NL Verbod op verkoop van tweetakt brommers

Alles over bromfietsen in het algemeen, kentekens, papieren en verzekeringen
brommerskieken
Berichten: 2697
Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:58
Woonplaats: ergens op de wereld
Locatie: friesland

Re: NL Verbod op verkoop van tweetakt brommers

Ongelezen bericht door brommerskieken » 18 nov 2016, 18:45

Het is maar een druppel op de gloeiende plaat
Als je weet wat er op de werk eilanden op zee gebeurt als er perongeluk wat meer bar op de pijp leiding wordt gezet wordt het gewoon af gefakeld
Daar kunnen heel veel mensen warm van zitten
Zo ook als je geen euro 5/6 Moter in je vrachtwagen heb zitten mag je de maasvlakte niet op maar die vrachtschepen die blazen zwarte rook uit en dat kan wel allemaal maar

Gr Harold :lol:

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: NL Verbod op verkoop van tweetakt brommers

Ongelezen bericht door MobyJet » 18 nov 2016, 19:41

Franky schreef:
MobyJet schreef:Iemand heeft contact gehad met het bromfiets blad. Zij zijn hier ook mee bezig.
Het verbod geldt alleen voor nieuwe brommers en motoren. Ze willen geen slapende honden wakker maken.

In de volgende editie van het blad, dat op 15 december uit komt, besteden ze hier aandacht aan.
Dat is goed nieuws. Volledig terecht dat ze dit invoeren :D Goede zet :)
Niet dat het op het grote geheel wat uit maakt :P Maar alle kleine beetjes helpen.
Ik denk dat het ons allemaal een worst zou wezen of nieuwe scooters verboden worden of niet.
Qua milieu weten we allemaal dat het niets uit maakt. Mensen kiezen voor alternatief vervoer: een andere brommer of scooter, maar ook zeker de auto.

Even egoïstisch zal het nu voor ons uitmaken wat er met de oldtimers gebeurt. En of meer steden Amsterdam zullen volgen of dat er nog verder wordt gegaan.

Geld speelt een grotere rol dan het milieu, geloof mij maar.
Als ik 30 euro betaal voor een dag, mag ik net mijn bus Antwerpen wel in. Dan is hij ineens wel schoon genoeg?

Polle
Berichten: 2698
Lid geworden op: 14 feb 2010, 20:45
Locatie: Geel Belgie

Re: NL Verbod op verkoop van tweetakt brommers

Ongelezen bericht door Polle » 18 nov 2016, 19:54

Volledig mee eens jet geld,geld en nog eens geld.

Gr Polle

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: NL Verbod op verkoop van tweetakt brommers

Ongelezen bericht door Franky » 18 nov 2016, 19:57

Dat is inderdaad waar het helaas allemaal om draait :(

JanmobyEvert
Berichten: 1989
Lid geworden op: 18 aug 2015, 21:28
Woonplaats: Wierden
Locatie: Wierden

Re: NL Verbod op verkoop van tweetakt brommers

Ongelezen bericht door JanmobyEvert » 18 nov 2016, 20:51

Als ze dan toch iets nuttigs willen invoeren dan zou ik een voorstander zijn van een uitlaatgas meting. Wedden dat de meeste mobylettes er met gemak doorheen komen. Mijn twee brommers roken totaal niet. Bij andere niet nader te noemen merken :D is dat wel anders, ik heb na een rit regelmatig oliesputters op mijn handvaten en vizier zitten van andere toerrijders.
Als wij samen goed maar niet overdadig smeren komt dat het imago van de oldtimerbrommerrijder ten goede!
Hopen dat de bui overwaait na de verkiezingen en dat het verbod er niet komt!!
gr J E

Wijnand
Berichten: 198
Lid geworden op: 07 mar 2011, 15:10
Woonplaats: Drechterland
Locatie: West Friesland

Re: NL Verbod op verkoop van tweetakt brommers

Ongelezen bericht door Wijnand » 19 nov 2016, 12:00

Los van de uitstoot van bromfietsen in het algemeen, het volgende: Afgelopen zomer fietste ik in het noorden van ons mooie Friesland Aan de horizon kon ik een stukje zien van de open dagen van onze Luchtmacht. Als je praat over uitstoot van giftige stoffen inclusief allerlei onnodige kleurstoffen, is dit zo ongeveer het summum! Ik bedacht toen dat als ze die open dagen nu eens een uur per dag zouden inkorten, ik heb er natuurlijk geen ingewikkelde berekening voor gemaakt, dan zou men minstens het dubbele van wat bromfietsen per jaar uitstoten kunnen besparen. Maar het opheffen van open luchtmachtdagen of het simpel inkorten hiervan is niet populair. Dus laat men dat achterwege
Maar het is , zoals al vaker is geconstateerd, een ordinaire geldkwestie. Hoewel, wat denk je dat die open Luchtmachtdagen ons kosten!

loe
Berichten: 2636
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: NL Verbod op verkoop van tweetakt brommers

Ongelezen bericht door loe » 19 nov 2016, 12:29

Nogmaals.t is ze niet te doen om het mileu.t gaat ze om het geld.en de lucht/landmachtdagen.is gewoon oorlogje promoten.als ze echt om t milieu te doen was dan moesten ze de subidie gelyk by de aankoop geven van bv.zonnecellen.miniwindturbines.hr plusglas.driedubbelglas.en noem maar op.zolang de hoge heren zich vervoeren met priveschauffeur in grote benzineslurpende auto.s.en privé jet vliegtuigjes.voel ik me niet schuldig.voor die paar km die wy wegryden.gewoon lol maken.

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: NL Verbod op verkoop van tweetakt brommers

Ongelezen bericht door Franky » 19 nov 2016, 12:47

Miniwindturbines werken helaas ook niet. In iedere geval, ik neem aan dat je die dingen op je dak bedoelt. Mijn collega heeft er eentje. Vond hij gewoon interessant. De wind rond een huis bleek helaas te turbulent. Die windturbine vliegt alle kanten omdat de windrichting continu veranderd. Hierdoor wekt hij zeer weinig stroom op. Windturbines moeten een constante wind hebben uit 1 richting, anders werken ze niet. Dus dat experiment van mijn collega is gefaald :P Dus doe daar maar geen subsidie op ;)

Polle
Berichten: 2698
Lid geworden op: 14 feb 2010, 20:45
Locatie: Geel Belgie

Re: NL Verbod op verkoop van tweetakt brommers

Ongelezen bericht door Polle » 19 nov 2016, 13:03

We moeten misschien gaan betogen om subsidies te krijgen om mobyletjes op te knappen.
alle grote bedrijven krijgen toch ook subsidies ?

Gr Polle

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: NL Verbod op verkoop van tweetakt brommers

Ongelezen bericht door Franky » 19 nov 2016, 13:09

:mrgreen:
Kleine bedrijven ook hoor :P Het bedrijf waar ik werk krijgt belasting voordelen als we ontwikkelprojecten doen. Nou ontwikkelen wij continu betere producten anders haalt de concurrentie ons in. Dus de subsidie verandert ons beleid echt niet :P

loe
Berichten: 2636
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: NL Verbod op verkoop van tweetakt brommers

Ongelezen bericht door loe » 19 nov 2016, 16:34

Franky schreef:Miniwindturbines werken helaas ook niet. In iedere geval, ik neem aan dat je die dingen op je dak bedoelt. Mijn collega heeft er eentje. Vond hij gewoon interessant. De wind rond een huis bleek helaas te turbulent. Die windturbine vliegt alle kanten omdat de windrichting continu veranderd. Hierdoor wekt hij zeer weinig stroom op. Windturbines moeten een constante wind hebben uit 1 richting, anders werken ze niet. Dus dat experiment van mijn collega is gefaald :P Dus doe daar maar geen subsidie op ;)
Ja daar doelde ik wel op.jammer dat dat dan weer niet goed werkt.t lijkt allemaal zo mooi op papier.maar de praktyk blykt weer anders.

loe
Berichten: 2636
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: NL Verbod op verkoop van tweetakt brommers

Ongelezen bericht door loe » 06 dec 2016, 18:03

Met de feestdagen in aantocht en met name oud en nieuw.is de milieunorm zeer ver te zoeken in heel Nederland.worden er weer miljoenen gespendeerd aan vuurwerk .en tja miljoenen omzet is kassa voor de regering.vooral die mooie kleurtjes zyn lekker giftig.chroom koper aluminium en weetikveel wat voor giftige metalen de lucht in.in de meeste straten hangt er dan ook een giftige smog.maar daar lult niemand over.ik ben geen vuurwerkhater hoor.ik koop t spul zelf niet.ben namelyk een hondebezitter.die vinden vuurwerk voornamelyk eng.andere dieren ook trouwens.

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: NL Verbod op verkoop van tweetakt brommers

Ongelezen bericht door Harrie » 06 dec 2016, 18:54

Hallo Lou,
Het draait allemaal om geld zoals we keer op keer constateren.
Gezondheid is belangrijk op het moment dat het de overheid geld kost.
Kost gezondheid de overheid extra geld dan is het ineens minder belangrijk.
Zo gaat het met alles. Ethiek is ver te zoeken; ook bij de nieuwe golf pluchezoekers.
H.

Wassi
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jul 2016, 17:31
Woonplaats: Bakel

Re: NL Verbod op verkoop van tweetakt brommers

Ongelezen bericht door Wassi » 20 dec 2017, 23:17

Is er al iets duidelijk?over op kenteken zetten van een oldtimer franse bromfiets van voor 1950/60 die nooit n kenteken gehad heeft?

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3890
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: NL Verbod op verkoop van tweetakt brommers

Ongelezen bericht door Lolle » 20 dec 2017, 23:21

Wassi schreef:
20 dec 2017, 23:17
Is er al iets duidelijk?over op kenteken zetten van een oldtimer franse bromfiets van voor 1950/60 die nooit n kenteken gehad heeft?
Volgens mij verandert hier voorlopig niets in. Maar er is geen enkele instelling zo onbetrouwbaar als onze regering :(

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: NL Verbod op verkoop van tweetakt brommers

Ongelezen bericht door Franky » 21 dec 2017, 11:20

Wassi schreef:
20 dec 2017, 23:17
Is er al iets duidelijk?over op kenteken zetten van een oldtimer franse bromfiets van voor 1950/60 die nooit n kenteken gehad heeft?
1.5jaar terug heb ik een Franse bromfiets uit 1980 zonder enige papieren op kenteken gezet. Geen probleem hoor.
Geen idee of dit ondertussen veranderd is.

Gebruikersavatar
mobydilz
Berichten: 1860
Lid geworden op: 15 jan 2013, 12:40
Locatie: zaltbommel

Re: NL Verbod op verkoop van tweetakt brommers

Ongelezen bericht door mobydilz » 21 dec 2017, 17:14

Thans wordt de bandidos verboden, overmorgen wij omdat we
een groep halsstarrige milieu-criminelen zijn. Mijn papa en mama
hebben 65 jaar geleden een milieu-crimineel verwekt en komen
derhalve in aanmerking voor een veroordeling post mortem.
In de 19e eeuw werd de laatste crimineel gehangen voor het jatten
van een brood en in de 21e eeuw de eerste voor het rijden op een
twee-takter. Wie van ons lieve mensen biedt zich als martelaar aan?
lang leve de waan van de dag groet md

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: NL Verbod op verkoop van tweetakt brommers

Ongelezen bericht door MobyJet » 21 dec 2017, 21:31

Lolle schreef:
20 dec 2017, 23:21
Wassi schreef:
20 dec 2017, 23:17
Is er al iets duidelijk?over op kenteken zetten van een oldtimer franse bromfiets van voor 1950/60 die nooit n kenteken gehad heeft?
Volgens mij verandert hier voorlopig niets in. Maar er is geen enkele instelling zo onbetrouwbaar als onze regering :(
Is inderdaad niets in veranderd. Het gaat echt over het verbod op invoer van NIEUWE bromfietsen.

Het keuren zal de komende jaren in ieder geval eerder moeilijker dan makkelijker worden.. :wtf:

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: NL Verbod op verkoop van tweetakt brommers

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 21 dec 2017, 22:18

MobyJet schreef:
21 dec 2017, 21:31
Lolle schreef:
20 dec 2017, 23:21
Wassi schreef:
20 dec 2017, 23:17
Is er al iets duidelijk?over op kenteken zetten van een oldtimer franse bromfiets van voor 1950/60 die nooit n kenteken gehad heeft?
Volgens mij verandert hier voorlopig niets in. Maar er is geen enkele instelling zo onbetrouwbaar als onze regering :(
Is inderdaad niets in veranderd. Het gaat echt over het verbod op invoer van NIEUWE bromfietsen.

Het keuren zal de komende jaren in ieder geval eerder moeilijker dan makkelijker worden.. :wtf:
Er zijn geen keurmeesters die lid zijn van Groen Links :lol: Dus het keuren zal echt niet 1.2.3. veranderen.

Plaats reactie