Forumshirt deel 2

Alles over het forum zelf
Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Forumshirt deel 2

Ongelezen bericht door MobyJet » 14 feb 2016, 14:24

Hoi allemaal,

De eerste lading shirts zijn allemaal verkocht. Ik ben alweer bezig met het nadenken over een nieuwe lading. Hiervoor heb ik jullie input nodig.
Aan het ontwerp wil ik niets veranderen. Op de voorkant zal alleen nog Mobyletteforum mogelijk worden.

Ik heb begrepen dat het eerste shirt wat klein viel, ongeveer een maat kleiner denk ik?
Deze worden geleverd t/m XXL, dus vergelijkbaar met XL. Ander nadeel van dit shirt is dat ze vrij hoge bestel- en verzendkosten hebben. Dit is dus alleen rendabel bij minimaal 10 shirts, maar hoe meer, hoe goedkoper (relatief) natuurlijk.
Ik vind de kwaliteit van de shirts wel heel goed. 97% katoen en lekker dik/zware kwaliteit.

Ik wil op zoek naar alternatieve shirts om af te wegen. Indien er niets tip aan de huidige kwaliteit, zullen deze shirts toch blijven.
De shirts moeten ook lichtgrijs blijven (dit is uit een poll/verkiezing naar voren gekomen, en ik vind iets anders dan zwart of wit wel leuk, maar ook weer niet TE heavy).

De nieuwe shirts zullen tussen de 20 en 25 euro gaan kosten. Dit is meer dan de vorige serie, waar ik geen rekening had gehouden met een aantal kosten en risico's.

Een andere overweging van mij is om de shirts eerst in één lading te produceren en dan pas te verkopen. Dan hoeven ze dus niet meer van te voren besteld te worden, en ben ik flexibeler in de verkoop op een meeting, rit of beurs. En dan blijf ik niet meer met betaalde shirts zitten. Helaas wel weer met het risico dat ik met shirts blijf zitten, maar ik denk dat dat in praktijk wel mee zal vallen.

Mocht er een alternatief shirt worden gekozen die in een winkel te halen is, maakt dat het natuurlijk ook weer flexibeler om het in kleinere series te produceren.

Ik hoop in ieder geval dat er nog vraag is naar shirts. Met zoveel (actieve) leden en maar 15 shirts in omloop vind ik nog wat weinig.
Mocht er geen animo zijn, is dat ook prima, dan hoor ik het graag.

Graag jullie input.
Bestellen kan nog niet, daar komt later een apart topic over ;)

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Forumshirt deel 2

Ongelezen bericht door MobyJet » 19 feb 2016, 16:39

Ik heb andere goede shirts gevonden van 85% en 15% elastaan. Ik heb er zelf als test eentje veelvuldig gedragen afgelopen tijd en vind ze prima. Kleur blijft ook mooi.
In een winkel, dus ik kan makkelijk na bestelling en betalen halen. Dames- en herenvariant. Tot XXL die daadwerkelijk als XXL valt.

Dit topic is 25 keer gelezen en er is niet op gereageerd. Kan ik hieruit concluderen dat er geen animo meer is voor shirts? Dan hoor ik dat ook graag.

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Forumshirt deel 2

Ongelezen bericht door Harrie » 19 feb 2016, 17:00

Hallo Jet,
Je wilt toch geen honderden mailtjes met: "Nee , ik heb totaal geen interesse".
Kennelijk is men al voorzien (zoals ik) of denkt men: "dat shirt koop ik later wel; het is nu te koud!
Ik zou in ieder geval niet teveel op voorraad leggen.
Harrie

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Forumshirt deel 2

Ongelezen bericht door MobyJet » 19 feb 2016, 17:05

Ik heb liever dat mensen reageren met dat ze geen interesse hebben dan dat er niet wordt gereageerd. Ik vraag immers om input in dit topic.

Ik zal het in het voorjaar nog eens proberen. Als ik voor deze shirts ga, is het sowieso makkelijker om er enkele te maken.
Bij dezen wel besloten om ze niet meer bij de vorige leverancier te bestellen. Dat wordt te duur met bestel- en verzendkosten voor die enkele shirts.

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: Forumshirt deel 2

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 21 feb 2016, 02:18

Hoi Jet, bij geen reacties is de conclusie inderdaad dat er momenteel geen interesse bestaat. gr. Joop

Gebruikersavatar
ruudk
Berichten: 2402
Lid geworden op: 24 mei 2010, 13:48
Woonplaats: Warfhuizen

Re: Forumshirt deel 2

Ongelezen bericht door ruudk » 21 feb 2016, 10:07

Hoi Jet,
Voor mij geldt, dat mijn interesse op Mobylettegebied maar heel beperkt is; alleen de bromfiets zelf en mooie originele handleidingen en folders hebben mijn aandacht en natuurlijk dit prachtige Mobyletteforum waarop ik dit alles kan vinden!
Groeten,
Ruud

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Forumshirt deel 2

Ongelezen bericht door MobyJet » 21 feb 2016, 18:40

Dank jullie wel, hier heb ik wat aan!

Ik zal binnenkort een nieuw bestel topic openen. Dan worden ze gewoon per stuk aangeschaft en geleverd. Met een paar (één of twee) extra, want per stuk maken kost echt veel extra tijd.

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3890
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: Forumshirt deel 2

Ongelezen bericht door Lolle » 21 feb 2016, 22:23

ruudk schreef:Hoi Jet,
Voor mij geldt, dat mijn interesse op Mobylettegebied maar heel beperkt is; alleen de bromfiets zelf en mooie originele handleidingen en folders hebben mijn aandacht en natuurlijk dit prachtige Mobyletteforum waarop ik dit alles kan vinden!
Groeten,
Ruud
Het is misschien pijnlijk maar ik sluit mij geheel bij Ruud aan.
Een shirt met alleen een afbeelding van een buizenframe Mobylette en het logo van Kaptein staat mij meer aan. Ik hoef niet zo nodig reclame voor het forum te maken. Volgens mij maakt het forum door zijn aanwezigheid op internet wel reclame voor zich zelf. Voordat ik een moby had, had ik er nog nooit van gehoord. 1X mobylette intikken op Google en je komt niet weer van het forum af.
Lolle

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Forumshirt deel 2

Ongelezen bericht door MobyJet » 22 feb 2016, 20:16

Nee hoor, is zeker niet pijnlijk, ik waardeer het juist erg!
Vandaar dat ik het hier inventariseer zonder in de verwachting te zijn dat er vraag is, en er onnodig moeite voor ga doen.

Als je zelf een ontwerp in SVG-bestand aanlevert, kan ik natuurlijk ook shirtjes (zonder forumnaam) maken.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Forumshirt deel 2

Ongelezen bericht door MobyJet » 22 feb 2016, 22:10

Het "reclame maken" voor het forum vind ik overigens het minst belangrijk van het hele T-shirt gebeuren. Dat zit inderdaad wel goed.

Het leukste vind ik het creëren / versterken van het "club gevoel". Om samen te zijn, elkaar te ontmoeten en elkaar te herkennen.

We hebben nou eenmaal geen club naam (daar zijn wel topics over geweest, waar niets uit kwam), vandaar de website van het forum.

Dus wat dat betreft zou ik het wel leuk vinden als meer mensen met een shirt gaan rondlopen.

Petjes e.d. hebben we het ook over gehad, maar dat is niet praktisch met brommer ritjes.

Plaats reactie