FORUM MOBYJET

Alles over het forum zelf
GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

FORUM MOBYJET

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 06 jan 2011, 19:05

FORUM MOBYJET

Al vele weken miste ik op het Forum van het blad Bromfiets de kwalitatief zeer interessante bijdragen van een aantal vaste waarden.

Henk attenderde me op dit Forum. En met die tip ben ik blij. want dit is een prima platform en ik kom weer hetzelfde niveau tegen.

Hopelijk groeit dit Forum door tot de plaats voor de de nederlandse Kaptein Mobylette liefhebbers.

Vriendelijke groet,

Joop de Bruijne

NB: 1 puntje - als ik moderator was, zou ik iedereen bij voorkeur gewoon onder zijn eigen naam laten schrijven. Nicknames maken mensen een beetje anoniem.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: FORUM MOBYJET

Ongelezen bericht door MobyJet » 07 jan 2011, 13:03

Hoi Joop,

Bedankt voor je positieve berichtje. Om dit forum tot een succes te maken, hebben we meer mensen nodig. Deze mensen blijven terugkomen als het forum interessant genoeg is. Alle opstart is moeilijk en "risicovol". Ik denk dat we met dit forum met z'n allen goed op weg zijn.

Mijn mening over je tip:
Nicknames horen bij internet. Niet iedereen wil zijn naam open en bloot hebben. Mensen kunnen zichzelf voorstellen, als ze dat willen. Het leren kennen gebeurt wel op meetings en ritten. Ik denk dat je mensen niet kunt verplichten om zich aan te melden met hun eigen naam. En dit valt ook niet te controleren (wie zegt dat jij echt Joop heet? haha ;) ).

Voor iedereen: blijf vooral meedenken en op- en aanmerkingen melden!

rondjerijder
Berichten: 72
Lid geworden op: 15 nov 2010, 09:02
Locatie: Stadskanaal

Re: FORUM MOBYJET

Ongelezen bericht door rondjerijder » 07 jan 2011, 19:20

Heeee, een nieuwe.
Harstikke welkom Joop, en dan dat bromfiets forum; mijn hele voorzichtige inschatting is dat het wat te lijden heeft van zijn eigen succes. Hopelijk trap ik hier niet mee op al te zere tenen.
Wat ik in dit forum merk is dat er toch aardig wat inzet is van leden om er iets van te maken, vooral Mobyjet doet goed haar best. Er begint al een beetje het knusse "ons kent ons" sfeertje te komen, ook met nick names.
Vele jongens m/v zetten hun voornaam er wel al bij, voor mij niet echt belangrijk.
Het plan van Mobyjet om de woonplaats te vermelden, zie ik wel zitten, dit bevorderd het "even langskomen" aanzienlijk.
Aangezien ik in Stadskanaal woon zal ik niet gauw even naar Heinkenzand tuffen maar Groningen [daar zit toch ook een forumlid?] zou best wel eens in mijn route kunnen passen. Wel even van te voren vaststellen of dit waarde geschat word, natuurlijk. :oops:
In elk geval leuk dat je meedoet, we maken er wel wat van.
Groeten, Koos alias rondjerijder.

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

FORUM MOBYJET ACCELEREERT.......

Ongelezen bericht door Harrie » 28 jan 2011, 13:51

Beste forumleden,

Ik vernam van Rudi Kennes van de Vlaamse mobylette Club dat Jets forum ( foei, ons forum :) ) dit forum aanprijst als hét mobyletteforum der Lage Landen.
Mooi zo, want veel forums lijden aan bloedarmoede. Het is net als bij beurzen: de bezoekers blijven wat weg met als gevolg interessante standhouders komen niet meer
opdagen; uiteindelijk kom je in een neerwaartse spiraal terecht en is de onderdelenbeurs niet meer levensvatbaar.

Er is dan wel geen officiële mobylette club in België / Nederland, maar we zijn met dit forum wel een clubje
liefhebbers die elkaar weten te vinden en te ondersteunen. Ik ben persoonlijk tevreden met mijn overgang van het Bromfietsforum naar dit forum en denk dat
de informatie nu beter toegankelijk is en overbodige/onjuiste/vervuilende topic worden verwijderd.
Uiteraard moet er nog veel uitgebouwd worden zoals een onderdeel superlinks naar interessante websites en leveranciers.
Op de site van Rudi ( http://www.mobysplace.com) hebben ze dat al aardig voor elkaar. Je moet ook niet proberen alles in één forum te stoppen.
Zo vind ik de evenementenkalender van Blad Bromfiets nog steeds erg waardevol.
Handleidingen van Franse bromfietsen kun je beter op http://www.bibliotobec.org opzoeken.
De komende tijd zullen we nog moeten zoeken naar het juiste evenwicht.
Iemand nog toevoegingen of een andere mening?

Harrie

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: FORUM MOBYJET

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 28 jan 2011, 20:59

Nou Koos, die woonplaats vermelden is inderdaad heel nuttig. Zo was ik zondag jl onderweg naar het Zeeuwsche en heb dit gecombineerd met een bezoek aan Forum-lid Carl. Even halfuurtje praten, werkplaats en bromfietesen bekijken. Gr. Joop

Moto - Le Poney
Berichten: 368
Lid geworden op: 11 mar 2010, 23:51
Locatie: Heinkenszand - Zeeland

Re: FORUM MOBYJET

Ongelezen bericht door Moto - Le Poney » 29 jan 2011, 22:42

Inderdaat stond Joop vorige week plotseling bij mij op de stoep.
Dat was best gezellig, want dan zie je de persoon in levendigelijve en dan weet ik nu tegen wie ik het heb.
Zo zie je wat het forum teweeg brengd.
Eigenlijk was een half uurtje veel tekort maar dat komt vast en zeker nog wel een keer goed, dat hebben we afgesproken.

Groetjes Carl

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: FORUM MOBYJET

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 29 jan 2011, 23:18

Ik vergat in mijn vorige bericht te vermelden ( en dat had ik wel aan Carl gemaild ) dat het bezoek heel leuk was. Hij vertelde 5 jar geleden nog niets van bromfietsen en ontstekingen enz. te weten. En nu: hij reperareert en restaureert als de beste ! Groet Joop

chrisje
Berichten: 47
Lid geworden op: 20 feb 2011, 16:47
Locatie: Den Haag

Re: FORUM MOBYJET

Ongelezen bericht door chrisje » 20 feb 2011, 17:25

Beste mensen,

Ik ben zojuist lid geworden van dit forum. Ik heb er even doorheen gekeken en het ziet er zeer overzichtelijk uit! Tevens vele mogelijkheden voor technische discussies maar ook informatie over het merk etc. Ik ben er wel blij mee, het heeft de potentie door te groeien tot iets zeer moois! Ook prettig dat men hier interpunctie weet te gebruiken, dat leest wat prettiger.

Met hartelijke groet,
Christiaan

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: FORUM MOBYJET

Ongelezen bericht door MobyJet » 20 feb 2011, 19:24

chrisje schreef:Beste mensen,

Ik ben zojuist lid geworden van dit forum. Ik heb er even doorheen gekeken en het ziet er zeer overzichtelijk uit! Tevens vele mogelijkheden voor technische discussies maar ook informatie over het merk etc. Ik ben er wel blij mee, het heeft de potentie door te groeien tot iets zeer moois! Ook prettig dat men hier interpunctie weet te gebruiken, dat leest wat prettiger.

Met hartelijke groet,
Christiaan
Hoi Christiaan!

Allereerst natuurlijk welkom!
En bedankt voor de complimenten.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: FORUM MOBYJET

Ongelezen bericht door MobyJet » 26 feb 2011, 16:21

Ik reageer hier even op in dit topic, omdat het niet bij de waarde van onderdelen past ;)
Harrie schreef: Het is altijd sprake van een spanningsveld.
Je wilt enerzijds de restauraties bevorderen en van de andere kant moet je jezelf niet tekort doen, want dat houd je op den duur niet vol.
Dat geldt ook voor het exploiteren van een forum. Misschien moeten we daarvoor ook iets bedenken in de vorm van sponsors en/of donateurs.
Ik heb totaal geen belang bij een sponsor voor dit forum. Dit wil ik zelfs absoluut niet. Ik wil het een onafhankelijk forum houden. Uiteraard mag er soms door verkopers een beetje reclame gemaakt worden, maar niet te commercieel. Zo houden we het open, eerlijk, transparant. Iedereen is welkom.
Het forum kost me 30 euro per jaar voor de domeinnaam en de hosting, en een hoop tijd, maar dat vind ik niet erg. Ik heb het er graag voor over. Voor mij is het een onderdeel van de hobby. En hobby's kosten geld. Dit zijn vaste kosten en zullen ook niet hoger worden.

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: FORUM MOBYJET

Ongelezen bericht door Harrie » 26 feb 2011, 16:38

Beste Jet,
30 Euro per jaar is inderdaad niet veel in de vergelijking met de tijd die we met zijn allen erin steken.
Eigenlijk doen we gewoon aan vrijwilligerswerk.
Groet,
Harrie

Moto - Le Poney
Berichten: 368
Lid geworden op: 11 mar 2010, 23:51
Locatie: Heinkenszand - Zeeland

Re: FORUM MOBYJET

Ongelezen bericht door Moto - Le Poney » 26 feb 2011, 18:26

Inderdaat wat heb je nu nog voor € 30,00 tegenwoordig, en bovendien met sponsoren erbij dan weet je ook niet hoe het gaat lopen.
Zoals het er nu uitziet gaat het naar mijn idee goed.

Groetjes Carl

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: FORUM MOBYJET

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 26 feb 2011, 22:07

Ik ben het met Jet eens dat in deze situatie sponsoring e.d. met de onontkoombare bindingen niet verstandig is.

Maar het is wel weer constructief meegegedacht door Harrie. Ik dacht overigens dat kopen software, updates en domeinnaam veel meer zou kosten.

Vriendelijke groet,

Joop

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: FORUM MOBYJET

Ongelezen bericht door MobyJet » 26 feb 2011, 22:14

GROENEKAN schreef:Ik ben het met Jet eens dat in deze situatie sponsoring e.d. met de onontkoombare bindingen niet verstandig is.

Maar het is wel weer constructief meegegedacht door Harrie. Ik dacht overigens dat kopen software, updates en domeinnaam veel meer zou kosten.

Vriendelijke groet,

Joop
Ik gebruik gratis (legale) software. Updates zijn te downloaden.
PhpBB heet het, wordt voor de meeste fora gebruikt. Het standaard forum is wel te doen. Sommige modificaties zijn wel erg lastig. Gelukkig hebben ze zelf ook een forum waar veel vragen al beantwoord zijn, waar ik de informatie weer vandaan haal ;)

Plaats reactie