Redelijke prijs verchromen onderdelen

Alles over bromfietsen in het algemeen, kentekens, papieren en verzekeringen
Gebruikersavatar
ruudk
Berichten: 2402
Lid geworden op: 24 mei 2010, 13:48
Woonplaats: Warfhuizen

Redelijke prijs verchromen onderdelen

Ongelezen bericht door ruudk » 28 aug 2016, 09:55

Beste mensen,
Gisteren heb ik de volgende onderdelen naar de verchromer gebracht. Ik schrok nogal van de prijs en zou graag willen weten wat jullie een fatsoenlijke prijs zouden vinden voor het ontchromen, voorbehandelen en herchromen van onderstaande spullen:

-losse velg (schijnt moeilijk model te zijn omdat spaaknippels in "bultjes" op de velg zitten; bij polijsten kunnen de bultjes te dun worden zodat je de spaak erdoorheen trekt), spaken heb ik dus al gedemonteerd en zal ik ook zelf weer monteren,
-losse voornaaf, met cups nog niet gedemonteerd (is meerwerk voor de verchromer),
-tankdop-buitenkant (metaal) AV3,
-nieuwe uitlaat-voorkant S2 waarvan het chroom afbladderde maar verder dus nieuw, toch opnieuw laten verchromen omdat er wel lichte roest op de plekken zonder chroom ontstond,
-crankstel S2 (een losse crank, een crank met fietstandwiel eraan vast),
Ik heb de spullen schoon, maar niet zonder roest aangeleverd. Wachttijd is ongeveer drie maanden voordat ik de spullen terugheb.

Om jullie niet te beinvloeden, noem ik nog niet meteen de prijs die ik ervoor moet betalen.
Groeten,
Ruud

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Redelijke prijs verchromen onderdelen

Ongelezen bericht door Harrie » 28 aug 2016, 10:26

Hallo Ruud,
Even uit de losse pols 400 - 450 Euro.
De prijs zit voornamelijk in de voorbewerking.
Ik had laatst een ventilatorkap SP98, 2 uitlaatbochten SP98 en een koppelingsdeksel voor 240 Euro.
H.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Redelijke prijs verchromen onderdelen

Ongelezen bericht door MobyJet » 28 aug 2016, 15:52

Ik heb ooit een Poolse MZ knul gesproken en die liet het daar doen. Stukken goedkoper en minder milieu- en gezondheidseisen ;)

Gebruikersavatar
ruudk
Berichten: 2402
Lid geworden op: 24 mei 2010, 13:48
Woonplaats: Warfhuizen

Re: Redelijke prijs verchromen onderdelen

Ongelezen bericht door ruudk » 28 aug 2016, 21:34

Okee, vergeleken met wat Harrie noemt, valt het dan weer mee, ik moest er maximaal 350 euro voor betalen.
Het zou nog goedkoper kunnen worden als het in een grote partij wordt verzonden, daarom ook drie maand wachttijd.
Groet,
Ruud

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Redelijke prijs verchromen onderdelen

Ongelezen bericht door Harrie » 28 aug 2016, 22:14

De prijs heb ik wellicht iets te hoog ingeschat, maar soms zijn onderdelen zo slecht, dat er aan gerepareerd moet worden en extra koperlagen aangebracht moeten worden. Tussen de lagen moet er weer gepolijst worden en dat kost dan weer veel tijd = geld. Velgen zijn wat dat betreft berucht; een crank is daarmee vergeleken simpel.
H.

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3890
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: Redelijke prijs verchromen onderdelen

Ongelezen bericht door Lolle » 28 aug 2016, 22:21

Hé Ruud, is het lonend om de velgen opnieuw te laten verchromen? Of zijn er in deze maat geen nieuwe velgen te vinden? Ik heb zoiets van als je het laat verchromen haal je het uit zijn oude waarde en kun je dus ook nieuwe velgen toepassen. of zie ik dat verkeerd?

Groet, Lolle

Plaats reactie