Motovelo beurs in Rosmalen za 13 en zo 14 januari 2024

Wanneer is er een oldtimer (bromfiets) beurs?
Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3222
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Motovelo beurs in Rosmalen za 13 en zo 14 januari 2024

Ongelezen bericht door PantinNL » 19 dec 2023, 17:47

Hallo allemaal,
Begin 2024 is er in Rosmalen een interessante beurs, die ik bijna altijd bezoek.
Een mooi moment om tevens met mijn broer op pad te gaan en een gezellige dagje uit ervan te maken. Nog mooier is het feit dat we op 13 januari kunnen toasten op de geboortedag van onze ouwe heer, die in de jaren vijftig ook een korte tijd op een mobylette rondreed totdat hij overstapte op een grijze Ford Taunus 15.
Ik heb niet veel nodig, maar zal desondanks weer leuke dingen vinden. Behalve de onvermijdelijke verwaarloosde wrakken en roestige meuk, zie je daar ook mooie gerestaureerde brommers en motoren. Ik geniet altijd van dat evenement.
Voor mobylette-onderdelen is dit niet de allerbeste beurs, maar voor gereedschappen en uitgangsmaterialen om die onderdelen te maken, zit je bij die beurs meestal goed. Ik heb mijn lange verlanglijst al klaar liggen en er komen nog dagelijks items bij, want ik ga weer een aantal projecten opstarten.
Mocht iemand bepaalde onderdelen zoeken, die moeilijk te vinden zijn, dan wil ik ze eventueel meenemen.
Neem dan wel ruim van te voren ( per mail of via een PB ) contact met me op.
Wellicht tot ziens in Rosmalen.

Henk

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3222
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: Motovelo beurs in Rosmalen za 13 en zo 14 januari 2024

Ongelezen bericht door PantinNL » 13 jan 2024, 18:23

Hallo allemaal,
Vandaag heb ik met mijn broer de beurs bezocht.
Wat mij direct opviel was dat de prijzen van entree (13,50€), parkeerkosten (8€) en het gebruikelijke hapje/drankje in het restaurant flink gestegen waren.
Alles was in de grote hal te doen, waaruit ik afleid dat er veel minder stands waren....
Als je een mobylette wilt restaureren dan ben je op deze beurs aan het verkeerde adres, want er was bar weinig te vinden op gebied van specifieke mobylette-onderdelen.
Je moet het van mobylette-gerelateerde websites en contacten met andere verzamelaars/liefhebbers hebben. Soms vind ik nog wel wat op een beurs van een lokale club.
Er viel wel veel te zien aan: motoren, bromfietsen,gereedschappen, borden, documentatie en kleding.
Grappig was wel een kinderfietsje met nep-Kaptein motortje eronder. De prijs was minder grappig: 999€, maar dat was weer goedkoop in vergelijking met een mobylette van € 3999; ik zag op dezelfde stand ook prijzen van andere merken die in de buurt lagen van € 9000.
 
20240113k.jpg
Ik heb mijn aankopen beperkt tot wat speciale bouten, pakkingen, polijst- en schuurgereedschappen.
"Tot volgend jaar?" vroegen ze bij de uitgang; ik had er nog geen antwoord op.
Groet,
Henk
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door PantinNL op 17 jan 2024, 22:14, 3 keer totaal gewijzigd.

paulmz
Berichten: 1731
Lid geworden op: 27 sep 2015, 20:17
Locatie: De Krim

Re: Motovelo beurs in Rosmalen za 13 en zo 14 januari 2024

Ongelezen bericht door paulmz » 13 jan 2024, 18:46

Misschien was je een dag te vroeg!
Gezien de entree en parkeerkosten heb ik al een jaar of 10 terug afscheid van deze beurs genomen,waarop een bekennde van mij(een handelaar uit Dieren)zei: je moet het zien als een nieuwjaarsreceptie.
Wel een dure receptie naar mijn idee.

Paul

Gebruikersavatar
Marco
Berichten: 581
Lid geworden op: 31 dec 2010, 20:46
Woonplaats: Middle of nowhere

Re: Motovelo beurs in Rosmalen za 13 en zo 14 januari 2024

Ongelezen bericht door Marco » 13 jan 2024, 20:22

Ja ben ik ook een keertje geweest maar de entree is veel te duur voor wat het is.

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3222
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: Motovelo beurs in Rosmalen za 13 en zo 14 januari 2024

Ongelezen bericht door PantinNL » 16 jan 2024, 11:29

Toch nog een plaatje van de MotoVelo-beurs.
Ik zag de bekende SP94TT brommer staan, waarover meer is geschreven op dit forum.
De oude eigenaar/restaurateur stond er peinzend naar te kijken. Hij vertelde mij dat ik indertijd hem geholpen had.
Er zat inderdaad nog de het oude model externe condensator op met gepuntlast huisje.
Wat mij opviel was dat de uitlaat blauw was en dus de ontsteking te laat stond; overigens is daarvoor een of andere vloeistof te koop, die de chroomlaag weer mooi kan maken. Ik heb uiteraard ook nog een gloednieuwe liggen; mogen die handelaren voor een "vriendenprijs" hebben. :shh:
Als je zo een tijdje staat te kijken vallen allerlei details op, die voor verbetering vatbaar zijn.
Aan het prijskaartje kon je zien dat ze geen Motobécane liefhebbers waren. Ik zag direct een stuk of 4 fouten.
Desondanks een plaatje van een mobylette, dat ik jullie niet wil onthouden. De prijs vind ik wel aan de hoge kant voor een brommer, hoewel sommige mensen hun geld wel heel gemakkelijk verdienen en dan maken die paar duizend Euro weinig uit. :roll:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

JanmobyEvert
Berichten: 2009
Lid geworden op: 18 aug 2015, 21:28
Woonplaats: Wierden
Locatie: Wierden

Re: Motovelo beurs in Rosmalen za 13 en zo 14 januari 2024

Ongelezen bericht door JanmobyEvert » 17 jan 2024, 00:22

Henk jij verwacht dat er de komende tijd nog heel wat te koop komt omdat de verzamelaars vergrijzen. Ik verwacht dat het meeste bij handelaren terecht komt. Met vraagprijzen en onkunde zoals hierboven.

Gebruikersavatar
Campera
Berichten: 47
Lid geworden op: 09 jan 2024, 20:10
Woonplaats: Assen

Re: Motovelo beurs in Rosmalen za 13 en zo 14 januari 2024

Ongelezen bericht door Campera » 17 jan 2024, 11:29

JanmobyEvert schreef:
17 jan 2024, 00:22
Henk jij verwacht dat er de komende tijd nog heel wat te koop komt omdat de verzamelaars vergrijzen. Ik verwacht dat het meeste bij handelaren terecht komt. Met vraagprijzen en onkunde zoals hierboven.
Als je deze logica doortrekt is het dan niet zo dat die handelaren er mee blijven zitten (of de prijzen zakken)?
Als de liefhebbers vergrijzen en een jongere generatie er niks meer mee heeft, wie koopt ze dan nog?

Ik struin graag op marktplaats en zie dan regelmatig oude zundapps en kreidlers voorbij komen met vraagprijzen van tot wel €8500,-
Dat slaat toch helemaal nergens meer op?!
Wie zijn de kopers die dit kunnen en willen betalen?

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6325
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Motovelo beurs in Rosmalen za 13 en zo 14 januari 2024

Ongelezen bericht door MobyJet » 17 jan 2024, 11:51

Campera schreef:
17 jan 2024, 11:29
JanmobyEvert schreef:
17 jan 2024, 00:22
Henk jij verwacht dat er de komende tijd nog heel wat te koop komt omdat de verzamelaars vergrijzen. Ik verwacht dat het meeste bij handelaren terecht komt. Met vraagprijzen en onkunde zoals hierboven.
Ik struin graag op marktplaats en zie dan regelmatig oude zundapps en kreidlers voorbij komen met vraagprijzen van tot wel €8500,-
Dat slaat toch helemaal nergens meer op?!
Wie zijn de kopers die dit kunnen en willen betalen?
Er is in Nederland, maar vooral in oldtimer brommerland, een héle grote groep 60+ers met afbetaalde hypotheek en goed (vervroegd)pensioen die dit makkelijk kunnen betalen.
Mensen onder de 30, kunnen niet meer aan deze hobby beginnen.

Er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk. Maar ik durf dit wel zo te stellen.

Brommers van mensen die stoppen, schuiven door naar de nieuwe groep 60+ers voor veel geld. En komen dus niet bij ons, gewone hobbyisten, terecht.
Ook heel gechargeerd hè. Vanuit mijn ervaring.

En die 60+ers zijn ook echt wel liefhebbers hoor! Wel op een andere manier, denk ik.

Gebruikersavatar
australman
Berichten: 1284
Lid geworden op: 18 dec 2013, 17:07
Locatie: oostwold oldambt

Re: Motovelo beurs in Rosmalen za 13 en zo 14 januari 2024

Ongelezen bericht door australman » 17 jan 2024, 13:02

Hoi,

Voor de prijs van een smartphone koop je ook een bromfiets met kenteken.Het is gewoon een keuze.

Hans

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3222
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: Motovelo beurs in Rosmalen za 13 en zo 14 januari 2024

Ongelezen bericht door PantinNL » 17 jan 2024, 14:51

Op MP staat genoeg te koop. Natuurlijk zijn dat veelal goedkope modellen, maar ik heb afgelopen jaren ook diverse mooie brommers voor derden op Marktplaats aangeboden. Dat waren koopjes, aangezien de materiaalkosten van de restauraties amper afgedekt werden.
Voor hun eigenaren was dat echter voldoende, er kwam weer plaats vrij in de garage en de verzekering kon worden opgezegd.
Laatst gewijzigd door PantinNL op 19 jan 2024, 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.

paulmz
Berichten: 1731
Lid geworden op: 27 sep 2015, 20:17
Locatie: De Krim

Re: Motovelo beurs in Rosmalen za 13 en zo 14 januari 2024

Ongelezen bericht door paulmz » 17 jan 2024, 21:39

Zo Henk datum veranderd, zo ben je weer gered.

Paul

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3222
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: Motovelo beurs in Rosmalen za 13 en zo 14 januari 2024

Ongelezen bericht door PantinNL » 17 jan 2024, 22:39

Ik ben al vaker gered; bovendien heb ik niks te klagen....
Nog een fotootje van de beurs, want dit is tenslotte een brommerforum...

Verder:
- Foto van een mobylette van de wegenwacht op de Zeelandbrug.
- Foto van de grote hal.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Plaats reactie