2018 - 18 aug brommerbeurs Hemrik

Wanneer is er een oldtimer (bromfiets) beurs?
Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3890
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

2018 - 18 aug brommerbeurs Hemrik

Ongelezen bericht door Lolle » 10 aug 2018, 23:55

Voor de noorderlingen, zaterdag 18 augustus is er weer een brommerbeurs in Hemrik.
Friso hier staat hier waarschijnlijk weer met mobylette spullen en Henk Ruiter staat hier met veel verschillende banden.

Groet, L :lol: lle

Gebruikersavatar
ruudk
Berichten: 2402
Lid geworden op: 24 mei 2010, 13:48
Woonplaats: Warfhuizen

Re: 2018 - 18 aug brommerbeurs Hemrik

Ongelezen bericht door ruudk » 12 aug 2018, 20:06

Waarschijnlijk waai ik ook even aan!
Ik was er twee of drie jaar geleden eens, maar toen was er vrij weinig Mobylette-spul, dat kwam omdat er toen op precies dezelfde dag in de buurt een grote oldtimer-bromfietstoertocht werd georganiseerd.
Ik vond het wel een leuke, gemoedelijke beurs waarvan een groot deel buiten was uitgestald. Lekker over het veld banjeren!
Ruud

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3890
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: 2018 - 18 aug brommerbeurs Hemrik

Ongelezen bericht door Lolle » 19 aug 2018, 00:24

vandaag even op de brommerbeurs geweest.
mijn belangrijkste doel was om bestelde banden af te halen. Kwam ook nog een leuk Denfeld duo zadel tegen in zeer goede staat die ik gekocht heb. Helaas voor Jet deze keer geen kinderzitjes. wel een oude kinderfiets maar die heeft Jet al. Verder vooral gekletst met Ruud. Het was een leuke beurs maar niet veel mobylette spullen. Er stond wel een complete Franse Mobylette Bleue voor 350 €, deze was op het eind van de ochtend weg voor de vraagprijs. Het was een nette bromfiets met mooi chroom en wat weg gepoetste lak. Het was een leuke brommer met variateur.
bleue mobylette.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
ruudk
Berichten: 2402
Lid geworden op: 24 mei 2010, 13:48
Woonplaats: Warfhuizen

Re: 2018 - 18 aug brommerbeurs Hemrik

Ongelezen bericht door ruudk » 19 aug 2018, 14:24

Net als Lolle heb ik op deze beurs ook banden gekocht. De Bleue heb ik overigens niet aangeschaft; ik beperk mij, ook net als Lolle, tot de Kapteins.
Als topscore heb ik op de beurs voor 1 euro een ongebruikte, demontabele bougie (de binnenste electrode is demonteerbaar) met drie massa-electroden opgedoken uit een ton vol met oude bougies, ook nog van de juiste warmtegraad. Deze zat midden jaren 50 standaard op de Kapteins en ik was er al jaren naar op zoek. Ik kon mijn grijns maar moeilijk bedwingen en heb dat, twintig meter verderop, dan ook niet meer gedaan. Verder inderdaad niet heel veel Mobylette-spul, meer Zundapp, Kreidler en andere bijzaken. Toch een leuke gemoedelijke beurs met veel algemeen bruikbare delen, zoals banden, spaakbenodigdheden en trappers.
Grappig voorval is dat ik meende getuige te zijn van een demonstratie van een revolutionair anti-roestmiddel. Ik had al een potje gepakt om het eens te lezen. Het bleek echter juist een roestmiddel te zijn om brommers a la minuut een roestlaag te geven. Het schijnt dat bijvoorbeeld kledingwinkels zo'n bewust verroest gemaakte brommer wel willen kopen om er bijvoorbeeld jeans op te draperen. Had ik me bijna een pot roestmiddel gekocht!
Ruud

JanmobyEvert
Berichten: 1989
Lid geworden op: 18 aug 2015, 21:28
Woonplaats: Wierden
Locatie: Wierden

Re: 2018 - 18 aug brommerbeurs Hemrik

Ongelezen bericht door JanmobyEvert » 19 aug 2018, 16:05

Haha Zundapp, Kreidler en andere bijzaken :thumbup:

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3188
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: 2018 - 18 aug brommerbeurs Hemrik

Ongelezen bericht door PantinNL » 19 aug 2018, 16:48

JanmobyEvert schreef:
19 aug 2018, 16:05
Haha Zundapp, Kreidler en andere bijzaken :thumbup:
Ik sla die stands meestal ook over en concentreer me op liever op andere stands.
Toch trof Peter Langemeijer op een dergelijke stand ooit 8 stuks kettingwielen aan voor de MobySport, D98, SP98 en AV98.
De standhouder wist niet op welke Zundapp-brommer ze thuis hoorden.
Peter heeft ze toen onder een aantal mensen verdeeld die een dergelijke brommer hadden. Ik was ook een van de gelukkigen.
Het kan dus soms geen kwaad om ook even over de schutting te kijken. :D
Henk

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: 2018 - 18 aug brommerbeurs Hemrik

Ongelezen bericht door MobyJet » 20 aug 2018, 22:26

Lolle schreef:
19 aug 2018, 00:24
vandaag even op de brommerbeurs geweest.
mijn belangrijkste doel was om bestelde banden af te halen. Kwam ook nog een leuk Denfeld duo zadel tegen in zeer goede staat die ik gekocht heb. Helaas voor Jet deze keer geen kinderzitjes. wel een oude kinderfiets maar die heeft Jet al.
Bedankt voor het meekijken!

Plaats reactie