Moby-kunst

Laat hier leuke plaatjes en foto's zien
Forumregels
Graag foto's en filmpjes van je eigen brommer in de rubriek "Mijn Mobylette" plaatsen
Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Moby-kunst

Ongelezen bericht door Harrie » 27 jul 2015, 22:43

Hallo forumleden,
Vakantietijd en dus tijd om een aantal dikke bobines te slopen voor hun ankers.
Sommige zagen er nog piekfijn uit en anderen waren zeer roestig. Hangt af van de plaats van opslag en wellicht lekkage van de krukasafdichting die al dan niet voor een vettige (beschermende) omgeving zorgt.
Binnen niet al te lange tijd zullen zij de nodige moby's weer laten rijden.
Hoezo Moby-kunst?
Laatst was ik in Maastricht in het Bonnefanten-museum. In de vleugel met Middeleeuwse en realistische schilderkunst waren geweldige dingen te zien. Het gedeelte met hedendaagse kunst was een zware aanfluiting. Een hoop afval die stonk, een steen waarover ik bijna struikelde en verder een bos ijzerdraad met wat rommel er amateuristisch aan gefrunnikt die zou moeten inspireren en meer van dat soort ongein. Kunstig van die kunstenaars (kunstenmakers) om daarvoor ook nog geld voor te vangen.
Ik vond vanavond mijn stapeltje ankers voor toekomstige voedingsspoelen een hoger inspirerend gehalte hebben dan alles bij elkaar van die moderne troep. Alles? Nee, één object heeft op mij indruk gemaakt een prachtig kleurrijk wandtableau dat het leven van de mens in de verschillende levenfasen voorstelde. Overigens niet ten nadele van het museum, want er viel ook echte inspirerende kunst te zien en er was een leuke museumwinkel met interessante boeken, waarvan ik er twee heb gekocht over vormen en getallen.
Harrie
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
ruudk
Berichten: 2404
Lid geworden op: 24 mei 2010, 13:48
Woonplaats: Warfhuizen

Re: Moby-kunst

Ongelezen bericht door ruudk » 28 jul 2015, 22:03

Hoi Harrie,

Ik kan me goed in je mening vinden.
Leuk om die spoelkernen eens helemaal gestript te zien!

Ruud

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Moby-kunst

Ongelezen bericht door Harrie » 16 aug 2015, 21:24

Nog zo'n blote werkelijkheid en een verhaal van vergankelijkheid; al zijn er volksstammen die dat niet zien. :lol:
De kiezel die verpulverd wordt door de tand des tijds en de tanden van een kettingwiel die slijten door gebruik en te weinig smering....
Harrie

Afbeelding

Plaats reactie