Oldtimer bromfiets en motorbeurs Leek 2 en 3 maart 2023

Wanneer is er een oldtimer (bromfiets) beurs?
Gebruikersavatar
ruudk
Berichten: 2404
Lid geworden op: 24 mei 2010, 13:48
Woonplaats: Warfhuizen

Oldtimer bromfiets en motorbeurs Leek 2 en 3 maart 2023

Ongelezen bericht door ruudk » 27 feb 2024, 22:33

Hoi,
Zoals de titel al aangeeft, is er komend weekend een oldtimer motor en bromfietsbeurs in Leek (prov. Groningen).
Ik deel daar samen met een collega-hobbyist een plek waar we een gecombineerde Mobylette- en Berini tentoonstelling hebben.
Dit houdt in dat we een aantal, samen een stuk of twintig, brommers van die twee merken laten zien en mijn hobbymaat zal daarnaast nog wat spullen op de kraam laten zien.
Omdat dit mijn eerste keer is dat ik aan zoiets meedoe en ik een beetje voorzichtig wil zijn m.b.t. eventuele op te lopen schade aan de brommers tijdens transport (het transport wordt verzorgd), zal ik alleen mijn lelijkste brommers laten zien. De bezoekers die nog verdere interesse hebben, kunnen dan eens een afspraakje maken voor een bezoek bij mij thuis maken.
Qua onderdelen weet ik even niet meer zo goed hoe interessant deze beurs is, al ben ik er wel eens eerder geweest. In mijn herinnering is het hoofdzakelijk een show van glimmende brommers met her en der een bescheiden onderdelenkraampje.
Ik doe na afloop wel even weer verslag hoe het is geweest.
Groeten,
Rudolf

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3220
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: Oldtimer bromfiets en motorbeurs Leek 2 en 3 maart 2023

Ongelezen bericht door PantinNL » 28 feb 2024, 00:05

Komend weekeinde heb ik een aantal afspraken, maar wie weet kom ik komende zomer eens een keer naar jouw museum kijken.
Afgelopen zomer heb ik al Lolle's museum bezocht en nog andere leuke dingen in Friesland.
Wordt nu tijd om een keer de kop van Groningen te bezoeken; is voor mij nog verder dan Noord-Frankrijk.
Een rondje Nederland per brommer lijkt me wel leuk.
Henk

Gebruikersavatar
ruudk
Berichten: 2404
Lid geworden op: 24 mei 2010, 13:48
Woonplaats: Warfhuizen

Re: Oldtimer bromfiets en motorbeurs Leek 2 en 3 maart 2023

Ongelezen bericht door ruudk » 29 feb 2024, 21:24

Je bent vanzelfsprekend van harte welkom, Henk. Ik heb het museum nu wel in een redelijk fatsoenlijke, toonbare staat. Het enige wat ik nog wil verbeteren, is de verlichting, ik denk daarbij aan mooie ouderwetse schemerlampen her en der tussen de brommers. Vanwege uilen in de schuur moest ik de brommers beschermen tegen uilenpoep, dit heb ik gedaan met partytenten, maar daardoor is het een beetje een benauwde, donkere boel geworden. Vandaar dat nu de verlichting de volgende stap is.

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3220
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: Oldtimer bromfiets en motorbeurs Leek 2 en 3 maart 2023

Ongelezen bericht door PantinNL » 29 feb 2024, 22:21

Hallo Ruud,
Ik sein je wel tijdig in en neem wel een paraplu mee.
Misschien een idee om een kat aan te schaffen? Past beter bij de brommers zoals de afgebeelde superpoes Blacky.
Henk
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
australman
Berichten: 1284
Lid geworden op: 18 dec 2013, 17:07
Locatie: oostwold oldambt

Re: Oldtimer bromfiets en motorbeurs Leek 2 en 3 maart 2023

Ongelezen bericht door australman » 01 mar 2024, 14:27

Hoi Rudolf,ik kom zondag even kijken.

Hans

Gebruikersavatar
ruudk
Berichten: 2404
Lid geworden op: 24 mei 2010, 13:48
Woonplaats: Warfhuizen

Re: Oldtimer bromfiets en motorbeurs Leek 2 en 3 maart 2023

Ongelezen bericht door ruudk » 02 mar 2024, 19:35

Okee, Hans, leuk!
Deze beurs is overigens ongeveer 50% show (waar onze stand ook onder valt), 40% gadgets zoals plastic klokken met een sticker van Yamaha o.i.d. en 10% onderdelen. Voor Mobylette zag ik 1 kraam met met name EEG- en AV50-onderdelen. Heel misschien dat er ergens anders ook nog een motorblokje is te vinden. Op het gebied van Mobylette is het meeste jonger dan uit het jaar 1965. Hieronder een impressie van onze eigen stand die door mijn "collega" om 9:00 vanochtend al keurig was opgesteld. Ik hoefde toen alleen nog maar aan te schuiven op de stoel!
Beurs Leek Stand_1.jpeg
Beurs Leek_2.jpeg
Verder viel mij op dat er wat meer bezoekers van onze stand op Berini "aanslaan" dan op Mobylette. Op zich maakt mij dat niet uit, maar ik had het meer half om half verwacht.
Groet,
Rudolf
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

JanmobyEvert
Berichten: 2009
Lid geworden op: 18 aug 2015, 21:28
Woonplaats: Wierden
Locatie: Wierden

Re: Oldtimer bromfiets en motorbeurs Leek 2 en 3 maart 2023

Ongelezen bericht door JanmobyEvert » 02 mar 2024, 22:34

Klopt het dat deze er ook stond?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
ruudk
Berichten: 2404
Lid geworden op: 24 mei 2010, 13:48
Woonplaats: Warfhuizen

Re: Oldtimer bromfiets en motorbeurs Leek 2 en 3 maart 2023

Ongelezen bericht door ruudk » 04 mar 2024, 09:54

Klopt als een bus, Jan Evert!

Al met al was de beurs een prima weekend, alleen pech dat het net dit weekend prachtig weer was!

Nog even kort met Australman gekletst en verder best wat aanloop gehad. Er zijn nog best veel "verborgen" verzamelaars, die je op deze manier tegenkomt.

Verder is het best wat werk en kost het standhouden je natuurlijk een dag, of in dit geval twee dagen.

Al met al een nieuwe ervaring en ik kan me best voorstellen dat ik het als pensionado met meer tijd nog eens ga doen.

Groeten, Rudolf

Plaats reactie