20 november 2016 Beurs heerhugowaard

Wanneer is er een oldtimer (bromfiets) beurs?
Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: 20 november 2016 Beurs heerhugowaard

Ongelezen bericht door Harrie » 19 nov 2016, 17:24

Hallo forumleden,
Ik zorg ook nog voor 30 stuks A3-formaat posters van de folder 1968 voor op de forumstand
Ze kosten slechts :?: Euro per stuk en de opbrengst is voor het forum.
Goede donateurs krijgen voor mijn part ook een poster (zolang de voorraad strekt.....)
Dat mag Jet beslissen; ik dump morgen gewoon die pak papier bij de forumstand.
Verder neem Ik ook nog 25 kabel en een losse contactdoos mee.

H.

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: 20 november 2016 Beurs heerhugowaard

Ongelezen bericht door Harrie » 19 nov 2016, 18:25

MobyJet schreef:[
Ik heb al een paar keer gevraagd of iemand een eye catcher heeft voor de stand, a la autootje van Hans van vorig jaar. Helaas weinig reactie, op het blokje van Joost na. Dus die komt erop. Als je nog iets hebt: neem maar mee.
Bedenk wel dat het forum een halve stand heeft. Ik weet niet of daar een volledige brommer op past, naast de borden en lichtbakken die er ook op komen.
Hallo Jet,
Vergeet niet dat op dezelfde kraam als de forumstand een magnifieke mobylette van Bart Bessels komt te staan.
Je zet die brommer gewoon midden op de kraam en iedereen is blij.
Verder hebben hebben de andere stands ook allerlei leuke dingen. Ik heb bijvoorbeeld wat demonstratiemateriaal
en ook veel foto's; over "spannende mobylette-onderdelen" maar te zwijgen.
H.

Gebruikersavatar
mobydilz
Berichten: 1860
Lid geworden op: 15 jan 2013, 12:40
Locatie: zaltbommel

Re: 20 november 2016 Beurs heerhugowaard

Ongelezen bericht door mobydilz » 19 nov 2016, 18:36

Sorry, moet morgen werken; zal aan jullie denken.
FIJNE BEURS ! mobydilz

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: 20 november 2016 Beurs heerhugowaard

Ongelezen bericht door MobyJet » 19 nov 2016, 18:39

Harrie schreef:
MobyJet schreef:[
Ik heb al een paar keer gevraagd of iemand een eye catcher heeft voor de stand, a la autootje van Hans van vorig jaar. Helaas weinig reactie, op het blokje van Joost na. Dus die komt erop. Als je nog iets hebt: neem maar mee.
Bedenk wel dat het forum een halve stand heeft. Ik weet niet of daar een volledige brommer op past, naast de borden en lichtbakken die er ook op komen.
Hallo Jet,
Vergeet niet dat op dezelfde kraam als de forumstand een magnifieke mobylette van Bart Bessels komt te staan.
Je zet die brommer gewoon midden op de kraam en iedereen is blij.
Verder hebben hebben de andere stands ook allerlei leuke dingen. Ik heb bijvoorbeeld wat demonstratiemateriaal
en ook veel foto's; over "spannende mobylette-onderdelen" maar te zwijgen.
H.
Ik denk dat het stand gedeelte al behoorlijk gevuld wordt met de borden en het pot-bord (Harold), en het blokje. De stand volbouwen of alles dicht op elkaar leggen zal ook geen aandacht trekken. De borden komen plat te liggen op de stand, want er is geen mogelijkheid om ze op te hangen. Voor de lichtbakken neem ik wel een plaat mee; even kijken of die wel een soort van opgehangen kunnen worden. Beetje moeilijk in te schatten vanaf hier. We gaan het zien morgen, komt wel goed.

Daarbij is het maar voor de leuk en geen commerciële bedoeling voor mij. Het zal vooral dienen als ontmoetingsplaats; hetgeen wat ik ook het belangrijkste vindt.
Een (halve) brommer op de forumstand lijkt me niet praktisch; er voor zou eventueel wel kunnen. Wel leuk als eye-catcher, maar niet voor het oogcontact met de mensen "door een brommer heen".

Er zal sowieso genoeg gespreksstof zijn, daar ben ik zeker niet bang voor! :lol:

Tot morgen allemaal!

AGB
Berichten: 2766
Lid geworden op: 01 mei 2011, 20:58
Woonplaats: de grens van overijssel

Re: 20 november 2016 Beurs heerhugowaard

Ongelezen bericht door AGB » 19 nov 2016, 20:06

en me kaar af wisselen achter de kraam zo dat iedereen een keer rond kan lopen , maar dat zal wel goed kommen ,
ik neem een stoel mee de zelfde als in woerden , de hele tijd staan is niet zo mijn ding,

Gebruikersavatar
australman
Berichten: 1278
Lid geworden op: 18 dec 2013, 17:07
Locatie: oostwold oldambt

Re: 20 november 2016 Beurs heerhugowaard

Ongelezen bericht door australman » 19 nov 2016, 20:50

Hoi,

Helaas ben ik morgen verhinderd.Ik wens iedereen een geslaagde beurs toe.

mvrgr.Hans

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4570
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: 20 november 2016 Beurs heerhugowaard

Ongelezen bericht door MobyJoost » 19 nov 2016, 20:59

Word een saaie boel. :D

Gebruikersavatar
KapteinBeun
Beheerder
Berichten: 949
Lid geworden op: 28 aug 2014, 21:56
Woonplaats: Omg Nijmegen + Groningen

Re: 20 november 2016 Beurs heerhugowaard

Ongelezen bericht door KapteinBeun » 19 nov 2016, 22:43

rednas16 schreef: - een BLAUWE koplamp, evt in ruil voor dezelfde in het groen, zolang ik men moby niet herspuit zou die groene maar vloeken (mag zonder glas)

- kettingspanner

- hetzelfde geld voor dit schokdemper-ding, vervangen of voor nu zo laten ?
Als Polle de koplamp bij zich heeft zal ik hem, indien mijn contant-geld-budget dat dan nog toelaat, voor je meenemen als je er zelf niet bent.
Een, gebruikte maar goede, kettingspanner heb ik en neem ik mee.
Nieuwe silent blocs, zoals die schokdemper-dingen heten ;), heb ik ook bij me.

Ik hoop je morgen tegen te komen, Sander!

Gr.
Marco

Ps: Jet, natuurlijk wil ik ook m'n steentje bijdragen aan de forumstand!

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: 20 november 2016 Beurs heerhugowaard

Ongelezen bericht door MobyJet » 20 nov 2016, 00:25

AGB schreef: ik neem een stoel mee de zelfde als in woerden , de hele tijd staan is niet zo mijn ding,
Inderdaad, we worden allemaal een dagje ouder.
Zelfs ik sinds mijn leeftijd met een 3 begint :lol:

De stand komt zeker goed. Dat had ik eigenlijk al verwacht, maar dacht het toch nog maar even te roepen hier ;)

Gebruikersavatar
mobydilz
Berichten: 1860
Lid geworden op: 15 jan 2013, 12:40
Locatie: zaltbommel

Re: 20 november 2016 Beurs heerhugowaard

Ongelezen bericht door mobydilz » 20 nov 2016, 07:20

WINDWAARSCHUWING NOORDELIJKE PROVINCIES
tast je aanhangers niet te hoog op met deze wind
Noord Holland is een berucht tochtige provincie
gr. md

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: 20 november 2016 Beurs heerhugowaard

Ongelezen bericht door MobyJet » 20 nov 2016, 19:29

Vooral de terugweg erg veel storm inderdaad! Ik laad de auto van de week wel uit.

Mensen, het was super! Jullie zijn toppers!

Veel mensen gesproken en leren kennen. Plannen voor Maastricht besproken, plannen gemaakt voor nog een rit in Amsterdam-centrum in mei 2017, nu het nog kan.. (verboden vanaf 1 januari 2018). Meer info volgt nog!

De forumstand was prima zo. Mooi tussen de D52 en de pepernoten in. En een mooie verzamelplaats voor mensen om samen te komen. Meer hoeft het niet te zijn.
Ook nog wat moby liefhebbers naar het forum verwezen die al wel lid waren, maar nog niet erg actief, of die nog geen lid waren. Het grootste aantal moby liefhebbers zullen we nu wel onder de leden hebben. Er zullen vooral nog jongeren bij komen, denk ik.

En opeens nog wel wat naamkaartjes verkocht, leuk!

De posters die Henk had geregeld heb ik mee genomen. Deze zijn bij mij te bestellen tegen een zelf te bepalen donatie voor het forum. Wordt niet verzonden, dus hier op te halen of tijdens een rit of beurs.

We gaan concreet peilen naar een ontwerper en een drukker om een strandvlag (of hoe dat dan ook officieel heet) van de donatie-gelden.

Wat een nuttige dag vol afspraken en gesprekken! 8-)

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: 20 november 2016 Beurs heerhugowaard

Ongelezen bericht door MobyJet » 20 nov 2016, 20:03

MobyJet schreef: We gaan concreet peilen naar een ontwerper en een drukker om een strandvlag (of hoe dat dan ook officieel heet) van de donatie-gelden.
Zoiets lijkt me wel wat. Even als voorbeeld. Met een mooi ontwerp natuurlijk.
Iets van een mooie folder op de achtergrond en dan de website er schuin onder.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Mobygek
Berichten: 1378
Lid geworden op: 28 nov 2012, 21:11
Woonplaats: Leeuwarden
Locatie: Drachten (Friesland)

Re: 20 november 2016 Beurs heerhugowaard

Ongelezen bericht door Mobygek » 20 nov 2016, 20:12

Al met al een mooie beurs waarvan de Mobylette straat boven alles stond, met vele gesproken en prachtige dingen gezien o.a. de mobylette-stand.
Mooie spulletjes van Henk en Polle en natuurlijk Sjefke en jij ook Joost (zucht :lol: ) gekocht.
Topbeurs, hiervoor allen dank.

vrgr gerard

AGB
Berichten: 2766
Lid geworden op: 01 mei 2011, 20:58
Woonplaats: de grens van overijssel

Re: 20 november 2016 Beurs heerhugowaard

Ongelezen bericht door AGB » 20 nov 2016, 20:44

voor volgend jaar weer voor herhaling vatbaar , het was weer gezellig weer een paar gezichten en namen er bij
hier van het forum , alle 5 hulp stukjes zijn weg hoop dat ze goed van pas komen,

Satmeel

Re: 20 november 2016 Beurs heerhugowaard

Ongelezen bericht door Satmeel » 20 nov 2016, 20:54

Mobygek schreef:Al met al een mooie beurs waarvan de Mobylette straat boven alles stond, met vele gesproken en prachtige dingen gezien o.a. de mobylette-stand.
Mooie spulletjes van Henk en Polle en natuurlijk Sjefke en jij ook Joost (zucht :lol: ) gekocht.
Topbeurs, hiervoor allen dank.

vrgr gerard
Wat Gerard zegt, volledig mee eens. Alle onderdelen die ik wilde hebben, heb ik kunnen vinden.

Gr,

Paul

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3890
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: 20 november 2016 Beurs heerhugowaard

Ongelezen bericht door Lolle » 20 nov 2016, 22:30

Was een prima beurs, bij de verschillende standhouders onderdelen gekocht en een complete brommer bij brommerskieken. Op advies van brommerskieken een tankje gekocht om daar een deksel voor het gereedschapsbakje voor de S24a van te maken. Op zoek naar dit tankje vroeg men 40€ voor een roestig exemplaar maar vond ik ook de goedkoopste tank van de beurs voor 2€ die ook nog eens netter was dan die van 40€. verder nog een complete encarwi carburateur gevonden en een geel voorspatbord plaatje. Al met al een zeer geslaagde beurs.
Gr. Lolle

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: 20 november 2016 Beurs heerhugowaard

Ongelezen bericht door Harrie » 21 nov 2016, 01:04

Hallo forumleden,
Voor mij als organisator en standhouder in de mobylettestraat was het een zeer geslaagd evenement en gelukkig hebben de bezoekers dat ook zo ervaren.
Ik had maar één teleurgestelde persoon, die een FOM-kraan bij me wilde kopen, maar dat niet kon, omdat hij:
a. geen oude kraan had;
b. ik de laatste tijd geen oude kranen heb binnengekregen.
Gelukkig kwam even later toch nog iemand aanzetten met een kraan, zodat ik deze kan aanpakken en de man alsnog ermee kan helpen.
Met de spoelen ging het een stuk beter: daarvan heb ik op de beurs maar liefst 30 slopers mogen ontvangen; wellicht een kwestie van tijd dat zoiets ook met de FOM-kranen gaat gebeuren.
Mijn fototoestel lig nog ergens tussen de dozen; dus op foto's van mij moeten jullie nog even wachten.
Ik ben blij dat alles zo goed verlopen is. Eigenlijk was er maar één dissonant en dat was de grote hoeveelheid water die ik vanmorgen in mijn nek kreeg tijdens het uitladen van de auto. Ik heb er de hele dag als een verzopen kat bijgelopen. Volgende keer gaat toch een handdoek en wat reserve kleding mee. Voor de rest liep alles volgens plan. De straat was indrukwekkend lang, maar dit is het verhaal van de opwaartse spiraal: veel mobylettekramen leidt tot veel mobylettebezoekers en dit leidt weer tot geïnteresseerde standhouders.
Nog meer dan vorig jaar trof ik bij standhouders van buiten de mobylettestraat ook mobylette-onderdelen aan.
Over de samenstelling van de mobylettestraat voor volgend jaar waag ik me niet aan een voorspelling. Kleiner, even groot of nog groter?
Ik heb er geen enkel zicht op en ga pas na augustus daarover nadenken.
H.

Gideon
Berichten: 72
Lid geworden op: 30 sep 2016, 17:18
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: 20 november 2016 Beurs heerhugowaard

Ongelezen bericht door Gideon » 21 nov 2016, 08:38

Gisteren ook ff geweest in HHW.
Mijn oude spoel bij Henk ingeleverd en wat spullen bij Polle en Henk aangeschaft. Qua Mobylette was er inderdaad een groot aanbod en daar ging ik deze keer ook voor. Als ik voor mijn Kreidler was geweest dan was ik niet zo blij geweest qua aanbod.

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: 20 november 2016 Beurs heerhugowaard

Ongelezen bericht door Franky » 21 nov 2016, 12:16

Ik ben ook weer onder de levende :mrgreen: Ik was de hele week al wat grieperig, maar gisteren tijdens de beurs stortte ik helemaal in :shock: Niet best :P

De beurs was zoals elk jaar weer fantastisch! Alles wat ik had verwacht te kopen heb ik kunnen kopen. Daarnaast heb ik ook nog wat dingen gekocht die ik niet verwacht had te vinden! :D De EV50 cilinder en het bronze boite relais tandwiel waren voor mij de mooiste aankopen van de dag :D

De D52 was ook erg mooi :D De gezichten van toevallige passanten waren ook erg leuk als je vertelde dat er 5 versnellingen op zaten :mrgreen: Dat verwacht men niet op een mobylette stand.

Alle standhouders en organisatoren heel erg bedankt voor de mooie beurs! :D

@Wijnand
Wij zijn elkaar helaas misgelopen :( Dat we elkaar nog nooit in het echt ontmoet hebben zal het probleem geweest zijn :P Volgende keer weer een kans :D

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: 20 november 2016 Beurs heerhugowaard

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 21 nov 2016, 12:32

Was inderdaad een hele goede beurs en de Mobylette straat was volgens mij de grootste ooit.

Leuk was de aanwezigheid van de heer Bart Bessels met indrukwekkend mooie spullen en pracht-brommers.

Maar alle stands waren zeer de moeite waard.

Ook heel veel Forum leden gezien / gesproken. Heel leuk.

Op naar volgend jaar en Henk, dank voor je initiatief en het resultaat.

Groet,

Joop

Gebruikersavatar
ruudk
Berichten: 2402
Lid geworden op: 24 mei 2010, 13:48
Woonplaats: Warfhuizen

Re: 20 november 2016 Beurs heerhugowaard

Ongelezen bericht door ruudk » 21 nov 2016, 13:03

Ook ik vond het een zeer geslaagde dag!
De reis ernaartoe was spannend, qua storm en met een vrij hoog busje, vooral over de afsluitdijk knalden de schuimkoppen zowat tot op de weg!
Heb ook weer wat mooie spulletjes gekocht om op te knappen en te monteren, zoals een Motobecane reservetankje voor op de AV3 tussen de framestangen boven het motorblok.
Dank aan de standhouders en organisatoren,
Ruud

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: 20 november 2016 Beurs heerhugowaard

Ongelezen bericht door Harrie » 21 nov 2016, 14:32

Bedankt Ruud,
en namens de standhouders: bedankt bezoekers voor jullie komst; we kunnen niet zonder elkaar.
Hieronder wat eerste foto's van d beurs; er komt nog wel meer van anderen, hoop ik.
H.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: 20 november 2016 Beurs heerhugowaard

Ongelezen bericht door MobyJet » 21 nov 2016, 18:07

Franky schreef:
@Wijnand
Wij zijn elkaar helaas misgelopen :( Dat we elkaar nog nooit in het echt ontmoet hebben zal het probleem geweest zijn :P Volgende keer weer een kans :D
Jullie droegen wel beide een naamkaartje 8-)

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: 20 november 2016 Beurs heerhugowaard

Ongelezen bericht door Harrie » 22 nov 2016, 18:04

L.S.
Bij de afgelopen beurs werd in de mobylettestraat voor het eerst gebruik gemaakt van spotjes en belichting.
Met name op de stand van Bart Bessels. Een mooi plaatje op mijn stand wil ik jullie ook niet onthouden.
Op de plexiglasplaat lagen een heleboel blauwe ledjes.
De demonstratie wordt pas echt leuk als je de cilinderkop in de buurt van de bougie met een natte vinger met wat benzine bevochtigt.
Je ziet dan mooi hoe de vonk de damp ontsteekt.
H.
[bigimg=800x600]
P1030418k2.jpg
[/bigimg]
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Harrie op 23 nov 2016, 23:58, 6 keer totaal gewijzigd.

lbink
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jun 2015, 16:46

Re: 20 november 2016 Beurs heerhugowaard

Ongelezen bericht door lbink » 23 nov 2016, 00:26

Ik heb genoten op de beurs en was totaal verrast door de heuse mobylette straat.

Het was leuk om kennis te maken met @mobybeun en de anderen van het forum :D

L.

Plaats reactie