EEG42-custom
Forumregels
Graag foto's en filmpjes van je eigen brommer in de rubriek "Mijn Mobylette" plaatsen
Graag foto's en filmpjes van je eigen brommer in de rubriek "Mijn Mobylette" plaatsen
EEG42-custom
Hallo allemaal,
Als je regelmatig op het forum kijkt dan krijg je de indruk dat vele liefhebbers zitten te stuntelen met vieze carburateurs en ontstekingsproblemen. Er zijn echter ook veel liefhebbers van mobylette, die een gedegen technische opleiding hebben genoten en volop industriële ervaring hebben. Deze mensen zijn gewend om technische problemen op te lossen.
Een mooi voorbeeld hiervan was de brommer die ik afgelopen weekeinde eindelijk in levende lijve zag en waaraan ik ook nog een bijdrage heb mogen leveren.
De eigenaar heeft deze EEG10 speciaal voor zijn vrouw gerestaureerd. Hij heeft een eigen - en geslaagde - invulling gegeven aan de spatborden.
Kleurstelling en lijnen zijn ook naar eigen inzicht. De brommer rijdt inmiddels uitstekend!
Dit was mede te danken aan de algehele revisie van de ontsteking, waarbij ook het vliegwiel voor problemen zorgde.
Het Abriss-moment stemde t.g.v. verschuiving van de magneten in het vliegwiel, niet meer overeen met het openingsmoment van de punten.
In mijn handleiding over ontstekingen staat dat uitgebreid uitgelegd. Het komt niet vaak voor, maar het kan wel een oorzaak zijn van een slechte ontsteking.
Groet,
Henk
Als je regelmatig op het forum kijkt dan krijg je de indruk dat vele liefhebbers zitten te stuntelen met vieze carburateurs en ontstekingsproblemen. Er zijn echter ook veel liefhebbers van mobylette, die een gedegen technische opleiding hebben genoten en volop industriële ervaring hebben. Deze mensen zijn gewend om technische problemen op te lossen.
Een mooi voorbeeld hiervan was de brommer die ik afgelopen weekeinde eindelijk in levende lijve zag en waaraan ik ook nog een bijdrage heb mogen leveren.
De eigenaar heeft deze EEG10 speciaal voor zijn vrouw gerestaureerd. Hij heeft een eigen - en geslaagde - invulling gegeven aan de spatborden.
Kleurstelling en lijnen zijn ook naar eigen inzicht. De brommer rijdt inmiddels uitstekend!
Dit was mede te danken aan de algehele revisie van de ontsteking, waarbij ook het vliegwiel voor problemen zorgde.
Het Abriss-moment stemde t.g.v. verschuiving van de magneten in het vliegwiel, niet meer overeen met het openingsmoment van de punten.
In mijn handleiding over ontstekingen staat dat uitgebreid uitgelegd. Het komt niet vaak voor, maar het kan wel een oorzaak zijn van een slechte ontsteking.
Groet,
Henk
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door PantinNL op 01 mar 2022, 08:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: EEG42-custom
Met aandacht geslaagd gerestaureerd deze handzame brommer zullen we maar zeggen.
Discussie om er naar eigen inzicht zaken aan toe te voegen zal altijd wel blijven.
Marco.
Discussie om er naar eigen inzicht zaken aan toe te voegen zal altijd wel blijven.
Marco.
Re: EEG42-custom
Hallo Marco,
Ik ken mensen die gruwen van de gedachte dat een bepaald onderdeel niet origineel is.
Ze rijden bijvoorbeeld nog liever met gescheurde jasbeschermers rond, dan deze opnieuw te bekleden met nieuw soepel materiaal.
Ik heb daar minder last van en kijk liever naar de functionaliteit van het onderdeel of systeem.
Inderdaad voor iedereen verschillend en dat zal ook zo wel blijven, want ook niet iedereen beschikt over voldoende budget of vakkennis.
Uiteindelijk gaat het erom dat je er plezier aan beleefd. Extreem vond ik de situatie waarin een liefhebber een zeldzame brommer open en bloot in de tuin stalde, omdat hij er dan tenminste vanuit huis van konden genieten.
Henk
Ik ken mensen die gruwen van de gedachte dat een bepaald onderdeel niet origineel is.
Ze rijden bijvoorbeeld nog liever met gescheurde jasbeschermers rond, dan deze opnieuw te bekleden met nieuw soepel materiaal.
Ik heb daar minder last van en kijk liever naar de functionaliteit van het onderdeel of systeem.
Inderdaad voor iedereen verschillend en dat zal ook zo wel blijven, want ook niet iedereen beschikt over voldoende budget of vakkennis.
Uiteindelijk gaat het erom dat je er plezier aan beleefd. Extreem vond ik de situatie waarin een liefhebber een zeldzame brommer open en bloot in de tuin stalde, omdat hij er dan tenminste vanuit huis van konden genieten.
Henk
- australman
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 18 dec 2013, 17:07
- Locatie: oostwold oldambt
Re: EEG42-custom
Hoi,
Een ieder moet het natuurlijk zelf weten,zelf houd ik wel van origineel.Als het dan toch niet origineel hoeft,dan het liefst iets extreems.
Hans
Een ieder moet het natuurlijk zelf weten,zelf houd ik wel van origineel.Als het dan toch niet origineel hoeft,dan het liefst iets extreems.
Hans
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: EEG42-custom
Hallo Hans,
Leuk voorbeeld; ik krijg die mobylette alleen niet in mijn auto vervoerd!
Leuk voorbeeld; ik krijg die mobylette alleen niet in mijn auto vervoerd!
- australman
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 18 dec 2013, 17:07
- Locatie: oostwold oldambt
Re: EEG42-custom
Hoi Henk,
Achter op de fiets drager zal ook wel weer niet mogen.
Hans
Achter op de fiets drager zal ook wel weer niet mogen.
Hans