Mobylette S35B 1965
Forumregels
Graag foto's en filmpjes van je eigen brommer in de rubriek "Mijn Mobylette" plaatsen
Graag foto's en filmpjes van je eigen brommer in de rubriek "Mijn Mobylette" plaatsen
Re: Mobylette S35L 1965
Als het weer is opgelost, dan heb je dubbel schik !
Re: Mobylette S35L 1965
Hallo Mario,
Achteraf was het weer belachelijk simpel. Al heb je goede onderdelen; je moet er wel zorgen dat ze goed op elkaar aansluiten.
Goede aarding, schone contacten en bij voorkeur een dunne laag vaseline ertussen.
Die systeemfouten kunnen overigens erg verwarrend zijn. Ik had het er toevallig afgelopen week over met PeterL.
Iemand kondigde een tijdje geleden trots aan zijn ontstekingsprobleem opgelost te hebben; terwijl ik vermoedde dat zijn bobine was die klierde. Hij had een nieuwe condensator geplaatst.
Wie heeft er nu gelijk in dit geval?
De condensator was niet optimaal (stel 90%) en de bobine was slecht 50%. Conclusie het systeem werkt nog op 45% van zijn capaciteit. Door de condensator te vervangen wordt het systeem beter en wellicht genoeg om net een vonkje te laten overslaan. Door de bougie af te stellen op 2 mm ( is erg weinig) kun je nog 15 % winnen, waardoor je wellicht redelijk rijdt totdat de bobine het helemaal begeeft.
De kwaliteit is gewoon de som der delen. Het beste is toch een goede bobine, een potdichte condensator en goede punten, want dan heb je overcapaciteit.
Veel plezier straks tijdens de ritten in Zuid-limburg
Harrie
Achteraf was het weer belachelijk simpel. Al heb je goede onderdelen; je moet er wel zorgen dat ze goed op elkaar aansluiten.
Goede aarding, schone contacten en bij voorkeur een dunne laag vaseline ertussen.
Die systeemfouten kunnen overigens erg verwarrend zijn. Ik had het er toevallig afgelopen week over met PeterL.
Iemand kondigde een tijdje geleden trots aan zijn ontstekingsprobleem opgelost te hebben; terwijl ik vermoedde dat zijn bobine was die klierde. Hij had een nieuwe condensator geplaatst.
Wie heeft er nu gelijk in dit geval?
De condensator was niet optimaal (stel 90%) en de bobine was slecht 50%. Conclusie het systeem werkt nog op 45% van zijn capaciteit. Door de condensator te vervangen wordt het systeem beter en wellicht genoeg om net een vonkje te laten overslaan. Door de bougie af te stellen op 2 mm ( is erg weinig) kun je nog 15 % winnen, waardoor je wellicht redelijk rijdt totdat de bobine het helemaal begeeft.
De kwaliteit is gewoon de som der delen. Het beste is toch een goede bobine, een potdichte condensator en goede punten, want dan heb je overcapaciteit.
Veel plezier straks tijdens de ritten in Zuid-limburg
Harrie
Re: Mobylette S35B 1965
Harrie, bedoelde je niet de bougie afstellen op 0,2mm, in plaats van 2mm?
Re: Mobylette S35B 1965
Hallo Joost,
Natuurlijk 0,2 mm dat is weinig; 2 mm is veel te veel.
In ieder geval komt er weer eentje op kenteken. Het wordt steeds mooier op de weg!
Harrie
Natuurlijk 0,2 mm dat is weinig; 2 mm is veel te veel.
In ieder geval komt er weer eentje op kenteken. Het wordt steeds mooier op de weg!
Harrie
Re: Mobylette S35B 1965
En zo is dat!
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 02 mei 2011, 16:50
Re: Mobylette S35B 1965
Ik ben niet op de rollerbank hoeven gaan.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Mobylette S35B 1965
Blijft toch een raar idee, zo'n zware brommer op snorkenteken. Toen hij gemaakt werd, bestond het begrip "snorfiets" niet eens. In ieder geval gefeliciteerd met het kenteken op deze schitterende brommer!
Re: Mobylette S35B 1965
Gefeliciteerd, Mario.
Gezien zijn snelheid is het ook echt een snorfiets.
En mocht je hem eens repareren en hij rijdt bijvoorbeeld 40 km op zijn top, dan kun je altijd naar believen een helm opdoen.
Gr. Joop
Gezien zijn snelheid is het ook echt een snorfiets.
En mocht je hem eens repareren en hij rijdt bijvoorbeeld 40 km op zijn top, dan kun je altijd naar believen een helm opdoen.
Gr. Joop
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 02 mei 2011, 16:50
Re: Mobylette S35B 1965
Bedankt mannen.
Met de tip van Donnie in 2009 uit het forum oudebrommers.nl werkte het perfect.
file:///C:/Users/Mario/Desktop/oudebrommers.nl%20•%20Toon%20onderwerp%20-%20Bromfiets%20(om)keuren%20naar%20snorfiets_.html
Met de tip van Donnie in 2009 uit het forum oudebrommers.nl werkte het perfect.
file:///C:/Users/Mario/Desktop/oudebrommers.nl%20•%20Toon%20onderwerp%20-%20Bromfiets%20(om)keuren%20naar%20snorfiets_.html
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Mobylette S35B 1965
Hallo Mario,
Ik dacht even:"Hoe kan dat nu slechts 33 km/uur?" Hij liep toch veel harder.
Ik heb ook een snorfiets, maar eigenlijk vind ik het maar niks rijden zonder helm.
Kastanjes en eikels die op je kop vallen en kevers/ hommels die tegen je gezicht aan vliegen.
Afgelopen jaar menige venijnige klap en tik meegemaakt, maar dankzij mijn helm geen enkele schade. Veel plezier tijdens de "rustige" ritjes.
Harrie
Ik dacht even:"Hoe kan dat nu slechts 33 km/uur?" Hij liep toch veel harder.
Ik heb ook een snorfiets, maar eigenlijk vind ik het maar niks rijden zonder helm.
Kastanjes en eikels die op je kop vallen en kevers/ hommels die tegen je gezicht aan vliegen.
Afgelopen jaar menige venijnige klap en tik meegemaakt, maar dankzij mijn helm geen enkele schade. Veel plezier tijdens de "rustige" ritjes.
Harrie
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 02 mei 2011, 16:50
Re: Mobylette S35B 1965
Hoi Harrie.
In combinatie met de AR 2-12 mm carburateur met de juiste inlaatspruitstuk heb ik genoeg koppel. Ik heb verschillende maten busjes (buitenkabel) op voorraad gemaakt. De snelheid 25/33 km vond ik het prettigst rijden. Voor de toerritjes die ik er mee wil rijden op de fiets/jaagpaden langs de Grensmaas voldoet hij nu prima. Normaal tuf ik daar met de Spartamet.
In combinatie met de AR 2-12 mm carburateur met de juiste inlaatspruitstuk heb ik genoeg koppel. Ik heb verschillende maten busjes (buitenkabel) op voorraad gemaakt. De snelheid 25/33 km vond ik het prettigst rijden. Voor de toerritjes die ik er mee wil rijden op de fiets/jaagpaden langs de Grensmaas voldoet hij nu prima. Normaal tuf ik daar met de Spartamet.
Re: Mobylette S35B 1965
Gefeliciteerd Mario.
Hoe heb je je brommer afgesteld zodat hij niet sneller rijd? De link in jou bericht werkt bij mij niet. Ik zie dat je een busje in je hand hebt, wat doe je daarmee?
ik ben benieuwd, Lolle
Hoe heb je je brommer afgesteld zodat hij niet sneller rijd? De link in jou bericht werkt bij mij niet. Ik zie dat je een busje in je hand hebt, wat doe je daarmee?
ik ben benieuwd, Lolle
Re: Mobylette S35B 1965
Bij gasschuif
- Franky
- Berichten: 6198
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
- Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland
Re: Mobylette S35B 1965
Zo werkt de link wel
http://www.oudebrommers.nl/phpbb3/viewt ... 93&p=14081
http://www.oudebrommers.nl/phpbb3/viewt ... 93&p=14081
-
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 02 mar 2011, 22:17
Re: Mobylette S35B 1965
Hoi Mario,
Zo zie ik ze het liefst, wat een prachtige Mobylette, en in zijn eerste jas.
Dit is reclame voor het merk.
Zo zie ik ze het liefst, wat een prachtige Mobylette, en in zijn eerste jas.
Dit is reclame voor het merk.
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 02 mei 2011, 16:50
Re: Mobylette S35B 1965
Bedankt Henk.
Jouw mening acht ik ook zeer hoog. Ik zal "m net zo koesteren als jij de beige parel.
Groet,
Mario.
Jouw mening acht ik ook zeer hoog. Ik zal "m net zo koesteren als jij de beige parel.
Groet,
Mario.
- MobyJet
- Beheerder
- Berichten: 6325
- Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
- Woonplaats: Rijk van Nijmegen
- Contacteer:
Re: Mobylette S35B 1965
Gefeliciteerd!
Prachtige brommer!
Prachtige brommer!