meer foto's

Laat hier leuke plaatjes en foto's zien
Forumregels
Graag foto's en filmpjes van je eigen brommer in de rubriek "Mijn Mobylette" plaatsen
henksleuteld
Berichten: 338
Lid geworden op: 25 mei 2015, 16:13

das toevallig

Ongelezen bericht door henksleuteld » 07 sep 2016, 22:18

Vakantieverhaaltje.
Vorige week teruggekomen van onze vakantie in een blauw chaletje op een rustige kleine camping in Seraucourt Le Grand, Frankrijk.
Met enige regelmaat licht ik m'n vriendin in over m'n Motobecane Pantin BG project, waar ik als er tijd voor is mee bezig ben. Zo ook de eerste avond op de camping was ik haar aan het uitleggen waarom een carburateur met een aansluitstuk van 17 mm niet past op een spruitstuk van 16.
Met een half oor luisterend zegt ze ineens, he, hier is een Motobecane-museum, staat in het boekje.
Huh, das toevallig, laat eens zien. Ja inderdaad. In Saint-Quentin, das hier vlakbij.
O.k. 2 dagen later daar naartoe geweest. Leuk museumke in oude fabriekshallen om een paar uurtjes rond te neuzen.
Bestaat uit 2 delen. Een deel met ouderwetse ingerichte winkeltjes en werkplaatsen van vroeger, en een deel met alleen Motobecane en Mobylette.
Zowel de brommertjes, als veel motoren, allerlei fietsen van oud tot futuristische modellen, een prototype racemotor enz. Foto's van de oude fabriek waar ook veel vrouwen en kinderen werkte. Veel assemblage handwerk voor in die tijd massaproductie.
Misschien allemaal oud nieuws en allang bekend, geen idee. Wel leuk om zo toevallig tegen te komen.
Een dag of 3 later op een brocantemarkt vond ik iets wat ik al lang zoek.
Zo'n flessenrek om 6 flessen wijn of melk in te dragen.
Maar dan zo'n ijzeren van dik staaldraad of verzinkte strip, van vroeger. Het plastic ding thuis was gescheurd.
Je ziet ze niet veel meer, maar ik zie er daar een staan in goede staat.
Hoeveel vraag je ervoor tegen die man. 15 euro? Veel te veel zeg ik, 5 euro. Nee zegt hij. O.k. dan, 7 euro, vingers in de lucht. Nee zegt hij. Vinger erbij, 8 euro dan.
O.k. zegt hij, verkocht. De hele onderhandeling duurde 20 sec. Ik geef m een briefje van 10, en hij geeft me 3 euro terug. Huh, o.k. ook goed.
Ik zocht zo'n ding al een jaar. Perfecte staat, en er zit zelfs nog een oude bruine papieren sticker op de onderkant.
Even kijken. Wat staat er op. France- Pantin -1955.
Das dan weer erg toeval, of niet.
Ik probeer er wat foto's bij te doen.
Buiten het vervangen van de koppeling van de Berlingo weer een fijne vakantie gehad, met wat toevalligheden.
Groet Henk.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

henksleuteld
Berichten: 338
Lid geworden op: 25 mei 2015, 16:13

meer foto's

Ongelezen bericht door henksleuteld » 07 sep 2016, 22:21

Motobecane museum
rsz_vakantie_2016_picardie_008.jpg
rsz_vakantie_2016_picardie_010.jpg
rsz_vakantie_2016_picardie_012.jpg
rsz_vakantie_2016_picardie_013.jpg
rsz_vakantie_2016_picardie_019.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: meer foto's

Ongelezen bericht door Harrie » 08 sep 2016, 07:44

Leuke foto's Henk.
Ik ben ooit in het museum geweest, maar dat was nog het oude (voorlopige).
Misschien dat ik het volgend jaar ga bezoeken als ik een toerit in de buurt heb.
Groet.H.

Polle
Berichten: 2698
Lid geworden op: 14 feb 2010, 20:45
Locatie: Geel Belgie

Re: das toevallig

Ongelezen bericht door Polle » 08 sep 2016, 09:50

Hallo Henk

Ook het beroemde kruispunt niet bezocht in Saint-Quentin.
Hierop staan leuke standbeelden met drie mobylette le bleu op.
Even verder is de grote MBK fabriek waarop nog steeds mbk scooters worden gemaakt.
Zie foto reisverslag rit frankrijk.

Gr Polle

Polle
Berichten: 2698
Lid geworden op: 14 feb 2010, 20:45
Locatie: Geel Belgie

Re: das toevallig

Ongelezen bericht door Polle » 08 sep 2016, 09:53

Rondje Noord Frankrijk onder de rubriek tourritten en andere evenementen.

Gr Polle

Gebruikersavatar
KapteinBeun
Beheerder
Berichten: 949
Lid geworden op: 28 aug 2014, 21:56
Woonplaats: Omg Nijmegen + Groningen

Re: meer foto's

Ongelezen bericht door KapteinBeun » 08 sep 2016, 10:58

Aanpassing:
Onderwerpen samengevoegd
KapteinBeun
Leuk Henk! Goed om te weten :) zeker iets waar ik ooit nog een bezoek aan wil brengen!

Gr.
Marco

Plaats reactie