20 november 2016 Beurs heerhugowaard

Wanneer is er een oldtimer (bromfiets) beurs?
Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: 20 november 2016 Beurs heerhugowaard

Ongelezen bericht door Harrie » 09 nov 2016, 02:40

Hallo Bessels,
Ik zou altijd de oude kraan innemen, want die kan dan weer gerepareerd worden of dienen als donor.
Op de beurs zullen we daarover uitgebreid van gedachten wisselen.
H.

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: 20 november 2016 Beurs heerhugowaard

Ongelezen bericht door Harrie » 12 nov 2016, 16:59

Nog een week te gaan.
Ondertussen is zowat alles verzameld waarom mensen gevraagd hebben.
Voor mij was het vooral een interessante ontdekkingstocht door mijn eigen voorraden.
Door sloop- en dumppartijtjes komen soms onderdelen op me af, waarvan ik in eerste instantie niet eens weet waarvan ze zijn.
Onderdelen worden door mij niet opgeborgen onder model, maar onder hoofdgroep (kranen, koppelingen, remschoenen et cetera); elke hoofdgroep dekt meerdere modellen af.
Pas als er een gerichte vraag komt, ga ik in desbetreffende hoofdgroep kijken of ik het toevallig heb.
Overigens heb ik een goed geheugen voor motobécane onderdelen en hun typische geometrie.

Je hebt trouwens geen enkele koopverplichting; mochten er wellicht bepaalde mensen denken dat ze met hun verzoek aan een onbekende prijs vast zitten.
We nemen het mee en reserveren het voor je.
Vandaag kreeg ik de vraag of ik nog opvulbussen 26/31 voor snaarschijfkettingwielen had liggen. De kettingwielen met boring 26mm zijn zeldzamer dan die met boring 31mm.
Kijk als die vraag een paar weken eerder was gekomen, dan had ik ze altijd nog uit een bronzen pijp kunnen draaien. Nu moet ik eerst naar een sloper op zoek naar een geschikte bus.
Dat wordt dus na HHW; bovendien er zijn komende week enkele interessante beurzen op techniek gebied in zowel Veldhoven als Parijs.
H.

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4570
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: 20 november 2016 Beurs heerhugowaard

Ongelezen bericht door MobyJoost » 14 nov 2016, 00:16

Op het Britse forum vroeg iemand naar remdelen voor de achterrem van een AV32. Nummers 14440 en 14441 op dit plaatje.
Afbeelding

Als iemand wat heeft, kwijt wil en naar HeerHugowaard komt, je kan me vinden bij Polle achter de tafel. Bij voorbaat dank

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: 20 november 2016 Beurs heerhugowaard

Ongelezen bericht door Harrie » 14 nov 2016, 09:17

Hallo Joost,
De kans is groot dat ze op de beurs ergens liggen. Mocht dat niet lukken en niemand zich melden, dan kunnen die remhouders door een beetje bankwerker gewoon nagemaakt worden.
Het is niet bepaald een high-tech artikel. Gewoon een kwestie van kijken van goed kijken en namaken.
Het doet me even denken aan Dick Kievits met zijn geweldige uitspraken over een niet-zo-handige kennis van ons:
" Wat zijn oogjes zien; maken zijn handen kapot" :lol:
Overigens zag ik dat gisteren massaal op het forum gekeken is: een nieuw record met 103 leden on-line.
De reden laat zich gemakkelijk raden.
H.
Laatst gewijzigd door Harrie op 14 nov 2016, 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.

BerTje
Berichten: 367
Lid geworden op: 01 okt 2011, 19:29

Re: 20 november 2016 Beurs heerhugowaard

Ongelezen bericht door BerTje » 14 nov 2016, 18:02

Helaas kan ik niet naar de beurs,
Ik heb deze onderdelen wel liggen dacht ik,
Zal is kijken

Stuur me maar even een persoonlijk bericht

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: 20 november 2016 Beurs heerhugowaard

Ongelezen bericht door MobyJet » 14 nov 2016, 18:08

Harrie schreef: Overigens zag ik dat gisteren massaal op het forum gekeken is: een nieuw record met 103 leden on-line.
De reden laat zich gemakkelijk raden.
H.
Dat is een hoop. Bedenk wel dat er ook bots actief zijn, die zorgen voor de vindbaarheid in bijvoorbeeld Google.
Ik heb niet de mogelijkheden om hier verder op in te zoomen om te kijken of "echte mensen" online waren. Privacy enzo ;)


Edit:
viewtopic.php?f=2&t=4032

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: 20 november 2016 Beurs heerhugowaard

Ongelezen bericht door Harrie » 15 nov 2016, 11:58

Hallo Jet, Interessant om te weten. We zijn ook erg goed zichtbaar op Internet; niettemin kom ik regelmatig mensen tegen die:
1. een mobylette hebben.
2, nog nooit van het mobylette gehoord hebben.
3. en niet allemaal "oude sukkels" zijn zoals ik :lol: :lol: :lol: !

Ondanks die pakweg 13 bots waren er toch veel bezoekers.
Hopelijk zien we die komende zondag ook. De weersverwachtingen zijn goed: geen vorst en geen al te mooi weer; dus ideaal weer voor beursbezoek.
Voor EEG-bezitters heb ik nog een tip. Ik vond zojuist nog een stel kabelhoezen. Je kunt kabels aan elkaar maken met een kabelbinder, maar mooier zijn de
transparante hoezen zoals vroeger toepast werden. Ook bij de buisframemodellen staat dat mooi afgewerkt.
H.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4570
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: 20 november 2016 Beurs heerhugowaard

Ongelezen bericht door MobyJoost » 15 nov 2016, 14:51

Da's interessant. Zijn ze transparant?

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: 20 november 2016 Beurs heerhugowaard

Ongelezen bericht door Harrie » 15 nov 2016, 16:56

Ja, je ziet de kabels zitten. Er gaan circa 2 kabels door een hoes.
Ik heb jaren naar die hoezen lopen zoeken. Voor mijn SP98 kon ik gebruik maken van zwarte oliekous, die ze bij auto's toepassen.
H.

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: 20 november 2016 Beurs heerhugowaard

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 17 nov 2016, 11:26

Op eens realiseer ik me dat het a.s. zondag al 20 november is. Time flies. Heb al met Hans uit Soest afgesproken, kunnen we weer mooi samen in de auto praten en in HHW alle aspecten van het Mobylette gebeuren tot leven brengen. We hopen veel mensen te ontmoeten. Tot zondag ! Joop

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: 20 november 2016 Beurs heerhugowaard

Ongelezen bericht door Harrie » 17 nov 2016, 12:49

Hallo Joop,
Het is altijd weer leuk al die mensen te ontmoeten; ook al heb je direct niks nodig.
Je ziet en hoort van alles. Ook beginnelingen steken veel op van andere bezoekers.
Ik zal een extra stoel voor je meenemen. :lol: :lol: :lol:
De voorbereidingen dit jaar zijn perfect verlopen; ik ben bijna klaar met alle voorbereidingen en hoef van degenen, die vooraf aangegeven hebben wat ze zochten, niemand teleur te stellen.
Zo heb ik zeer speciale onderdelen kunnen regelen die je anders nooit aantreft.
Mooi toch?
H.

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: 20 november 2016 Beurs heerhugowaard

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 17 nov 2016, 13:37

Nou dat is zeker heel mooi, Henk ! Zoiets maakt deze beurs extra speciaal. Dat iemand iets aparts zoekt en dat het mogelijk is dit onderdeel aan te schaffen. In principe hebben Hans en ik niets nodig, ik ben benieuwd waar we mee thuis komen :)

Tot zondag !

Joop

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: 20 november 2016 Beurs heerhugowaard

Ongelezen bericht door Harrie » 17 nov 2016, 16:22

GROENEKAN schreef:In principe hebben Hans en ik niets nodig, ik ben benieuwd waar we mee thuis komen :)
Joop
Hallo Joop,
Met die positieve gedachten ging ik laatst ook naar een lokale beurs, waar het meestal om Duitse merken draait. Ik kwam bijna geld tekort. Ik vond er een mooie motortanktas, een aantal gebruikte en nieuwe gereedschappen en vooral veel onderdelen die ik niet kon laten liggen. Ik kom op dat soort beurzen meestal wat later, want dan heb je alle ruimte en je kunt beter scannen op mobylette-onderdelen.
Van de prijzen snap je soms helemaal niks: voor een zeldzaam uitlaatstuk vroegen ze 7 Euro en voor een zwaar verroeste interne bobine 25 Euro. Die bobine mochten ze houden en de volgende keer kom ik deze waarschijnlijk weer tegen. Toch wel leuk om relaxt wat rond te lummelen; ik verheug me al op de komende beurzen in het nieuwe jaar.
H.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: 20 november 2016 Beurs heerhugowaard

Ongelezen bericht door MobyJet » 18 nov 2016, 17:40

Zo, mijn auto is ingeladen.

Grote plaat, borden en 2 dozen met de lichtbakken en ander forum spul. En een karretje, zodat ik geen 3x hoef te lopen.
Morgen mijn stoel nog even uitgraven, zodat die ook mee kan,

Wie van de niet-standhouders zijn vroeg aanwezig?

En wie wil af en toe ook de forumstand bemannen of bevrouwen?
Gewoon op spontane inloop. Ik verwacht toch wel een spontane aanloop en dat iedereen de stands van elkaar in de gaten houdt.

Wat dat betreft zou het misschien handiger zijn als de forumstand niet aan de zijkant is, als dat lukt met de stroom. Henk?

Nog een oproep: is er iemand van de standhoudrs die een verlengsnoer met minstens 3 gaten vrij heeft? Of mee kan nemen?
Door ziekte ben ik er niet aan toe gekomen om mijn schuur verder op te ruimen en te sorteren. Ben nu weer beter hoor :D

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: 20 november 2016 Beurs heerhugowaard

Ongelezen bericht door Harrie » 18 nov 2016, 21:27

Hallo Jet,
De plek van jou bepalen we a.h.v. de lengte van de kabels.
ik neem een langsnoer , een haspel en een conatctdoos mee en ook Harold neemt een lang snoer mee. Moet wel lukken.
Ik probeer om 7.00 in HHW te zijn en zal me meteen met de aansluiting bezighouden zodat de plekken voor iedereen duidelijk zijn.
Tot zondag,
H.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: 20 november 2016 Beurs heerhugowaard

Ongelezen bericht door MobyJet » 18 nov 2016, 22:43

Harrie schreef:Hallo Jet,
De plek van jou bepalen we a.h.v. de lengte van de kabels.
ik neem een langsnoer , een haspel en een conatctdoos mee en ook Harold neemt een lang snoer mee. Moet wel lukken.
Ik probeer om 7.00 in HHW te zijn en zal me meteen met de aansluiting bezighouden zodat de plekken voor iedereen duidelijk zijn.
Tot zondag,
H.
Ik ben met een half uurtje uitstallen en klaarzetten klaar, dus kom ongeveer 1,5 uur van te voren..

Mobygek
Berichten: 1378
Lid geworden op: 28 nov 2012, 21:11
Woonplaats: Leeuwarden
Locatie: Drachten (Friesland)

Re: 20 november 2016 Beurs heerhugowaard

Ongelezen bericht door Mobygek » 18 nov 2016, 22:49

ik wil best wel even de stand bemannen hoor, kunnen de andere ook even schuimen over de beurs ,

vrgr gerard

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4570
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: 20 november 2016 Beurs heerhugowaard

Ongelezen bericht door MobyJoost » 18 nov 2016, 23:12

Ik ook. Als dat mag van Polle, m'n baas. ;)

rednas16
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 okt 2014, 06:21
Locatie: Alken

Re: 20 november 2016 Beurs heerhugowaard

Ongelezen bericht door rednas16 » 19 nov 2016, 04:50

Dag heren

terug van even weggeweest heb ik vorige week gezien dat men tank cure na 3x ontroesten toch gelukt is.
daarom dat ik zo laat dag me niet kan inhouden een boodschappenlijstje te maken wanneer ik zie hoe fel het hier leeft.
Mooi van de 6 of 8 standen !?

ik heb vandaag nog een examen (ja op zaterdag, niemand heeft dat enkel departement IT aan hogeschool pxl) en ik hoop uitermate dat ik zondag er geraak, maar vrees een beetje dat 250 km x2 te ver gaat zijn.

hoe dan ook :p ik zoek voor mij AV56: handleiding: http://tobeconline.fr/av56_59.html

- banden, 2.25x 18 en 22, een witte boord zou sexy zijn maar als ze goedkoper zijn dan op internet neem ik ze.

- remschoentjes voor in men trommelrem, (voor en vanachter)

- een BLAUWE koplamp, evt in ruil voor dezelfde in het groen, zolang ik men moby niet herspuit zou die groene maar vloeken (mag zonder glas)
https://dl.dropboxusercontent.com/u/408 ... G_2076.JPG

Indien originele bestaan:

- kabel(s): ik laat nog weten welke
- kabel houders: die grijze dingen waar de kabel inzit niet de metalen beugels

- stuurslotje

- zwarte handvaten

- pedalen (niet te afgeschuurd stangen heb ik)

- blauw voorspatbord

- blauwe voorvork : indien niet te duur, mijn is heeel lichtjes krom maar ik ben te perfectionistisch :p

- kettingspanner
https://dl.dropboxusercontent.com/u/408 ... C_3603.JPG

- blauwe poot

- stickers ? anders internet
https://dl.dropboxusercontent.com/u/408 ... ijkant.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/408 ... /front.jpg

- originele blauwe verf ? :p

verder had ik nog second opinions nodig:
men moby is helemaal opgeblonken, proper, voor zo ver het kan, ik heb niet meteen het plan de moby te herspuiten
eventueel wil ik dat in de toekomst wel doen, als hij te verroest wordt, als ik de verf heb, kortom er tijd en zin in heb.

- zou ik beter originele schroefjes kopen voor de geroeste te vervangen of zou ik hedendaagse gebruiken?

- hetzelfde geld voor dit schokdemper-ding, vervangen of voor nu zo laten ?
https://dl.dropboxusercontent.com/u/408 ... C_3581.JPG

- 2 of 3 van die schroeven voor op de borden langs de ketting

- mijn electriciteits-ding onder de naftbak is wat geel en bijna verduurd, toch maar best vervangen of kan dat niet veel kwaad? (op de huidige foto's is het nog niet zo erg als nu)

DANK bij voorbaat!!

laat prijzen maar horen.
ik hou het hier het ganse weekend in het oog voor reacties, op fb in de groep of spreek Marco even aan, hij heeft me als vriend

Groetjes Sander

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: 20 november 2016 Beurs heerhugowaard

Ongelezen bericht door Harrie » 19 nov 2016, 05:51

Hallo Sander,
Mooie post, maar je kunt dit weekeinde niet van de standhouders een reactie verwachten, die hebben zo daags voor een groot evenement hun handen vol. Ik denk dat de beste optie is met iemand mee te rijden en dat je dan ter plekke beslissen wat je koopt. Je kunt uiteraard ook met bijv. Polle een afspraak maken wanneer het wat rustiger is.
H.

Polle
Berichten: 2698
Lid geworden op: 14 feb 2010, 20:45
Locatie: Geel Belgie

Re: 20 november 2016 Beurs heerhugowaard

Ongelezen bericht door Polle » 19 nov 2016, 07:29

Inderdaad Henk

Sander ik woon in Geel ( België)
Ik heb nog een splinternieuwe koplamp zoals u vraagt maar die gaat wel mee naar de beurs tenzij je hem wil.
Ik heb nog wel spullen die je vraagt.

Gr Polle

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: 20 november 2016 Beurs heerhugowaard

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 19 nov 2016, 08:41

Early Birds,

Record op de Forum site: vannacht zijn er tussen 23.00 en 7.00 uur vier serieuze plaatsingen geweest. Het Mobylette Forum ontwikkelt zich tot een 24/7 gebeuren !

Groet en tot zondag, Joop

Gebruikersavatar
ruudk
Berichten: 2402
Lid geworden op: 24 mei 2010, 13:48
Woonplaats: Warfhuizen

Re: 20 november 2016 Beurs heerhugowaard

Ongelezen bericht door ruudk » 19 nov 2016, 10:32

Tot morgen!
Ruud

bessels
Berichten: 163
Lid geworden op: 06 feb 2011, 22:15
Woonplaats: Ugchelen Nederland
Locatie: ugchelen [apeldoorn]

Re: 20 november 2016 Beurs heerhugowaard

Ongelezen bericht door bessels » 19 nov 2016, 16:10

Breng morgen ook nog wel verlengkabels en haspel mee.
Misschien een moby op de forem stand ???

gr bessels tot morgenvroeg

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: 20 november 2016 Beurs heerhugowaard

Ongelezen bericht door MobyJet » 19 nov 2016, 17:06

MobyJoost schreef:Ik ook. Als dat mag van Polle, m'n baas. ;)
Mobygek schreef:ik wil best wel even de stand bemannen hoor, kunnen de andere ook even schuimen over de beurs ,

vrgr gerard
Bedankt mannen!

bessels schreef:Breng morgen ook nog wel verlengkabels en haspel mee.
Misschien een moby op de forem stand ???

gr bessels tot morgenvroeg
We kunnen nooit teveel snoeren en haspels hebben, dus graag!

Ik heb al een paar keer gevraagd of iemand een eye catcher heeft voor de stand, a la autootje van Hans van vorig jaar. Helaas weinig reactie, op het blokje van Joost na. Dus die komt erop. Als je nog iets hebt: neem maar mee.
Bedenk wel dat het forum een halve stand heeft. Ik weet niet of daar een volledige brommer op past, naast de borden en lichtbakken die er ook op komen.


Ik zal verder een fototoestel meenemen om weer een pagina op de website te kunnen maken.

Plaats reactie