Malavide aanbieder

Alles over het forum zelf
Hans10
Berichten: 827
Lid geworden op: 03 aug 2015, 13:55
Woonplaats: Gorinchem

Malavide aanbieder

Ongelezen bericht door Hans10 » 27 jul 2016, 15:25

beste moby fans,
Niet alleen het rijden en sleutelen is leuk maar ook de contacten direct of per email horen erbij.
ik heb voor m'n EEGtje zonder problemen al heel wat onderdelen gekocht, in goed vertrouwen betaald en binnen de kortste keren goed verpakt ontvangen. (ik wist niet dat er zoveel plakband en karton bestond in Nederland).
Kortgeleden werd door een zekere ]Devver uit Uden het bekende witte Kaptein Mobylette bord aangeboden op Marktplaats. Na enig bieden was ik de gelukkige. Via de berichtenservice van Marktplaats spraken wij af dat ik het bord zou komen ophalen en betalen. Aangekomen op het adres wist de bewoner totaal van niets. Van mij weet hij dat zijn adres wordt "misbruikt".
Twee dagen later sprak ik een bekende en gerenomeerde verzamelaar(heeft zeker 20 verschillende moby's thuis staan) en verkoper van onderdelen Steef uit Wijk bij Duurstede. Ook hij had geboden en betaald voor het genoemde bord en enkele andere oude ANWB rijwielhandelaar borden. Hij wacht nog steeds op zijn zending. uiteraard heb ik geklaagd bij Marktplaats maar die kunnen niets naders vinden ????
Kortom u is gewaarschuwd voor aanbieder Devver uit Uden en mocht u hem kennen dan horen Steef en ik dat graag. Overigens dit bericht plaats ik na afstemming met MobyJet.
Hans10

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Malafide aanbieder

Ongelezen bericht door Harrie » 27 jul 2016, 15:54

Helaas zitten op Marktplaats veel cowboys, die het niet zo nauw nemen met wat aanbieden of het nakomen van afspraken.
Wat kan je eraan doen?
Alleen kopen bij betrouwbare adressen en eventueel op dit forum vragen of iemand er ooit zaken mee gedaan heeft.
Geen grote bedragen overmaken naar vage bankrekeningen, maar cash betalen bij het afhalen. Je kunt ook een goede vriend(in) het af laten halen.
Wij hebben hier regelmatig te maken met malafide verkopers en kopers, maar door de regels simpel te houden gaat het zelden mis.
Als je via Marktplaats iets wilt kopen dien je in de gevaren ervan te verdiepen.
Groet,
H.

Gebruikersavatar
ruudk
Berichten: 2402
Lid geworden op: 24 mei 2010, 13:48
Woonplaats: Warfhuizen

Re: Malavide aanbieder

Ongelezen bericht door ruudk » 27 jul 2016, 19:36

Bedankt voor het ons hierop attent maken, Hans.
Ruud

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: Malavide aanbieder

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 30 jul 2016, 12:42

En wat ik altijd een mooi advies vind van Marktplaats: als het te mooi is om waar te zijn, dan is het niet waar. Gr. Joop

Plaats reactie