Zuidbroek 27 februari 2016

Wanneer is er een oldtimer (bromfiets) beurs?
Gebruikersavatar
ruudk
Berichten: 2404
Lid geworden op: 24 mei 2010, 13:48
Woonplaats: Warfhuizen

Zuidbroek 27 februari 2016

Ongelezen bericht door ruudk » 16 feb 2016, 20:12

Beste forumleden,
Zaterdag 27 februari 2016 is de jaarlijkse bromfietsbeurs "1 op 25" in Zuidbroek.
De zaal (Eurohallen achter het Van der Valk hotel, Burg. Omtaweg 4) is open van 9:00 tot 16:30, entree is 5 euro.
Ervaring tot nu toe (ik ben er inmiddels een keer of vier/vijf geweest) is dat het op Mobylettegebied misschien iets terugloopt, maar nog steeds interessant is. Vorig jaar heb ik tenminste nog leuke onderdelen kunnen vinden zoals mooie schroefboutjes voor de motorschermen.
Meer informatie over deze beurs is te vinden op internet: http://www.1op25.nl/beurs.htm
Ik ben weer van de partij.
Wie weet tot ziens!
Ruud

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3897
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: Zuidbroek 27 februari 2016

Ongelezen bericht door Lolle » 16 feb 2016, 22:00

Ja. was vorig jaar een leuke beurs. Fijn dat je het noemt Ruud, ik was het anders misschien vergeten. ik denk dat ik weer ga.
Groet, Lolle

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6320
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Zuidbroek 27 februari 2016

Ongelezen bericht door MobyJet » 17 feb 2016, 20:24

Ik ben er vorig jaar voor het eerst geweest en vond het erg leuk. Nog een gemoedelijke, niet (al te) commerciële beurs, met ook nog verkopers die er meer voor de hobby staan dan voor de handel. Ik heb vorig jaar een aantal leuke onderdelen mee naar huis kunnen nemen.
Volgende week gaan we weer als het goed is.

JanmobyEvert
Berichten: 1998
Lid geworden op: 18 aug 2015, 21:28
Woonplaats: Wierden
Locatie: Wierden

Re: Zuidbroek 27 februari 2016

Ongelezen bericht door JanmobyEvert » 18 feb 2016, 19:29

Dank voor de tip! Ik zet het in de planning ;)

Gebruikersavatar
australman
Berichten: 1280
Lid geworden op: 18 dec 2013, 17:07
Locatie: oostwold oldambt

Re: Zuidbroek 27 februari 2016

Ongelezen bericht door australman » 21 feb 2016, 16:26

Hoi,

Ben zeker van de partij.Leukste beurs van Nederland en ook nog eens hier vlakbij.
Spreken we nog iets af om een bepaalde tijd bij het koffiegebeuren?Zorg ik voor gevulde koeken.

Hans

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6320
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Zuidbroek 27 februari 2016

Ongelezen bericht door MobyJet » 21 feb 2016, 18:42

Ga je nu alleen als bezoeker, Hans?

Koffie-momentje lijkt me leuk.
Ik doe een gooi: 13.00 uur in de koffiehoek? Dan hebben de vroegelingen het eerste rondje al wel gelopen.
We herkennen elkaar aan de mobylette shirts :lol:

Gebruikersavatar
australman
Berichten: 1280
Lid geworden op: 18 dec 2013, 17:07
Locatie: oostwold oldambt

Re: Zuidbroek 27 februari 2016

Ongelezen bericht door australman » 21 feb 2016, 19:33

Hoi,

Deze keer ga ik puur voor de inkoop.Koffie om 13.00 uur lijkt me goed.
T shirt kan,de hal is goed verwarmd.

Hans

paulmz
Berichten: 1729
Lid geworden op: 27 sep 2015, 20:17
Locatie: De Krim

Re: Zuidbroek 27 februari 2016

Ongelezen bericht door paulmz » 22 feb 2016, 21:40

Ik ben er rond 10:00 uur en met een 2 uurtjes heb ik het meestal wel gezien.

Paul

RuudSint
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 feb 2016, 14:23

Re: Zuidbroek 27 februari 2016

Ongelezen bericht door RuudSint » 22 feb 2016, 22:15

Ik ben er ook.....

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6320
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Zuidbroek 27 februari 2016

Ongelezen bericht door MobyJet » 24 feb 2016, 22:24

Aj, mijn dagelijkse woon/werk auto heeft het vanmiddag ineens begeven. Het kan dus zijn dat ik mijn weekend anders moet indelen dan 500 km naar/van Groningen rijden. Auto zoektocht bijvoorbeeld..

Tips zijn welkom. Eisen: betrouwbaar, degelijk/stabiel, niet te groot (moet Amsterdam in en door), niet te klein (snelweg), geen Frans of Italiaans. Ik ga er 80 km per dag mee rijden.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6320
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Zuidbroek 27 februari 2016

Ongelezen bericht door MobyJet » 27 feb 2016, 07:41

Gisteren nog even de harde bevestiging gekregen dat mijn auto laten repareren niet rendabel is.
Ik kan dus helaas definitief niet naar Zuidbroek komen en moet op auto jacht.

AGB
Berichten: 2766
Lid geworden op: 01 mei 2011, 20:58
Woonplaats: de grens van overijssel

Re: Zuidbroek 27 februari 2016

Ongelezen bericht door AGB » 27 feb 2016, 10:21

Kleine volvo of zo ?

Mobygek
Berichten: 1378
Lid geworden op: 28 nov 2012, 21:11
Woonplaats: Leeuwarden
Locatie: Drachten (Friesland)

Re: Zuidbroek 27 februari 2016

Ongelezen bericht door Mobygek » 27 feb 2016, 13:41

MobyJet schreef:Aj, mijn dagelijkse woon/werk auto heeft het vanmiddag ineens begeven. Het kan dus zijn dat ik mijn weekend anders moet indelen dan 500 km naar/van Groningen rijden. Auto zoektocht bijvoorbeeld..

Tips zijn welkom. Eisen: betrouwbaar, degelijk/stabiel, niet te groot (moet Amsterdam in en door), niet te klein (snelweg), geen Frans of Italiaans. Ik ga er 80 km per dag mee rijden.
Hohoho, wat mankeerd er aan italiaanse auto's :x :!:
Rij er zelf al jaren mee, door heel europa, Kom tie..probleemloos, ook de diesels.
VW, kan hier nog heel wat van Leren.
Kijk maar is op meest betouwbare auto TUV, uitval , inderdaad de Fiat Panda
Moet toch wel mijn merk verdedigen...
Vrgr gerard

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6196
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Zuidbroek 27 februari 2016

Ongelezen bericht door Franky » 27 feb 2016, 14:25

Zal ik jou eens wat vertellen over mijn fiat punto? :evil: Kapotte turboslang (10x voor na de garage geweest voordat ze dat ontdekt hadden), kapotte airco, kapotte slave cilinder koppelingspedaal, kapotte achterbakverlichting (nee, de lamp is niet stuk), luidspreker opgeblazen (mijn muziek staat nooit hard). Ben ik nog wat vergeten? Dat was 4 jaar in een notendop met een auto die destijds nieuw was. Lekker 5x de motor in de noodloop gegaan en 1x motor die in 1 klap uitviel op de snelweg en een keer zonder koppeling naar de garage rijden. Wat een lol.
Voor mij geen Fiat meer ;)

pille
Berichten: 213
Lid geworden op: 04 sep 2013, 17:01
Locatie: brugge

Re: Zuidbroek 27 februari 2016

Ongelezen bericht door pille » 27 feb 2016, 14:36

En toch........
Ik kan er geen slecht woord over zeggen.
10 jaar terug een Alfa 147 gekocht.
Daar dan een lpg-instalatie laten insteken en nu heeft de motor 260000km's gelopen en mijn ex rijdt er nog mee.
Mijn Guzzi heeft nu 80000km en buiten normaal onderhoud en wiellagers heb ik er weinig omkijken naar.
Ik denk niet dat ze minder goed zijn.

Gebruikersavatar
ruudk
Berichten: 2404
Lid geworden op: 24 mei 2010, 13:48
Woonplaats: Warfhuizen

Re: Zuidbroek 27 februari 2016

Ongelezen bericht door ruudk » 27 feb 2016, 17:19

Hallo,
Ik ben net terug van de beurs in Zuidbroek.
Wat Mobylette betreft was het weer flink minder dan vorig jaar. Zeer weinig...
Jet, je hebt niks gemist. Tenzij je voor Yamaha zou gaan, want daar zag ik nog wel een en ander van.
Ik heb twee heel lelijke grijswitte Solexbanden met wit zijvlak gekocht, die ter vervanging van 25 x 2 banden moeten dienen.
Tjonge, wat zijn die liefdeloos gemaakt; de verf van de witte zijvlakken is zo slordig aangebracht….
Maar ja: beter spuuglelijke banden dan geen banden;) Blij dat iemand de moeite heeft genomen om deze partij te genereren.
Verder wat kleine spulletjes zoals luchtfilterklem (En)Carwi, mooie Miller stuurschakelaar voor op mijn S4A (de oude was erg verweerd).
Ook nog een bijzondere NOS jaren '50 spoel, die wil ik ook nog een kans geven deze zomer. Er zitten in totaal drie aansluitingen op: een voor de bougie, en twee andere stekkertjes.
Ik denk dat er apart een stekker voor de onderbrekerpunten en voor de condensator op zitten. Als dat zo is, kan ik ze dus samen aan de onderbrekerpunten vastschroeven.
Ook kwam ik enthousiast forumlid Baarda (Lolle) nog tegen en andere vrinden uit de Moby-wereld.
Ik hoop dat de andere beursgangers van dit forum het naar hun zin hebben gehad.
Groeten,
Ruud

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Zuidbroek 27 februari 2016

Ongelezen bericht door Harrie » 27 feb 2016, 18:18

ruudk schreef: Ook nog een bijzondere NOS jaren '50 spoel, die wil ik ook nog een kans geven deze zomer. Er zitten in totaal drie aansluitingen op: een voor de bougie, en twee andere stekkertjes.
Groeten,
Ruud
Beste Ruud,
Ik vrees voor jou dat het vergeefse moeite is om die oude meuk toe te passen.
Maar het houd je bezig en dat kan geen kwaad. :lol: :lol:
Die stekkertjes: bougie, punten en ..... aarde; tenminste bij de jaren vijftig spoelen.
Harrie
Laatst gewijzigd door Harrie op 27 feb 2016, 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.

paulmz
Berichten: 1729
Lid geworden op: 27 sep 2015, 20:17
Locatie: De Krim

Re: Zuidbroek 27 februari 2016

Ongelezen bericht door paulmz » 27 feb 2016, 18:27

Zag nog een zwaardere Mobylette te koop staan, met Variateur en een hoekig wit tankje.
Heb de verkoper naar de prijs gevraagd, 400 Euro.
Heb gezegd dat ik wel aan de prijs moest wennen en ben er tot op heden nog steeds niet aan gewend.

Paul

Gebruikersavatar
australman
Berichten: 1280
Lid geworden op: 18 dec 2013, 17:07
Locatie: oostwold oldambt

Re: Zuidbroek 27 februari 2016

Ongelezen bericht door australman » 27 feb 2016, 19:16

Hoi,

Jet,je hebt echt wel wat gemist.Er stonden weer bijzonder begeerlijke brommers en motorfietsen.
Die mobylette met hoekige tank viel mij ook op ,ik kan me goed voorstellen dat daar maar weinig
exemplaren van verkocht zijn,tjonge wat een misbaksel.
Nog een zeer nette snaarschijf (10 euro),nieuw voorkettingwiel (5 euro) en een nieuw 'glas'en reflektor (10 euro)
gekocht.
Topstuk vond ik een NSU Quickly TT in ongerestaureerde staat,maar voor 1950 euro heb ik die maar laten staan.
Over een maand is de beurs in Hardenberg al weer.

Hans

p.s. Hoop dat je nog een goed karretje hebt kunnen scoren.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6320
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Zuidbroek 27 februari 2016

Ongelezen bericht door MobyJet » 27 feb 2016, 19:46

Ik heb in ieder geval gezelligheid gemist zo te horen. Jammer voor mij!

Volgend jaar weer nieuwe gelegenheid voor deze beurs.
In april is Heerhugowaard ook weer. Lekker met de brommer naar toe als het droog is (50 km)

Ik heb vandaag een proefrit gemaakt in een Seat Ibiza uit 2004. Auto zelf beviel me zeer goed qua houding, overzicht, schakelen, rijden. Alleen moest hier aan deze nog veel te veel gebeuren.

De Mazda heb ik eerlijk te koop aan geboden en ik word plat gemaild. Maar eigenlijk moet hij me nog even naar mijn werk brengen totdat ik een andere heb. APK loopt bijna af en reparaties zijn voor mij de moeite niet. Ik denk voor een garage die het zelf kan wel. Prima autootje.

Ik mis het Duitse wel erg, dus probeer daar naar terug te gaan.

Gebruikersavatar
ruudk
Berichten: 2404
Lid geworden op: 24 mei 2010, 13:48
Woonplaats: Warfhuizen

Re: Zuidbroek 27 februari 2016

Ongelezen bericht door ruudk » 27 feb 2016, 20:39

Mooi om te horen dat er ook uitgesproken positieve ervaringen met de beurs zijn!
Ik ben waarschijnlijk wat verwend door eerdere edities toen er meer Mobylette-onderdelen te vinden waren.
Die stekkertjes: bougie, punten en ..... aarde; tenminste bij de jaren vijftig spoelen.
Natuurlijk, de aarde :oops: . Dat moet dan de aarde van de laagspanningsspoel zijn, neem ik aan?
Immers:
Als het de aarde van de laagspanning is, is het om het even welke van de twee stekkertjes ik op de punten en welke ik op de aarde aansluit, dit zal alleen de spanning met een factor (-1) vermenigvuldigen.
Als het de aarde van de hoogspanningsspoel is, dan is het wel degelijk belangrijk welk stekkertje aan de massa en welke op de punten komt; de aarde van de hoogspanningsspoel mag niet aan de punten.

Ik kende dit type ontstekingsspoel nog niet, hij is niet van NOVI. Misschien is deze beter geconserveerd en heb ik geluk.

Groeten,
Ruud

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Zuidbroek 27 februari 2016

Ongelezen bericht door Harrie » 27 feb 2016, 20:45

australman schreef:Hoi,

Jet,je hebt echt wel wat gemist.Er stonden weer bijzonder begeerlijke brommers en motorfietsen.
Die mobylette met hoekige tank viel mij ook op ,ik kan me goed voorstellen dat daar maar weinig
exemplaren van verkocht zijn,tjonge wat een misbaksel.
Hans
Was het soms een S37?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

paulmz
Berichten: 1729
Lid geworden op: 27 sep 2015, 20:17
Locatie: De Krim

Re: Zuidbroek 27 februari 2016

Ongelezen bericht door paulmz » 27 feb 2016, 22:16

Ja Harrie,
Het was er 1 zoals op de foto.

Paul

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3897
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: Zuidbroek 27 februari 2016

Ongelezen bericht door Lolle » 27 feb 2016, 22:32

Zoals Ruud al vertelde heb ik vandaag ook rond gekeken in Zuidbroek, in hal 2 wat moby onderdelen, een av3 blokje en wat spatschermen van een S3? en bij een ander enkele trapassen met snaarschijf voor € 35 vond ik prijzig. Ook een aantal gele kaptein bordjes in matige staat. in hal 1 een gescheurd zadel. Zelf heb ik bij de kabelshop mijn kabel assortiment aangevuld en vooral bijgepraat met andere brommervrienden. Dus ook met Ruud op mobylette niveau bij gekletst. Jammer dat ik de andere Noordelijke mobylisten nog niet ken. Misschien deze zomer nog een mobyrit in Groningen/Friesland? Verder een leuke beurs met heel veel oude meuk.
Groet, Lolle

Mobygek
Berichten: 1378
Lid geworden op: 28 nov 2012, 21:11
Woonplaats: Leeuwarden
Locatie: Drachten (Friesland)

Re: Zuidbroek 27 februari 2016

Ongelezen bericht door Mobygek » 28 feb 2016, 00:44

Franky schreef:Zal ik jou eens wat vertellen over mijn fiat punto? :evil: Kapotte turboslang (10x voor na de garage geweest voordat ze dat ontdekt hadden), kapotte airco, kapotte slave cilinder koppelingspedaal, kapotte achterbakverlichting (nee, de lamp is niet stuk), luidspreker opgeblazen (mijn muziek staat nooit hard). Ben ik nog wat vergeten? Dat was 4 jaar in een notendop met een auto die destijds nieuw was. Lekker 5x de motor in de noodloop gegaan en 1x motor die in 1 klap uitviel op de snelweg en een keer zonder koppeling naar de garage rijden. Wat een lol.
Voor mij geen Fiat meer ;)
Jammer Franky, maandagochtend product :?:
Zo te lezen niet echt een goede garage :!:
Vrgr gerard

Plaats reactie