Forum T-shirt

Alles over het forum zelf
Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Forum T-shirt

Ongelezen bericht door MobyJet » 09 okt 2015, 20:28

Het eerste echte officiële forumshirt is een feit. Een ladies shirt met het nieuwe forumlogo op de achterkant van 25cm breed. De eerste druk even op het shirt voor mezelf getest (met andere leverancier strijkspul dan ik voorheen gebruikt heb), en nog een klein ontwerpfoutje eruit kunnen halen hierdoor. Ik ben tevreden 8-)
Er gaan er nog 11 in productie die besteld zijn. Materiaal is binnen.
Kost ongeveer een uur tijd per shirt om te maken. Logo/naam (dat wat besteld is) op de voorkanten doe ik in één keer. Die moet ik toch apart snijden om zo efficiënt mogelijk uit te komen met het strijkspul. Achterkanten ga ik nu zo langzamerhand aan beginnen.

Via dit topic kan eventueel opnieuw besteld worden. Indien er minimaal 10 nieuwe bestellingen zijn, ga ik weer opnieuw bestellen en produceren. Dit in verband met de verzend- en bestelkosten bij de T-shirt-groothandel. Kosten voor het shirt zijn 15 euro per stuk.
Er wordt geen voorraad gehouden om de shirts tegen kostprijs aan te kunnen bieden. Bestellen, betalen, productie en shirt in ontvangst nemen.

Let op: Maten groter dan XXL kunnen een andere kleur grijs hebben. Deze moet ik namelijk elders nog zoeken.
Of wellicht dat de groothandel ze de volgende keer wel heeft.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Forum T-shirt

Ongelezen bericht door Harrie » 09 okt 2015, 21:33

Ziet er allemaal strak uit Jet!
Ik weet nu wat ik aan moet trekken straks in Heerhugowaard.
Harrie

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Forum T-shirt

Ongelezen bericht door MobyJet » 20 okt 2015, 19:57

T-shirt in een stevige envelop weegt ongeveer 250 gram. Verzenden wordt dan 3,50 binnen NL.
Mijn voorstel is er om dan voor 4 euro een brievenbuspakketje van te maken met track and trace.

Mobygek
Berichten: 1378
Lid geworden op: 28 nov 2012, 21:11
Woonplaats: Leeuwarden
Locatie: Drachten (Friesland)

Re: Forum T-shirt

Ongelezen bericht door Mobygek » 21 okt 2015, 15:57

Erg mooi Jet, had ik jouw al betaald :oops: :?:
Ik denk het niet nu ik dit zie/lees/tik...
neem me niet kwalijk , wordt geregeld.

vrgr gerard

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Forum T-shirt

Ongelezen bericht door MobyJet » 22 okt 2015, 14:40

Rustig aan hoor, Heerhugowaard duurt nog 4 weken.
Ik ga dit weekend proberen zoveel mogelijk shirts te produceren.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Forum T-shirt

Ongelezen bericht door MobyJet » 29 okt 2015, 17:53

Voor degene die het leuk vindt nog even het productieproces.. Ik had gehoopt dat het met de "routine" wat minder tijd ging kosten, maar dat is helaas niet het geval. Het kost echt een uur per shirt om te maken. Vooral het pellen en het uitmeten kosten veel tijd, wat ook niet echt op een andere of snellere manier zou kunnen dan hoe ik het nu doe.

Eerst op maat snijden van het strijkspul vanuit een groot vel (50x300) tot stukjes van 17*25.
01.jpg
Ongesneden spul in het apparaat
02.jpg
Na 15-20 minuten is het snijden klaar (op langzame snelheid ivm de details)
03.jpg
Dan ongeveer een half uurtje bezig met het pellen van het ontwerp, dus het weghalen van de kleine stukjes (ook bijvoorbeeld tussen de letters) die niet gedrukt moeten worden. Die ruimte op het shirt blijft dus leeg; er zit daar niets op het shirt (itt print- en strijkvellen).
04.jpg
Plaatsen van het ontwerp met een tekenliniaal en gewone linialen links en rechts, zodat hij in het midden zit. Onderkant van de mouwen dienen als richtlijn dat het recht zit. Daar waar ik heb weggehaald, plakt het geheel aan het shirt (is dus niet te verschuiven).

Dan het persen..

En de voorkanten nog op dezelfde manier.

De volgende shirts worden wel iets duurder denk ik.
Ik heb met een aantal zaken onvoldoende rekening gehouden de eerste keer:
investeringen/afschrijvingen apparatuur, nieuw mesje etc, het "risico op verprutsen" (wat nu bij mij ligt), en toch ook wel een beetje de tijd die het allemaal kost.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
Rianne
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 sep 2016, 21:02
Woonplaats: ZAAMSLAG

Re: Forum T-shirt

Ongelezen bericht door Rianne » 04 sep 2016, 22:10

Jeetje Jet, Wat heb jij een mooie t-shirts gemaakt zeg, wat een werk! Maar echt super. Complimenten!

Plaats reactie