Brommer zonder papieren in België inschrijven

Alles over bromfietsen in het algemeen, kentekens, papieren en verzekeringen
isenborghs
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 nov 2014, 23:30

Brommer zonder papieren in België inschrijven

Ongelezen bericht door isenborghs » 08 nov 2014, 23:34

Ik heb een brommer in Nederland gekocht zonder papieren. Brommer is van het jaar 1980.
Nu is mijn vraag, wat moet ik doen om alles in orde te brengen zodat ik kan rijden. Ik heb al een AM rijbewijs.

isenborghs
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 nov 2014, 23:30

Re: papieren brommer

Ongelezen bericht door isenborghs » 08 nov 2014, 23:44

WIL BROMMER IN BELGIE INSCHRIJVEN!!!

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6320
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: papieren brommer

Ongelezen bericht door MobyJet » 09 nov 2014, 12:51

Dan zou je moeten kijken of je bij Yamaha nog papieren kunt aanvragen. 1980 zou denk ik geen Nederlands model zijn.
Staat er een NL typegoedkeur op? Dus NL in een rondje, met een A of B 4-cijferig nummer?
Je moet naar de dealer in het land van herkomst; dit kunnen ze nooit voor een ander land aanvragen.
En je moet zo een mooie grote nummerplaat aanvragen in BE tegenwoordig.

Zie verder ook dit soort websites:
http://www.lokalepolitie.be/5440/vraag- ... etsen.html

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... icht.dhtml

http://moto.be/nl/news/invoering-nummer ... fiets-/876

http://www.mobilit.belgium.be/nl/wegver ... omfietsen/
Aanpassing:
Topictitel
MobyJet

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Brommer zonder papieren in België inschrijven

Ongelezen bericht door Harrie » 09 nov 2014, 14:24

Ze kunnen tegenwoordig veel met kunststof, maar een papieren brommer maken? :roll:
Zolang er geen foto of specificatie bijgevoegd is bij een specifieke vraag, kan ik als deskundige geen antwoord geven.
Wij weten absoluut niet waarover je het hebt. Huiswerk overdoen!
Harrie

isenborghs
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 nov 2014, 23:30

Re: Brommer zonder papieren in België inschrijven

Ongelezen bericht door isenborghs » 09 nov 2014, 19:26

Harrie schreef:Ze kunnen tegenwoordig veel met kunststof, maar een papieren brommer maken? :roll:
Zolang er geen foto of specificatie bijgevoegd is bij een specifieke vraag, kan ik als deskundige geen antwoord geven.
Wij weten absoluut niet waarover je het hebt. Huiswerk overdoen!
Harrie

Het is een zundapp van het jaar 1980, GTS 50

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Brommer zonder papieren in België inschrijven

Ongelezen bericht door Harrie » 09 nov 2014, 21:19

Zundapp? :o
Ben je dan niet op het verkeerde forum beland?
Ik zou even controleren of die brommer in Nederland niet als vermist staat geregistreerd, omdat er geen papieren bijzitten.
Harrie

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6320
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Brommer zonder papieren in België inschrijven

Ongelezen bericht door MobyJet » 09 nov 2014, 22:04

isenborghs schreef:
Harrie schreef:Ze kunnen tegenwoordig veel met kunststof, maar een papieren brommer maken? :roll:
Zolang er geen foto of specificatie bijgevoegd is bij een specifieke vraag, kan ik als deskundige geen antwoord geven.
Wij weten absoluut niet waarover je het hebt. Huiswerk overdoen!
Harrie

Het is een zundapp van het jaar 1980, GTS 50
Ik heb er een uit 77, mijn eerste brommer van 16 jaar geleden.

Er zijn, denk ik, meer brommers zonder kenteken/papieren in Nederlandse schuren dan met.. Dus ik zou er niet meteen vanuit gaan dat hij ooit een kenteken had.
Je zou het framenummer kunnen controleren bij de RDW (contactformulier invullen op www.rdw.nl en vragen of het framenummer geregistreerd is). Overigens zijn ze nog niet zo ver dat een Belgische instantie het framenummer controleert bij bijv een Nederlandse instantie. Maar ja, mocht hier wel ooit een uitwisseling van komen, dan wil je natuurlijk gezeik vooraf voorkomen.. Dus het kan nooit kwaad het even te controleren.

Zundapp, Mobylette, Puch, Batavus, NSU, procedure is allemaal hetzelfde.
Behalve dat je nu natuurlijk niet naar de Yamaha dealer hoeft te gaan, en Zundapp niet meer bestaat en je daar dus geen papieren/GVA van kunt aanvragen ;)
Een foto zal sowieso weinig toevoegen bij deze algemene procedure vraag. Wel vinden we het leuk als je je voorstelt en je zundapp showt bij "mijn overige voertuigen". Heb je ook een mobylette?

isenborghs
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 nov 2014, 23:30

Re: Brommer zonder papieren in België inschrijven

Ongelezen bericht door isenborghs » 09 nov 2014, 23:47

MobyJet schreef:
isenborghs schreef:
Harrie schreef:Ze kunnen tegenwoordig veel met kunststof, maar een papieren brommer maken? :roll:
Zolang er geen foto of specificatie bijgevoegd is bij een specifieke vraag, kan ik als deskundige geen antwoord geven.
Wij weten absoluut niet waarover je het hebt. Huiswerk overdoen!
Harrie

Het is een zundapp van het jaar 1980, GTS 50
Ik heb er een uit 77, mijn eerste brommer van 16 jaar geleden.

Er zijn, denk ik, meer brommers zonder kenteken/papieren in Nederlandse schuren dan met.. Dus ik zou er niet meteen vanuit gaan dat hij ooit een kenteken had.
Je zou het framenummer kunnen controleren bij de RDW (contactformulier invullen op http://www.rdw.nl en vragen of het framenummer geregistreerd is). Overigens zijn ze nog niet zo ver dat een Belgische instantie het framenummer controleert bij bijv een Nederlandse instantie. Maar ja, mocht hier wel ooit een uitwisseling van komen, dan wil je natuurlijk gezeik vooraf voorkomen.. Dus het kan nooit kwaad het even te controleren.

Zundapp, Mobylette, Puch, Batavus, NSU, procedure is allemaal hetzelfde.
Behalve dat je nu natuurlijk niet naar de Yamaha dealer hoeft te gaan, en Zundapp niet meer bestaat en je daar dus geen papieren/GVA van kunt aanvragen ;)
Een foto zal sowieso weinig toevoegen bij deze algemene procedure vraag. Wel vinden we het leuk als je je voorstelt en je zundapp showt bij "mijn overige voertuigen". Heb je ook een mobylette?
Ik heb alleen een zündapp en waar moet ik een foto van mijn brommer plaatsen?
Dus wat heb ik nu eigelijk allemaal nodig om legaal rond te rijden in België? Sorry, dit is mijn eerste brommer, ik snap er nog niet veel van.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6320
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Brommer zonder papieren in België inschrijven

Ongelezen bericht door MobyJet » 10 nov 2014, 18:08

isenborghs schreef: Ik heb alleen een zündapp en waar moet ik een foto van mijn brommer plaatsen?
Dus wat heb ik nu eigelijk allemaal nodig om legaal rond te rijden in België? Sorry, dit is mijn eerste brommer, ik snap er nog niet veel van.
1) viewforum.php?f=24
2) Ik ook niet, want ik woon niet in België. Sinds dit jaar is het ook allemaal veranderd, dus zou je willen adviseren om de linkjes te lezen.
Je kunt ook contact opnemen met een verzekeraar, wellicht kan die je meer vertellen. Ik heb hiervoor wel wat informatie verzameld enkele jaren geleden. Deze is dus wel verouderd.
viewtopic.php?f=3&t=524

Plaats reactie