Kootwijkerbroek op zaterdag 31 oktober

Wanneer is er een oldtimer (bromfiets) beurs?
Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Kootwijkerbroek op zaterdag 31 oktober

Ongelezen bericht door Harrie » 01 nov 2015, 15:28

Hallo Forumleden,
Gisteren ben ik op bezoek geweest bij een vriend en samen zijn we even gaan kijken bij bovengenoemde beurs.
Het is de oude Barneveldbeurs en de locatie is nu veel beter. Veel bezoekers.
Het was van hem uit slechts een half uur rijden en dan pik je zoiets graag mee.
De motor-/bromfietsbeurs was goed opgezet. Een erg grote goed verwarmde manege met volop gratis parkeerplaats.
De entree was ook vriendelijk: slechts 5 Euro. Kijk, dat is al direct een goede binnenkomer. Heel wat anders dan het Autotron met 5 euro voor parkeren en een hoge entree van 15 Euro.
Aan mobylette spullen werd mondjesmaat wat aangeboden. De prijzen waren soms aan de erg hoge kant. Ik heb verschillende keren "Nee" gezegd.
Voor een zwarte achterhaalde spanningspickup vroeg men 7,50 Euro. Ik boor die dingen uit gebruik ze "afdichtrubber"voor de kabel van een externe ontsteking.
Mochten jullie er nog enkele hebben liggen neem ze mee naar Heerhugowaard en ruil ze bij mij om tegen iets anders. Omdat ze uiteindelijk op raken ben ik bezig om een alternatief te ontwikkelen van pom, dat ook nog benzinebestendig is.
Verder nog wat zaken zoals punten, kabels en kranen gevonden, die leuk geprijsd waren en verder gewoon van alles genoten wat er te zien was.
Geen enkel woord van kritiek? Natuurlijk wel de horeca was vrij amateuristisch georganiseerd. De bediening was tergend langzaam.
Volgende keer weer? Nee, want voor mij is het gewoon te ver rijden en het aanbod in mobylettespullen is marginaal,maar als ik toch in de buurt ben.....
Harrie

Afbeelding

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6201
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Kootwijkerbroek op zaterdag 31 oktober

Ongelezen bericht door Franky » 01 nov 2015, 18:43

Harrie schreef: Mochten jullie er nog enkele hebben liggen neem ze mee naar Heerhugowaard en ruil ze bij mij om tegen iets anders. Omdat ze uiteindelijk op raken ben ik bezig om een alternatief te ontwikkelen van pom, dat ook nog benzinebestendig is.
Waarom toch dat pom :( Als je er dan een kabel in wil lijmen moet je daadwerkelijk groeven in het pom gaan maken om het werkend te krijgen. Pom is onmogelijk fatsoenlijk te lijmen. Met de nadruk op fatsoenlijk :P Het zal wel half blijven hangen, in het begin ofzo :roll: Op een professionele materialenbeurs stond een keer een echt kunststof vakidioot :lol: Die heb ik toe geconfronteerd met dit probleem. Zijn antwoord was letterlijk "pom is een klote materiaal" wat dan sloeg op de lijmbaarheid. Hij vertelde dat pom iets is van vroeger. Toen dat materiaal beschikbaar kwam was het geweldig. Tegenwoordig zijn er alternatieve met dezelfde goede eigenschappen als pom alleen dan wel lijmbaar. Dus pom is ouderwets. Welk materiaal je dan wel moet hebben weet ik natuurlijk niet meer.... :( Zal het even nakijken op mijn werk. Daar heb ik dat genoteerd. :)

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Kootwijkerbroek op zaterdag 31 oktober

Ongelezen bericht door Harrie » 02 nov 2015, 00:49

Pom is nauwkeurig verspaanbaar en lijmen hoeft niet; bovendien heb ik het op voorraad.
Harrie

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6201
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Kootwijkerbroek op zaterdag 31 oktober

Ongelezen bericht door Franky » 02 nov 2015, 18:17

Ah oké. Ik had op mijn werk nog gekeken, het alternatief wat ik toen te horen kreeg was PBT. Ik heb er verder zelf nooit iets over uitgezocht.

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Kootwijkerbroek op zaterdag 31 oktober

Ongelezen bericht door Harrie » 02 nov 2015, 21:01

Beste Franky,
Mijn toepassingen zijn slechts low-tech.
Harrie

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6201
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Kootwijkerbroek op zaterdag 31 oktober

Ongelezen bericht door Franky » 02 nov 2015, 21:51

Is dat PBT zo hightech dan? :roll: Ik heb er nog geen ervaring mee.

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Kootwijkerbroek op zaterdag 31 oktober

Ongelezen bericht door Harrie » 03 nov 2015, 00:10

Franky schreef:Is dat PBT zo hightech dan? :roll: Ik heb er nog geen ervaring mee.
Weet ik niet, maar pom voldoet aan mijn gestelde eisen en dat telt.
Harrie

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6201
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Kootwijkerbroek op zaterdag 31 oktober

Ongelezen bericht door Franky » 03 nov 2015, 18:11

Daar heb je gelijk in :)

Plaats reactie