Bromfietsbeurs Waarland 19 november

Wanneer is er een oldtimer (bromfiets) beurs?
Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3220
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Bromfietsbeurs Waarland 19 november

Ongelezen bericht door PantinNL » 13 okt 2023, 23:58

Hallo allemaal,
Zoals eerder aangekondigd, zal ik niet op deze beurs staan met een mobylettestand.
De belangstelling van bezoekers aan mijn stand was de vorige keer teleurstellend.
Het kost me immers tijd, geld en de nodige inspanningen om het allemaal voor elkaar te krijgen.
De balans was helemaal zoek....
Door allerlei klussen en andere hobby's, heb ik nu ook geen zin/tijd om een beurs goed voor te bereiden.
Misschien een keer in de verre toekomst? :roll:
Henk

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3904
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: Bromfietsbeurs Waarland 19 november

Ongelezen bericht door Lolle » 14 okt 2023, 09:20

Jammer Henk, maar ik begrijp je besluit. Het lijkt wel dat de mobylette waardering nog verder is afgenomen. Op zich zie je dat ook aan de aanwas en activiteit op het Forum. Zou dit al een voorbode zijn voor het inzakken van de hele brommer markt?

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6325
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Bromfietsbeurs Waarland 19 november

Ongelezen bericht door MobyJet » 14 okt 2023, 10:08

Wat ik in Wellen ook merkte, is de hobby veranderd.

Mensen kopen alleen wat ze écht nodig hebben en op hun lijstje staat, en dat moet dan in nieuwstaat zijn.
Naar gebruikte onderdelen is haast geen vraag.
Complete brommers vinden mensen ook interessant.

Het publiek is ook veranderd. De 20-min-er / student met minder budget, is weggevallen in brommerland. Die rijden auto, of hebben rijke ouders die vinden dat ze geen oude vieze meuk moeten kopen die ze zelf nog moeten poetsen.
Paar uitzonderingen daar gelaten..

Ook is het aanbod nieuw spul in moby land ook aanzienlijk toegenomen. Over de kwaliteit durf ik geen uitspraken te doen.

Dit gedrag past ook wel in de wereld: alles moet nieuw, en er wordt niets meer gerepareerd.

Ik denk niet dat ik ooit nog op een beurs zal staan als verkoper.
Dan maar af en toe wat via mp verkopen, of als echte hobbyisten / liefhebbers onderling.

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3220
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: Bromfietsbeurs Waarland 19 november

Ongelezen bericht door PantinNL » 14 okt 2023, 10:59

Hallo Jet en Lolle,
Jaren geleden zag ik die teruggang al aankomen. Op beurzen waren toen al vooral oude grijze mannen te zien.
De aanwas van jongeren was minimaal en wat erbij kwam, was dat ze op een enkele uitzondering amper technisch geschoold waren.
De hobby krimpt gewoon en er zijn minder liefhebbers. Dat maakt het van de andere kant ook extra speciaal en de mensen weten elkaar tegenwoordig toch wel te vinden. Positief feit is dat we nog een flink achterland hebben in de vorm van Frankrijk. Voorlopig kan de echte liefhebber nog volop vooruit.
Henk
Laatst gewijzigd door PantinNL op 08 nov 2023, 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Marco
Berichten: 581
Lid geworden op: 31 dec 2010, 20:46
Woonplaats: Middle of nowhere

Re: Bromfietsbeurs Waarland 19 november

Ongelezen bericht door Marco » 14 okt 2023, 18:35

Ik probeer zeker om weer naar deze beurs te gaan.

Moto - Le Poney
Berichten: 378
Lid geworden op: 11 mar 2010, 23:51
Locatie: Heinkenszand - Zeeland

Re: Bromfietsbeurs Waarland 19 november

Ongelezen bericht door Moto - Le Poney » 14 okt 2023, 19:51

Lolle schreef:
14 okt 2023, 09:20
Jammer Henk, maar ik begrijp je besluit. Het lijkt wel dat de mobylette waardering nog verder is afgenomen. Op zich zie je dat ook aan de aanwas en activiteit op het Forum. Zou dit al een voorbode zijn voor het inzakken van de hele brommer markt?
Dat de waardering is afgenomen is aan de prijzen niet echt te merken, deze vindt ik de laatste 10 jaar flink gestegen ten op zichte van de staat wat aangeboden wordt :o

Naast de Kreidler en Zundapp en Yamaha en Puch komt de Mobylette toch wel op de eerste plaats in de ranglijst voor van merken die gewild zijn ;)

De prijzen van Solexen zijn al behoorlijk gedaald, deze staken overal met kop en schouders boven uit qua prijs ;), dit zal mede door de helmplicht komen waardoor de populariteit daalt :roll:

WimEdens
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 apr 2021, 00:00
Woonplaats: Halsteren Nederland

Re: Bromfietsbeurs Waarland 19 november

Ongelezen bericht door WimEdens » 03 nov 2023, 18:41

Ik ben zo’n grijze man die van plan is naar de beurs te komen. Om wat onderdeeltjes voor mijn AV3 1950 te zoeken. Hopelijk nog wel wat te vinden ondanks het daar wegvallen van Henk en jou en wellicht nog anderen…..

MobyJet schreef:
14 okt 2023, 10:08
Wat ik in Wellen ook merkte, is de hobby veranderd.

Mensen kopen alleen wat ze écht nodig hebben en op hun lijstje staat, en dat moet dan in nieuwstaat zijn.
Naar gebruikte onderdelen is haast geen vraag.
Complete brommers vinden mensen ook interessant.

Het publiek is ook veranderd. De 20-min-er / student met minder budget, is weggevallen in brommerland. Die rijden auto, of hebben rijke ouders die vinden dat ze geen oude vieze meuk moeten kopen die ze zelf nog moeten poetsen.
Paar uitzonderingen daar gelaten..

Ook is het aanbod nieuw spul in moby land ook aanzienlijk toegenomen. Over de kwaliteit durf ik geen uitspraken te doen.

Dit gedrag past ook wel in de wereld: alles moet nieuw, en er wordt niets meer gerepareerd.

Ik denk niet dat ik ooit nog op een beurs zal staan als verkoper.
Dan maar af en toe wat via mp verkopen, of als echte hobbyisten / liefhebbers onderling.

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3904
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: Bromfietsbeurs Waarland 19 november

Ongelezen bericht door Lolle » 03 nov 2023, 19:38

Ik ben ook van plan te gaan. Zoekt iemand nog iets specifieks gooi het in de groep. Soms kunnen we elkaar beter helpen dan wat er op de beurs te vinden is.

paulmz
Berichten: 1731
Lid geworden op: 27 sep 2015, 20:17
Locatie: De Krim

Re: Bromfietsbeurs Waarland 19 november

Ongelezen bericht door paulmz » 03 nov 2023, 21:31

Ik ga volgende week 12 nov. naar de beurs in Maassluis omdat ik in Maassluis ook nog wat anders moet doen.
Ga ervan uit dat Leen daar ook staat.
Neem koeken mee voor een event. Forummeeting.

Paul.

Hans10
Berichten: 827
Lid geworden op: 03 aug 2015, 13:55
Woonplaats: Gorinchem

Re: Bromfietsbeurs Waarland 19 november

Ongelezen bericht door Hans10 » 05 nov 2023, 14:34

Ik kom ook naar Maassluis , de koeken zijn dus geregeld maar hoe is de koffie daar? kwaliteit Zuidbroek? :lol:

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6325
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Bromfietsbeurs Waarland 19 november

Ongelezen bericht door MobyJet » 08 nov 2023, 08:54

Dit topic gaat over Waarland? :think: :?:

Gebruikersavatar
Marco
Berichten: 581
Lid geworden op: 31 dec 2010, 20:46
Woonplaats: Middle of nowhere

Re: Bromfietsbeurs Waarland 19 november

Ongelezen bericht door Marco » 08 nov 2023, 18:29

Afbeelding

Is volgende week zondag alweer 😁

WimEdens
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 apr 2021, 00:00
Woonplaats: Halsteren Nederland

Re: Bromfietsbeurs Waarland 19 november

Ongelezen bericht door WimEdens » 20 nov 2023, 13:30

Lolle schreef:
03 nov 2023, 19:38
Ik ben ook van plan te gaan. Zoekt iemand nog iets specifieks gooi het in de groep. Soms kunnen we elkaar beter helpen dan wat er op de beurs te vinden is.
Niets van mijn gading gevonden helaas in Waarland. Heb jij dat AV3 frame op MP gekocht uiteindelijk?

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3904
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: Bromfietsbeurs Waarland 19 november

Ongelezen bericht door Lolle » 20 nov 2023, 18:00

Op waarland alleen een benzine kraan en een setje tank cure gekocht. Verder wel gezellig met bekenden gesproken en iemand gesproken die een AV3 wilde gaan opknappen. Ik heb hem ook naar dit forum verwezen.
Nee dat frame met wat bruikbare onderdelen was al weg.

bessels
Berichten: 163
Lid geworden op: 06 feb 2011, 22:15
Woonplaats: Ugchelen Nederland
Locatie: ugchelen [apeldoorn]

Re: Bromfietsbeurs Waarland 19 november

Ongelezen bericht door bessels » 21 nov 2023, 22:50

Afgelopen Zondag naar de beurs in Waarland geweest, waren er al vroeg ,maar het viel ons wel tegen een kleine beurs en weinig aanbod niet de beurs wat het ooit was in HHW, gezien de afstand zullen we er niet gauw weer heen gaan, en ,hadden het met anderhalf uur al gezien en om half twee weer in Apeldoorn.
gr bessels

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3220
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: Bromfietsbeurs Waarland 19 november

Ongelezen bericht door PantinNL » 22 nov 2023, 15:28

Hallo Bessels,
Ja dat is jammer dat de moylettestraat er niet meer staat, maar we zitten nu eenmaal in een negatieve spiraal:
minder standhouders --> minder bezoekers ----> minder standhouders -------> minder bezoekers.
Jarenlang heb ik daar met veel plezier gestaan. Misschien dat ik in de toekomst nog een keer wat centraler in Nederland/België gaan staan om de laatste resten overbodige spullen flink op te ruimen. Dat betekent niet dat ik dan niks meer heb, want aan onderdelen voor mijn eigen variateurbrommers heb ik nog voldoende liggen om de boel goed draaiend te houden. Natuurlijk kan je bij de bekende Franse adressen ook nog zaken bestellen. Niet meer beschikbaar? Dan maak je het zelf na of leid je het af van andere onderdelen.

Mobylette-dag?
We zouden ook een dag of beurs kunnen afspreken (centraal gelegen), waarbij mobylette-liefhebbers tijdig weten dat er zoiets aankomt. Heeft iemand een idee voor een tijdstip en goede locatie? Bij voorkeur ergens in het vroege voorjaar, want dan kunnen de meeste mensen beter dan in de zomer.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Groet,
Henk

JanmobyEvert
Berichten: 2009
Lid geworden op: 18 aug 2015, 21:28
Woonplaats: Wierden
Locatie: Wierden

Re: Bromfietsbeurs Waarland 19 november

Ongelezen bericht door JanmobyEvert » 23 nov 2023, 23:29

23 December Vriezenveen.

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3904
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: Bromfietsbeurs Waarland 19 november

Ongelezen bericht door Lolle » 24 nov 2023, 00:33

PantinNL schreef:
22 nov 2023, 15:28
Mobylette-dag?
We zouden ook een dag of beurs kunnen afspreken (centraal gelegen), waarbij mobylette-liefhebbers tijdig weten dat er zoiets aankomt. Heeft iemand een idee voor een tijdstip en goede locatie? Bij voorkeur ergens in het vroege voorjaar, want dan kunnen de meeste mensen beter dan in de zomer.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Groet,
Henk
Henk, daar wordt al aan gewerkt alleen wordt ook daarop maar door een enkeling gereageerd.
https://www.mobyletteforum.com/phpBB3/v ... php?t=6785

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3220
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: Bromfietsbeurs Waarland 19 november

Ongelezen bericht door PantinNL » 24 nov 2023, 09:28

Er is in het verleden wel vaker geopperd dat een "mobylettestraat of bijeenkomst " centraler in Nederland zou moeten zijn.
Ik heb die topic gezien, maar voor mij is Vriezenveen slechts een fractie dichterbij. Ik denk eerder aan Utrecht.
Vroeger maakte me dat niet veel uit met een auto op LPG, maar tegenwoordig met die hoge brandstofprijzen....
In ieder geval bedankt voor de tip Lolle.
Groet,
Henk

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3904
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: Bromfietsbeurs Waarland 19 november

Ongelezen bericht door Lolle » 24 nov 2023, 11:12

PantinNL schreef:
24 nov 2023, 09:28
Er is in het verleden wel vaker geopperd dat een "mobylettestraat of bijeenkomst " centraler in Nederland zou moeten zijn.
Ik heb die topic gezien, maar voor mij is Vriezenveen slechts een fractie dichterbij. Ik denk eerder aan Utrecht.
Vroeger maakte me dat niet veel uit met een auto op LPG, maar tegenwoordig met die hoge brandstofprijzen....
In ieder geval bedankt voor de tip Lolle.
Groet,
Henk
Henk, ik denk dat er in de bovenste helft van Nederland wat meer actieve leden zijn, daar worden de ritten georganiseerd en is er vaker een team gebeuren. Ik weet dat jij een keer een rit hebt georganiseerd en we zijn enkele jaren terug bij Polle geweest. Dat is wat er in het zuiden te beleven was. Volgens mij zijn er zeker ook in het zuiden mobylette rijders maar minder verenigd. Dan zoek je automatisch elkaar op wat voor de meeste actieve leden redelijk centraal ligt.
Als jij een intressante meeting weet te organiseren ben ik ook bereid naar het zuiden te komen.

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3220
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: Bromfietsbeurs Waarland 19 november

Ongelezen bericht door PantinNL » 24 nov 2023, 13:53

Lolle schreef:
24 nov 2023, 11:12
.....
Als jij een intressante meeting weet te organiseren ben ik ook bereid naar het zuiden te komen.
Hallo Lolle,
Ik zal je op de hoogte houden.
Groet,
Henk

Hans10
Berichten: 827
Lid geworden op: 03 aug 2015, 13:55
Woonplaats: Gorinchem

Re: Bromfietsbeurs Waarland 19 november

Ongelezen bericht door Hans10 » 24 nov 2023, 14:23

Vriezenveen staat in mijn agenda!

WimEdens
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 apr 2021, 00:00
Woonplaats: Halsteren Nederland

Re: Bromfietsbeurs Waarland 19 november

Ongelezen bericht door WimEdens » 27 nov 2023, 09:40

Lolle schreef:
20 nov 2023, 18:00
Op waarland alleen een benzine kraan en een setje tank cure gekocht. Verder wel gezellig met bekenden gesproken en iemand gesproken die een AV3 wilde gaan opknappen. Ik heb hem ook naar dit forum verwezen.
Nee dat frame met wat bruikbare onderdelen was al weg.
Jammer, hadden we samen misschien wat aan gehad. Waarland
viel mij wat Mobylette betreft wel tegen. Ik keek ook uit naar een benzinekraan; op mijn AV3 zit een bronzen schuifkraan. Een van de standhouders vertelde mij dat Kaptein die nooit gebruikt heeft en ws niet origineel. Is dat “ broodje aap” of kan dat kloppen?

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3220
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: Bromfietsbeurs Waarland 19 november

Ongelezen bericht door PantinNL » 27 nov 2023, 12:01

Ik heb deze kraan nooit gezien, maar deze is wel toegepast op de AV3 (oud model kraan).
Ik weet dat aangezien er ooit om is gevraagd op een beurs; bovendien ligt het verlengstuk (pos 9) bij mijn kraan-onderdelen.
Onder bestelnr. 31.480.50 staat deze in het onderdelenprijslijst nr.2 van 1954.
Geen broodje aap verhaal dus. Houd er altijd rekening mee dat in de massa-productie soms tijdelijke of andere oplossingen worden toegepast, vanwege o.a. leveranciersproblemen, uitfasering onderdelen en serviceproblemen. De waan van de dag was vroeger ook geen onbekende.
Henk
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door PantinNL op 27 nov 2023, 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
ruudk
Berichten: 2404
Lid geworden op: 24 mei 2010, 13:48
Woonplaats: Warfhuizen

Re: Bromfietsbeurs Waarland 19 november

Ongelezen bericht door ruudk » 27 nov 2023, 14:13

Hoi Wim, Henk
Ik denk ook dat deze benzinekraan wel (even) is toegepast bij Kaptein, deze kraan zit bij mij ook onder twee AV3-en.
Waarschijnlijk / misschien niet het standaard model kraan van Kaptein destijds.
Ik heb de indruk dat hij vooral rond 1951/52 is toegepast.
Maar nu geraken we hier misschien teveel off-topic.
Groet,
Rudolf

Plaats reactie