MOBYLETTE IN COMPUTERSPEL

Mobylette gespot? Waar en wanneer?
Gebruikersavatar
KapteinBeun
Beheerder
Berichten: 949
Lid geworden op: 28 aug 2014, 21:56
Woonplaats: Omg Nijmegen + Groningen

MOBYLETTE IN COMPUTERSPEL

Ongelezen bericht door KapteinBeun » 13 okt 2015, 12:37

Jaja... Je leest het goed. Wat ik nu toch heb ontdekt?!

Het computerspel 'Happy Wheels' is onder jongeren vrij bekend. Het is een spel dat in de browser (op internet) wordt gespeeld waarbij men levels kan creëren en delen met de 'community'. In het kort: kies een voertuig en voltooi het level zonder onderweg te crashen.

Nu zat ik laatst eventjes, uit pure verveling, weer wat met dit spel te goochelen en ja hoor! Een Mobylette als basiskarakter, het moet toch niet gekker worden. Heb even het e.e.a. nagezocht en zal hierbij wat verdere info erover posten:

Moped Couple is the fifth official character addition to Happy Wheels (the Akira Bike, which was neither playable nor testable, was removed). The couple consists of a man and a woman on an old, classical moped. (...) The characters are based off of Audrey Tautou and Mathieu Kassovitz's roles in the French film Amélie.

Dat laatste zal een hoop verklaren, over de film Amélie. Heb die film op school, bij Frans, wel eens (verplicht) gekeken. Kan me niet herinneren dat daar een moby in voorkwam, maar goed, dat was ook voor mijn 'mobylette-tijd'.

Nog even de plaatjes, hij lijkt toch wel héél erg op de forumbanner:
Naamloos.png
Moped_Couple.png
Ik vond dit persoonlijk wel lachwekkend om te zien, en wilde het jullie niet onthouden. Mobylettespotten à la 21e eeuw.

Grt,
Marco
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: MOBYLETTE IN COMPUTERSPEL

Ongelezen bericht door MobyJet » 13 okt 2015, 16:03

Haha masterlijk!!

De hele film Amélie draait om de mobylette zowat! Schaam je! :lol: Nee, ik snap wel dat dat niet opvalt als je er zelf niet mee bezig bent (toen nog, waarschijnlijk).
Er is hier ooit een link geplaatst naar allerlei films waarin moby's voor kwamen. Even zoeken hoor.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: MOBYLETTE IN COMPUTERSPEL

Ongelezen bericht door MobyJet » 13 okt 2015, 16:12

Hier het linkje naar films met een motobecane / mobylette:
http://www.imcdb.org/vehicles_make-motobecane.html

De mensen die die site hebben opgezet, verveelden zich nog meer dan jij :lol:

Plaats reactie