foto's plaatsen

Alles over het forum zelf
GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: foto's plaatsen

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 23 dec 2017, 21:11

Dank voor aanpak en moeite, Marco.

Ben benieuwd of het probleem zich alleen voordoet bij Windows 10 gebruikers. We horen het wel. Gr. Joop

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: foto's plaatsen

Ongelezen bericht door MobyJet » 24 dec 2017, 18:02

Ik heb een 'extensie' (optie) toegevoegd genaamt ReIMG, die afbeeldingen zou moeten kunnen verkleinen via het forum via een JAVA script.
Dit zou tevens een hoop hosting ruimte moeten besparen (we zitten bijna aan het limiet).

Ik had gehoopt dat hij na het installeren meteen beschikbaar zou zijn, maar blijkbaar moet ik nog iets doen.
Nadeel is dat het een BETA versie is; de oorspronkelijke is nog voor 3.0, waar we juist vanaf komen :think:

We prutsen lekker verder komende tijd.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: foto's plaatsen

Ongelezen bericht door MobyJet » 24 dec 2017, 18:07

Oh, ik lees net dat het niet werkt onder de nieuwere PHPBB versie :thumbdown:
Ik mis opties om in te stellen, die zitten niet in de release.

Leuk idee, uitvoering minder..

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: foto's plaatsen

Ongelezen bericht door MobyJet » 24 dec 2017, 18:17

Oh ik heb een nieuwere versie van het tooltje gevonden! Deze zal ik later proberen te installeren voor jullie. Hopelijk werkt het dan alsnog.

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3188
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: foto's plaatsen

Ongelezen bericht door PantinNL » 30 jan 2018, 02:06

Ik vermoed dat de oorspronkelijke maten van de afbeelding worden onthouden.
Als je een nieuw bestand maakt met de maximale maten van 800 x 600 en plakt daar de afbeelding in dan wordt de boel geaccepteerd.
Misschien dat dit een aanknopingspunt biedt om de software aan te passen.
Henk

Gebruikersavatar
KapteinBeun
Beheerder
Berichten: 949
Lid geworden op: 28 aug 2014, 21:56
Woonplaats: Omg Nijmegen + Groningen

Re: foto's plaatsen

Ongelezen bericht door KapteinBeun » 30 jan 2018, 02:32

Hallo Henk,

Uiteraard bedankt voor het meedenken.

Ik denk zelf dat het hem er eerder in zit dat de forumsoftware moeite heeft met het vaststellen van de afmetingen van de afbeeldingen, wanneer deze naar het bewuste apparaat gemaild zijn. Vaak is dit ook te zien bij de eigenschappen van de afbeelding: "alleen lezen" staat dan aangevinkt.

We zijn bezig met (weer) een update, die deze bug in de software hopelijk verwijderd. Deze update zal echter niet tot visuele veranderingen leiden, of zeer minimaal, dus wees niet gevreesd voor weer een nieuwe lay-out. Het is voor ons helaas niet mogelijk de software zelf aan te passen.

Helaas heb ik niet veel bevestiging of ontkrachting van mijn vermoeden, dat het slechts om ge-emailde afbeeldingen gaat, ontvangen in dit topic. Dus nogmaals: wat zijn jullie bevindingen?

Voor éénieder die regelmatig met dit probleem kampt: vergeet vooral de door mij voorgestelde work-around op de vorige pagina in dit topic niet.

Gr. Marco

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3188
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: foto's plaatsen

Ongelezen bericht door PantinNL » 30 jan 2018, 12:07

Voor mij is het inmiddels opgelost. Mijn plakmethode werkt prima, terwijl de rotatiemethode soms fouten geeft bij mij. Het zijn overigens niet uitsluitend e-mail foto's, maar ook de foto's vanuit de eigen camera zijn ingeladen.
Ik zou dit sowieso melden/vragen aan het Bulletin Board zoals Joop voorgesteld heeft.
Henk
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door PantinNL op 29 aug 2018, 11:26, 24 keer totaal gewijzigd.

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: foto's plaatsen

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 30 jan 2018, 12:21

Wellicht kan de algemeen Beheerder van PHPBB forums of de beheerder van een ander PHPBB forum even meedenken. Kan niet zijn dat alleen ons Forum dit probleem heeft en wellicht is het wiel door een ander al uitgevonden. Gr. Joop

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: foto's plaatsen

Ongelezen bericht door MobyJet » 30 jan 2018, 20:03

KapteinBeun schreef:
30 jan 2018, 02:32
We zijn bezig met (weer) een update, die deze bug in de software hopelijk verwijderd. Deze update zal echter niet tot visuele veranderingen leiden, of zeer minimaal, dus wees niet gevreesd voor weer een nieuwe lay-out. Het is voor ons helaas niet mogelijk de software zelf aan te passen.
Ik probeer deze update zondag of het weekend erop te doen. Ik heb dan een paar dagen vrij genomen om mijn to-do's af te werken van alles wat al veel te lang blijft liggen, omdat ik er steeds niet aan toe kom.

Dit wil ik graag even afwachten. Hopelijk werkt het spontaan weer.

@Joop: er zijn inderdaad meer mensen die met het probleem kampen. Helaas werken de geboden oplossingen niet bij ons. Oorzaak onbekend.

Ik heb nog iets anders gevonden om de foto's via het forum te verkleinen. Ik las alleen ook weer ergens dat hij dan de grote foto opslaat en daar hebben we de ruimte niet voor. Dus dat is stap 2 om verder uit te zoeken, hoe dan ook.
En het tooltje wat ik had gevonden, werkte juist weer onder een oudere versie. Dat is het nadeel van up to date blijven: het duurt even voordat programma's voor de nieuwe versie ontwikkeld zijn.

Komt goed, nog even geduld! 8-)
Tot die tijd kunnen we gelukkig verder met Marco's workaround of kunnen de foto's naar ons gemaild worden, zodat wij ze erop kunnen zetten.

Polle
Berichten: 2698
Lid geworden op: 14 feb 2010, 20:45
Locatie: Geel Belgie

plaatsen foto's

Ongelezen bericht door Polle » 28 aug 2018, 20:24

Beste forumbeheerders

Zit er al schot in de zaak om makkelijk terug foto's te plaatsen.
Bij mij lukt het niet, en bij Baars ook niet.
Ik heb nog altijd mooie foto's van de kempenrit die ik wil plaatsen.

Gr Polle

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: plaatsen foto's

Ongelezen bericht door MobyJet » 28 aug 2018, 21:57

Nee, er zit geen schot in. Ik heb geprobeerd het forum te updaten naar de nieuwste versie in de hoop dat het daarmee is opgelost, maar dat is helaas niet geslaagd. De dag proberen zat erop en ik vond dat het forum weer terug in de lucht moest.
Baal er nog steeds verschrikkelijk van. Maar het gaat me lukken!

Ik wil dit later in een vrij weekend nogmaals proberen. Dat zal na september zijn.
En anders nog andere opties proberen om in ieder geval dit probleem op te lossen.

Ik heb ook net vakantie gehad, maar na 2 weken afwezigheid (met veel zon en regen hier) ben ik nu al 1,5 week bezig om de tuin weer een beetje toonbaar te maken en te oogsten voordat de vogels alles opeten (ze mogen gerust iets hoor!).

De foto's die je wilt plaatsen kun je mailen naar marco of naar mij; dan zetten wij ze erop.

Tevens heb ik de onderwerpen samengevoegd, zodat alles hierover bij elkaar staat ;)

Polle
Berichten: 2698
Lid geworden op: 14 feb 2010, 20:45
Locatie: Geel Belgie

Re: foto's plaatsen

Ongelezen bericht door Polle » 29 aug 2018, 05:38

Hallo Jet

Bedankt en hoop op succes

Gr Polle

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3188
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: plaatsen foto's

Ongelezen bericht door PantinNL » 29 aug 2018, 11:20

Polle schreef:
28 aug 2018, 20:24
Beste forumbeheerders

Zit er al schot in de zaak om makkelijk terug foto's te plaatsen.
Bij mij lukt het niet, en bij Baars ook niet.
Ik heb nog altijd mooie foto's van de kempenrit die ik wil plaatsen.

Gr Polle
Hallo Polle,
Tegenover jou en Baars zijn er ook veel mensen die wel foto's zonder problemen kunnen plaatsen.
Ja, ik weet dat er een softwarefout in de herkenning van de bestandsomvang zit, maar die is gemakkelijk te omzeilen.
Zelf voeg ik afbeeldingen toe vanaf zowel smartphone, desktop als tablet.
Daar is niets speciaals aan en het staat allemaal in de topic omschreven.
Neem eens wat tijd om de boel goed door te lezen en als je er dan nog niet uitkomt kan je contact met me opnemen.
Ter illustratie een bestandje van 800 x 600 beeldpunten en een omvang van 123 kB.
Simpel toch!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door PantinNL op 29 aug 2018, 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Polle
Berichten: 2698
Lid geworden op: 14 feb 2010, 20:45
Locatie: Geel Belgie

Re: foto's plaatsen

Ongelezen bericht door Polle » 29 aug 2018, 11:37

Voor mij is het niet simpel en ik denk voor veel ook niet.
Er worden veel minder foto's geplaatst als vroeger.
Ik verklein ook de foto's maar dan nog worden ze niet toegelaten.

Gr Polle

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3188
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: foto's plaatsen

Ongelezen bericht door PantinNL » 29 aug 2018, 11:44

Dat komt om dat het bestand nog Meta-informatie bevat zoals: datum, fototoestel en oorspronkelijk afmeting.
Plak dat bestand in een leeg bestand en geef het een nieuwe naam. Probleem opgelost.
Henk

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3890
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: foto's plaatsen

Ongelezen bericht door Lolle » 29 aug 2018, 12:45

Ik begrijp het probleem van Polle volledig. Ik verander het formaat in paint, ook al is het formaat al goed. Daarna sla ik het bestand onder een andere naam op. Vervolgens lukt het plaatsen vaak wel maar niet altijd. Foto’s plaatsen vanaf de telefoon lukt mij ook niet meer.
Gr. Lolle

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3188
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: foto's plaatsen

Ongelezen bericht door PantinNL » 29 aug 2018, 13:14

Hallo Lolle,
Opslaan onder een andere naam verwijdert de Meta-informatie van het bestand niet.
Je moet het verkleinde plaatje selecteren, kopiëren en in een leeg bestand plakken.
Onder Windows resp.: Ctrl-A , Ctrl-C en Ctrl-V
Hierna sla je het bestand op.
Henk

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3890
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: foto's plaatsen

Ongelezen bericht door Lolle » 29 aug 2018, 15:17

Al met al een gedoe. Waar plak ik dat bestand dan in?

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3188
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: foto's plaatsen

Ongelezen bericht door PantinNL » 29 aug 2018, 16:09

Hallo Lolle,

Je kunt met veel grafische programma's zoals Paint een nieuw leeg bestand aanmaken van 800 x 600 beeldpunten.
Bij een smartphone Android gebruik ik de verklein application Shoozhoo.
Hieronder een voorbeeld, dat ik hier ter plekke gemaakt heb.
Henk
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door PantinNL op 29 aug 2018, 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.

paulmz
Berichten: 1722
Lid geworden op: 27 sep 2015, 20:17
Locatie: De Krim

Re: foto's plaatsen

Ongelezen bericht door paulmz » 29 aug 2018, 16:30

Ik heb al jaren goede resultaten met het verkleinen e.d. van foto,s via Irfanvieuw, misschien het proberen waard?

Paul

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3890
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: foto's plaatsen

Ongelezen bericht door Lolle » 29 aug 2018, 17:10

paulmz schreef:
29 aug 2018, 16:30
Ik heb al jaren goede resultaten met het verkleinen e.d. van foto,s via Irfanvieuw, misschien het proberen waard?

Paul
Verkleinen is het probleem niet Paul. Ik stuur de foto’s in kleinformaat van mijn telefoon naar mijn mail. Ze zijn dan vaak 400x 600 pixels. Ik moet de foto’s daarna nog eens bewerken om ze te plaatsen. Erg omslagtig en idd de reden dat ik minder foto’s post.

Henk, ik werk met I-phone. Is er een manier om foto’s rechtstreeks vanaf de telefoon te plaatsen?

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3188
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: foto's plaatsen

Ongelezen bericht door PantinNL » 29 aug 2018, 19:03

Hallo Lolle,
Ik verklein de foto's met de Android via het verkleinprogramma (application) Shoozhoo en sla ze op in een map met verkleinde foto's.
Vanuit de map upload ik de foto's direct naar het forum. Deze application verwijdert ook de oude metagegevens. Het is dus de kunst om de juiste verklein-app te vinden voor jouw I-phone.
Henk
Laatst gewijzigd door PantinNL op 29 aug 2018, 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: foto's plaatsen

Ongelezen bericht door MobyJet » 29 aug 2018, 19:07

Ik begrijp wel dat de workaround niet voor iedereen (makkelijk) uit te voeren is, en het is sowieso omslachtig en een extra drempel om foto's te plaatsen.

Komt goed hoor mannen! :thumbup:

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3188
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: foto's plaatsen

Ongelezen bericht door PantinNL » 29 aug 2018, 19:20

Hallo Jet,
Ook als die drempel wordt geslecht, blijven sommige mensen moeite houden met uploaden, omdat ze niet precies weten wat ze doen.
Dit onderwerp zal voorlopig actueel blijven; zoals ook op andere fora het geval is. Het grote voordeel van dit forum is dat je nog direct op het forum kunt uploaden (bestanden plaatsen). Bij de meeste fora moet je dat d.m.v. een link doen en dat is nog "moeilijker" :D
Groet,
Henk

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: foto's plaatsen

Ongelezen bericht door MobyJet » 08 sep 2018, 22:38

Ik heb van de week als poging om de verdwenen foto's terug te krijgen wat controle instellingen aangepast (versoepeld) voor het plaatsen van foto's. Ik kreeg voorheen op mijn tablet de melding dat foto's te groot waren om te plaatsen. Nu zie ik dat de foto's onder de 265kb zijn en ze netjes worden geplaatst.

Is het probleem van de foto's plaatsen als bijlage opgelost? Graag even proberen en terugkoppelen.

Plaats reactie