Mooi systeem, en snel.

Laat hier leuke plaatjes en foto's zien
Forumregels
Graag foto's en filmpjes van je eigen brommer in de rubriek "Mijn Mobylette" plaatsen
Combinette
Berichten: 214
Lid geworden op: 03 jan 2012, 15:52
Locatie: Arendonk (B)

Mooi systeem, en snel.

Ongelezen bericht door Combinette » 13 feb 2012, 22:05

http://youtu.be/ERxcztdC9tU

Groeten,

Roelant.

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Mooi systeem, en snel.

Ongelezen bericht door Harrie » 13 feb 2012, 22:23

Volgens mij klopt de link niet....
Harrie

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6325
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Mooi systeem, en snel.

Ongelezen bericht door MobyJet » 13 feb 2012, 22:28

Die "snelle link" (.be) werkt inderdaad niet..

Dit moet hem zijn

Link

Combinette
Berichten: 214
Lid geworden op: 03 jan 2012, 15:52
Locatie: Arendonk (B)

Re: Mooi systeem, en snel.

Ongelezen bericht door Combinette » 13 feb 2012, 23:06

Vreemd, bij mij werkt de link wel gewoon.
Ik heb een paar keer geprobeerd de link te plaatsen zoals Jet gedaan heeft, maar dat lukte me niet. :evil:
Ik het de knop "youtube" aangeklikt en de link tussen de haakjes gekopieeerd maar zonder succes, ook een paar keer geprobeerd de link in te korten maar ook zonder resultaat.

Jet, hoe plaats je nu een fimpje op de manier zoals jij dat gedaan hebt?

Groeten,

Roelant.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6325
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Mooi systeem, en snel.

Ongelezen bericht door MobyJet » 13 feb 2012, 23:33

Combinette schreef:Jet, hoe plaats je nu een fimpje op de manier zoals jij dat gedaan hebt?
Je manier was goed, maar ik heb een andere link gebruikt. Die snelle .be link werkt niet, op een of andere manier. Foutje in de forumsoftware, of op joetjoeb, ofzo.

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4574
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: Mooi systeem, en snel.

Ongelezen bericht door MobyJoost » 13 feb 2012, 23:49

Eerste link werkt bij mij ook gewoon. Vreemd. Die motor, daarentegen, kan nog wel wat geknutsel gebruiken. Er zit een monsterlijke trilling in (je ziet, dat degene, die gas geeft, er achter probeert te komen, waar die trilling zit). Er hangt van alles los en er zit, volgens mij een te grote sproeier in. Lijkt me in principe wel een setje met belofte(als je hard wil).

Combinette
Berichten: 214
Lid geworden op: 03 jan 2012, 15:52
Locatie: Arendonk (B)

Re: Mooi systeem, en snel.

Ongelezen bericht door Combinette » 14 feb 2012, 00:09

MobyJoost schreef:Eerste link werkt bij mij ook gewoon. Vreemd. Die motor, daarentegen, kan nog wel wat geknutsel gebruiken. Er zit een monsterlijke trilling in (je ziet, dat degene, die gas geeft, er achter probeert te komen, waar die trilling zit). Er hangt van alles los en er zit, volgens mij een te grote sproeier in. Lijkt me in principe wel een setje met belofte(als je hard wil).
Er schort wel het een en ander aan, het is ook wat profesorisch in elkaar geknutseld, zie de brandstoftoevoer bv.
Maar het begin is er wel, een vernuftig systeem voor de uitlaat die mee beweegt met de motor, alleen bij de aansluiting op de cilinder klopt het nog niet helemaal.
Al bij al vind ik het leuk doordacht, en een electronische ontsteking.

Groeten,

Roelant.

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4574
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: Mooi systeem, en snel.

Ongelezen bericht door MobyJoost » 14 feb 2012, 10:36

Als je zo'n uitlaat koopt, voor een motor met enkele variateur, zit dat ophangsysyteem erbij. Bij de cylinder zit een kogelgewricht, waardoor de motor vrij kan blijven bewegen. Meestal zijn deze uitlaten gemaakt voor AV10 motortjes.

Combinette
Berichten: 214
Lid geworden op: 03 jan 2012, 15:52
Locatie: Arendonk (B)

Re: Mooi systeem, en snel.

Ongelezen bericht door Combinette » 14 feb 2012, 10:41

MobyJoost schreef:Als je zo'n uitlaat koopt, voor een motor met enkele variateur, zit dat ophangsysyteem erbij. Bij de cylinder zit een kogelgewricht, waardoor de motor vrij kan blijven bewegen. Meestal zijn deze uitlaten gemaakt voor AV10 motortjes.
Oke, dus zo speciaal was het systeem dan ook weer niet. :oops:

Groeten,

Roelant.

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4574
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: Mooi systeem, en snel.

Ongelezen bericht door MobyJoost » 14 feb 2012, 12:03

Nou ja, dat zou ik ook weer niet direct zeggen. Ik vind het best ingenieus. Ik vraag me altijd wel af, in hoeverre dat kogelgewricht bij de cylinder ook echt goed dicht is. En zo ja, hoe lang.
Dit vind ik wel een mooie: http://www.scootbikeshop.com/nouveautes ... -1328.html . Even op het plaatje klikken, voor een vergroting.
En hier: http://www.rrd-preparation.com/fr/Pot-d ... -1328.html
Kan je met je cursor over het bovenste plaatje en kan je goed zien, welke onderdelen erbij zitten.

Mod: plaatjes toegevoegd:
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie