leboncoin reactie en mailverkeer.

Alles over bromfietsen in het algemeen, kentekens, papieren en verzekeringen
Mobygek
Berichten: 1378
Lid geworden op: 28 nov 2012, 21:11
Woonplaats: Leeuwarden
Locatie: Drachten (Friesland)

leboncoin reactie en mailverkeer.

Ongelezen bericht door Mobygek » 23 dec 2015, 12:06

Hebben jullie ook zo'n moeite om contact te krijgen via mail?
Ik heb nu al een paar zaken gezien voor mijn SP 98, totaal geen reactie.
Zelfs niet na herhaal-mail, waardeloos is dat :x
hebben jullie ervaring hier mee, of een tip dat je het anders moet aanpakken.
Moedeloos wordt je hiervan.

vrgr Gerard
Laatst gewijzigd door Mobygek op 23 dec 2015, 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.

brommerskieken
Berichten: 2697
Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:58
Woonplaats: ergens op de wereld
Locatie: friesland

Re: lebioncon reactie en mailverkeer.

Ongelezen bericht door brommerskieken » 23 dec 2015, 12:21

Mail voor het buitenland

Gr harold :lol:

AGB
Berichten: 2766
Lid geworden op: 01 mei 2011, 20:58
Woonplaats: de grens van overijssel

Re: lebioncon reactie en mailverkeer.

Ongelezen bericht door AGB » 23 dec 2015, 12:37

Denk dat ze denken dat de buitenlanders allemaal oplichters zijn zo wordt er in nederland ook gedacht door
Veel mensen zo krijg je over en weer niets,
Zoek die moby bezitters die bekenden hebben in het betreffende land die mekaar kennen dan is er een vertrouwen band,
Help mekaar dan krijg je wat

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Leboncoin

Ongelezen bericht door Harrie » 23 dec 2015, 12:49

Beste Gerard,
De Fransen hebben het meestal niet zo begrepen op lieden die hun taal niet fatsoenlijk spreken of schrijven.
Dat zie je trouwens ook hier. Dat geeft alleen maar problemen; terwijl communicatie over onderdelen in de moeders taal al lastig kan zijn.
"ik weet niet hoe dat dingetje heet", zie je vaak op forums en in mailtjes.
Daarnaast zijn Fransen veelal op hun eigen land gericht. Als je lid bent van een Franse club bent scheelt dat enorm.
Het is trouwens Leboncoin. het woord dat jij gebruikte lijkt op een scheldwoord en dat helpt ook niet.
Altijd lastig in Frankrijk? Nee, want zaken doen met Franse vouwen vind ik meestal erg leuk; waarschijnlijk omdat ik ze zo charmant vind en ze rekening met je houden.
Harrie

Mobygek
Berichten: 1378
Lid geworden op: 28 nov 2012, 21:11
Woonplaats: Leeuwarden
Locatie: Drachten (Friesland)

Re: leboncoin reactie en mailverkeer.

Ongelezen bericht door Mobygek » 23 dec 2015, 13:47

Leboncoin is aangepast Harry, zelfs gebruik ik het vertaalprogramma ook nog, schrijf er nog bij dat ik een vertaalprogramma gebruik en ik bied zelfs mijn excuus aan voor eventuele fouten.
Lid worden via een Franse club eventueel het Franse Forum? ,daar sta ik ook ingeschreven.
Kan ik nog proberen, maar of het invloed heeft?
wat betreft de vrouwen uit Frankrijk...tja ;)

vrgr Gerard

Polle
Berichten: 2698
Lid geworden op: 14 feb 2010, 20:45
Locatie: Geel Belgie

Re: leboncoin reactie en mailverkeer.

Ongelezen bericht door Polle » 23 dec 2015, 17:26

Inderdaad Gerard er valt niet te handelen met Fransen via het internet.
Heb ook al zeer veel mails gestuurd maar zelden een reactie.

Gr Polle

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: leboncoin reactie en mailverkeer.

Ongelezen bericht door Franky » 23 dec 2015, 18:09

Hier dezelfde ervaring. Ook met de handicap dat ik geen woord Frans kan en dus de mail in het Engels als zowel in het Frans (vertaal computer) met ook mijn excuses voor de slechte tekst. Ik heb uiteindelijk 4 man moeten benaderen voor een kapje. Het stomme is dan ook nog, als je dan eindelijk een reactie krijgt, is die in zo slecht Frans dat het zowat niet te vertalen is. Rare jongens die Fransen.

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: leboncoin reactie en mailverkeer.

Ongelezen bericht door Harrie » 23 dec 2015, 18:15

In Spanje klaagden de mobyletteros een tijdje geleden ook over de "geringe medewerking".
Is een feit waar ik gelukkig niet zo veel last van heb. Laatst nog van een Fransman spontaan een paar bijzondere onderdelen gekregen, omdat ik hem
met een goed advies geholpen had. Het is ook vaak een kwestie van gunnen. Er zijn Fransen die niet willen dat zeldzame onderdelen het land verlaten.
Bij mij telt dat niet zo. Ik vertel ze altijd dat mijn favoriete toergebieden: Provence, Bourgogne en Avenois zijn. Die laatst genoemde regio kennen ze vaak niet.
Misschien zijn de Fransen wat principiëler; sommige Nederlanders verkopen nog hun eigen moeder voor een plek in de regering, las ik laatst. :lol: :lol: :lol:
Harrie

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: leboncoin reactie en mailverkeer.

Ongelezen bericht door MobyJet » 29 dec 2015, 13:30

Als je hier via marktplaats een mail krijgt vanuit Belgie of een ander niet-NL-land, krijg je er ook een stukje tekst bij dat de mail afkomstig is uit het buitenland en mogelijk fraude betreft. Dat schrikt mensen ook af. Wellicht heeft de franse verkoopsite ook dergelijke melding.
Op vage voorstellen met eerst versturen dan betalen, niet kunnen uitschrijven van een kenteken, hele brommers opsturen (en ZEKER icm slecht Nederlands of via de vertaalcomputer) of nog andere vage dingen, reageer ik ook dat ik daar niet aan mee werk (ja, ik reageer er altijd wel netjes op).

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: leboncoin reactie en mailverkeer.

Ongelezen bericht door Harrie » 29 dec 2015, 13:43

Het geheim is: alles zo simpel mogelijk houden.

Eerst betalen dan versturen.
Nooit met onbekende leveranciers in zee gaan.
Slechts 1 bankrekening.
Rekeningen nooit betalen tenzij alles klopt.
Op aanbiedingen zonder persoonlijke aanhef niet reageren.
Nooit reageren op een vette worst die voorgespiegeld wordt.
Contacten nooit uitsluitend via 1 Internetapplicatie leggen; beter is mensen persoonlijk ontmoeten op beurzen, bedrijfsbezoek of bij evenementen.
En zo kan ik nog uren doorgaan.

Een veilig 2016 wens ik jullie allemaal toe. ;)

Harrie

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: leboncoin reactie en mailverkeer.

Ongelezen bericht door MobyJet » 29 dec 2015, 15:35

Ach, ik ben dan ook een hele slechte verkoper voor onbekende geïnteresseerden. Zo geef ik ook nooit mijn telefoonnummer aan onbekenden of (potentiële) kopers.
In het verleden wel gedaan, en dan bellen sommige mensen je elke dag (ook als je aan het werk bent of druk bent) om te vragen of je dat of dat onderdeel ook nog verkoopt. Meerdere keren gebeurd bij verschillende mensen. Ook aan zo een persoon afgesproken om spullen op te laten halen voor een belachelijk lage prijs die helemaal niet weg moesten. Maar ja, had het al afgesproken in de gauwigheid met mijn handen vol. En ik hou me wel aan mijn woord.

Sindsdien geef ik nooit meer mijn nummer. Jammer voor de mensen die telefonisch meer info willen. Ook afspraken over tijd en vooral prijs doe ik liever per mail om achteraf / aan de deur misverstanden te voorkomen. Dan is het altijd na te kijken.
En liefst ophalen, of niet zeuren achteraf bij verzenden om onderdelen die er niet bij zitten die ook niet op de foto stonden :roll:

Dit geldt voor volledig onbekenden hoor. Daar heb ik een duidelijk onderscheid in.

Zoveel en zo vaak verkoop ik toch niet. Dat is niets voor mij. Ik koop niet om te verkopen. Alleen soms iets als ik het zelf niet denk te gaan gebruiken en het ergens bij zat of als ik echt reserve van de reserve van de reserve onderdelen heb terwijl 1x reserve ook wel goed is. Of als het echt moet.
Ik wil geen brood hoeven kopen van geld vanuit een hobby. Dat is persoonlijk.

Zoals jullie wel merken, ben ik een beetje klaar met de mensen van marktplaats e.d. :P
De meesten laten vaak ineens niets meer horen. Ook als je bijvoorbeeld al je adres of rekeningnummer hebt gegeven. Zonde van mijn tijd. Die besteed ik liever aan het forum ofzo.

Het liefst doe ik aan ruilen -> win/win! :D Dit heb ik gelukkig al veel kunnen doen.
En zelf koop ik het liefst op beurzen. What you see is what you get.

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3890
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: leboncoin reactie en mailverkeer.

Ongelezen bericht door Lolle » 29 dec 2015, 23:01

Zelf doe ik redelijk veel via marktplaats, reacties van buitenlanders en zeer slecht Nederlands ga ik vaak ook niet op in. Na de eerste mail contacten wissel ik meestal wel een telefoonnummer uit, even met elkaar bellen geeft vaak het vertrouwen.

Gebruikersavatar
australman
Berichten: 1278
Lid geworden op: 18 dec 2013, 17:07
Locatie: oostwold oldambt

Re: leboncoin reactie en mailverkeer.

Ongelezen bericht door australman » 30 dec 2015, 10:53

Hoi,

Inderdaad,rare jongens die fransen.Denken dat alle nederlanders boeven zijn,terwijl dat hooguit de helft betreft.
Is het ijs eenmaal gebroken kun je er alle kanten mee op,maar denk aan je lever.
Begin dit jaar nog een peugeo'tje uit '39 gekocht.

Hans
DSC03529-mklein.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

MarcovdB
Berichten: 500
Lid geworden op: 27 mar 2015, 22:33
Locatie: Arnhem

Re: leboncoin reactie en mailverkeer.

Ongelezen bericht door MarcovdB » 30 dec 2015, 12:41

Dat is een hele mooie zeg! Welk type, CC?

Ik ben ook aan het speuren naar soortgelijke modellen maar dan in brommert uitvoering. Ze zijn er wel maar donders moeilijk te vinden.

AGB
Berichten: 2766
Lid geworden op: 01 mei 2011, 20:58
Woonplaats: de grens van overijssel

Re: leboncoin reactie en mailverkeer.

Ongelezen bericht door AGB » 30 dec 2015, 12:43

Hoi Hans
Mooi modelletje hoe veel cc is hij
Weer zo model dat in de huiskamer mooi zou staan vind ik , zeg met opzet ik om dat er meningen om dat nogal verschillen

brommerskieken
Berichten: 2697
Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:58
Woonplaats: ergens op de wereld
Locatie: friesland

Re: leboncoin reactie en mailverkeer.

Ongelezen bericht door brommerskieken » 30 dec 2015, 12:58

Nu AGB ik vind dat hij bij jouw wel mooi in de woonkamer kan staan

Gr harold :lol:

Mobydick
Berichten: 77
Lid geworden op: 02 jan 2011, 11:50
Locatie: Ermelo- Gelderland

Re: leboncoin reactie en mailverkeer.

Ongelezen bericht door Mobydick » 30 dec 2015, 13:36

Beste Gerard,

Mogelijk kan ik je verder helpen met deze onderdelen.

Groet,
Dick

Gebruikersavatar
australman
Berichten: 1278
Lid geworden op: 18 dec 2013, 17:07
Locatie: oostwold oldambt

Re: leboncoin reactie en mailverkeer.

Ongelezen bericht door australman » 30 dec 2015, 14:13

Hoi,

Het type is P 53.Inhoud is 100 cc (46x60).
Omdat ik al een P50 (1931) en een P54 (1946) had ,vond ik dat ik deze ook maar moest hebben.
Ik doe hem lekker niet weg,maar wil met alle plezier een rondje door de huiskamer van Arend maken.
Op de foto de franse reporter en globetrotter Robert Sexe ,die op zijn P53 heel europa doorkruiste.
Op deze man is de figuur Kuifje gebaseert.


Hans


DSC03732.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

AGB
Berichten: 2766
Lid geworden op: 01 mei 2011, 20:58
Woonplaats: de grens van overijssel

Re: leboncoin reactie en mailverkeer.

Ongelezen bericht door AGB » 30 dec 2015, 16:29

Hij kon ook de heele werld over om dat hij beenbeschermers op de motor had zo te zien :D
En in toen de tijd makten ze nog motoren die zo goed en sterk in mekaar zaten dat ze er de wereld mee over konden,
Was er geen benzine dan liepen ze als ze warm waren wel op wat anders , dat deed onze A ford autotraktor ook
Geen achter vering en de hoogste versnelling er uit dan mocht je er in rijden zonder rijbewijs toen der tijd
2 tanken er op een voor benzine om op te starten en een voor petroleum , petroleum lijding om de uitlaat voor
Het sneller opwarmen in de winter,

AGB
Berichten: 2766
Lid geworden op: 01 mei 2011, 20:58
Woonplaats: de grens van overijssel

Re: leboncoin reactie en mailverkeer.

Ongelezen bericht door AGB » 30 dec 2015, 16:36

Moeten we toch een keer met wat bobylette mensen naar hans toe om dat alles van dicht bij te bekijken ,
En wel de mond dicht houden de liefhebbers weten wel waarom, of hans heeft op vang bakjes klaar staan,

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3890
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: leboncoin reactie en mailverkeer.

Ongelezen bericht door Lolle » 30 dec 2015, 20:59

AGB schreef:Moeten we toch een keer met wat bobylette mensen naar hans toe om dat alles van dicht bij te bekijken ,
En wel de mond dicht houden de liefhebbers weten wel waarom, of hans heeft op vang bakjes klaar staan,
Dat moois zou ik wel eens met eigen ogen willen zien :3D: . Zou er in 2016 niet een toertocht in oost Groningen georganiseerd worden? zou een mooie tussenstop zijn ;) .
Lolle

Gebruikersavatar
australman
Berichten: 1278
Lid geworden op: 18 dec 2013, 17:07
Locatie: oostwold oldambt

Re: leboncoin reactie en mailverkeer.

Ongelezen bericht door australman » 30 dec 2015, 21:42

Hoi,

Het lijkt me wel wat om een toertochtje te organiseren.Misschien slim om dat een beetje vroeg in het voorjaar
te doen.
Meestal loopt het vanaf mei al aardig vol met ritten.
Ik ga er nog eens over nadenken en prik dan gewoon een datum en ga er mee naar de juiste rubriek.

Hans

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: leboncoin reactie en mailverkeer.

Ongelezen bericht door Harrie » 31 dec 2015, 14:11

Jullie dwalen wel af met je ritten. De topic gaat over personen op veilingsites.

Een van de conclusies is wel dat er veel oppervlakkige types tussen zitten, die van alles willen weten en daarna niks kopen; ook worden de zaken door aanbieders vaak te rooskleurig voorgesteld.
Verder ben ik wel blij met al die handelaren die hun nek uitsteken, want zij maken onze hobby mede mogelijk. Wat is de beurs in Veghel of Heerhugowaard zonder onze leden of professionele bedrijven die iets te bieden hebben?
Ik heb alleen moeite met het type "rommelaar", die uitsluitend voor het geld gaat en het niet zo nauw neemt met de kwaliteit.
Harrie

Gebruikersavatar
australman
Berichten: 1278
Lid geworden op: 18 dec 2013, 17:07
Locatie: oostwold oldambt

Re: leboncoin reactie en mailverkeer.

Ongelezen bericht door australman » 31 dec 2015, 14:44

Nou,als ik de prijzen zie bij een hoop handelaren lijkt mij dat nek uitsteken nogal mee te vallen.
Het topic ging volgens mij over moeilijk contact leggen met fransen die iets op de boncoin te koop aanbieden,
dus we dwalen inderdaad af.




Hans

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: leboncoin reactie en mailverkeer.

Ongelezen bericht door Harrie » 31 dec 2015, 15:04

australman schreef:Nou,als ik de prijzen zie bij een hoop handelaren lijkt mij dat nek uitsteken nogal mee te vallen.
Het topic ging volgens mij over moeilijk contact leggen met fransen die iets op de boncoin te koop aanbieden,
dus we dwalen inderdaad af.
Hans
Onlangs heb ik nog via http://www.eBay.fr bij een professioneel bedrijf een paar trekdruk-kraantjes gekocht voor een schappelijke prijs
Het bestellen en leveren van de onderdelen verliep gladjes.
Bij Leboncoin zitten wat meer particulieren, die niet gewend zijn aan internationaal opsturen. Wellicht zijn de grote leveranciers en eBay
betere ingangen voor mensen die de Franse taal matig beheersen.
Harrie

Plaats reactie