Automatisch opruimen gebruikers

Alles over het forum zelf
Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Automatisch opruimen gebruikers

Ongelezen bericht door MobyJet » 30 okt 2012, 20:35

TER INFO voor wie het leuk vindt om te weten (en wat achtergrondinformatie van het forum):

Als ik zoek op de volgende criteria:
* voor 31/12/2010 geregistreerd
* voor 31/12/2010 voor het laatst ingelogd
* minder dan 1 bericht
Kom ik uit op 2 resultaten.
Deze mensen heb ik verplicht om hun account opnieuw te activeren. Ze kunnen dit zelf aan de hand van een standaard-mail die ze ontvangen.
(Helaas kan ik de tekst niet aanpassen. Of ik heb nog niet gevonden hoe dat moet ;))

Als ik datzelfde doe tot en met 01/07/2011 krijg ik 22 resultaten.
Deze wil ik binnenkort (eind van het jaar) ook opnieuw laten activeren.

Als ik zoek op mensen die voor 31/12/2010 voor het laatst zijn ingelogd, krijg ik 12 resultaten. De meesten hebben 0 of 1 bericht geplaatst.
Deze hebben van mij ook een verzoek gekregen om opnieuw te activeren.

Henk, jouw statistieken worden hier door beïnvloed!
De kwaliteit van het ledenaantal ook ;)

Het account van "Moby-chaudron" (Henk) heb ik verwijderd, de berichten blijven staan.

LET WEL
Van accounts die worden verwijderd, verwijder ik nooit berichten.
Deze kunnen nuttige informatie bevatten, en onderdeel zijn van een gesprek of discussie.
Tenzij de poster het verzoekt, natuurlijk..

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Automatisch opruimen gebruikers

Ongelezen bericht door MobyJet » 30 okt 2012, 20:36

Harrie schreef:Beste forumleden,
Hierbij het aangepaste overzicht van de groei van het forum. In oktober waren er wat minder beurzen, maar toch konden we weer enkele nieuwe leden bijschrijven.
De 400 leden halen we misschien dit jaar nog en eind 2013 staan we hopelijk op 500.
Daarna is de grootste groei er wel uit; tenzij andere merken en technieken worden opgenomen, maar dat zie ik voorlopig nog niet gebeuren.

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Automatisch opruimen gebruikers

Ongelezen bericht door Harrie » 31 okt 2012, 00:39

]Beste Jet,
De vervuiling valt me niet tegen. Kwaliteit daar gaat het om en dan komen de leden vanzelf.
We hebben ondertussen voldoende actieve leden om het forum levend en levendig te houden.

[Groet,
Harrie

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Automatisch opruimen gebruikers

Ongelezen bericht door MobyJet » 19 apr 2013, 14:53

Ik kan het nog steeds niet vinden om deze inactieve mensen automatisch een bericht te sturen waarin ze gevraagd wordt om in te loggen, omdat anders het account wordt verwijderd. De accounts die op inactief stonden, heb ik weer geactiveerd. Ik zal deze mensen handmatig emails moeten versturen.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Automatisch opruimen gebruikers

Ongelezen bericht door MobyJet » 16 jun 2013, 23:09

Handig, zo een massa-mail versturen over de forumrit.
Ik krijg meteen 30 mails retour, die om verschillende redenen niet verzonden worden.

Er komt dus een nieuwe opruimactie: ik heb er een aantal van opgezocht, en een paar hiervan hebben zich een tijd terug geregistreerd, en hebben zich nooit weer aangemeld. Deze accounts zal ik meteen verwijderen. Van degenen die nog wel hebben ingelogd het afgelopen jaar, laat ik het gewoon staan. Daarvan ligt het aan hun eigen server dat de mail niet aankomt.

Gebruikersavatar
JonathanC
Berichten: 217
Lid geworden op: 28 apr 2013, 13:43
Locatie: Sint -Truiden

Re: Automatisch opruimen gebruikers

Ongelezen bericht door JonathanC » 17 jun 2013, 01:46

top 8-)

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Automatisch opruimen gebruikers

Ongelezen bericht door MobyJet » 25 okt 2013, 18:35

MobyJet schreef:Handig, zo een massa-mail versturen over de forumrit.
Ik krijg meteen 30 mails retour, die om verschillende redenen niet verzonden worden.

Er komt dus een nieuwe opruimactie: ik heb er een aantal van opgezocht, en een paar hiervan hebben zich een tijd terug geregistreerd, en hebben zich nooit weer aangemeld. Deze accounts zal ik meteen verwijderen. Van degenen die nog wel hebben ingelogd het afgelopen jaar, laat ik het gewoon staan. Daarvan ligt het aan hun eigen server dat de mail niet aankomt.
Duurde even, maar ik ben inmiddels bezig met deze opruimactie. De leden die nog geen berichten hebben geplaatst na hun registratie (pre 2013), en niet meer hebben ingelogd na deze registratie, heb ik verwijderd.

Als ik nu zoek op mensen die de afgelopen 3 jaar niet hebben ingelogd en nog nooit berichten hebben geplaatst, krijg ik 0 resultaten. Dat is een goed teken voor het aantal actieve posters / lezers op dit forum!
Nu is 3 jaar ook wel een lange tijd, en toen hadden we een stuk minder leden, maar ik wil dit wel als grens aanhouden en niet zomaar accounts verwijderen.

Hierbij ga ik er wel vanuit dat mensen mij een email sturen als ze toch weer willen inloggen en dat niet lukt. Ik merk dat mensen dat nu ook doen als het registreren niet lukt, of ze niet weten hoe het werkt.
(En ja, de mensen die mij niet weten te vinden, krijg ik ook geen mails van te zien.. Dus weet niet hoeveel mensen dat zijn :lol: )

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Automatisch opruimen gebruikers

Ongelezen bericht door MobyJet » 16 dec 2014, 19:55

Een update vanaf het hoofdkwartier:

Ik heb net 70 spam-aanmeldingen van afgelopen zondag verwijder (vooral Russen en omstreken).
Tevens heb ik de volgende query uitgevoerd:
< 16-12-2011 aangemeld
< 16-12-2011 laatst actief (ingelogd)
0 berichten geplaatst

Hier kwamen 33 leden uit. Deze heb ik gedeactiveerd en herinnerd om opnieuw te activeren. Als ze dit niet binnen enkele weken doen, zal ik het account verwijderen.

Dezelfde data heb ik uitgevoerd met één geplaatst bericht: 13 resultaten.
Ook zij moeten hun account opnieuw activeren om lid te kunnen blijven. Hun berichten zullen nooit van het forum verwijderd worden.

Aan de namen en e-mailadressen te zien, zijn dit allemaal "echte mensen".

Uiteraard blijft het zo, dat mensen zich altijd opnieuw kunnen registreren mocht hun account verwijderd zijn.

Polle
Berichten: 2698
Lid geworden op: 14 feb 2010, 20:45
Locatie: Geel Belgie

Re: Automatisch opruimen gebruikers

Ongelezen bericht door Polle » 17 dec 2014, 12:21

Hallo jet

Hoeveel tijd steek jij in het forum ?
Volgens mij heel veel.
Hiervoor nogmaals veel dank

Gr Polle

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: Automatisch opruimen gebruikers

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 17 dec 2014, 19:45

Sluit me geheel aan bij de woorden van Polle. Top Jet.

Mobygek
Berichten: 1378
Lid geworden op: 28 nov 2012, 21:11
Woonplaats: Leeuwarden
Locatie: Drachten (Friesland)

Re: Automatisch opruimen gebruikers

Ongelezen bericht door Mobygek » 17 dec 2014, 22:01

ik denk per dag een 2 uurtjes :?:
Mijn complimenten hiervoor. :!:

vrgr Gerard ;)

Gebruikersavatar
australman
Berichten: 1278
Lid geworden op: 18 dec 2013, 17:07
Locatie: oostwold oldambt

Re: Automatisch opruimen gebruikers

Ongelezen bericht door australman » 17 dec 2014, 22:39

Zolang je maar zorgt dat het niet ten koste van je rollend materieel gaat.

Hans

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Automatisch opruimen gebruikers

Ongelezen bericht door MobyJet » 18 dec 2014, 18:30

Ja, wel veel tijd, maar is voor een goed doel! ;)
En dit is makkelijker tijd besteden dan beginnen met het rollend materieel, en kan ook als het buiten en/of koud donker is ;)

Thx voor de support mannen!

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Automatisch opruimen gebruikers

Ongelezen bericht door MobyJet » 07 sep 2015, 13:42

MobyJet schreef:Een update vanaf het hoofdkwartier:

Ik heb net 70 spam-aanmeldingen van afgelopen zondag verwijder (vooral Russen en omstreken).
Tevens heb ik de volgende query uitgevoerd:
< 16-12-2011 aangemeld
< 16-12-2011 laatst actief (ingelogd)
0 berichten geplaatst

Hier kwamen 33 leden uit. Deze heb ik gedeactiveerd en herinnerd om opnieuw te activeren. Als ze dit niet binnen enkele weken doen, zal ik het account verwijderen.

Dezelfde data heb ik uitgevoerd met één geplaatst bericht: 13 resultaten.
Ook zij moeten hun account opnieuw activeren om lid te kunnen blijven. Hun berichten zullen nooit van het forum verwijderd worden.

Aan de namen en e-mailadressen te zien, zijn dit allemaal "echte mensen".

Uiteraard blijft het zo, dat mensen zich altijd opnieuw kunnen registreren mocht hun account verwijderd zijn.
Ik zag in het beheerderspaneel dat er nog 50 mensen van de vorige acties stonden die hun account opnieuw moesten activeren, maar dit niet hebben gedaan. Daarom heb ik deze accounts verwijderd.

Tevens deze zelfde query gedraaid voor 07-09-2012. Daar komen 38 mensen uit die zich voor deze datum hebben geregistreerd, na deze datum niet meer hebben ingelogd, en nog nooit een bericht hebben geplaatst. Deze hebben ook het verzoek gekregen om zich opnieuw te registreren. Anders zal ik ze ook na een tijdje ook verwijderen.

Tevens op verzoek na de nieuwsbrief 4 accounts verwijderd (berichten heb ik laten staan).

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Automatisch opruimen gebruikers

Ongelezen bericht door MobyJet » 05 jul 2016, 16:08

Geregeld voer ik bovenstaande uit om te kijken hoeveel mensen er zijn die geruime tijd niet hebben ingelogd en nog nooit iets hebben gepost.
Als ik dat nu zoek op vòòr juli 2014, krijg ik geen resultaten. Dat vind ik positief! Dat betekent dat iedereen die zich heeft aangemeld iets heeft gepost.

Binnenkort zal ik mensen die wel hebben gepost, iets van maximaal 10 posts, maar toch al een aantal jaren niet hebben ingelogd, ook maar verwijderen. Die kunnen zich altijd opnieuw aanmelden als ze weer interesse hebben. Dat houdt de ledenlijst betrouwbaarder met ècht geïnteresseerden. Ik heb liever 100 actieve leden (hoeven niet te posten, meelezen is ook actief), dan 2500 mensen die "aangemeld zijn".
Ik zal voor die tijd nog een nieuwsbrief uit sturen. Misschien dat dat mensen weer "triggert". En anders maar niet, dus.

Ik ben nog aan het uitpluizen hoe ik de userlist bijvoorbeeld in Excel kan krijgen met deze gegevens. Dat lijkt niet zo makkelijk.
Dan kan ik precies zien om hoeveel mensen het gaat en wat nog meer opvalt aan deze statistieken. Nu krijg ik alleen een melding hoeveel mensen er verwijderd zijn en kan ik niet meer terug ;)

Tot zo ver het "kijkje achter de schermen" voor jullie ;)

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Automatisch opruimen gebruikers

Ongelezen bericht door MobyJet » 25 mei 2017, 22:07

Weer 50 leden verwijderd die na 01-01-2014 niet meer hebben ingelogd en die nog nooit iets hebben gepost.

Na de volgende nieuwsbrief ga ik ook mensen verwijderen die wel berichten hebben gepost (en na 2014 niet meer hebben ingelogd).
Bij max 10 berichten gaat dit om 120 leden.

We zitten nu nog boven de 1000!

Gesloten