2018 Zondag 18 november Beurs Heerhugowaard

Wanneer is er een oldtimer (bromfiets) beurs?
Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3188
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

2018 Zondag 18 november Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door PantinNL » 14 sep 2018, 17:54

Vandaag omtving ik een bericht via WhatsApp van een verzamelaar uit België, die informeerde naar Heerhugowaard. Hij was er snel bij; normaal gesproken begin ik hiermee pas na Woerden.
Het heeft ook allemaal geen spoedhaast, maar denk maar eens na of je er met een stand wilt staan. Een halve stand kan ook als niet zoveel spullen hebt. Neem vooral nette spullen mee:
Verpeste cilinders of uitlaten die doorgerot zijn, worden niet gauw verkocht. We gaan wederom aan de slag om een mooie mobylettestraat neer te zetten en 70 jaar Kaptein onder de aandacht te brengen.
Henk
Laatst gewijzigd door PantinNL op 27 sep 2018, 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Polle
Berichten: 2698
Lid geworden op: 14 feb 2010, 20:45
Locatie: Geel Belgie

Re: 2018 Zondag 18/november Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door Polle » 27 sep 2018, 18:50

Na mijn operatie van gisteren aan mijn schouder zal ik een 4 tal maanden out zijn.
Hierdoor zal ik niet deelnemen aan HHW 2018.
Het is dat weekend ook de dag van de Ambachten waaraan wij deelnemen met onze mandenmakerij.

Gr Polle

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3188
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: 2018 Zondag 18 november Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door PantinNL » 27 sep 2018, 19:15

Jammer Polle dat je er niet bij bent en ik wens je een voorspoedig herstel.
Diverse standhouders hebben al gereageerd, dus de beurs gaat gewoon door, waarbij we streven naar circa 6-8 grote kramen. Voor forumleden, die slechts een halve kraam nodig hebben, zijn kramen van 2 meter beschikbaar. Per halve kraam heb je een gratis entreekaart. Een halve kraam kost circa 15 Euro.
Ik wacht nog op de reactie van een paar mogelijke standhouders.
Zodra alles bemand is, laat ik het weten.
Henk

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3188
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: 2018 Zondag 18 november Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door PantinNL » 28 sep 2018, 19:37

Hallo allemaal,
Op dit moment zijn er al totaal 7 stands aangemeld. Dat is heel mooi; overigens kan dit aantal nog oplopen, want ik heb nog enkele contacten lopen. Op 10 oktober as. wil ik de stands definitief aanmelden bij de organisatie. Mocht je nog een halve stand willen hebben, wacht dan niet te lang.
Na 10 oktober kan je je wel aanmelden voor een hele stand of meer, maar dan loop je het risico dat je geen plek in de mobylettestraat krijgt; de organisatie van het evenement wijst je dan een plekje toe.
Groet,
Henk

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: 2018 Zondag 18 november Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door MobyJet » 28 sep 2018, 19:48

Leuk initiatief weer, de welbekende straat! :clap:

Vanuit het forum lukt het me niet om er een hele dag bij te zijn.
Ik kom wel als bezoeker, en drop graag op een stand het forumbord met de website.
Ook zal ik wat flyers laten drukken die we kunnen neerleggen.

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3188
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: 2018 Zondag 18 november Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door PantinNL » 28 sep 2018, 19:53

Hallo Jet,
We maken wel een plekje vrij voor het forum. Extra aandacht zal er zijn voor 70 jaar Kaptein!
Harold staat er ook (waarschijnlijk naast mijn stand) en dat maakt de communicatie gemakkelijk
Henk

brommerskieken
Berichten: 2697
Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:58
Woonplaats: ergens op de wereld
Locatie: friesland

Re: 2018 Zondag 18 november Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door brommerskieken » 29 sep 2018, 08:08

ja Henk zo als elk jaar sta gewoon naast jouw
dan kunnen we tussen ons in wel even wat ruimte vrij maken voor 70 jaar en het forum
gaat mooi worden

gr harold

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3188
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: 2018 Zondag 18 november Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door PantinNL » 02 okt 2018, 11:50

Hallo forumleden,
De moeder van alle mobylettebeurzen krijgt ondertussen vorm en de eerste contacten met de beursorganisatie zijn al gelegd. Voor de standhouders verschijnt binnen een paar dagen een nieuwsbrief.

Indien iemand behoefte heeft om overbodige mobylette-onderdelen om te zetten in geld en andere mensen te helpen met hun restauraties, neem dan contact met mij of Brommerskieken op. Je kunt dan deel uit te maken van de mobylettestraat. Er bestaat nog de mogelijkheid om een halve stands te huren voor 15 Euro inclusief entreekaart. Een halve stand is 2 bij 2 meter; je kan er ook twee brommers op kwijt.
Wacht je te lang dan is het maar afwachten of er nog een plekje op de beurs vrij is en waar je komt te staan.

We hebben op dit moment al 7 kramen en willen binnen één week de inschrijving afronden.
Reageer dus snel, want met 7 kramen hebben we al erg veel te bieden. Verder valt me op dat andere standhouders ook mobylette-onderdelen meebrengen naar deze beurs.
De beste beurs voor mobylette-onderdelen in de Benelux! is geen loze reclamekreet, maar een feit.

Omdat wij niet alles mee kunnen én willen meenemen, bestaat ook de mogelijkheid om van te voren aan te geven wat je zoekt. We komen hierop nog terug. We willen dat iedereen met een vette glimlach later op de dag weer huiswaarts keert.

Groet,
Henk

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: 2018 Zondag 18 november Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door MobyJet » 02 okt 2018, 17:03

Als er een specifieke mobylette flyer is of komt, verspreid ik deze graag.

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3188
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: 2018 Zondag 18 november Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door PantinNL » 02 okt 2018, 17:32

MobyJet schreef:
02 okt 2018, 17:03
Als er een specifieke mobylette flyer is of komt, verspreid ik deze graag.
Een dezer dagen ga ik iets maken en stuur deze naar je toe.
Er komt ook een Engelstalige versie voor de Britten.
Henk

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: 2018 Zondag 18 november Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door MobyJet » 02 okt 2018, 19:05

Ok!

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3188
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: 2018 Zondag 18 november Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door PantinNL » 03 okt 2018, 09:39

Hallo allemaal,
Van de organisatie van de Eerste Noordhollandsche Bromfietsbeurs Heerhugowaard-De Noord kreeg ik de volgende reactie:

Hallo Henk,
Leuk dat jullie er weer bij willen zijn, wij horen van diverse bezoekers altijd positieve geluiden en vragen of we wel de mobylettestraat weer hebben in november.
Ik houd sowieso voldoende ruimte beschikbaar en hoor het graag wanneer je het definitieve aantal kramen weet,
Groeten Rob


Uiteraard proberen we ook dit jaar er een succes van te maken.
Wat mij persoonlijk verbaasd heeft na al die jaren, is dat je bij andere kleine merken geen gezamenlijke straat aantreft op beurzen.
Als bezoeker ga je toch niet ver reizen als er geen interessante zaken worden aangeboden?
We gaan als mobylette-standhouders trouwens nog verder:
Als mensen iets speciaals zoeken en vooraf hierom vragen, dan zullen we onze uiterste best doen om aan die vraag tegemoet te komen.
Het kost eenmaal tijd om bepaalde dingen te regelen of zelfs om het onderdeel nieuw te produceren. Soms moet iets uit het verre buitenland komen of een oppervlaktebehandeling ondergaan. Er kan tegenwoordig erg veel, maar tijdig aangeven wat je zoekt helpt daarbij enorm.
Henk

paulmz
Berichten: 1722
Lid geworden op: 27 sep 2015, 20:17
Locatie: De Krim

Re: 2018 Zondag 18 november Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door paulmz » 03 okt 2018, 10:37

V.t.v. dingen bestellen haalt naar mij idee de charme van een beurs(met zoeken en speuren)volledig weg.
Kan je het net zo goed op laten sturen, scheelt ook entreekosten.

Paul

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: 2018 Zondag 18 november Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door Franky » 03 okt 2018, 10:48

Dan bestel je toch niks. Dan zal je verzendkosten moeten gaan betalen aangezien standhouders het dan achteraf naar je op moeten sturen. Kost je dus zowel entree kosten als verzendkosten. Ieder mag doen waar hij zin in heeft.

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3188
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: 2018 Zondag 18 november Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door PantinNL » 03 okt 2018, 11:13

paulmz schreef:
03 okt 2018, 10:37
V.t.v. dingen bestellen haalt naar mij idee de charme van een beurs(met zoeken en speuren)volledig weg.
Kan je het net zo goed op laten sturen, scheelt ook entreekosten.
Paul
Hallo Paul,
Die charme van zoeken blijft sowieso bestaan, want er zijn altijd verrassingen op de beurs te vinden.
Het is alleen vervelend als mensen iets zoeken en je hebt het als standhouder thuis laten liggen.
Verder kost het opzoeken van kleine onderdelen veel tijd aan de kraam. Als je dat kunt voorbereiden kan je aan de kraam meer tijd besteden om mensen dingen uit te leggen. Het is meestal vrij druk en op deze wijze krijg je als standhouder meer lucht en de bezoeker meer aandacht.
Het is ook niet zo dat mensen verplicht zijn om iets af te nemen als ze aangeven dat ze iets zoeken.
Misschien hebben ze het niet meer nodig of zijn ze inmiddels voorzien.
Uit ervaring weten we dat het hier om een typische win-win situatie gaat. Naderhand opsturen gebeurt ook, maar was vaak niet nodig geweest als men vooraf een berichtje had gestuurd.
Henk

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3188
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: 2018 Zondag 18 november Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door PantinNL » 03 okt 2018, 14:25

Hier dan de officiële poster. Door erop te klikken zie je een grotere versie.

Afbeelding

Bedankt Jet voor het delen.
Henk
Laatst gewijzigd door PantinNL op 03 okt 2018, 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: 2018 Zondag 18 november Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door MobyJet » 03 okt 2018, 15:29

Ik heb hem volop gedeeld ;)

paulmz
Berichten: 1722
Lid geworden op: 27 sep 2015, 20:17
Locatie: De Krim

Re: 2018 Zondag 18 november Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door paulmz » 03 okt 2018, 16:10

Franky schreef:
03 okt 2018, 10:48
Dan bestel je toch niks. Dan zal je verzendkosten moeten gaan betalen aangezien standhouders het dan achteraf naar je op moeten sturen. Kost je dus zowel entree kosten als verzendkosten. Ieder mag doen waar hij zin in heeft.
Hoi Frank,
Komt over of je geirriteerd bent.
Wat ik bedoel is,dat als we allemaal naar HHW moeten gaan om een bestelling op te halen dan kunnen we net zo goed bij een wegrestaurant in het midden van het land afspreken.
Mijn dochter besteld ook online bij de supermarkt, dan hoeft ze het alleen nog maar op te halen, sorry maar dat idee zal ik inmiddels wel te oud voor zijn.

Paul

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: 2018 Zondag 18 november Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door Franky » 03 okt 2018, 16:24

Ik ben niet geïrriteerd hoor. Ik kijk er echter iets anders tegenaan. Ik ben blij als ik na een beurs ga dat de dingen sowieso zoek er ook zijn. Verder bevat de beurs nog meer dan genoeg verassingen en ga ik altijd met meer naar huis dan ik van te voren besteld heb.
Maar zoals ik al aangaf staat iedereen vrij om te doen en laten wat hij wil. Iedereen is welkom ;)

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3188
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: 2018 Zondag 18 november Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door PantinNL » 03 okt 2018, 19:34

Franky schreef:
03 okt 2018, 16:24
Ik ben niet geïrriteerd hoor. Ik kijk er echter iets anders tegenaan. Ik ben blij als ik na een beurs ga dat de dingen sowieso zoek er ook zijn. Verder bevat de beurs nog meer dan genoeg verassingen en ga ik altijd met meer naar huis dan ik van te voren besteld heb.
Maar zoals ik al aangaf staat iedereen vrij om te doen en laten wat hij wil. Iedereen is welkom ;)
Je snapt het helemaal Frank: er moet niks.
Henk

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3890
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: 2018 Zondag 18 november Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door Lolle » 03 okt 2018, 20:53

Als ik spullen nodig heb waarvan ik weet dat anderen het mee kunnen nemen vind ik dat een besparing van verzendkosten, vooral als je van verschillende standhouders iets besteld. Daarnaast is het vooral tegen onverwachte zaken aan lopen en netwerken. Ook verschillende leden kunnen spullen voor elkaar mee nemen
Lolle

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3188
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: 2018 Zondag 18 november Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door PantinNL » 04 okt 2018, 10:43

....en zware of lompe dingen kan je kwijt onder de stands van de mobylettestraat.
Mocht je nog iets speciaals hebben voor op de standgedeelte van het mobyletteforum, neem het dan mee, zodat anderen ook hiervan kunnen genieten.
Henk

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: 2018 Zondag 18 november Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door MobyJet » 04 okt 2018, 13:29

Henk, ik heb Ronny C naar jou doorverwezen. Hij wil deelnemen aan de straat met 3 mobylette brommers.

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3188
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: 2018 Zondag 18 november Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door PantinNL » 04 okt 2018, 14:04

Hallo Jet,
Ik wacht zijn reactie even af.
Op een halve stand kun je gemakkelijk 3 brommers zetten.
Over enkele dagen sluit de inschrijving en dan ga ik geld overmaken naar de organisatie en daarmee is alles definitief geregeld.
Ik ga me daarna bezighouden met de onderdelen, demonstratie-objecten en de aankleding van de stands.
Henk

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3188
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: 2018 Zondag 18 november Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door PantinNL » 09 okt 2018, 14:58

Beste forumleden,
Vandaag is de officiële inschrijving, betaling en toewijziging geregeld!
Op 18 november as. zullen er 7 stands staan in de mobylettestraat met uitsluitend mobylette-onderdelen. We hebben weer een gevarieerd aanbod van nieuwe, NOS en gebruikte onderdelen.
Voor het forum is ook een plek gereserveerd.
Komende tijd gaan de standhouders zich op de beurs voorbereiden en onder meer a.h.v. de verzoeken en marktkennis een voorlopige onderdelenselectie maken. Je kunt namelijk niet alles meesjouwen; meestal zitten de auto's tot de nok toe gevuld.
Groet,
Henk

Plaats reactie