7 september 2014 beurs Wellen

Wanneer is er een oldtimer (bromfiets) beurs?
Polle
Berichten: 2698
Lid geworden op: 14 feb 2010, 20:45
Locatie: Geel Belgie

7 september 2014 beurs Wellen

Ongelezen bericht door Polle » 29 aug 2014, 06:12

Beste forumleden

Op Zondag 7 september sta ik op een van de grootste beurzen van Vlaanderen ( België)
Mensen die mobylette onderdelen zoeken kunnen bij mij terecht.
Heb een grootte voorraad vooral nieuwe en ook gebruikte onderdelen bij.

http://www.bromfietstreffenwellen.tk
Tot dan

Gr Polle

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: beurs Wellen

Ongelezen bericht door Harrie » 30 aug 2014, 10:52

Hallo Polle,
Ik kom ook. Wellen stelt nooit teleur. In Bromfiets las ik dat de Vehikel stopt. Nou, dat hebben we jaren geleden al zien aankomen.
Als de bezoeker niets meer vindt blijft de standhouder weg en daardoor blijft de supertrouwe bezoeker weer weg . Kortom een negatieve spiraal.
Laten we hopen dat de beste beurs van België nog lang blijft doorgaan.
Harrie

av65
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 jul 2014, 22:21
Locatie: Opglabbeek, Belgie

Re: beurs Wellen

Ongelezen bericht door av65 » 30 aug 2014, 11:53

Ik zal er zijn samen met mijn broer :-)... Onze eerste oldtimerbromfietsen-beurs :D kijken er beide wel naar uit :D
Ook fijn eens wat mensen van hier hopelijk daar tegen te komen altijd fijn als je op mensen van het forum een gezicht kan plakken ;)

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6337
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: beurs Wellen

Ongelezen bericht door MobyJet » 31 aug 2014, 13:25

Ik ben er ook weer bij zoals de afgelopen jaren.
Ben er vanaf zaterdag eind van de middag, om een nachtje op de "camping" te kunnen verblijven met veel gezelligheid altijd.

Voor degenen die mij willen ontmoeten:
Ik rij in een zwarte Hanomag Henschel (Mercedes) bus, en neem mijn roze Yamaha FS1 mee ;)

av65
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 jul 2014, 22:21
Locatie: Opglabbeek, Belgie

Re: beurs Wellen

Ongelezen bericht door av65 » 31 aug 2014, 21:25

MobyJet schreef:Ik ben er ook weer bij zoals de afgelopen jaren.
Ben er vanaf zaterdag eind van de middag, om een nachtje op de "camping" te kunnen verblijven met veel gezelligheid altijd.

Voor degenen die mij willen ontmoeten:
Ik rij in een zwarte Hanomag Henschel (Mercedes) bus, en neem mijn roze Yamaha FS1 mee ;)
Héhé roze voertuigen zijn wel makkelijk te treffen denk ik :D dus zal jou ook wel tegenkomen :D

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6337
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: beurs Wellen

Ongelezen bericht door MobyJet » 03 sep 2014, 13:11

av65 schreef:
MobyJet schreef:Ik ben er ook weer bij zoals de afgelopen jaren.
Ben er vanaf zaterdag eind van de middag, om een nachtje op de "camping" te kunnen verblijven met veel gezelligheid altijd.

Voor degenen die mij willen ontmoeten:
Ik rij in een zwarte Hanomag Henschel (Mercedes) bus, en neem mijn roze Yamaha FS1 mee ;)
Héhé roze voertuigen zijn wel makkelijk te treffen denk ik :D dus zal jou ook wel tegenkomen :D
Ik draag haar niet de hele dag bij hoor ;) (of eigenlijk draagt ze mij, als ik rijd..)
Weet niet eens of ik eraan toe kom om het ritje mee te rijden.. We'll see.

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: 7 september 2014 beurs Wellen

Ongelezen bericht door Harrie » 06 sep 2014, 11:20

Morgen lekker naar Wellen toe. Ik heb er zin in, want ik ga zowel onderdelen scoren als onderdelen meebrengen.
Ga je dus naar Wellen en heb je iets van mij nodig (v-riem, ontsteking-onderdeel of set, lagers, handvatten met M of iets anders), laat het dan zo snel mogelijk weten.
Zelf ben ik op zoek naar plaatpakkingmateriaal bijv. Klingerit 2mm om daarvan inlaatpakkingen te maken. Ik heb ooit zakjes vol gehad, maar ze zijn bijna op.
Gelukkig kunnen ze gemakkelijk uitgeponsd worden en weet liggen er straks in Wellen bij iemand nog een paar zakjes met vreemde pakkingen. Het schatgraven op beurzen blijf ik bijzonder leuk vinden. Wat hebben we toch een veelzijdige hobby. :)
Harrie

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: 7 september 2014 beurs Wellen

Ongelezen bericht door Harrie » 07 sep 2014, 21:58

Het weer in Wellen was fantastisch en de aanwezigen hebben volop kunnen genieten.
Mooie brommers en motoren. Het terrein was groot met veel standhouders.
De kwaliteit van de aangeboden goederen vond ik over het algemeen minder dan vorig jaar.
Veel standhouders boden afgeragde oude meuk aan. Soms zat het allemaal netjes gesorteerd in bakken, maar dat waren uitzonderingen.
Het beursaanbod van mobylette-onderdelen was dit jaar beperkt.
Forumlid Polle was de enige met een mobylettestand; er werden door hem voornamelijk ongebruikte onderdelen aangeboden.
Als Polle er niet was geweest, zou Wellen een grote teleurstelling zijn geweest voor mensen die dringend op zoek waren naar onderdelen.
Bij andere handelaren zag je hier en daar wel iets van mobylette liggen, maar die onderdelen waren meestal vies en versleten.
Dat was twee jaar geleden wel anders. Toen stonden er verschillende mobylettestands, die zeldzame ongebruikte onderdelen aanboden. Er stonden wel een paar interessante mobylettes te koop aangeboden zoals een S41a en een AV78. Op motorengebied ook de nodige Motobécanes en Motoconforts. De oudste kwam uit 1927.
Al met al voor mij een leuke en gezellige dag, waar ik weer veel bekenden tegenkwam.
Tot volgende zondag in Arnhem.
Harrie

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4575
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: 7 september 2014 beurs Wellen

Ongelezen bericht door MobyJoost » 08 sep 2014, 14:18

Inderdaad een heerlijke dag. Ik stond met Polle en zijn zoon Jefke achter de tafel. Om 05.15 uur uit Geel weggereden en om 06.15 uur begonnen met het opbouwen van de stand. Rond 10 begon de mist weg te trekken en kwam de zon tevoorschijn. Waarschijnlijk mede door het magere Moby-aanbod op de beurs, was het druk, bij Polle en zijn spulletjes. Nederlands-, Frans-, Engels- en Duits-talig door elkaar. En aardig wat mensen, die vorig jaar en in Lommel ook al langs waren geweest en een nieuw lijstje hadden. En veel mensen met wensen, maar zonder de originele onderdelen, die dus leerden, dat héél veel tussen de vele modellen wel uitwisselbaar is, maar héél veel ook niet. Polle was tevreden met de drukke dag en de goede verkoop. Veel forumleden gezien en veel adviezen gegeven en gekregen. Joop, ik was een rondje lopen en toen ik terug kwam, was je langs geweest. Jammer, dat we elkaar misten.

av65
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 jul 2014, 22:21
Locatie: Opglabbeek, Belgie

Re: 7 september 2014 beurs Wellen

Ongelezen bericht door av65 » 08 sep 2014, 18:19

Fijn Weer geweest, Fijne dag geweest, fijn wat onderdelen kunnen scoren!! Thanks to you Polle & Harrie!! voor de onderdelen en de nodige uitleg erbij ;-)
Ook fijn eens wat mensen gezien te hebben van het Forum! :D

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6337
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: 7 september 2014 beurs Wellen

Ongelezen bericht door MobyJet » 11 sep 2014, 18:41

Ik kwam ook voldaan thuis van Wellen (om 21.30 uur 's avonds, het was nog even 4 uur terugrijden.. net als heen..)
Ik had een brommer en wat 3 motorblokjes op afspraak verkocht (via 2dehands.be, en deze meegenomen). Daar was ik eigenlijk toch wel erg druk mee. Maar ook veel nieuwe brommerliefhebbers leren kennen. Verder wat mensen van hier even kort gedag kunnen zeggen, en daarna weer snel door naar mijn afspraken.
Zelf met lege portemonnee heen gegaan, met volle teruggekomen èn wat onderdeeltjes voor de FS1 kunnen vinden. En een bagagerek voor mijn Puch Maxi.
Die volle portemonnee is trouwens meteen weer leeg, want ik heb een nieuwe (lees: andere, minder oude) auto moeten kopen ;)

De beurs was om 6.15 u al actiever dan vorig jaar. Er stonden ook veel nieuwe verkopers, was ook wel weer eens leuk.
Ik blijf erbij dat het algehele aanbod steeds verder afneemt, de afgelopen 6 jaren dat ik er ben. Dat is ook allang niet meer de reden om naar die beurs te gaan. De gezelligheid daarentegen, vooral de zaterdagavond ervoor op de "camping", was weer het toppunt!

Plaats reactie