Central Classic Houten 19-20 december as.
Central Classic Houten 19-20 december as.
19-20 december Central Classic Beurs in Houten .
Motoren en Bromfietsen ,is de vervanger van Vehikel Utrecht
Misschien dat je daar ook nog wat Mobylette onderdelen kunt vinden of een complete.
gr Toon.
Motoren en Bromfietsen ,is de vervanger van Vehikel Utrecht
Misschien dat je daar ook nog wat Mobylette onderdelen kunt vinden of een complete.
gr Toon.
- MobyJet
- Beheerder
- Berichten: 6338
- Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
- Woonplaats: Rijk van Nijmegen
- Contacteer:
Re: Central Classic Houten 19-20 december as.
Hoe was het? En hoe was het aanbod moby onderdelen?
Ik zag bij Sjaak dat ze hier ook stonden bij de NSU stand. Is deze beurs daar geschikt voor, stel dat we op een andere beurs ook nog een moby stand willen?
Ik zag bij Sjaak dat ze hier ook stonden bij de NSU stand. Is deze beurs daar geschikt voor, stel dat we op een andere beurs ook nog een moby stand willen?
-
- Berichten: 163
- Lid geworden op: 06 feb 2011, 22:15
- Woonplaats: Ugchelen Nederland
- Locatie: ugchelen [apeldoorn]
Re: Central Classic Houten 19-20 december as.
beste forum leden.
Ben Zaterdag op de Central Classic Houten geweest kwamen er om ongeveer 10.30 aan en heb nog nooit zoveel volk gezien bij een ingang van een beurs,aan beide zijden van de ingang wel drie dik en misschien wel 100 m lang en het bleef maar aanlopen.We wilden eerst terug gaan !!!!,maar toch maar niet gedaan.
Eenmaal binnen was het ook al even druk,te druk je kon niet vat zoenlijk bij de kramen kijken,maar er waren kramen genoeg.
Op Mobylette gebied heb ik weinig aanbod gezien,enkel een Motobecane pony met 2 versn en een oude av 32 en enkele frame s zonder motor.
Verder een keurig verzorgde beurs,maar met niets naar huis,veel te druk om iets goed te bekijken.
groeten bessels
Ben Zaterdag op de Central Classic Houten geweest kwamen er om ongeveer 10.30 aan en heb nog nooit zoveel volk gezien bij een ingang van een beurs,aan beide zijden van de ingang wel drie dik en misschien wel 100 m lang en het bleef maar aanlopen.We wilden eerst terug gaan !!!!,maar toch maar niet gedaan.
Eenmaal binnen was het ook al even druk,te druk je kon niet vat zoenlijk bij de kramen kijken,maar er waren kramen genoeg.
Op Mobylette gebied heb ik weinig aanbod gezien,enkel een Motobecane pony met 2 versn en een oude av 32 en enkele frame s zonder motor.
Verder een keurig verzorgde beurs,maar met niets naar huis,veel te druk om iets goed te bekijken.
groeten bessels
Re: Central Classic Houten 19-20 december as.
Hallo Bessels,
In ieder geval mooi dat er veel belangstelling was, maar minder mooi dat je geen geld hebt uitgegeven.
Ik hoop voor je dat je toch hebt genoten; ik hou niet zo van die super drukke beurzen, waar je moet schuifelen langs de kramen.
Harrie
In ieder geval mooi dat er veel belangstelling was, maar minder mooi dat je geen geld hebt uitgegeven.
Ik hoop voor je dat je toch hebt genoten; ik hou niet zo van die super drukke beurzen, waar je moet schuifelen langs de kramen.
Harrie
Re: Central Classic Houten 19-20 december as.
Ik ben vandaag geweest en het was goed te doen. De allernieuwsgierigsten waren natuurlijk zaterdag al geweest. Ik kocht een Raleigh Supermatic blok voor €30,00. Een ovale cylinder en kop. Deze cylinder is de 2,5pk versie. Helaas geen carburateur of uitlaat. weet iemand of deze motor een hoge compressie kop heeft?
Re: Central Classic Houten 19-20 december as.
De Ralleigh Supermatic had niet die typische hoge drukkop met schuine koelvinnen, maar latere modellen (Motobécane) hadden dat wel zoals de tegenhanger van de SP92 en SP94TT.
Er waren overigens ook hogedrukkoppen die er "standaard" uitzagen aan de buitenkant. Wellicht is het dus wel een hoge drukkop.
Harrie
Er waren overigens ook hogedrukkoppen die er "standaard" uitzagen aan de buitenkant. Wellicht is het dus wel een hoge drukkop.
Harrie
Re: Central Classic Houten 19-20 december as.
Ik heb even m'n licht opgestoken op het Britse forum. Het is de motor van een vroege RM5. 2,66 pk cylinder, dus vergelijkbaar met de 17070 cylinder van Motobécane, die je vond op de AV89, AV98 e.d. in de vroege jaren '60. Hij gaat vanmiddag open. Dan weet ik, of het een hogedrukkop is.
Re: Central Classic Houten 19-20 december as.
Mijn vermoeden was, dat die 2,66 pk motortjes al voorzien waren van een hogedrukkop, ook al op het eerste AV89 model. Ik had er nog nooit één gezien. Dus dit motortje maar eens opengeschroefd en hop, daar is 'tie:
De zuiger ziet er erg schoon uit en heeft een raar vlakje op de kroon. ook nooit eerder gezien. Misschien wel typisch Raleigh:
De zuiger ziet er erg schoon uit en heeft een raar vlakje op de kroon. ook nooit eerder gezien. Misschien wel typisch Raleigh:
Re: Central Classic Houten 19-20 december as.
Misschien voor het gemakkelijk afstellen van de voorontsteking of voor een zuigerstop?
Harrie
Harrie
Re: Central Classic Houten 19-20 december as.
Mmmm, klinkt zeer aannemelijk. Volgens lieden van het Britse forum niet specifiek Raleigh en niet origineel. Blokje moet toch uit elkaar, want er gebeuren rare, enge dingen van binnen, als ik de krukas ronddraai.
- Franky
- Berichten: 6207
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
- Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland
Re: Central Classic Houten 19-20 december as.
Zuigerstop komt onder een hoek de cilinder in, dus daarbij helpt het vlakje niets. Dus dat is het zeker niet Ook voor de voorontsteking stellen zie ik om die zelfde rede geen voordeel. Maar wat het dan wel moet zijn Vreemd.Harrie schreef:Misschien voor het gemakkelijk afstellen van de voorontsteking of voor een zuigerstop?
Harrie
-
- Berichten: 1378
- Lid geworden op: 28 nov 2012, 21:11
- Woonplaats: Leeuwarden
- Locatie: Drachten (Friesland)
Re: Central Classic Houten 19-20 december as.
Ik heb zulke zuigers wel vaker gezien in mijn werk toen als revisiemonteur , puur de afwerking uit de fabriek daar waar ze gegoten en na bewerkt worden Joost
Dit zuigertje heeft niet honderd procent zijn nabewerking gehad, kan ook geen kwaad maar mooi is het niet.
Wij draaiden ze dan af voor een mooie nabewerking.
Vaker zie je dit bij niet orginele zuigertjes, Yeng-yang zuigertjes of zo.
Zeg het wel vaker Joost: made in de UK always STUK....
vrgr Gerard.
Dit zuigertje heeft niet honderd procent zijn nabewerking gehad, kan ook geen kwaad maar mooi is het niet.
Wij draaiden ze dan af voor een mooie nabewerking.
Vaker zie je dit bij niet orginele zuigertjes, Yeng-yang zuigertjes of zo.
Zeg het wel vaker Joost: made in de UK always STUK....
vrgr Gerard.
Re: Central Classic Houten 19-20 december as.
Ik denk, dat Raleigh ook daarom koos voor het beproefde concept van Motobécane. Dat werkt tenminste. Vandaag het vliegwiel verwijderd en de rare geluiden zijn weg. Zat dus in de ontsteking. Koppakking was nieuw en de zuiger lijkt een AV10 model. Er is dus wel aan geknutseld. De carters hebben geen olie kanaaltjes van spoelkanaal naar krukaslagers, dus ik denk, dat cylinder en kop op een ander onderblok terecht gaan komen.
Re: Central Classic Houten 19-20 december as.
Controleer ook jouw grondplaat. Sommige platen kunnen gruwelijk krom zijn en dan raken de poolschoenen het vliegwiel.
Grondplaten kunnen soms uitgericht worden, maar laatst had ik een speciale van Zamac en deze begon na geringe verhitting spontaan te verkruimelen aan de rand.
Met veel pijn en moeite kon ik nog een andere vinden uit ongeveer de zelfde periode.
Harrie
Grondplaten kunnen soms uitgericht worden, maar laatst had ik een speciale van Zamac en deze begon na geringe verhitting spontaan te verkruimelen aan de rand.
Met veel pijn en moeite kon ik nog een andere vinden uit ongeveer de zelfde periode.
Harrie
Re: Central Classic Houten 19-20 december as.
Het zou meniet verbazen, als dat het geval is. Het is ook niet de originele. Er hoort een kleine statorplaat op, waar, als het ware, het vliegwiel overheen valt. Op deze motor zit een plaat, die een grotere diameter heeft, dan het vliegwiel.
Re: Central Classic Houten 19-20 december as.
Dat is geen ramp, tenminste al hij recht is en de uitlijning van de spoelen gecontroleerd is met een kaliber.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Central Classic Houten 19-20 december as.
Dat denk ik niet. Dat zal ik moeten doen, bij de heropbouw van het blok.Zo'n ring heb ik. Mocht de plaat krom zijn; ik heb nog wel een paar andere.