20 november 2016 Beurs heerhugowaard

Wanneer is er een oldtimer (bromfiets) beurs?
Gebruikersavatar
KapteinBeun
Beheerder
Berichten: 949
Lid geworden op: 28 aug 2014, 21:56
Woonplaats: Omg Nijmegen + Groningen

Re: 20 november 2016 Beurs heerhugowaard

Ongelezen bericht door KapteinBeun » 23 nov 2016, 01:26

Heerhugowaard 2016 was een hele mooie, vond ik zelf. Persoonlijk vond ik dit de mooiste beurs die ik tot nu toe heb mogen meemaken. Het aanbod Mobyletteonderdelen was geweldig, en de verschillende stands sloten fantastisch op elkaar aan. Ook de forumstand, gecombineerd met Bart Bessels, vond ik erg goed. Verder vond ik de stroomvoorziening echt een extra, waarbij ook de creaties van Jet goed tot recht kwamen. Voor zover ik in kan schatten heeft het forum weer aardig wat donaties mogen ontvangen. Zichtbaar geniet men van het forum, en dragen ze graag hun (financiële) steentje bij. Wellicht wordt een dergelijke vlag zoals Jet voorstelde nu mogelijk.

Allen bedankt voor de leuke en gezellige beurs. Ik vond het weer geweldig en heb ontzettend genoten. Leuk om bekende leden weer te zien, andere leden te mogen leren kennen en last but not least onderdelen te scoren waarvan je niet had verwacht ze te vinden. Zo kan ik nu bijvoorbeeld weer een heel aantal maten sproeiers toevoegen aan de verzameling. Binnenkort maar eens gaan testen op de SP93.
Zoals bij iedere meeting of beurs heb ik weer lang niet iedereen kunnen spreken die ik graag had kunnen spreken. Ik kijk alweer uit naar de volgende bijeenkomst!
lbink schreef: Het was leuk om kennis te maken met @mobybeun en de anderen van het forum :D
Haha, ik neem aan dat u mij bedoelt? Was u degene die bij de forumstand kwam informeren naar de kleurcode van de grijze E.E.G.?

Gr.
Marco

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: 20 november 2016 Beurs heerhugowaard

Ongelezen bericht door Harrie » 23 nov 2016, 02:12

Hallo Marco,
Dat was inderdaad een leuk hoekje met die indrukwekkende brommers van Bart en de mooie lichtpanelen van Jet.
We hebben met zijn allen flink uitgepakt. Menige liefhebber van een ander merk zal gedacht hebben: "Wat is hier aan de hand?"
Voor de volledigheid heb ik een foto toegevoegd.
H.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: 20 november 2016 Beurs heerhugowaard

Ongelezen bericht door Harrie » 26 nov 2016, 19:53

Vandaag nog de laatste restjes van de beurs opgeruimd.
Nog wat zaken opgestuurd en verzameld, waarvan men ze op de beurs niet kon vinden en die ik wel thuis had liggen.
Alle niet afgehaalde onderdelen zijn weer aan mijn voorraad toegevoegd of inmiddels voor anderen gereserveerd. Toch wel goed zo'n beurs, want je komt er achter dat je van bepaalde zaken weinig meer hebt en je doet ook ontdekkingen dat je van bepaalde zaken niks meer of zelfs nog een heleboel hebt.
Voor mij mag deze topic gesloten worden; tenzij MobyJet nog een mooie foto heeft.
H.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: 20 november 2016 Beurs heerhugowaard

Ongelezen bericht door MobyJet » 26 nov 2016, 20:12

Geen reden tot sluiten van een topic over een beurs.
Ik heb inderdaad nog foto's van het opbouwen.
Anderen kunnen ook gewoon blijven reageren.

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: 20 november 2016 Beurs heerhugowaard

Ongelezen bericht door Harrie » 02 dec 2016, 01:15

Hallo Jet,
Ik had ook nog iets extra's te melden over zaken die ik gevonden heb op de beurs.
Behalve rvs-plaat en wat onderdelen, heb ik veel spoelen binnengekregen.
Ik kon het niet laten om enkele spoelen te testen en ja hoor bij de de meeste klapten de vonk al na een minuut in elkaar.
Wat een bagger en hoe mooi dat dit straks weer veel volop ingezet kan worden als voedingsspoel .
Van Brommerskieken kwamen er vooral veel uit de jaren vijftig binnen en dat kwam goed uit, want ze waren bijna op.
Deze spoelen hebben 3mm paspennen voor op de ontstekingsgrondplaat. Latere types werkten met nokken op de grondplaat.
Alle zijn ondertussen gestript tot op de kern en na een verfrissend ultrasoonbad en een stevige borstelbeurt zijn de eerste al gewikkeld tot voedingsspoel. Opvallend was dat er recent 3 stuks voor een Poney zijn gewikkeld. De ontsteking van Poney en AV3 zijn nagenoeg gelijk. Ik ben benieuwd naar de resultaten, want het zou me niet verbazen als die Poneys met een goede ontsteking beter gaan rijden.
Ik hebt dat bij mobylettes ook vaak meegemaakt: in eerste instantie niet veel harder dan 30 km/uur en met goede ontsteking ruim boven de 40km/uur.
Gelukkig is er ook een FOM-kraan binnengekomen, zodat ik weer wat onderdeeltje heb voor reparaties. Waarschijnlijk moet ik geduld hebben, want aanvankelijk vlotten de spoelen ook niet goed.
Groet,
H.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Plaats reactie