Forum informatie en updates

Alles over het forum zelf
Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Forum informatie en updates

Ongelezen bericht door MobyJet » 04 feb 2010, 21:03

Zoals bij elk internetforum, ontkomen we er op dit forum ook niet aan om wat regels op te stellen om de communicatie op het forum zo duidelijk mogelijk te laten verlopen.

Permissies
Geregistreerde gebruikers kunnen in alle fora berichten plaatsen en aanpassen. Ook kunnen zij polls (meerkeuzevragen) starten.
Gasten kunnen berichten alleen lezen. Dit geldt niet voor de onderdelen ‘forumleden’ en 'offtopic', dit kunnen zij niet zien.
Administrators kunnen alles plaatsen, aanpassen, verplaatsen en verwijderen. Uiteraard wordt dit niet zomaar gedaan.

Afbeeldingen
Alle gebruikers kunnen afbeeldingen toevoegen in hun bericht.
Dit doe je door de link tussen tags te zetten: [img]link[/img]
Dit werkt dus alleen als de foto’s elders op internet staan.
Te grote afbeeldingen (afhankelijk van je beeldscherm) kun je automatisch verkleinen. Dit doe je door middel van de volgende code: [bigimg=400]link[/bigimg]

Afbeeldingen die op je computer staan, kun je als volgt toevoegen aan je bericht:
Klik op het tabblad BIJLAGE TOEVOEGEN
Dan op BLADEREN
Zoek de foto op je computer en klik op OPENEN
Dan op VOEG BESTAND TOE
Dan op BEVESTIG onderaan je tekst.
Ze mogen niet te groot zijn: maximaal 800x800 pixels, maximaal 256 kb.

Tot slot
Het plaatsen van vieze en/of seksistische teksten/afbeeldingen en/of afbeeldingen/teksten die als beledigend kunnen worden beschouwd is niet toegestaan. Deze zullen direct worden verwijderd. De berichter zal een waarschuwing krijgen in het bericht of via pm.
Overmatig misbruik van het forum kan resulteren in een (IP-)ban.

En natuurlijk vooral:
Heel veel plezier op dit forum!

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Forum informatie

Ongelezen bericht door MobyJet » 20 nov 2010, 09:12

Forum update 29 november 2010

Ik merk dat sommige mensen wat moeite hebben met het plaatsen van foto's. Daarom heb ik het gewijzigd.
Je kunt nu een bijlage (afbeelding) toevoegen aan je bericht. Hiervoor zie je een tabblad onderaan het venster om een nieuw bericht te plaatsen. Je kunt dan bladeren in je eigen computer en de foto wordt automatisch op internet geupload. Klik dan op "voeg bestand toe". Dit kun je herhalen voor meer foto's in je bericht.
Je kunt ervoor kiezen om hem als bijlage te houden (handig voor de kleinere schermen als de foto iets groter is), of klikken op "plaats in bericht" om hem direct in je post te zetten.

Een foto als bijlage mag maximaal 265 kb zijn en maximaal 800 x 800 pixels.

Ik weet niet wanneer de ruimte van de website en het forum vol zijn, maar dat merken we vanzelf. En met kleine, gecomprimeerde fotootjes zal het zo hard niet lopen vermoed ik.

rondjerijder
Berichten: 72
Lid geworden op: 15 nov 2010, 09:02
Locatie: Stadskanaal

Re: Forum informatie

Ongelezen bericht door rondjerijder » 20 nov 2010, 16:24

Een goed idee om het wat simpeler te maken, vele oldtimer liefhebbers hebben gouden handjes maar er zitten maar enkele computer techneuten tussen.
Zo........ik zal ook eens wat proberen.
Foto-K3B6KNPY ifa dkw.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Forum informatie

Ongelezen bericht door MobyJet » 20 nov 2010, 22:51

Ik heb dit topic gesloten zodat de wijzigingen overzichtelijk blijven.
Ben wel blij dat het je is gelukt een foto te plaatsen, rondjerijder! ;)

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Forum informatie

Ongelezen bericht door MobyJet » 20 dec 2010, 17:08

Forum update 20 december 2010:
Bij de gebruiker informatie zie je een envelop staan. Door middel hiervan kun je iemand een e-mail sturen door erop te klikken.
Je e-mailadres is niet zichtbaar. Dit wordt hij wel als je per e-mail reageert op degene waarvan je het bericht hebt ontvangen.

Als je niet wilt dat mensen jou kunnen e-mailen, kun je dit uitzetten in je profiel.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Forum informatie

Ongelezen bericht door MobyJet » 20 dec 2010, 20:40

Ik ben ook nog bezig met het instellen van de header bovenaan het forum. Ben nog aan het uitzoeken hoe het precies werkt om de standaard instellingen te veranderen.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Forum informatie

Ongelezen bericht door MobyJet » 09 jan 2011, 16:38

Update 9 januari

Technisch wordt Techniek & sleutelen
Zie: viewtopic.php?f=2&t=165

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Forum informatie

Ongelezen bericht door MobyJet » 26 feb 2011, 18:00

26-02-2011:
Ik heb de werkwijze voor het plaatsen van een foto toegevoegd:

Afbeeldingen die op je computer staan, kun je als volgt toevoegen aan je bericht:
Klik op het tabblad BIJLAGE TOEVOEGEN
Dan op BLADEREN
Zoek de foto op je computer en klik op OPENEN
Dan op VOEG BESTAND TOE
Dan op BEVESTIG onderaan je tekst.
Ze mogen niet te groot zijn: maximaal 800x800 pixels, maximaal 256 kb.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Forum informatie

Ongelezen bericht door MobyJet » 06 jul 2011, 10:33

Gisteren heb ik een nieuwe gebruiker B.J. alle beheerdersrechten gegeven. Hij wordt ook rood weergegeven als hij is ingelogd. Dit is een vriend van me die me helpt met het technische gedeelte van het forum.
Zo heeft hij gisteren na uuuuuuuuren zoeken de header in het midden van de pagina gezet zonder dat deze zich achter elkaar "herhaalt", iets waar ik me al die tijd nog aan stoorde ;)
Komende tijd zullen er vast nog meer technische verbeteringen komen. Tips hoor ik graag.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Forum informatie

Ongelezen bericht door MobyJet » 03 feb 2012, 13:13

Er was een foutmelding bij het plaatsen van bijlages dat het bijlagequota was bereikt. Er stond een standaard limiet op van 50MB voor het gehele forum. Dit limiet was bereikt. Ik heb hem nu op "onbeperkt" gezet, dus de foutmelding zou niet terug moeten komen.
Bedankt voor het doorgeven!

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Forum informatie

Ongelezen bericht door MobyJet » 03 feb 2012, 19:31

Ook ben ik vandaag weer volop aan het scannen geweest van folders t/m 1955.. Komende tijd ga ik deze erop zetten en een nieuwe webpagina maken met de folders. Nog even geduld dus 8-)

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Forum informatie

Ongelezen bericht door MobyJet » 08 okt 2012, 19:49

De rubriek "Handboeken" (bij Algemeen) heet nu: "Handboeken en Handleidingen"
Dit omdat er steeds meer zelf-geschreven handleidingen van forumleden komen. Deze kunnen dan in deze rubriek geplaatst worden.
Een forumlid noemde het "How To's", ook een mooie benaming.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Forum informatie

Ongelezen bericht door MobyJet » 19 apr 2013, 17:09

MobyJet schreef:Ik wil graag nogmaals benadrukken om geen e-mailadressen op het forum te plaatsen, en zeker niet van anderen..!
Op internet zwerven veel bots rond op zoek naar e-mailadressen om daar spam / ongewenste e-mail / reclame naar toe te sturen. E-mailadressen zijn handel en worden doorverkocht, zodat je steeds meer troep zult ontvangen. Heb er persoonlijk ook ervaring mee met iemand die mijn e-mailadres op een openbare site had geplaatst. En om anderen die ongewenste e-mail te laten ontvangen is natuurlijk al helemaal niet netjes.
Een Spam-filter houdt tegenwoordig natuurlijk wel steeds meer tegen, maar nog lang niet alles.

E-mailadressen (en telefoonnummers en (huis)adressen) kun je het beste per PB versturen.
Websites van jezelf of webshops kunnen natuurlijk wel gewoon geplaatst worden.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Forum informatie

Ongelezen bericht door MobyJet » 23 sep 2013, 19:03

Bij de categorie Aangeboden & Gezocht:

Ik bied aan => Aangeboden
Ik zoek => Gezocht

Tevens is er bovenaan een richtlijn toegevoegd, zodat de zoekvragen duidelijker gesteld worden, en het aangebodene meteen duidelijk is.

Afbeelding

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Forum informatie

Ongelezen bericht door MobyJet » 06 feb 2014, 16:26

MobyJet schreef:Moderators en Beheerders kunnen nu op een andere manier opmerkingen maken na bijvoorbeeld het verplaatsen of samenvoegen van een topic. Voorheen had ik dat bedacht met een rood kleurtje, maar nu kan het met een officiële code.

Je krijgt dan zoiets bijvoorbeeld:
Aanpassing:
Topic verplaatst naar juiste rubriek
MobyJet

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Forum informatie

Ongelezen bericht door MobyJet » 12 feb 2014, 15:25

MobyJet schreef:Bij de categorie "aangeboden en gezocht" heb ik een subcategorie toegevoegd: Archief.
De topics zouden verwijderd worden als er 100 dagen niet in gepost is, maar sommige informatie is wel degelijk van belang om toch bewaard te blijven. Deze topics zullen door de bevoegden worden verplaatst naar het archief. Het is niet mogelijk om hier nog op te reageren. Eigenlijk is het een soort "prullenbak" waar je toch nog even in kunt graaien.
Ook aangeboden brommers/onderdelen kunnen hierin voorkomen, zodat we eigenlijk een soort "catalogus" maken met prijshistorie.

Niet alles zal bewaard blijven. Als iemand iets zoekt, en een ander forumlid biedt het aan en het is afgesloten, is er geen belang om dat toch nog te bewaren.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Forum informatie en updates

Ongelezen bericht door MobyJet » 28 mei 2014, 13:08

Het Franse gedeelte heb ik weer verwijderd. Hier werd blijkbaar geen gebruik van gemaakt, en mijn Frans is te slecht om dit te promoten en te beheren.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Forum informatie en updates

Ongelezen bericht door MobyJet » 17 okt 2014, 21:16

Verhuizing is steeds meer op orde, dus kan de komende tijd weer wat meer aandacht besteden aan het forum.
Dit betekent dat ik alsnog een aantal updates achter de schermen ga doorvoeren die eigenlijk voor begin dit jaar stonden.
Ook zal ik de komende tijd wat meer topics verplaatsen en samenvoegen. Tevens kan het zijn dat ik het onderwerp aanvul (of aanpas), als dat de vraag of het verzoek verduidelijkt. Dan is het topic, en vooral de antwoorden, makkelijker te vinden voor anderen.

Ik heb ook nog een hoop folders op de digitale plank liggen, die ik al had gescand. Deze ga ik de komende tijd ook website-klaar maken en uploaden naar de website en het forum. Ik ben ook nog aan het denken over de ideale integratie hiertussen.

Suggesties zijn nog steeds van harte welkom!

(zie ook dit topic: viewtopic.php?f=2&t=2211)


PS
Dat verplaatsen is niet altijd even makkelijk, omdat veel onderwerpen onder diverse categorieën zouden kunnen vallen. En soms blijkt een topic een andere kant op te gaan dan de oorspronkelijke vraag. Zo blijf je altijd bezig ;)

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Forum informatie en updates

Ongelezen bericht door MobyJet » 17 okt 2014, 21:22

De categorie "Bromfietsen algemeen" heb ik uitgebreid naar kentekens, papieren, verzekeringen etc. Dus alles wat voor alle bromfietsen in het algemeen geldt of zou kunnen gelden.
Bromfietsen algemeen
Alles over bromfietsen in het algemeen, kentekens, papieren en verzekeringen

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Forum informatie en updates

Ongelezen bericht door MobyJet » 17 okt 2014, 22:43

Ik ben op dreef, ben al vanaf vanmiddag 15 uur bezig met het forum.. :roll:

De rubriek "verhalen en ervaringen" was eigenlijk een vanallesje geworden. De posts heb ik verplaatst naar foto's, mijn mobylette, techniek, adressen en links, etc.

De omschrijving van de "mijn mobylette"-categorie heb ik uitgebreid:
Mijn Mobylette/Motobecane
Vertel hier alles over (je ervaringen met) je bromfiets of opknapproject, liefst inclusief foto's
Hopelijk wordt het hiermee iets overzichtelijker en duidelijker waar een (nieuw) onderwerp bij hoort.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Forum informatie en updates

Ongelezen bericht door MobyJet » 17 okt 2014, 23:28

We zijn een uurtje klikken verder en de verhalen en ervaringen zijn verdeeld.
Tevens heb ik het leden-gedeelte naar boven geplaatst: de leden staan voorop, en moeten niet ergens onderaan hangen!
Het onderwerp voor "overige voertuigen" staat nu bij offtopic in plaats van bij leden.

Excuus dat het allemaal even heeft geduurd. Ben blij dat ik het nu weer wat intensiever kan oppakken.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Forum informatie en updates

Ongelezen bericht door MobyJet » 10 jul 2016, 18:04

De rubriek "Stel jezelf voor" is veranderd in "Leden". Nu kunnen de onderwerpen iets uitgebreider zijn dan alleen het voorstellen.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Forum informatie en updates

Ongelezen bericht door MobyJet » 10 jul 2016, 18:36

Op verzoek heb ik weer een aantal handleidingen voor het forumgebruik toegevoegd:
* PB versturen
* Abonnementenbeheer

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Forum informatie en updates

Ongelezen bericht door MobyJet » 09 dec 2017, 20:09

Heeft forum heeft een metamorfose ondergaan. We zaten nog op versie 3.0, nu naar 3.2. 3.0 werd niet meer ondersteund qua beveiligingsupdates, dus een update was nu wel echt nodig.

Tevens nieuwe smilies toegevoegd :clap: :thumbup:

Een aantal functies werken nog niet optimaal, onder andere de plaatjes en knoppen. Hier wordt nog aan gewerkt.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Forum informatie en updates

Ongelezen bericht door MobyJet » 10 dec 2017, 10:51

Vond je het altijd zo onoverzichtelijk om op je mobiel het forum te bezoeken, omdat je de hele pagina door moest scrollen? Kijk dan nu nog eens! 8-) :thumbup:

Gesloten