Beurs Drunen

Wanneer is er een oldtimer (bromfiets) beurs?
Moto - Le Poney
Berichten: 368
Lid geworden op: 11 mar 2010, 23:51
Locatie: Heinkenszand - Zeeland

Beurs Drunen

Ongelezen bericht door Moto - Le Poney » 16 sep 2011, 21:53

Wie-o-wie gaat er zondag naar de beurs in Drunen !!!
Zelf ga ik er iniedergeval heen.

Groetjes Carl

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Beurs Drunen

Ongelezen bericht door MobyJet » 17 sep 2011, 08:55

Ik moet nog even kijken.. Had wel gepland om te gaan, zoals de afgelopen 5 jaar.
Gisteren is mij door de fysio opgelegd dat ik absoluut geen brommer mag rijden.. (herstel rug en nek vanwege auto ongeluk 3 weken geleden)
Auto is ook niet handig, want de A2 is dit weekend afgesloten tussen Deil en Den Bosch/Empel.

Dus bekijk het dan even.

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Beurs Drunen

Ongelezen bericht door Harrie » 17 sep 2011, 09:24

Beste Carl,
Wellicht ga ik even kijken. Als het weer redelijk is per brommer.
Groet,
Harrie

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Beurs Drunen

Ongelezen bericht door MobyJet » 18 sep 2011, 13:26

Ik ben toch even geweest, met de auto.
Viel me eigenlijk een beetje tegen. Handelaar-gehalte wat mij veel te hoog. Benzineslangetjes voor 3 euro die in de webshops 0,80/1 euro kosten. Etc etc.
Eén kratje moby onderdelen gezien, en wat losse blokjes her en der.
Eerlijk gezegd viel het me wat tegen.

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Beurs Drunen

Ongelezen bericht door Harrie » 18 sep 2011, 17:17

Beste Jet,
er was inderdaad weinig aanbod op mobylettegebied; het was meer een Zundappbeurs.
Toch heb ik 80 Euro uitgegeven aan mobylette-onderdelen. Zo slecht was het ook weer niet.
De speciale Kaptein, die we in Wellen aantroffen, was er ook weer en deze was te koop.
Vraagprijs 1500 Euro. Dat vond ik wel aan de hoge kant.

Ik heb met een andere mobylettekenner staan te kijken en hoe langer we keken des te meer fouten we zagen.
Niet zozeer vanwege het feit dat het een bastaard-brommer betreft (custom), maar de technische oplossingen waren veelal voor verbetering vatbaar.
Zo staken de smalle (EEG10 )bandjes (2 inch) erg schriel af tegen de kolossale spatborden.
Het idee is best leuk en de kleurcombinatie vind ik geslaagd, maar technisch gezien kunnen er een aantal zaken veel beter. Zo startte de brommer moeizaam en een blik in de tank leerde dat tankcoating ontbrak. De buddy (een SP93/AV92 brood) was wel goed gekozen, maar de revisie van de buddy was lapwerk. Ik heb verzuimd om eronder te kijken,
want meestal is het blikken frame gescheurd en doorgerot.
Volgens de eigenaar reed hij als een speer en daar twijfel ik niet aan. Ik zou alleen geen rit van 100km op die brommer met dat lage stuurtje willen maken.

Groet,
Harrie
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Moto - Le Poney
Berichten: 368
Lid geworden op: 11 mar 2010, 23:51
Locatie: Heinkenszand - Zeeland

Re: Beurs Drunen

Ongelezen bericht door Moto - Le Poney » 18 sep 2011, 20:02

Ook ik ben naar Drunen geweest, samen met de vorige eigenaar van de speciale brommer hij schrok zich tepletten toen hij de prijs zag.
Samen hebben wij ook nog even gekeken, maar er was al veel aan veranderd ( buddy enz )
Toen deze nog van mijn maat was , was deze nog niet eens klaar met de afbouw, ook wij zagen veel afbouwfouten.
qua kleurstelling vonden wij het wel een gaaf ding, wij hebben er veel plezier mee gehad.

Wat ik wel weet is dat er een flink vermogen uit het blokje tehalen is, zeker met de nieuwe 60/65 cc cilinder die ik nog nieuw heb liggen.

Groetjes Carl

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Beurs Drunen

Ongelezen bericht door Harrie » 18 sep 2011, 20:48

Beste Carl,

Ik het e-mail adres van de eigenaar voor het geval jij een reëel bod wilt doen.
Reëel vind ik een stuk lager dan 1500 voor een "spiciaal"
Hij vertelde dat jullie problemen hadden om het blokje lopend te krijgen.
Hij had ontdekt dat er een minimaal toerental nodig was (boven de 700 omwentelingen per minuut) om alles op te starten.
"Door een wijziging in de ontsteking", vertelde hij, "deed de motor het nu direct vanaf enkele omwentelingen per minuut."
De beloofde demonstratie bleef helaas uit, want de motor sloeg niet aan..... :oops:

Groet,
Harrie

Moto - Le Poney
Berichten: 368
Lid geworden op: 11 mar 2010, 23:51
Locatie: Heinkenszand - Zeeland

Re: Beurs Drunen

Ongelezen bericht door Moto - Le Poney » 18 sep 2011, 21:06

Ik heb er geen intresse in hoor, maar wat hij verteld heeft mag je van mij vergeten hoor, want als wij deze niet lopend konden krijgen snap ik niet ( we moesten hooguit drie keer kicken en dan liep deze, en ook moesten we deze nog afstellen en afbouwen )
Ook hebben we diverse keren gereden door de straaten en rondom het dorp, dus van zijn reactie snap ik niets ( verkooppraatjes zeker )

Groetjes Carl

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Beurs Drunen

Ongelezen bericht door Harrie » 18 sep 2011, 21:15

Moto - Le Poney schreef:Ook hebben we diverse keren gereden door de straten en rondom het dorp, dus van zijn reactie snap ik niets ( verkooppraatjes zeker )
Groetjes Carl
Ja, duidelijk meer verkoper dan kenner. De brommer was eigenlijk een Grand Sport uit 1966 beweerde hij en de motor uit de jaren 90.
Ik heb hem er fijntjes op gewezen dat de Kaptein S55 uit 1960 komt en nog onder leiding van dhr. Ben Kaptein ontworpen is.
Wat een blikwerk bij die S55 en wat werd die flinke brommer afgeknepen als hij in de buurt van de 40 km/uur kwam.
Ik heb dat model altijd gezien als een schaap in wolfskleren.

Groet,
Harrie
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Moto - Le Poney
Berichten: 368
Lid geworden op: 11 mar 2010, 23:51
Locatie: Heinkenszand - Zeeland

Re: Beurs Drunen

Ongelezen bericht door Moto - Le Poney » 18 sep 2011, 21:26

Ja Inderdaat zo is deze in zijn vorige leven geweest, een brommer met heel veel beplating en uitgevoerd met variateurblok en nu zit er een MBK 51 blok onder mer membraam op carter.

Groetjes carl

BeeAeRTee
Berichten: 253
Lid geworden op: 28 okt 2010, 20:26
Locatie: Arnhem

Re: Beurs Drunen

Ongelezen bericht door BeeAeRTee » 09 okt 2011, 16:28

Ik vind het origineel (blauw) veel mooier dan de custom versie. Het komt op mij over dat de "opknapper" geen zin had om de tank opnieuw te laten verchromen, de juiste kappen te zoeken en het originele blok te zoeken/monteren... Enz.
De brommer is in mijn ogen verminkt, is bij veel (niet zeldzame) modellen niet zo erg, maar bij deze vind ik het erg zonde... (mijn mening)

Moto - Le Poney
Berichten: 368
Lid geworden op: 11 mar 2010, 23:51
Locatie: Heinkenszand - Zeeland

Re: Beurs Drunen

Ongelezen bericht door Moto - Le Poney » 22 okt 2011, 22:40

Over smaak valt niet te twisten.
Het was niet dat de beplating er niet was en ook niet dat het blokje niet goed was.
Maar de eigenaar vondt deze kwa uiterlijk niet mooi en daarom heeft hij deze verbouwd, en met dit blok gaat die als de brandweer, althans dat heb ik meegemaakt.
Maargoed zelf hou ik ook van origineel, dus snap jou redenatie wel hoor.

Groetjes Carl

Plaats reactie