2015 20 september Mobylette-stand in Drunen

Wanneer is er een oldtimer (bromfiets) beurs?
Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

2015 20 september Mobylette-stand in Drunen

Ongelezen bericht door Harrie » 04 aug 2015, 01:03

Op 20 september organiseert Bromfiets Oldtimerbeurs Drunen een bromfietsbeurs.
Plaats en tijd: “DE STULP” te Drunen van 09.30 uur tot +/- 15.30 uur.

Dit jaar vind je er zeker e.e.a. op mobylettegebied, want ik sta er met een grote mobylettestand.
Een mooi moment om overtollige onderdelen te dumpen en mensen te helpen met hun hobby.
Voor specifieke mobylette wensen dien je mij tijdig te vragen om bepaalde folders, handboeken, gereedschappen, onderdelen en werkplaatshandboeken.
Binnenkort meer nieuws over deze beurs.

Groet,
Harrie / Henk van Kessel

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: 2015 20 september Mobylette-stand in Drunen

Ongelezen bericht door Harrie » 06 sep 2015, 22:15

Hallo forumleden,
Doel van deze stand is vooral om een heleboel materiaal te dumpen, waarvan ik te veel heb of geen gebruik van zal maken.
Ik heb bijvoorbeeld een doos vol met M3-spullen (kleppen, lagers, koppen), maar ik zal nooit een M3 aanschaffen of repareren.
Verder heb ik erg veel beenschilden en bevestigingsmateriaal hiervoor, bagagerekken en steunen et cetera, nieuwe voorvorken bijv. AV50
Soms moet je bepaalde zaken bij de ijzerboer dumpen. Heb ik ooit gedaan met 250 snaarschijfkettingwielen voor cady. Wees gerust ik heb er nog 20 stuks liggen. Heeft het zin om al die bagagedragers en poten voor de EEG te bewaren?
Uiteraard heb ik strak wel de meeste slijtdelen bij me die mensen regelmatig vragen: pakkingen, kabels, trekkers, ontstekingssystemen, kranen , lampen en fittingen.
Geef voor 19 september door als ik iets voor je moet meenemen, want op zaterdag heb ik andere dingen aan mijn hoofd dan onderdelen opzoeken.
Groet,
Harrie

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: 2015 20 september Mobylette-stand in Drunen

Ongelezen bericht door Harrie » 20 sep 2015, 21:05

Hallo Allemaal,
We kunnen met tevredenheid terugkijken naar de 25e bromfietsbeurs in Drunen.
Toen ik Drunen kwam binnenrijden zag ik dat ook Drunen was opgestuwd in de vaart der volkeren.
Tegenwoordig wordt je welkom geheten in "Metal Valley". :D :D .... :lol:
Ik vroeg me in mijn onschuld af of dat te maken had met de plaatselijke gieterij of met de uit- de - kluiten - gegroeide brommerbeurs.
De organisatie van het evenement had alles keurig georganiseerd. Niets dan lof. Voor de standhouders stond koffie met cake klaar, schone toiletten, goede horeca faciliteiten, veel ruimte voor de standhouders en niet onbelangrijk een zeer korte afstand tussen auto en tafel.

Voordat ik de spullen ging uitpakken en uitstallen heb ik een rondje gemaakt over het terrein.
Binnen 5 minuten had ik al 50 Euro uitgegeven aan nuttige dingen voor mezelf, waaronder de klok, die ik hieronder heb afgebeeld. De klok kostte circa 10 Euro. "Leuk voor in jouw garage", merkt mijn vrouw later tactisch op.
Tijdens de beurs heb ik veel forumleden ontmoet zoals: KapteinBeun en Henksleutel(t)d.
Een ongelukkige enkeling die het forum niet kende heb ik op het forum en het evenement in Woerden gewezen. Opvallend veel mensen die in Drunen waren komen de volgende week ook naar Woerden.
Verder heb ik op de beurs ook een modificatie laten zien van het externe bobine/condensator- systeem. Tijdens het sleutelen ergerde ik me de laatste tijd steeds meer aan het feit dat het bij het aansluitpunt van de onderbrekerpunten altijd dringen is met kabels.
Aangezien er volop ruimte is op de oude plek van de condensator, kreeg ik plotseling het idee om het aansluitpunt te verplaatsen.
Een nieuwe connector heb ik bedacht die bestaat uit een: sterk kunststoffen plaatje, een schroefje M4 en een kort draadje voor de verbinding met de onderbrekerpunten.
Dit wordt bij mij de nieuwe standaard en ik ga de documentatie op dit punt aanpassen.
Voor de gebruiker betekent dit vooral meer montage gemak; kortsluiting doordat connectoren de spoel raken wordt hierbij nagenoeg uitgesloten. Binnenkort komen er een stel van die setjes beschikbaar, die je bij vervanging van de punten gemakkelijk kunt gebruiken.
Je kunt ze natuurlijk ook zelf even maken.
Groet,
Harrie
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6198
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: 2015 20 september Mobylette-stand in Drunen

Ongelezen bericht door Franky » 21 sep 2015, 09:12

Dat is een slim iets Harrie. Het is inderdaad altijd proppen. Maar als je de connectortjes op de juiste plek omgebogen hebt is het zo goed als onmogelijk om de spoel te raken :) Het is meer vervelend dat de connectors de beweging van de contacten kunnen blokkeren als ze naar die kant van de bevestiging heen bewegen :) Altijd even opletten dus :)

Gebruikersavatar
ruudk
Berichten: 2404
Lid geworden op: 24 mei 2010, 13:48
Woonplaats: Warfhuizen

Re: 2015 20 september Mobylette-stand in Drunen

Ongelezen bericht door ruudk » 21 sep 2015, 21:02

Heel handig, Harrie.
Ruud

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6325
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: 2015 20 september Mobylette-stand in Drunen

Ongelezen bericht door MobyJet » 22 sep 2015, 14:52

Ik wil niet lullig doen, maar is dat niet gewoon een klok van Action (lijkt hij sterk op) met plaatjes erop geplakt?

Ik heb trouwens een tijdje terug een hele tas vol klokjes gekocht om ooit nog te beplakken.. Je brengt me wel op een idee zo, icm het nieuwe forumlogo.. 8-)
Wordt vervolgd!

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: 2015 20 september Mobylette-stand in Drunen

Ongelezen bericht door Harrie » 22 sep 2015, 17:08

Beste Jet,
De "AC-tion" is een van mijn favoriete winkels. De prijs-kwaliteitsverhouding is prima.
Dat klokje was goedkoop, ik vond het een leuk idee en kon het praktisch gebruiken in mijn werkplaats.
Waar ze die klokken gekocht hebben en hebben laten bedrukken vind ik niet zo belangrijk. Ik heb een bruikbare klok en heb jou in ieder geval geïnspireerd. :D
Harrie

Plaats reactie