Oldtimer Tweewielerbeurs Zuidbroek 25-02-2017

Wanneer is er een oldtimer (bromfiets) beurs?
Satmeel

Oldtimer Tweewielerbeurs Zuidbroek 25-02-2017

Ongelezen bericht door Satmeel » 11 feb 2017, 11:03

Oldtimer Tweewielerbeurs Zuidbroek 25-02-2017
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

paulmz
Berichten: 1722
Lid geworden op: 27 sep 2015, 20:17
Locatie: De Krim

Re: Oldtimer Tweewielerbeurs Zuidbroek 25-02-2017

Ongelezen bericht door paulmz » 20 feb 2017, 19:25

Vraag mij af of er nog bekende Mobylette handelaren komen?
Ik ga er zaterdag naar toe(ik hoop op de motor, mits ze vrijdag op zaterdag niet weer met zout gaan strooien) en hoop een nwe of goede tankdop 40mm te vinden en een zadel voor mijn EEG.


Paul

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3891
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: Oldtimer Tweewielerbeurs Zuidbroek 25-02-2017

Ongelezen bericht door Lolle » 20 feb 2017, 19:58

Andere jaren geen specifieke mobylette handelaten maar ik vind het altijd wel een mooie uitgebreide beurs waar je sowieso algemene spullen kunt scoren. er is gewoon heel veel op bromfiets gebied.
Groet, Lolle

Gebruikersavatar
australman
Berichten: 1278
Lid geworden op: 18 dec 2013, 17:07
Locatie: oostwold oldambt

Re: Oldtimer Tweewielerbeurs Zuidbroek 25-02-2017

Ongelezen bericht door australman » 20 feb 2017, 21:52

Hoi,

Dit jaar heb ik een kraam op de beurs.Van alles wat,maar geen Mobylette spul,afgezien van een mooie Utilitair.
Ook hoop ik een Motobecane B1V2 projekt te verkopen,evenals een Jawa bromfiets.
Het blijft een hele leuke beurs,voor iedereen is er wel wat te vinden.

Hans

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Oldtimer Tweewielerbeurs Zuidbroek 25-02-2017

Ongelezen bericht door MobyJet » 20 feb 2017, 23:20

Ik ben er ook. Ik zal mijn Mobylette shirt aan trekken. Jullie mogen me aanspreken als jullie mij zien ;)

loe
Berichten: 2636
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: Oldtimer Tweewielerbeurs Zuidbroek 25-02-2017

Ongelezen bericht door loe » 22 feb 2017, 12:58

Veel kyk en speurplezier gewenst .ik ga niet dit jaar.vorig jaar was er wel een kraam met wat mobyspul.tis hier int noorden vooral veel kreidler en zundap spul.er stond ook nog iemand met een hele rits complete mobys.friso geloof ik.tis elk jaar weer afwachten

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Oldtimer Tweewielerbeurs Zuidbroek 25-02-2017

Ongelezen bericht door MobyJet » 23 feb 2017, 19:38

4 weken aan hoesten geweest zonder me ziek te voelen. Dacht aan de griep te ontkomen.
Tot gisterenavond/ vannacht. Zuidbroek gaat niet lukken dus :cry:

Gebruikersavatar
ruudk
Berichten: 2402
Lid geworden op: 24 mei 2010, 13:48
Woonplaats: Warfhuizen

Re: Oldtimer Tweewielerbeurs Zuidbroek 25-02-2017

Ongelezen bericht door ruudk » 27 feb 2017, 15:04

Ik vond het een fijne beurs in Zuidbroek, prettige ontspannen sfeer en erg gemoedelijk, ondanks de grootte van het evenement.
Qua Mobylette spullen heb ik in totaal een klein plastic zakje aan onderdeeltjes gevonden, waaronder een jaren '50 reflector die ik veel op de oude Kapteins heb gezien, een gebruikte demonteerbare Lodge bougie, een originele bakelieten bougiedop zoals die op de oudste AV3's zat, een beugel om een teller mee aan het stuur te bevestigen, een beugel voor het wieltje bij een tandradkrans voor de km-teller, een rubberen bougiekabeldoorvoerdop van Kaptein, de originele motorschermmoeren voor de S14A en de S24A (dit zijn kleine dopmoeren ipv grote moeren met zaagsnede), standaardveren voor mijn S3 en nog een oude metalen tankdop met verchroomde bovenkant (binnenwerk miste deels). Verder nog wat boutjes voor de chokekabel (met gaatje erin voor de binnenkabel), boutjes met punt om de gashendel op het stuur vast te schroeven (oud model, dus kleine schroefjes, raak je gauw kwijt) en ander kleinspul. Ik was er erg blij mee, en dat voor in totaal een paar tientjes.
Op Mobylettegebied is dit in mijn ogen een heel ander soort beurs dan Heerhugowaard: in HHW heb je volgens mij erg veel "mainstream" Mobylette-spul waarmee de meeste Mobyletteliefhebbers hun hart kunnen ophalen. Ook weten de standhouders daar goed wat ze te bieden hebben. De beurs in Zuidbroek is in mijn ogen meer een beurs waar je onverwachte zaken kunt aantreffen, waarvan de standhouders vaak geen idee hebben wat ze aanbieden (en ik dan gelukkig wel maar ik probeer krampachtig mijn geluksgevoel te onderdrukken en neutraal of zelfs een tikje ongeinteresseerd te kijken, dat is onderdeel van het spel alleen ben ik daar bar slecht in). Een prachtige tellerbeugel voor de oude Lucia km-teller kocht ik zo voor twee euro. Ook voor de reflector+tankdop+standaardveren heb ik in totaal vijf euro betaald.
Verder heb ik Austral Hans nog gesproken die als kado zomaar een mooi oud stepje voor mijn zoontje had meegenomen! Ook had hij een lieflijk AV32-tje zo uit Frankijk tentoongesteld. Het stof van de cote d'azur lag er nog op.
Ook andere vaste gezichten weer gezien en soms gesproken. Ik heb nog gekeken naar gereedschapskistdeksels voor MobyJet, maar deze heb ik niet gezien.
Dat was het wel,
Ruud

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Oldtimer Tweewielerbeurs Zuidbroek 25-02-2017

Ongelezen bericht door MobyJet » 27 feb 2017, 17:20

Mooie aanwinsten Ruud!
En bedankt voor het zoeken naar de kappen!

Ik hou ook meer van de beurzen waar standhouders gewoon voor de fun staan ipv alleen voor de handel. En ik vind het ook heerlijk om in de bakken te graaien en te kijken wat ik vind, waarvan niemand weet wat het is. En ook ik ben slecht in het toneelspel :lol:

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4570
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: Oldtimer Tweewielerbeurs Zuidbroek 25-02-2017

Ongelezen bericht door MobyJoost » 27 feb 2017, 18:52

Zo zie je maar; weten wat je zoekt en het weten te herkennen, gekoppeld aan het vermogen rustig en geconcentreerd te kijken kan wat opleveren. Ik denk ook, dat hoe ouder de spullen zijn, die je zoekt, hoe groter de kans, dat een eventuele aanbieder geen idee heeft, waar het voor is. En als je dan een uitgestreken gezicht kan houden, als je iets moois vindt ("Ja misschien past het, maar ik weet het niet zeker." Tegen de verkoper.) en het dan ook nog voor een mooie prijs meekrijgt, ga je dansend weer naar huis. Op de laatste HHW met Mobylettestraat, had ik, al neuzend, een leuk gesprek met een verkoper, buiten de "straat". Een heen en weer kaatsen van humor over Moby's, klanten en prijzen. Aan het eind had ik een handjevol kleingoed opgegraven, waaronder een net Mobylette embleem. Het plastic, rood/zilver model. Zeldzaam en steeds duurder. Ik vroeg hem naar de prijs voor al het moois en hij gaf het me gratis mee! Goeie vent.

paulmz
Berichten: 1722
Lid geworden op: 27 sep 2015, 20:17
Locatie: De Krim

Re: Oldtimer Tweewielerbeurs Zuidbroek 25-02-2017

Ongelezen bericht door paulmz » 27 feb 2017, 19:04

Was ook in Zuidbroek en heb een zadel en een tankdop gescoord.
Het is daar weliswaar geen Mobylette paradijs, maar als ik zie hoe groot de beurs is met ook veel standhouders, dan is dat die entree van 5 Euro zeker waard.
Vriezeveen en Veghel, waar ik recent was, is dan duur betaald, voor dezelfde entreeprijs.

Paul

Plaats reactie