2017 - 19 november Heerhugowaard

Wanneer is er een oldtimer (bromfiets) beurs?
Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

2017 - 19 november Heerhugowaard

Ongelezen bericht door MobyJet » 19 mar 2017, 22:50

Alvast ter aankondiging van de datum

http://www.eerstenoordhollandschebromfietsbeurs.nl/

Hopelijk wil Henk de organisatie van de Mobylette straat weer op zich nemen.

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: 2017 - 19 november Heerhugowaard

Ongelezen bericht door Harrie » 19 mar 2017, 23:49

MobyJet schreef: Hopelijk wil Henk de organisatie van de Mobylette straat weer op zich nemen.
Er is op dit moment geen reden te bedenken waarom ik het niet zou doen.
Als mensen interesse hebben sturen ze maar een mailtje of PB.
Ik ga verder alle oude standhouders benaderen.
Voor mij hoeft de straat niet verder te groeien. Die 8 stands van het afgelopen jaar waren wel het maximum.
Er zit binnen die 8 stands nog voldoende rek om ook een enkele nieuweling op te vangen.
H.

Satmeel

Re: 2017 - 19 november Heerhugowaard

Ongelezen bericht door Satmeel » 19 mar 2017, 23:51

9 april zijn er geen Mobylette stands?

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: 2017 - 19 november Heerhugowaard

Ongelezen bericht door Harrie » 20 mar 2017, 00:02

Hallo Pauk
In april is er geen mobylettestraat, maar misschien staat Martin Baars er of anderen.
Ons uitgangspunt is altijd geweest: "Liever 1 keer per jaar goed, dan twee keer half!"
In april is het ook niet zo druk. Stel dat het mooi weer is, dan is al dat gesjouw voor niks; bovendien beginnen de toertochten dan...

H.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: 2017 - 19 november Heerhugowaard

Ongelezen bericht door MobyJet » 20 mar 2017, 10:08

Harrie schreef:
MobyJet schreef: Hopelijk wil Henk de organisatie van de Mobylette straat weer op zich nemen.
Er is op dit moment geen reden te bedenken waarom ik het niet zou doen.
Als mensen interesse hebben sturen ze maar een mailtje of PB.
Ik ga verder alle oude standhouders benaderen.
Voor mij hoeft de straat niet verder te groeien. Die 8 stands van het afgelopen jaar waren wel het maximum.
Er zit binnen die 8 stands nog voldoende rek om ook een enkele nieuweling op te vangen.
H.
Als er weer een halve stand over is, kom ik graag het forum weer promoten.

Oproep aan iedereen om mooi materiaal (niet te groot) beschikbaar te stellen als aandachtstrekker. Wel even in overleg natuurlijk.

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: 2017 - 19 november Heerhugowaard

Ongelezen bericht door Harrie » 20 mar 2017, 10:34

Hallo Jet,
Die halve stand doneer ik gewoon aan het forum.
H.

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: 2017 - 19 november Heerhugowaard

Ongelezen bericht door Harrie » 02 jul 2017, 21:41

Hallo allemaal,
Het is nog ver weg, maar de allereerste voorbereidingen zijn al getroffen.
Ik heb al een principe afspraak gemaakt met de familie van mijn overleden vriend Dick om een gedeelte van zijn mobylette-onderdelen, bromfietsen en gereedschappen op deze beurs aan te bieden.
Er komt geen lijst vooraf; bovendien moet nog bepaald worden wat nog in de familie blijft.
Ik zal dat verkoopproces begeleiden en uit mijn eigen voorraad alleen onderdelen meenemen, die van te voren gevraagd worden.
De mooie bromfietslift (spindel-bediend), die in zeer goede staat verkeerd, mag eerder weg. Zoek je er toevallig eentje doe dan een redelijk bod via een PB.
H.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: 2017 - 19 november Heerhugowaard

Ongelezen bericht door MobyJet » 25 jul 2017, 12:51

MobyJet schreef:Henk heeft mij laten weten dat hij dit jaar niet voor de mobylettestraat gaat zorgen. Lijkt me mooi om deze, inmiddels toch wel traditie, in stand te houden.

Wie kan dit op zich nemen??
Harrie schreef: Wat Heerhugowaard betreft toch wat nieuws: vandaag is besloten dat we op die beurs de collectie van een overleden forumlid te koop aan zullen bieden.
Ik ga dat proces begeleiden en neem dan alleen zaken mee van mezelf waarom door liefhebbers gevraagd wordt.
Eind september zal ik per e-mail een aantal ex-standhouders informeren over onze plannen.
Betekent dit dat de straat nog wel door gaat, of moeten we op zoek naar een andere trekker?

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: 2017 - 19 november Heerhugowaard

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 11 aug 2017, 18:58

Hoi Jet,

Omdat Henk niet meer betrokken is bij Forum, kun je dat beter rechtstreeks aan hem vragen.

Overigens: de beurs is overzichtelijk, dus als de stands onverhoopt verspreid staan dan vinden we ze nog wel. En vermoedelijk zal dan wel een standhouder het initiatief nemen om weer een Straat te organiseren. Maar ja, Henk deed dat goed en met verve maar niet iedereen past dat. Gr. Joop

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: 2017 - 19 november Heerhugowaard

Ongelezen bericht door MobyJet » 12 aug 2017, 10:42

GROENEKAN schreef:
Overigens: de beurs is overzichtelijk, dus als de stands onverhoopt verspreid staan dan vinden we ze nog wel. En vermoedelijk zal dan wel een standhouder het initiatief nemen om weer een Straat te organiseren. Maar ja, Henk deed dat goed en met verve maar niet iedereen past dat. Gr. Joop
De straat had wel zijn charme, en bracht mensen naar de beurs toe. Voor het contact met elkaar en het delen van stands was dit ook super. Hoop dat dit door blijft gaan.

AGB
Berichten: 2766
Lid geworden op: 01 mei 2011, 20:58
Woonplaats: de grens van overijssel

Re: 2017 - 19 november Heerhugowaard

Ongelezen bericht door AGB » 12 aug 2017, 10:54

hoop ik ook , maar dan moet er wel duidelijkheid kommen wie regelt wat , henk staat er wel met spullen van dik ,
maar of hij verder wat regelt ?
ik ga wel naar de beurs als bezoeker, en wil ook wel even als vervanger achter een kraam staan,om iemand af te lossen zo dat
die gene ook even rond kan lopen of zo,

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: 2017 - 19 november Heerhugowaard

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 12 aug 2017, 13:36

Hellemaal eens - maar ik zie nog voortrekker. Gr. Joop

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: 2017 - 19 november Heerhugowaard

Ongelezen bericht door Harrie » 12 aug 2017, 17:28

Hallo Allemaal,
Zoals ik al eerder heb aangegeven, ga ik de oude standhouders eind augustus een briefje sturen.
Die straat komt er wel...
Henk

AGB
Berichten: 2766
Lid geworden op: 01 mei 2011, 20:58
Woonplaats: de grens van overijssel

Re: 2017 - 19 november Heerhugowaard

Ongelezen bericht door AGB » 12 aug 2017, 17:34

henk bedankt, ik was het al weer vergeten, ouder dom?

Gebruikersavatar
ruudk
Berichten: 2402
Lid geworden op: 24 mei 2010, 13:48
Woonplaats: Warfhuizen

Re: 2017 - 19 november Heerhugowaard

Ongelezen bericht door ruudk » 12 aug 2017, 20:32

Super, Henk!
Ruud

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3188
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: 2017 - 19 november Heerhugowaard

Ongelezen bericht door PantinNL » 25 sep 2017, 15:04

Hallo allemaal,
Er is vandaag een eerste mailing uitgegaan naar de potentiële standhouders van de Mobylettestraat van het afgelopen jaar.
Mocht iemand anders ook belangstelling hebben, laat het mij het mij dan weten via mijn hoofd e-mail adres info@pantin.nl

De kans dat ik een PB lees is gering, omdat dit account aan een e-mail adres gekoppeld is dat ik zelden gebruik.
Er zullen binnenkort wel meer berichten verschijnen over de standhouders, de aangeboden onderdelen, brommers en gereedschappen.
Tevens zal verzocht worden om met de desbetreffende standhouder contact op te nemen als men iets zoekt. Het is vaak erg hectisch bij de kramen en voor iedereen erg prettig als de gewenste onderdelen al in een doos bij elkaar liggen.

Groet,
Henk van Kessel

Organisator Mobylettestraat- Heerhugowaard

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: 2017 - 19 november Heerhugowaard

Ongelezen bericht door MobyJet » 25 sep 2017, 16:46

Oproep aan iedereen:
Het forum is weer voornemens een halve stand te vullen, indien dit in de hele straat past qua plaatsen.

Heeft iemand een mooie eye catcher om op de stand te zetten? De nieuwe strandvlaggen gaan uiteraard ook mee. En de borden.
Het doel is om meer bekendheid aan het forum te geven en deze te promoten, geen commerciële doeleinden.

Verder zoeken we nog een sponsor voor dit gedeelte. Kosten voor zover ik nu begrijp zijn rond de 15 euro.
Vanuit de pot laat ik al flyers drukken om uit te delen. En we zijn aan het sparen voor iets leuks voor over 2 jaar bij het 10-jarig bestaan.
Henk heeft de stand afgelopen jaren betaald, waarvoor nogmaals heel erg veel dank!!

En iemand om mede de forumstand te bemannen/bevrouwen.

Ik sponsor altijd zelf de hosting en de koffie/thee tijdens de meetings, Harold de stand op het NVT en nog wat dingen die daar bij komen kijken, Henkjan de vlaggen en barbecue(+gas), Johan de kroegtent, etc etc. Wie neemt Heerhugowaard dit jaar op zich?

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: 2017 - 19 november Heerhugowaard

Ongelezen bericht door MobyJet » 25 sep 2017, 20:11

Sponsor is geregeld! Helemaal super!

Nu nog mensen die bij de stand willen staan/zitten/met mensen babbelen.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: 2017 - 19 november Heerhugowaard

Ongelezen bericht door MobyJet » 28 sep 2017, 12:34

Wat vinden jullie er van als "het forum" Heerhugowaard een jaartje over slaat?

Ik vind het leuk om even langs te gaan en te helpen, maar een hele dag aanwezig zijn red ik momenteel niet ivm andere (prive) prioriteiten.
Op zich heeft het forum momenteel genoeg leden en naamsbekendheid, dus we hoeven niet heel erg te lobbyen.

Aan de andere kant vind ik wel dat "het forum" in de mobylettestraat hoort als centraal aanspreekpunt en om leden bij elkaar te brengen.

Graag jullie mening/ideeën.

brommerskieken
Berichten: 2697
Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:58
Woonplaats: ergens op de wereld
Locatie: friesland

Re: 2017 - 19 november Heerhugowaard

Ongelezen bericht door brommerskieken » 28 sep 2017, 13:08

Juist nu een jaar overslaan
Ben er niet voor
We hebben een sponsor voor de halfe kraam
Je kan nu al leden en niet leden voor het 70 jaar mobylette vragen als zij een apart model hebben en deze dan willen mee nemen
Of dan wel promotie maken voor het 70 jaar mobylette en het 10 jaar mobyletteforum
Er kan ook een vragen lijst op de kraam aanwezig zijn kan iedereen die een idee heeft het invullen
Het blijft altijd moeilijk wat te doen

Gr Harold

AGB
Berichten: 2766
Lid geworden op: 01 mei 2011, 20:58
Woonplaats: de grens van overijssel

Re: 2017 - 19 november Heerhugowaard

Ongelezen bericht door AGB » 28 sep 2017, 13:20

men kan ook wat volders bij een mobijlette kraam neer legen bij voorbeeld wat vragen over brommers zelf gebeurt toch wel bij de
verkoop kramen en die kennen ook allemaal het forum , en is gelijk een test missen ze de forumkraam of niet, die het niet kennen
natuurlijk niet

paulmz
Berichten: 1722
Lid geworden op: 27 sep 2015, 20:17
Locatie: De Krim

Re: 2017 - 19 november Heerhugowaard

Ongelezen bericht door paulmz » 28 sep 2017, 14:10

Heb Jet 2 dagen terug een PB gestuurd, dat ik wel voor 2 uurtjes in de kraam mensen te woord wil staan(moet ook nog 2 uur heen en 2 uur terug reizen)
Anderzijds, we zijn geen club, het forum is(ook destijds door mijzelf) heel makkelijk te vinden op internet, dus is naamsbekendheid dan verder nodig?
En wat heb je aan een heleboel forumleden, waar bijna niemand iets schrijft en het forum voor een groot deel gebruikt wordt om ff gauw onderdelen te scoren of eenmalig een probleemoplossing te vinden.

Paul

AGB
Berichten: 2766
Lid geworden op: 01 mei 2011, 20:58
Woonplaats: de grens van overijssel

Re: 2017 - 19 november Heerhugowaard

Ongelezen bericht door AGB » 28 sep 2017, 14:44

actieve leden op het forum zo rond de 30 schat ik van iedere dag tot een keer in de maand , ik me wel indenken dat er leden zijn
met weinig tijd en waarbij de brommer op een laag belang komt, maar zo hou je geen forum mee in stand,
ik kom ook naar de beurs en los ook wel even iemand af, zo dat die gene ook even weg kan, we hebben nog even de tijd, voor een vrij
blijvend kraam hulp :D

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: 2017 - 19 november Heerhugowaard

Ongelezen bericht door MobyJet » 28 sep 2017, 14:45

Bedankt voor jullie reacties en meedenken!


@ Paul
Ik heb je bericht gehad. Dank je wel! Helaas redden we het met z'n 2en ook niet.
Praktijk wijst wel uit dat er aanloop is en mensen er komen staan. 2 uurtjes tussendoor niet bemannen haalt voor mij qua tijd ook niet heel veel uit. En eerder opruimen vind ik ook geen optie. Ik moet begin van de middag ergens anders zijn.
brommerskieken schreef:Juist nu een jaar overslaan
Ben er niet voor
We hebben een sponsor voor de halfe kraam
Je kan nu al leden en niet leden voor het 70 jaar mobylette vragen als zij een apart model hebben en deze dan willen mee nemen
Of dan wel promotie maken voor het 70 jaar mobylette en het 10 jaar mobyletteforum
Er kan ook een vragen lijst op de kraam aanwezig zijn kan iedereen die een idee heeft het invullen
Het blijft altijd moeilijk wat te doen

Gr Harold
Het vragen naar de eye catcher kan ook op het forum of desnoods via een mailing/nieuwsbrief.
Het 10-jarig bestaan duurt nog 2,5 jaar. Op een sleuteldag of meeting hierover brainstormen is denk ik efficiënter dan een ideeënbox. Genoeg plek op het forum om je ideeën kwijt te kunnen en elkaar te inspireren en op elkaars ideeën door te gaan.

Ik miste de afgelopen jaren ook een beetje een concreet doel, denk ik. Het wordt een beetje een hangplek, wat op zich prima en nuttig is. Maar een hele dag hangen is wel erg lang. Misschien is het ook te kort na Woerden, of juist niet omdat mensen daar al contact met elkaar hebben kunnen maken. En hangen en contacten kan ook als bezoeker, dat hoeft niet per se als forumstand.

Wellicht kunnen we iets bedenken dat het forum ook geschonken onderdelen verkoopt ofzo, maar bij drie dingen haalt dat natuurlijk ook niet echt uit. En het is ook niet zo dat we honderden euro's willen ophalen, want zoveel kosten zijn er niet.

Ik zoek nog een beetje naar een grotere toegevoegde waarde. Folders liggen er ook al elk jaar in Woerden en HHW. Daar werd afgelopen jaar in Woerden niet meer zoveel gebruik van gemaakt.

Met het 10-jarig-bestaan moet er sowieso het hele jaar door leuke dingen gebeuren en ik wil ook nog iets laten maken (weet nog niet wat). Maar daarover kunnen we ook de komende bijeenkomsten brainstormen. Genoeg creatieve geesten hier! Maar dat komt later allemaal wel. Nu even kijken wat we dit jaar doen.

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: 2017 - 19 november Heerhugowaard

Ongelezen bericht door Franky » 28 sep 2017, 17:27

Geheid dat ik ook wel zo nu en dan ergens rond de forum stand zal staan. Ik vermoed overigens wel meer mensen :roll: Je kan het ook heel vrij laten. We zien vanzelf wel wie er zo nu en dan achter de tafel staat gedurende de dag :mrgreen:

Plaats reactie