Buitenlandse spammers

Alles over het forum zelf
Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6323
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Buitenlandse spammers

Ongelezen bericht door MobyJet » 17 jan 2012, 22:56

Mijn mailbox begint al redelijk vol te stromen met nieuwe aanmeldingen met vage e-mailadressen..
De autorisatie helpt dus wel. Hopelijk is het maar tijdelijk nodig..

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4574
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: Buitenlandse spammers

Ongelezen bericht door MobyJoost » 17 jan 2012, 23:38

Krijg jij die ellende alsnog in je mailbox.Balen hoor!

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6323
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Buitenlandse spammers

Ongelezen bericht door MobyJet » 17 jan 2012, 23:45

Ik offer me graag op in het belang van het forum ;)

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Buitenlandse spammers

Ongelezen bericht door Harrie » 18 jan 2012, 00:11

Beste Jet,
Dumpen die troep en een controle vraag opnemen in de aanvraag.
Groet,
Harrie

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6323
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Buitenlandse spammers

Ongelezen bericht door MobyJet » 18 jan 2012, 19:34

14 nieuwe pogingen tot aanmelden van gisterenavond en vandaag :evil:

GROENEKAN
Berichten: 3766
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: Buitenlandse spammers

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 18 jan 2012, 20:23

MobyJet schreef:Mijn mailbox begint al redelijk vol te stromen met nieuwe aanmeldingen met vage e-mailadressen..
De autorisatie helpt dus wel. Hopelijk is het maar tijdelijk nodig..
Helaas, Jet, er zal een permanente goede oplossing moeten komen, want dit blijft met golven plaatsvinden.

Groet,

Joop

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Buitenlandse spammers

Ongelezen bericht door Harrie » 18 jan 2012, 20:33

Beste Jet,
Hebben andere forums gebaseerd op PHPBB.nl - software ook last van spammers?
Je zou de aanmeldingen kunnen laten plaatsvinden via een e-mail adres dat niet als link staat vermeld, maar als tekst.
Aanvragen via Jet(AT)gmail.com of zoiets. De bots weten daar geen raad mee. Is wat lastiger voor aanvragers, maar dan hebben ze ook iets.
Het aantal handboeken, artikelen, links en activiteiten over mobylette is ongelooflijk als je daar met de ogen van een beginneling naar kijkt.
Toen ik in de jaren 90 mijn hobby oppakte , had ik nog 1 grijs instructieboekje uit 1966. Bij mijn eerste bezoek aan de vehikel was ik superblij met een tweede boekje en een folder.
Er waren nog weinig Clubs en het web bestond nog niet. Spam moest nog uitgevonden worden. Een beetje drempel is voor de echte liefhebber geen probleem.
Ik ben in het verleden mensen aan de telefoon gehad die bijna smeekten om onderdelen, die vrij gemakkelijk verkrijgbaar waren. Een weekje later hadden ze alweer een andere hobby.
Liever een stabiele club echte liefhebbers dan een grote club met alleen gelegenheidsliefhebbers. Overigens denk ik dat het aantal leden op den duur gaat uitgroeien naar 500.
Groet,
Harrie

Gebruikersavatar
victor_m21
Berichten: 131
Lid geworden op: 28 aug 2011, 17:26
Locatie: Randwijk

Re: Buitenlandse spammers

Ongelezen bericht door victor_m21 » 18 jan 2012, 21:11

Ik heb zelf ook een forum op phpBB platform en heb een aparte mailbox voor de aanvragen. De nieuwe leden moeten door ons geactiveerd worden. Bij twijfel doen we niks en ruimen een maal per maand de "neppers" op.
Scheelt erg veel ellende.

Helaas is een andere mogelijkheid niet aanwezig.

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Buitenlandse spammers

Ongelezen bericht door Harrie » 14 aug 2012, 11:34

Vandaag was een nieuwe "gast" een zekere Transxxxx met spam bezig ik heb de 20 berichten maar verwijderd.
Aan Jet de nobele taak deze gebruiker met enkele muisklikken definitief van het forum te verwijderen.
Ik had gisteren al het vermoeden dat het een spammer betrof aangezien die spammers ook altijd jarig zijn.
Harrie
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6323
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Buitenlandse spammers

Ongelezen bericht door MobyJet » 14 aug 2012, 19:37

Ik krijg elke dag zo een 30 nieuwe aanmeldingen. Het is soms lastig om te beoordelen of het een echte nickname is, of een spammer. Van een e-mailadres word je ook niet altijd wijzer.
Gelukkig pas twee mensen gehad die een mailtje stuurden dat hun account nog niet bevestigd was (met niet-gebruikelijke nicknames). En nu toch 1 spammer er doorheen gefloept.
We mogen niet klagen met deze opbrengst :)

Ik zal over een paar maanden eens kijken wie al een jaar niet heeft ingelogd op het forum (ingelogd, dus niet gepost!) en deze een bericht sturen dat ze moeten inloggen binnen zoveel tijd, en anders het account wordt verwijderd. Zo houden we het actueel. En dan maken we misschien nog wat slapende leden wakker ;)

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Buitenlandse spammers Kick ass!

Ongelezen bericht door Harrie » 23 sep 2012, 16:18

Beste forumleden,
Vandaag 23 september 2012 stonden er circa 25 spamberichten van een zekere Vertoonry op het forum.
Er loopt hier echter een valse hond rond met de naam Harrie die alle spam verscheurt en verslindt.
Verder zal het lid Vertoonry uit Luxemburg door MobyJet geblokkeerd gaan worden.
Die commerciële Spam-onzin heeft hier niets te zoeken.
Waf (groet),
Harrie
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Buitenlandse spammers

Ongelezen bericht door Harrie » 29 jun 2014, 09:12

Regelmatig bezoek ik de evenementenkalender van het blad Bromfiets en ga daarna nog even kijken naar de forums van de diverse merken.
Bij Kaptein controleer ik of de topic - over de verplaatsing van het Kapteinforum van Bromfiets naar het mobyletteforum.com - nog bovenaan staat.
Nou , nee dat was absoluut niet het geval....
Het was even schrikken van de hoeveelheid spam die er stond. Onderhoud heeft helaas een lage prioriteit bij blad Bromfiets.
Des te fijner om te constateren dat ons forum lekker draait en vrij is van allerlei vormen van ongerief. We mogen hierop trots zijn met speciale dank aan Jet.
Harrie

brommerskieken
Berichten: 2697
Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:58
Woonplaats: ergens op de wereld
Locatie: friesland

Re: Buitenlandse spammers

Ongelezen bericht door brommerskieken » 29 jul 2014, 07:14

Goed bezig we hebben niets aan onzin

Gr harold

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6323
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Buitenlandse spammers

Ongelezen bericht door MobyJet » 12 dec 2014, 19:25

Ik heb het even 3 berichten aangekeken, maar onze vriend uit Senegal MichaelTync heb ik verwijderd.
De reacties van ons op zijn berichten heb ik ook weggehaald.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6323
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Buitenlandse spammers

Ongelezen bericht door MobyJet » 15 dec 2014, 10:14

Jullie hebben het misschien al wel gezien: afgelopen weekend zijn we weer bestookt met behoorlijk wat buitenlandse spam berichten.
Deze spammers hebben een IP-ban gekregen.

Ik wacht het even af, anders ga ik de vraag om te kunnen registreren moeilijker maken. Sinds ik die vraag had ingesteld, hadden we geen spamaanmeldingen meer gehad. Nu ineens weer wel :evil: Iemand heeft het op ons gemunt.. :evil:

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6323
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Buitenlandse spammers

Ongelezen bericht door MobyJet » 15 dec 2014, 12:14

Net weggehaald en alweer nieuwe Polen, Russen en Ukrainiers erbij.. Heb de vraag aangepast, eens kijken of dat helpt..

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6323
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Buitenlandse spammers

Ongelezen bericht door MobyJet » 16 dec 2014, 21:02

Hier even verder, en niet in het banden topic
AGB schreef:Is nu die rus ook weg van het forum,
Heeft nog iemand dat vertaald? Wat was de bedoeling van dat alles
Wouw er niet op klikken , wie weet wat ik aan de uitlaat kreeg, pc over stuur of zo,
Ik kreeg een berichtje van Joran dat het een goede referentie ergens van was. Ik heb de berichten van vandaag niet gezien; ze waren al verwijderd voordat ik thuis kwam.
Daarbij blijft de voertaal van dit forum natuurlijk wel gewoon Nederlands, of Engels in de gewone rubrieken.

Sinds mijn aanpassing van de registratievraag zijn er geen nieuwe aanmeldingen meer bijgekomen, dus het lijkt geholpen te hebben.

Verzoek blijft om niet te reageren op dergelijke berichten. Ik kan namelijk alle berichten van een gebruiker met één extra klik verwijderen. Als er ook reacties op zijn, moet ik die weer één voor één verwijderen en dat is overbodig werk. Dus mijn dank aan jullie hiervoor dat jullie er niet op reageren en doorhebben dat het niet op dit forum thuis hoort, en weten dat het binnen een dag wordt verwijderd ;)

Wat het doel is.. Hopen dat iemand toch ergens op klinkt (vaak staat er ook een website in het profiel zag ik) en zo'n leuke meid aan de haak wil slaan. En daardoor waarschijnlijk moet registreren op een of andere site etc. Zal er altijd wel op uitkomen dat je ergens geld voor moet betalen, of ze dat zelf van je rekening halen :P

Plaats reactie