Kenteken keuring
Kenteken keuring
Heb na enkele maanden Mobylette af, heb al een afspraak gemaakt bij de RDW voor dinsdag 16 oktober.
Mijn vraag is: Wat zetten ze als bouwjaar en type op de kenteken papieren?
Naar mijn idee heb ik een G50
Gr. Adriaan
Mijn vraag is: Wat zetten ze als bouwjaar en type op de kenteken papieren?
Naar mijn idee heb ik een G50
Gr. Adriaan
Re: Kenteken keuring
Hoi Adriaan,
Ik denk dat de RDW het boek 'De Bromfiets' er bij pakt, een soort brommerencyclopedie, waarin de meeste modellen wel gedocumenteerd staan, en dat de bromfietskeurder zo met behulp van het vergelijken van de plaatjes met jouw brommer wel achter het model en ongeveer het juiste bouwjaar komt, G50 zit ergens begin/midden jaren 70, meen ik.
Groet,
Ruud
Ik denk dat de RDW het boek 'De Bromfiets' er bij pakt, een soort brommerencyclopedie, waarin de meeste modellen wel gedocumenteerd staan, en dat de bromfietskeurder zo met behulp van het vergelijken van de plaatjes met jouw brommer wel achter het model en ongeveer het juiste bouwjaar komt, G50 zit ergens begin/midden jaren 70, meen ik.
Groet,
Ruud
Re: Kenteken keuring
bedankt voor reactie, ik zelf zat te denken aan ong. 1973
- MobyJet
- Beheerder
- Berichten: 6340
- Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
- Woonplaats: Rijk van Nijmegen
- Contacteer:
Re: Kenteken keuring
Helaas is de moby registratie niet zo duidelijk en goed bewaard gebleven als de meeste andere merken.
Mogelijk staat jouw typegoedkeur in het RDW systeem, en dan komen de juiste (of ja.. dat weet je nooit 100% zeker) gegevens eruit.
Wat je kunt vinden aan folders e.d., zou ik zeker meenemen.
Staat er een bouwjaar op je velgen, carburateur of motorblok/cilinderkop? Dan kun je dat aanhouden.
Aan de andere kant.. Of er nou 1940 of 1980 op het kenteken staat.. Dat maakt voor het rijplezier niet uit
Maar is wel leuk als het ongeveer klopt.
Met de schouwing toendertijd kon je vaak gewoon kiezen tussen een aantal types.. (toen was er helemaal niets vastgelegd) Dus er zijn er velen die niet juist op kenteken staan. Zo heb ik er ook een aantal.
Mogelijk staat jouw typegoedkeur in het RDW systeem, en dan komen de juiste (of ja.. dat weet je nooit 100% zeker) gegevens eruit.
Wat je kunt vinden aan folders e.d., zou ik zeker meenemen.
Staat er een bouwjaar op je velgen, carburateur of motorblok/cilinderkop? Dan kun je dat aanhouden.
Aan de andere kant.. Of er nou 1940 of 1980 op het kenteken staat.. Dat maakt voor het rijplezier niet uit
Maar is wel leuk als het ongeveer klopt.
Met de schouwing toendertijd kon je vaak gewoon kiezen tussen een aantal types.. (toen was er helemaal niets vastgelegd) Dus er zijn er velen die niet juist op kenteken staan. Zo heb ik er ook een aantal.
Re: Kenteken keuring
Dan moet ik voor de zekerheid dit maar meenemen?
viewtopic.php?f=9&t=66
viewtopic.php?f=9&t=66
- MobyJet
- Beheerder
- Berichten: 6340
- Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
- Woonplaats: Rijk van Nijmegen
- Contacteer:
Re: Kenteken keuring
Alles meenemen wat je kunt vinden
Succes!
Mod: Heb het topic trouwens verplaatst naar Brommers algemeen.
Succes!
Mod: Heb het topic trouwens verplaatst naar Brommers algemeen.
Re: Kenteken keuring
En de mobylette is goedgekeurd dus weer een mobylette meer de weg op.
- MobyJet
- Beheerder
- Berichten: 6340
- Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
- Woonplaats: Rijk van Nijmegen
- Contacteer:
Re: Kenteken keuring
Joepie, gefeliciteerd!
Nog aparte dingen tegen gekomen bij de keuring?
Naar welke vestiging was je, want dat verschilt ook behoorlijk.
Nog aparte dingen tegen gekomen bij de keuring?
Naar welke vestiging was je, want dat verschilt ook behoorlijk.
Re: Kenteken keuring
Ben in Roosendaal geweest. (Bijna)Alles werd doorgenomen, zoals verlichting, nummer controle, snelheid.
Wat mij opviel was dat:
1 De remmen niet zijn gecontroleerd
2 De snelheid op de rollenbank gaf 32 km/h aan, maar dat klopt totaal niet aangezien hij op de teller bijna 45 aangeeft en gemeten met de tom tom (dus gps) 43
3 Ze konden de nummers in eerste instantie niet in de database vinden, Na ong. 15 min werd nog ergens in de database een oud bestand gevonden met de goede gegevens van alle mobyletten. De g50 of te wel de av50s hebben ze ook gelijk goed doorgevoerd om dat ze daar een av40 voor hadden staan als naam.
Ik had de zelfde keurmeester als mijn vader voor de solex, toen schreef hij alleen de nummers op en verder werd er niks gecontroleerd. Mijn vader heeft ook is iemand gehad rond die zelfde tijd die dus echt ALLES na liep, de solex moest zelfs op de heftafel. Dus het keuren is echt afhankelijk van welke keurmeester je hebt.
De keurmeester zij zelfs tegen mij dat hij wel kon regelen dat hij met een 25 km plaatje kon worden uitgevoerd. Dit heb ik echter niet gedaan omdat ik zeker wist dat hij harder liep dan 32(Heb ik ook nadrukkelijk gezegd). Met het kabels vernieuwen van mijn mobylette heb ik alle kabeltjes iets langer aangehouden, ong. 1 cm. Dit heb ik ook onbewust bij de gaskabel gedaan, en daardoor kan de mobylette niet vol gas rijden. Hij kan nog ong 1 derde omhoog.
Voldoende informatie?
Wat mij opviel was dat:
1 De remmen niet zijn gecontroleerd
2 De snelheid op de rollenbank gaf 32 km/h aan, maar dat klopt totaal niet aangezien hij op de teller bijna 45 aangeeft en gemeten met de tom tom (dus gps) 43
3 Ze konden de nummers in eerste instantie niet in de database vinden, Na ong. 15 min werd nog ergens in de database een oud bestand gevonden met de goede gegevens van alle mobyletten. De g50 of te wel de av50s hebben ze ook gelijk goed doorgevoerd om dat ze daar een av40 voor hadden staan als naam.
Ik had de zelfde keurmeester als mijn vader voor de solex, toen schreef hij alleen de nummers op en verder werd er niks gecontroleerd. Mijn vader heeft ook is iemand gehad rond die zelfde tijd die dus echt ALLES na liep, de solex moest zelfs op de heftafel. Dus het keuren is echt afhankelijk van welke keurmeester je hebt.
De keurmeester zij zelfs tegen mij dat hij wel kon regelen dat hij met een 25 km plaatje kon worden uitgevoerd. Dit heb ik echter niet gedaan omdat ik zeker wist dat hij harder liep dan 32(Heb ik ook nadrukkelijk gezegd). Met het kabels vernieuwen van mijn mobylette heb ik alle kabeltjes iets langer aangehouden, ong. 1 cm. Dit heb ik ook onbewust bij de gaskabel gedaan, en daardoor kan de mobylette niet vol gas rijden. Hij kan nog ong 1 derde omhoog.
Voldoende informatie?
- MobyJet
- Beheerder
- Berichten: 6340
- Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
- Woonplaats: Rijk van Nijmegen
- Contacteer:
Re: Kenteken keuring
Ja, altijd leuk om te weten!
Ik heb inderdaad ook al vanalles meegemaakt met de keuringen: van framenummer opschrijven van een Duitse motorfiets zonder papieren, tot een hele keuring met lichtbeeld, geluid, gewicht (buiten op die plaat), remmen, banden, speling op alle lagers/schokbrekers etc. wielbasis, etc etc. Toen werd hij nog bijna afgekeurd omdat het een 2 persoons brommer was volgens de beschrijving en er geen bandje over de duoseat zat.......
Voorheen mochten ze max 9 (dacht ik) aspecten keuren. Nu staat er bij de (tarief)informatie op de RDW "10 of meer aspecten".
Dus inderdaad: het hangt erg af van het keurstation, èn de keurmeester!
Ik heb inderdaad ook al vanalles meegemaakt met de keuringen: van framenummer opschrijven van een Duitse motorfiets zonder papieren, tot een hele keuring met lichtbeeld, geluid, gewicht (buiten op die plaat), remmen, banden, speling op alle lagers/schokbrekers etc. wielbasis, etc etc. Toen werd hij nog bijna afgekeurd omdat het een 2 persoons brommer was volgens de beschrijving en er geen bandje over de duoseat zat.......
Voorheen mochten ze max 9 (dacht ik) aspecten keuren. Nu staat er bij de (tarief)informatie op de RDW "10 of meer aspecten".
Dus inderdaad: het hangt erg af van het keurstation, èn de keurmeester!
Re: Kenteken keuring
Owja, was ik nog vergeten.
Bij mij hadden ze hem ook gewogen, als ik het goed heb onthouden 42/43 kilo. En ook nog de de afstand gemeten van as tot as.
Helaas was de keuring niet gratis maar moest 153 keiharde euries en 25 cent aftikken.( waarom zoveel in godsnaam?)
Natuurlijk kijken ze ook wel of de banden niet kaal zijn en of er een bel opzit, maar dat zien ze natuurlijk gelijk als ze de nummers controleren. Dus word verder niks over gezegd als het goed is.
Bij mij hadden ze hem ook gewogen, als ik het goed heb onthouden 42/43 kilo. En ook nog de de afstand gemeten van as tot as.
Helaas was de keuring niet gratis maar moest 153 keiharde euries en 25 cent aftikken.( waarom zoveel in godsnaam?)
Natuurlijk kijken ze ook wel of de banden niet kaal zijn en of er een bel opzit, maar dat zien ze natuurlijk gelijk als ze de nummers controleren. Dus word verder niks over gezegd als het goed is.