Beurs Lommel 2011 en 2012

Wanneer is er een oldtimer (bromfiets) beurs?
Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Beurs Lommel 2011 en 2012

Ongelezen bericht door Harrie » 07 feb 2011, 23:36

Beste forumleden,

Ook dit jaar in 2011 is er weer een beurs in Lommel; de tijd vliegt.
Ik ben van plan om er naar toe te gaan. Vorig jaar was het ook bijzonder leuk en gezellig. Een aanrader dus.
Met diverse forumleden heb ik al een afspraak lopen of moet ik iets afgeven of iets in ontvangst nemen.
Wellicht tot ziens in Lommel.
Groet,
Harrie
Laatst gewijzigd door Harrie op 09 feb 2011, 00:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6320
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Beuts Lommel op 20 februari 2011

Ongelezen bericht door MobyJet » 08 feb 2011, 19:38

Ik moet hem gaan missen helaas ivm een ander oldtimertreffen.
Hoor graag hoe het was.

Moto - Le Poney
Berichten: 375
Lid geworden op: 11 mar 2010, 23:51
Locatie: Heinkenszand - Zeeland

Re: Beuts Lommel op 20 februari 2011

Ongelezen bericht door Moto - Le Poney » 08 feb 2011, 22:08

Deze beurs staat al op mijn lijstje om te bezoeken, vorigejaar ook geweest en het was gezellig.

Groetjes Carl

Moto - Le Poney
Berichten: 375
Lid geworden op: 11 mar 2010, 23:51
Locatie: Heinkenszand - Zeeland

Re: Beurs Lommel op 20 februari 2011

Ongelezen bericht door Moto - Le Poney » 19 feb 2011, 23:40

Morgen ( zondag ) een bezoekje brengen aan de beurs te Lommel. :D

Groetjes Carl

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Beurs Lommel op 20 februari 2011

Ongelezen bericht door Harrie » 20 feb 2011, 23:42

MobyJet schreef: Ik moet hem gaan missen helaas ivm een ander oldtimertreffen.
Hoor graag hoe het was.
Beste Jet,
Na een uur rijden vanuit Helmond kwam ik ergens tussen Lommel en Leopoldsburg terecht.
Entree 5 Euro inclusief gratis parkeren.
De kaartjesverkoper bleek mijn brommervriend Naud Aendekerke uit Stramproy te zijn.
Mobylette,(Solex en hulpmotorenverzamelaar Naud kende deze site (nog) niet en werd door mij op de hoogte gebracht.
Het was koud guur weer. :cry: De vrijwilligers van Club "De Campse Solexisten" hadden het niet gemakkelijk.

Er waren drie stands met veel Motobécane onderdelen. Dirk de Corte uit Westkerke, Mobillex uit Parijs en mijn brommermaten Peter Sloots/ Toon van Korven uit Best resp.Oirschot.
Daarnaast lag hier en daar nog wat. Dus zeker de moeite waard. Ik heb echter vooral een mooie LUXOR 130 koplamp gescoord met een grote lampfitting.
Via eBay.fr kun je ook wel van die TT-lampen kopen, maar dan past er maximaal een oversized 6 Volt 8 Watt lampje in.
Een machtige stoot licht is nooit weg in het donker. De hoeveelheid extra stroom krijg je door bredere spoelen toe te passen of een 15/25 Watts vliegwiel.
Overstappen naar Led-verlichting is ook een serieuze optie.

Afbeelding

Uiteraard waren er weer mooie brommers opgesteld en er was:soep, broodjes en Belgisch bier. De sfeer was weer goed en verder heb ik veel bekenden getroffen.
Wat onderdelen geruild en gezellig wat bij gekletst over de komende evenementen in het toerseizoen. Een beurs is meer dan alleen wat onderdelen scoren.
Het was echt een grensgebied beurs met zowel Belgen, wat Fransen en veel Nederlanders. Uiteraard heb ik met flyers flink reclame gemaakt voor dit forum.
Bij een volgend evenement zal ik echter een extra grote stapel meenemen. Dit forum is toch nog erg onbekend.

Een mooie dag dus. :D

Harrie

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Beurs Lommel 2011 en 2012

Ongelezen bericht door Harrie » 17 feb 2012, 22:37

Beste forumleden,
Op 26 februari 2012 is er weer een bromfietsbeurs te Lommel.
Ik heb deze topic maar achter die van vorig jaar geplakt.
Afgelopen jaren ben ik er naar toe gegaan, want Lommel is voor mij bijna thuis.
Ik heb er ook een tijdje bij " de EMGO" gewerkt. Een interessante en leerzame periode was dat.
Op de beurs In Lommel ontmoet je zeker en vast diverse forumleden; meestal een mooie gelegenheid om bij te praten en onderdelen te ruilen.
Tot ziens in Lommel,
Harrie

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Beurs Lommel 2011 en 2012

Ongelezen bericht door Harrie » 26 feb 2012, 22:12

Beste forumleden,

Hoe was de beurs?
De beurs was goed georganiseerd en er viel veel te zien. Voor de mobyletteverzamelaar stonden wat oude Franse mobylettes uit het begin van de jaren vijftig en midden jaren zestig.
Prima als sloper te gebruiken of als ultieme uitdaging. Er stond geen enkel mooi exemplaar bij, zodat ik blij was dat het allemaal niet van mij was.
Onderdelen kon je hier en daar wel vinden, maar het was of gebruikt of ik had er al genoeg van. Uiteindelijk ben ik met een onnozel gereedschapje om pakkingen te maken naar huis gegaan. Conclusie: het aanbod mobylette onderdelen loopt sterk terug.
Teleurstellend dus? Dat ook weer niet, want ik heb veel bekenden ontmoet waaronder diverse forumleden.

Verder heb ik een leuk gesprek gehad met een paar mensen die betrokken zijn bij de Heuvellandrit op 24 juni as. Ik loop al jaren met de gedachte om daar eens mee te rijden en die kompels mijn achterlicht te laten zien. :lol: Voor mij overigens een bekend gebied, waar het bijzonder leuk rijden is.
Op naar de volgende beurs en misschien heb ik dan meer geluk; het is soms net vissen zo'n beursbezoek.
Groet,
Harrie

Jean
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 feb 2010, 20:53
Locatie: Bree, België

Re: Beurs Lommel 2011 en 2012

Ongelezen bericht door Jean » 26 feb 2012, 22:51

Beste forumleden,

Naar jaarlijkse gewoonte ook naar deze beurs geweest.
In de voormiddag heerste er een gezellige drukte ,maar tegen de middag was het al rustig.
Zelf heb ik me een onderdelen boekje van de mobylette G50 gekocht voor 3 euro,wat wel meevalt.
Na een tas koffie en een leerrijk gesprek met Harrie weer huiswaarts voor verdere moby restauratie.
Laat nu de eerste zonnige dagen maar komen!!!

Gr Jean.

Plaats reactie