Te koop aanbieden op forum

Alles over het forum zelf
Gebruikersavatar
australman
Berichten: 1276
Lid geworden op: 18 dec 2013, 17:07
Locatie: oostwold oldambt

Te koop aanbieden op forum

Ongelezen bericht door australman » 29 jul 2018, 10:43

Hoi,

Misschien een idee om pas dingen aan te mogen bieden als je minstens een jaar lid bent van het forum.

Hans

AGB
Berichten: 2766
Lid geworden op: 01 mei 2011, 20:58
Woonplaats: de grens van overijssel

Re: Te koop: Emaille recalmebord Kaptein Mobylette - 1951

Ongelezen bericht door AGB » 29 jul 2018, 11:34

heb er geen woorden voor,
Hans mag het ook een half jaar zijn? :D
we hebben dit al eens eerder mee gemaakt, en zal ook wel niet de laatste keer zijn,
het is maar net hoe het forum bestuur er tegen aan kijkt,
ik zal verder wel niet meer reageren op deze advertentie

Gebruikersavatar
mobydilz
Berichten: 1860
Lid geworden op: 15 jan 2013, 12:40
Locatie: zaltbommel

Re: Te koop: Emaille recalmebord Kaptein Mobylette - 1951

Ongelezen bericht door mobydilz » 29 jul 2018, 12:59

Voor ons de eer om het aangeboden te krijgen;
Voor hem de hoop om de beste prijs te pakken.
Alleen hoe rijk/gek zijn wij eigenlijk. . . ?
gr md

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: Te koop: Emaille recalmebord Kaptein Mobylette - 1951

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 29 jul 2018, 15:24

australman schreef:
29 jul 2018, 10:43
Hoi,

Misschien een idee om pas dingen aan te mogen bieden als je minstens een jaar lid bent van het forum.

Hans
Maar er kunnen ook aanbiedingen zijn die de leden van dit Forum heel goed passen. Gr. Joop

brommerskieken
Berichten: 2697
Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:58
Woonplaats: ergens op de wereld
Locatie: friesland

Re: Te koop: Emaille recalmebord Kaptein Mobylette - 1951

Ongelezen bericht door brommerskieken » 29 jul 2018, 16:29

Ja regels wetten enz
Als je mensen wil weren die maar een maling iets aan bieden of vragen enz
Dan moet je misschien lid maatschp geld gaan vragen
Dan zie je dit soort dingen misschien niet
Maar het is juist de kracht van dit forum het gratis zijn
Gr Harold

Gebruikersavatar
australman
Berichten: 1276
Lid geworden op: 18 dec 2013, 17:07
Locatie: oostwold oldambt

Re: Te koop: Emaille recalmebord Kaptein Mobylette - 1951

Ongelezen bericht door australman » 29 jul 2018, 17:22

Hoi Harold,

Tja,regels en wetten,ook niet echt mijn ding.Over prijzen voor aangeboden zaken wil ik het helemaal niet hebben,
maar we zijn hier geen marktplaats,lijkt me.
Ik zit ook ergens in Frankrijk op een forum voor oude trapfietsen,daar mag je pas wat te koop aanbieden nadat je vijf berichten
geplaatst hebt.

Hans

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6310
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Te koop aanbieden op forum

Ongelezen bericht door MobyJet » 29 jul 2018, 18:52

Ik heb dit onderwerp even gesplist van het aanbod van het emaillebord.

Bedankt voor jullie input!

Mijn mening:
Het staat mensen vrij om als nieuw lid iets te koop aan te bieden, ook als het te duur is. Ik ben blij dat ze het forum gevonden hebben. En wie weet komen ze later terug met andere bijdragen. Of niet, ook prima. Dan worden ze vanzelf geruimd als ze 2 jaar niet meer inloggen.

5 berichten plaatsen nodigt uit tot nutteloze berichten en dan alsnog verkopen (heb ik op andere fora gezien).

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: Te koop aanbieden op forum

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 29 jul 2018, 19:41

MobyJet schreef:
29 jul 2018, 18:52
Ik heb dit onderwerp even gesplist van het aanbod van het emaillebord.

Bedankt voor jullie input!

Mijn mening:
Het staat mensen vrij om als nieuw lid iets te koop aan te bieden, ook als het te duur is. Ik ben blij dat ze het forum gevonden hebben. En wie weet komen ze later terug met andere bijdragen. Of niet, ook prima. Dan worden ze vanzelf geruimd als ze 2 jaar niet meer inloggen.

5 berichten plaatsen nodigt uit tot nutteloze berichten en dan alsnog verkopen (heb ik op andere fora gezien).
Very good Jet

AGB
Berichten: 2766
Lid geworden op: 01 mei 2011, 20:58
Woonplaats: de grens van overijssel

Re: Te koop aanbieden op forum

Ongelezen bericht door AGB » 29 jul 2018, 21:16

jet heeft ook een goed punt, maar het is ook goed om even je mening te uiten, ik was wel verbaast dat het zo maar,
verwijdert werd, was me van geen kwaad bewust,
alles heeft zijn voor en nadeel,
je bent of wordt lid van een forum ,waarom ? er kunnen zo veel redenen zijn,
het zou jammer zijn om een actief lid/leden weg te jagen tegen een eenmalige die even wat probeert te verkopen ,
het lijkt mij ook wenselijk dat een nieuw lid zich ook even voor stelt, een teken van goede wil dat hij/zij ook serieus ,
wordt genomen wil worden. willen ze dat niet. ok. ook een goede regeling 2 jaar en dan ruimen ,
willen ze na 2 jaar wat dan schrijven ze zich weer op nieuw in en dan kunnen ze er weer 2 jaar tegen aan toch.
er zijn genoeg forums waar men niets meer tegen mekaar te zegen heeft hoe komt dat toch, de vaste groep liep weg,
hoop niet dat het hier zo ver komt,

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3181
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: Te koop aanbieden op forum

Ongelezen bericht door PantinNL » 29 jul 2018, 21:49

Hallo allemaal,
Eigenlijk ben ik niet zo voor verbieden en regeltjes van hogerhand.
Van de andere kant: ik stel wel mijn eigen regeltjes.
Zo reageer ik tegenwoordig niet meer op die typische eendagsvliegen, die in een enkele zin vragen om een vaag omschreven onderdeel.
Als mensen zich eerst fatsoenlijk voorstellen en iets over hun voertuig en hobby vertellen, dan wil ik wel meedenken of tot actie overgaan. Ik denk dat ze uiteindelijk toch wel uitgefilterd worden bij forum-onderhoud.
Ik vind het helemaal niet erg als iemand toevallig een onderdeel heeft en dat aan de forumleden aanbiedt.
Ook al is die prijs hoog: helemaal niets aanbieden is nog veel slechter. Voor sommige mensen speelt geld een ondergeschikte rol; bovendien er kan misschien geruild worden met een ander onbetaalbaar object.
Mijn advies: niks veranderen aan het beleid.

Dagelijks krijg ik een stortvloed aan oneigenlijke berichten/aanbiedingen/aanvragen via mail, smartphone, telefoon, aan de deur en post.
Door een paar simpele filterregels wordt die onzin direct afgevoerd. Het kost me daardoor weinig tijd.
Henk

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6310
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Te koop aanbieden op forum

Ongelezen bericht door MobyJet » 29 jul 2018, 22:56

AGB schreef:
29 jul 2018, 21:16
jet heeft ook een goed punt, maar het is ook goed om even je mening te uiten, ik was wel verbaast dat het zo maar,
verwijdert werd, was me van geen kwaad bewust,
alles heeft zijn voor en nadeel,
je bent of wordt lid van een forum ,waarom ? er kunnen zo veel redenen zijn,
het zou jammer zijn om een actief lid/leden weg te jagen tegen een eenmalige die even wat probeert te verkopen ,
het lijkt mij ook wenselijk dat een nieuw lid zich ook even voor stelt, een teken van goede wil dat hij/zij ook serieus ,
wordt genomen wil worden. willen ze dat niet. ok. ook een goede regeling 2 jaar en dan ruimen ,
willen ze na 2 jaar wat dan schrijven ze zich weer op nieuw in en dan kunnen ze er weer 2 jaar tegen aan toch.
er zijn genoeg forums waar men niets meer tegen mekaar te zegen heeft hoe komt dat toch, de vaste groep liep weg,
hoop niet dat het hier zo ver komt,
Ik heb niet het idee dat de vaste kern hier wordt weggejaagd door nieuwelingen, of door het verwijderen van een post (wat we echt heeeeeeel zelden doen!). Mocht dat wel het geval zijn, dan hoor ik het graag.

Ik heb ook echt niet onthouden of opgeslagen wie wat precies gezegd heeft. En dat maakt ook niet uit. Het was meer de opeenstapeling die net het randje begon te raken voor mijn gevoel.
Niemand hoeft zich persoonlijk aangesproken te voelen!

Ik ben juist heel blij dat jullie je mening uiten en meedenken!! Nogmaals bedankt daarvoor! :clap:

Plaats reactie