rdw neemt origineel oldtimer document in!

Alles over bromfietsen in het algemeen, kentekens, papieren en verzekeringen
Thei
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 apr 2016, 14:53

rdw neemt origineel oldtimer document in!

Ongelezen bericht door Thei » 02 apr 2016, 15:15

Hallo oldtimer vrienden.
Ik ben Thei en woon in het zuiden en sinds kort heb ik ook een oldtimer. aangezien ik zag dat op dit forum heel veel bekend is over rdw import keuring heb ik me hier ingeschreven alhoewel ik een kreidler uit 1965 heb gekocht.

mijn vraag
ik kocht in duitsland een kreidler florett lichte motorfiets van 50 cc . het betrof er een die al vele tientallen jaren stil stond en was afgemeld. Nadat ik deze in Duitsland had opgehaald vorig jaar heb ik hem weer is A1 status gebracht en is hij als nieuw.
31-3 ben ik naar de rdw geweest voor de import keuring en had ook het in 1965 origineel,erbij geleverde document erbij en ook nog een uitdraai van maloud die een grote kreidler database heeft waar deze stond ingeschreven.
De keuring stelde niets voor en na controle van de frame en motor nummers was de keurmeester er al klaar mee en werd hij goedgekeurd aangezien hij ervan uitging dat hij technisch net zo goed was opgeknapt als dat hij eruit zag, hetgeen overigens ook klopte.

na de keuring mocht ik 159€ afrekenen en kreeg ik wat papieren onder het glas aan de balie doorgeschoven, echter NIET mijn origineel papier wat nog van de eerste eigenaar was geweest. Hoe ik ook praatte en smeekte, ik kreeg de originele papieren niet meer terug. Inmiddels heb ik daarover een digitaal aangeleverde klacht bij de rdw ingediend omdat er in hun tekst staat vermeld dat de kenteken papieren bij import dienen te worden ingenomen als men een buitenlandse kentekenplaat voert en geldige papieren erbij heeft. Naar mijn mening zijn papieren van een 20 jaar of langer stil gelegde motorfiets niet atief geldig en een kenteken zat er al helemaal niet meer op.

hebben jullie tips hoe ik mijn ducument terug kan eisen?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: rdw neemt origineel oldtimer document in!

Ongelezen bericht door MobyJet » 02 apr 2016, 20:38

Die kun je niet terug eisen. Op basis waarvan? Je hebt ze niet nodig. Het is alleen "voor de leuk en brommerhistorie".

Ik heb ook wel eens brommers met Duitse papieren gekeurd. Om fraude te voorkomen dat deze papieren nog een keer worden aangeboden, worden de originele papieren ingenomen.
Ik heb toen wel om een kopie gevraagd, en gekregen. Om toch nog iets te hebben van de originele documenten. Maar ik baalde ook flink.

Het wordt gezien als een "buitenlands kentekenbewijs", dus zoals je zelf laat zien staat er zelfs op de website dat ze die innemen.
Je kunt niet van twee landen kentekenpapieren hebben. Dus bij nieuwe invoer, worden de oude ongeldig gemaakt (vernietigd zelfs, de barbaren!).

Het enige wat je de volgende keer kunt doen is zeggen dat je geen buitenlandse papieren hebt ;)

Thei
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 apr 2016, 14:53

Re: rdw neemt origineel oldtimer document in!

Ongelezen bericht door Thei » 02 apr 2016, 22:04

bedankt voor je reactie al is het niet het gehoopte antwoord.

Plaats reactie