Ritjes gereden FOTOTOPIC

Laat hier leuke plaatjes en foto's zien
Forumregels
Graag foto's en filmpjes van je eigen brommer in de rubriek "Mijn Mobylette" plaatsen

Re: Ritjes gereden FOTOTOPIC

Nieuw berichtdoor Harrie » 26 jun 2016, 17:44

Mooi filmpje en je hoort mooi hoe het toerental terugzakt.
Dit betekent dat je steeds minder vermogen hebt en uiteindelijk moet mee trappen.
Bij een variateurtransmissie blijft de motor op een hoog toerental en dito koppel draaien, zodat het maximale vermogen gelijk blijft.
10% is een redelijk steile helling en die komen er in Nederland weinig voor. In België daarentegen ben ik weleens hellingen van 22% tegengekomen.
H.
Harrie

Nieuw berichtdoor Harrie » 10 mei 2017, 03:13

Hola a todos,

Hier nog een foto van de toerrit van zaterdag 6 mei jl.
Samen met mijn dochter en haar vriend hebben we een 110 km lange rit in het hart van Mallorca gereden.
We waren te gast bij de leden van het Spaanse Mobyletteforum (http://www.zonaboxes.net).
Sommige leden van dat forum zoals Trop zijn ook lid van dit forum.
Het weer was perfect: rondom de 25 graden. Verder waren er diverse stops om te eten en drinken. De brommers reden prima en zelfs tegen de heuvels ging het snel omhoog.
Er waren slechts een paar storingen, die snel opgelost konden worden. Twee slechte bougiekappen en een lekke band. Er was ook een volgauto met reserve brommers.

De sfeer bij de Mobyletteros is geweldig. Het is een echte vriendenclub met bijzonder aardige mensen. Je voelt je direct thuis en allesbehalve een buitenstaander.
Dat maak ik ook wel eens anders mee bij andere merken; wij vinden het leuk als iemand anders een speciale mobylette heeft.
Mallorca is een geweldig eiland, waar ik de afgelopen jaren regelmatig op (korte) vakantie ben geweest. In Palma - de hoofdstad - verveel je je nooit.
Ook als je leuk wilt toeren of fietsen, dan is Mallorca een goede keuze.
H.

Afbeelding

De route was: Costitx - Sencelles - Santa Eugenia - Algaida - Randa ( MERIENDA Hostal de Randa ) - Cura - Randa - Llucmajor - Porreres - Felanitx ( COMIDA Restaurante Son Colom ) Villafranca - Sant Joan - Sineu - Costitx.

Afbeelding
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
Harrie

Nieuw berichtdoor AGB » 10 mei 2017, 09:59

de moby s glimmen er over , mooie fotos
AGB

Nieuw berichtdoor MobyJet » 10 mei 2017, 18:37

Zojuist even een ritje via Volendam naar Monnickendam gedaan, en weer terug. Heerlijk zonnetje en fijne brommertjes. Klaar voor zondag!
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
MobyJet
Beheerder

Nieuw berichtdoor Harrie » 10 mei 2017, 19:16

Was het zo warm Jet dat de motorschermen eraf moesten? :D
H.
Harrie

Nieuw berichtdoor JanmobyEvert » 10 mei 2017, 21:53

Mooie foto's Harrie. Welk model staat daar rechts op de bovenste foto. Lijkt een sp93 tank....zonder boite relais??
gr J E
JanmobyEvert

Nieuw berichtdoor MobyJoost » 10 mei 2017, 23:21

GAC in Spanje, deed een beetje hetzelfde als Kaptein hier. Motobécane modellen uitbrengen, met een eigen draai. Kijk maar hier: http://hardgravity.co.uk/Moped/sp1.htm
MobyJoost

Nieuw berichtdoor Harrie » 10 mei 2017, 23:38

JanmobyEvert schreef:Mooie foto's Harrie. Welk model staat daar rechts op de bovenste foto. Lijkt een sp93 tank....zonder boite relais??
gr J E

Dat is een SP91 (Spaanse aanduiding) met een 70+ cilinder; nou dat reed lekker.
In het buitenland mag je met een autorijbewijs in Spanje op een 125cc rijden. Dat geeft in bergachtig gebied net wat extras om het leuk te houden.
50cc is in de bergen soms moeizaam.
H.
Harrie

Nieuw berichtdoor MobyJet » 11 mei 2017, 08:20

Harrie schreef:Was het zo warm Jet dat de motorschermen eraf moesten? :D
H.

Niet de warmte, maar het sleutelgemak heeft dit veroorzaakt.
Op de Puch passen de zijkappen niet meer sinds de andere achterbrug (stevige vierkante EBR brug).
MobyJet
Beheerder

Nieuw berichtdoor Franky » 11 mei 2017, 16:57

Ik ben dus niet de enige waar de kappen er eigenlijk nooit op zitten :mrgreen:
Franky

Nieuw berichtdoor MobyJet » 11 mei 2017, 17:10

Sinds de vorige Amsterdam rit in 2015 hebben ze er eigenlijk niet meer op gezeten, maar er is ook niet meer mee gereden, Ze zitten er nu net weer een half uurtje op. Staat toch wel een stuk beter. Silent blocks zijn afgelopen weekend ook maar meteen vervangen. Gisteren ook nog een nieuwe wartel en uitlaatpakking erop gezet. 8-)
MobyJet
Beheerder

Nieuw berichtdoor Harrie » 18 mei 2017, 00:33

Hallo Allemaal,
Het toerseizoen is voor mij inmiddels volop begonnen met ritten op Mallorca, Amsterdam en hier in de omgeving.
Ik rijd momenteel dagelijks een stuk om een van mijn brommer in te rijden en uiteraard, omdat ik het leuk vind.
Het weer werkt ook goed mee.
Binnenkort kun je hier plaatjes en verslagen vinden over de tocht vanuit Numansdorp naar Santiago de Compostella.
Twee vrienden proberen dat voor elkaar te boksen. We zullen wel zien hoe het allemaal afloopt.
Ik was in de voorbereiding betrokken met het accent op de brommers.

Als je iets dergelijks onderneemt loop je risico en is er een kans dat je niet al je doelstellingen haalt; uiteindelijk leer je er veel van en doet een schat aan indrukken op. Kortom het is barstens leuk!
Zelf ga ik binnenkort een rondje door Frankrijk rijden en kan mooi gebruik maken van allerlei ervaringen van voorgaande jaren, waardoor de
tocht een stuk relaxter wordt. Ik plan o.a. niet alle dagen vol en mijn uitrusting is op tal van punten verbeterd.
De zware gereedschappen zijn tot een minimum teruggebracht met als insteek het kunnen oplossen van de meest voorkomende oorzaken van panne.
Speciale gereedschappen kun je in tijd van nood overal in Franse stadjes kopen.
Het wordt overigens een mooie afwisseling van kamperen, hotel en B&B-adressen.

Zijn er op het forum - afgezien van Polle, MobyGek en MobyJoost - nog meer mensen met concrete plannen om een lange meerdaagse brommertocht te maken?

H.
Harrie

Vorige

Keer terug naar Plaatjes, foto's en filmpjes