontsteking van mijn bus afgesteld ;)

En ondertussen wat heen en weer gelopen, gegeten, gedronken, FS1 wrak uit elkaar gesleuteld, etc etc..

Ik heb 's middags alleen Henk 2 keer kort gezien en gedag gezegd. Verder jullie ook niet gezien.

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Beurs te Wellen

Ongelezen bericht door Harrie » 03 sep 2012, 18:06

BF,
Nog een mooi plaatje van een D45A uit 1936. Het is een 125 cc 4-slag motorfiets.

Groet
Harrie
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Plaats reactie